سریع ترین مودم همراه در ایران کدام است؟

سرعت همیشه حرف اول را می‌زند! هنگام خرید مودم همراه که با سیم کارت فعال می‌شود، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران، سرعت آن است. اما سریع ترین مودم همراه کدام است؟

تنوع و تعدد مودم‌هایی که با سیم کارت فعال می‌شوند در بازار ایران خیلی زیاد نیست؛ بنابراین کاربران برای خرید سریع ترین مودم همراه گزینه‌های زیادی پیش روی خود نمی‌بینند.

اما با جستجو و تحقیق درباره بهترین مودم 4.5G در اینترنت می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید. ما در این مقاله یک مودم سیم کارتی سریع که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارد به شما معرفی می‌کنیم.

اگر قصد خرید مودم 4G پرسرعت دارید، با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا یک محصول محبوب و پرطرفداران را به شما معرفی کنیم.

مودم روتر 4G TD-LTE بی سیم نتربیت مدل NW-651D

کمپانی نتربیت (Neterbit) چند سالی می‌شود که پا به عرصه رقابت با کمپانی‌هایی مانند D-Link گذاشته است. این شرکت در زمینه تولید مودم فعالیت می‌کند و طیف متنوعی از مودم‌های ثابت و سیم‌کارتی تولید کرده است.

روتر نتربیت مدل NW-651D یکی از بهترین مودم‌های نتربیت به شمار می‌رود.

این مودم 4G سریع به نسبت مودم‌های برندهای دیگر قیمت ارزان‌تری دارد و به همین دلیل بسیار پرطرفدار شده است.

بیشتر بخوانید : بهترین برند مودم کدام است؟ مودم چه مارکی خوبه؟

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم سیم کارتی سریع را بیان می‌کنیم:

1. سریع ترین مودم همراه با پشتیبانی از فناوری TD-LTE

قرار دادن سیم کارت در مودم تازه ابتدای راه است. مودم همراه شما باید قابلیت‌هایی داشته باشد که بتواند از تمام توان سیم‌کارت برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید.

مودم سریع NW-651D از فناوری TD-TE پشتیبانی می‌کند. این یعنی پس از قرار دادن سیم کارت داخل مودم و فعال سازی، مودم اینترنتی با سرعت بسیار بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این مودم در دسته محصولات بالارده نتربیت قرار می‌گیرد و به لطف پشتیبانی از اینترنت TD-LTE می‌تواند سرعت بالایی برای انتقال داده‌ها در بستر شبکه 4G برای کاربران به مهیا کند.

2. پهنای باند 300 مگابیت بر ثانیه

موضوع دیگری که باعث می‌شود مودم تتربیت نسبت به سایر مودم‌های همراه موجود در بازار ایران برتری داشته باشد، پهنای باند آن است.

هرچقدر پهنای باندی که مودم در اختیار کاربران قرار می‌دهد بیشتر باشد، سرعت انتقال داده‌ها از مودم به دستگاه‌های دیگر مانند موبایل بیشتر خواهد بود. در نتیجه کاربران سرعت بالاتری برای دسترسی به اینترنت احساس می‌کنند.

سریع ترین مودم همراه نتربیت مدل NW-651D پهنای باندی تا حداکثر 300 مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف این پهنای باند سرعت انتقال داده‌ها در بستر شبکه مودم به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید : خرید مودم پر قدرت ؛ قوی ترین مودم با سرعت 300 مگابایت بر ثانیه!

3. پشتیبانی از شبکه بی‌سیم با سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مودم‌های همراه باید داشته باشند، ارائه سرعت بالا به کاربران حرفه‌ای است.

بسیاری از کاربران از اینترنت برای انجام بازی‌های آنلاین یا تماشای ویدیوهای با کیفیت 4K استفاده می‌کنند. بنابراین مودم آنها باید قابلیت ارائه کیفیت و سرعت بالا را داشته باشد.

مودم نتربیت از استاندارد IEEE 802.11ac پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌تواند سرعتی معادل 1200 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

این سرعت بالا یعنی کاربران پس از اتصال به مودم به راحتی می‌توانند فیلم‌های 4K تماشا کرده یا به صورت آنلاین بازی کنند.

4. دارای دو آنتن قدرتمند

مودم‌های همراه باید آنتن‌های قدرتمندی داشته باشند تا علاوه بر دریافت باکیفیت داده‌ها، به درسی آنها را به دستگاه‌های دیگر انتقال دهند.

خوشبختانه طراحان سریع ترین مودم همراه نتربیت برای ساخت این محصول از دو آنتن قوی استفاده کرده‌اند که روی بدنه آن قابل مشاهده است.

این دو آنتن خارجی دو وظیفه متفاوت دارند. یکی از آنتن‌ها به عنوان آنتن LTE شناخته می‌شود و وظیفه دارد به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی که در نزدیکی مودم است متصل شود.

آنتن دوم برای انتقال داده به دستگاه‌های دیگر است. این آنتن دسترسی کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی به مودم را راحت‌تر می‌کند و شما می‌توانید در هر بخش از خانه یا محل کار باشید و به اینترنت مودم متصل شوید.

5. سریع ترین مودم همراه دارای چهار پورت شبکه

یکی از دلایلی که به مودم NW-651D نتربیت نام «روتر» را داده‌اند این است که می‌تواند به سایر مودم‌ها متصل شود و برای ایجاد شبکه در محیط‌های بزرگ مناسب است.

در پشت این مودم چهار پورت شبکه دیده می‌شود؛ سه پورت از نوع LAN هستند. شما می‌توانید از طریق کابل LAN دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، پرینتر یا دوربین مدار بسته را به مودم متصل کنید.

یک پورت از نوع WAN در پشت این مودم دیده می‌شود؛ با استفاده از این پورت مودم نتربیت می‌تواند اینترنت را با استفاده از کابل شبکه از مودم دیگری دریافت کند و سپس آن را از طریق وای فای با کاربران به اشتراک بگذارد.

سریع ترین مودم همراه

6. سریع ترین مودم همراه سازگار با همه سیم‌کارت‌ها

سریع ترین مودم همراه بازار ایران با تمامی سیم‌کارت‌هایی که در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند سازگاری دارد.

بنابراین فرقی نمی‌کند سیم‌کارتی که استفاده می‌کنید همراه اول باشد، ایرانسل یا رایتل در هر صورت مودم از تمام این سیم‌کارت‌ها پشتیبانی می‌کند.

در ضمن برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت هم سیم‌کارت دیتا دارند که فقط برای دسترسی به اینترنت همان شرکت‌هاست. این سیم‌کارت‌ها هم روی مودم نتربیت کار می‌کند.

7. دارای پورت USB

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مودم 4G سریع نتربیت، وجود پورت USB روی آن است. کمتر پیش می آید که شرکت‌های تولید کننده مودم از پورت USB روی مودم استفاده کنند.

اما مودم NW-651D نتربیت به این پورت مجهز شده است تا قابلیت‌های آن بیشتر شود. این پورت از نوع USB 2.0 بوده و دلیل اصلی وجود آن انتقال فایل‌هاست.
در واقع با اتصال کابل بین مودم و پرینتر شما به راحتی می‌تواند فایل‌ها را بین این دو دستگاه انتقال دهید.

8. سریع ترین مودم همراه با قابلیت نصب VPN

تنوع مودم های با قابلیت VPN در بازار ایران خیلی زیاد نیست. اما کمپانی نتربیت مودم NW-651D را به این قابلیت تجهیز کرده است.

کاربران می‌توانند از پروکسی‌های مختلف برای فعال کردن VPN روی این مودم استفاده کنند. در واقع در این مودم می‌توان از پروتکل‌های مختلفی مانند PPTPT، L2TP ، IPsec و OpenVPN استفاده کرد.

وقتی مودم شما قابلیت نصب VPN داشته باشد به راحتی می‌توانید دستگاه‌هایی مانند تلویزیون هوشمند خود را به مودم متصل کنید و به سایت‌های نمایش فیلم مانند نتفلیکس یا یوتیوب دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین مودم با قابلیت VPN در ایران

9. گارانتی 3 ساله آونگ

گارانتی مطمئن همیشه یکی از دغدغه‌های مشتریان در هنگام خرید مودم بوده است. متاسفانه بسیاری از مودم‌هایی که در بازار ایران وجود دارند، کیفیت مناسبی ندارند و شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی، آنها را ضمانت نمی‌کنند.

اما مودم نتربیت مدل NW-651D با گارانتی 3 ساله آونگ عرضه شده است. آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است.

این شرکت به عنوان نمایندگی برندهای مختلفی مانند ADATA و D-Link در ایران شناخته می‌شود و به دلیل پشتیبانی 24 ساعته و خدمات متنوعی که دارد، به عنوان یک شرکت خوشنام در ایران فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید : بهترین گارانتی مودم کدام است؟ گارانتی مودم چی بخرم؟

سخن پایانی

اگر قصد خرید سریع ترین مودم همراه موجود در بازار ایران را دارید، ما به شما مودم نتربیت مدل NW-651D را پیشنهاد می‌کنیم.

این مودم سیم کارتی سریع به 4 پورت شبکه، یک پورت USB، دو آنتن خارجی قدرتمند و پشتیبانی از سیم‌کارت‌های شرکت‌های مختلف مجهز شده است.

قیمت ارزان و گارانتی 3 ساله آونگ از دیگر ویژگی‌های جذاب سریع ترین مودم همراه نتربیت است.