بهترین مودم 4G برای گیمینگ چیست؟

با بزرگ‌تر شدن صنعت گیمینگ در دنیا، گیمرها نیاز بیشتری به دسترسی به اینترنت پرسرعت پیدا کرده‌اند. اینترنت 4G که از طریق سیم کارت فعال می‌شود، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای دسترسی به اینترنت بوده و مودم 4G گیمینگ بهترین ابزار مناسب برای استفاده گیمرها از این نوع اینترنت است.

مودم‌های 4G از طریق سیم کارت مخصوص فعال شده و به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی متصل می‌شوند. کاربر با خرید مودم گیمینگ 4G می‌تواند به راحتی در هر مکانی به اینترنت وصل شده و نیازی به خطوط تلفن ثابت ندارد.

اگر شما هم قصد خرید مودم 4G گیمینگ را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پس از آشنایی با ویژگی‌های مودم گیمینگ، پرفروش‌ترین مودم پرسرعت 4G مخصوص بازی در ایران را به شما معرفی کنیم.

مودم گیمینگ چیست؟

مودم گیمینگ به نوعی از مودم‌ها گفته می‌شود که به طور ویژه برای گیمرها طراحی شده‌اند. گرچه تعداد این مودم‌ها زیاد نیست و شرکت‌های تولیدکننده مودم و روتر ترجیح می‌دهند مودم را برای طیف گسترده‌تری از کاربری‌ها بسازند اما محصولاتی هم وجود دارد که نیازهای گیمرهای حرفه‌ای را برآورده می‌کنند.

مودم‌ گیمینگ 4G دسته‌ای از مودم‌های گیمینگ هستند که با استفاده از سیم کارت 4G فعال شده و به اینترنت متصل می‌شود. این نوع مودم‌ها برای گیمرهایی که دائم در سفر هستند بسیار مناسب است و آن‌ها می‌توانند در موقعیت‌های مختلف از مودم خود استفاده کنند.

مودم گیمینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک مودم گیمینگ چه ویژگی‌های باید داشته باشد تا گیمرهای سطح مبتدی تا حرفه‌ای از آن راضی باشند؟ در هنگام انتخاب و خرید مودم 4G گیمینگ به مواردی که در زیر گفته شده توجه ویژه‌ای داشته باشید:

1. پهنای باند (Bandwidth)

اولین ویژگی مهم یک مودم گیمینگ 4G پهنای باند آن است. هرچقدر پهنای باند یک مودم بیشتر باشد، داده‌های بیشتری در واحد زمان انتقال پیدا کرده و سرعت دسترسی به اینترنت هم بیشتر می‌شود. این ویژگی برای انجام بازی‌های آنلاین بسیار مهم است.

2. تاخیر پایین (Low Latency)

تاخیر در انتقال داده، دشمن بازی‌های آنلاین و گیمرهای حرفه‌ای‌ست. دومین ویژگی مهمی که یک مودم گیمینگ باید داشته باشید، کمترین میزان تاخیر در انتقال داده‌هاست.

تاخیر در انتقال داده‌ها می‌تواند روی واکنش بازیکنان در حین بازی تاثیر منفی گذاشته و به طور مستقیم باعث شکست شود.

3. پشتیبانی از تکنولوژی QoS

تکنولوژی QoS‌ به مودم این امکان را می‌دهد تا اولویت‌بندی ترافیک شبکه را بر اساس نیازهای بازی تغییر دهد.

در واقع وقتی کاربر در حال انجام بازی است مودم باید بیشترین پهنای باند را در اختیارش قرار دهد تا مشکلی در ارسال و دریافت داده‌ها به وجود نیاید.

مودم 4G مخصوص گیمینگ

4. پشتیبانی از فرکانس بیشتر

خوب است مودم گیمینگ از فرکانس‌های بیشتری پشتیبانی کند. این موضوع باعث می‌شود تا مودم در محیط‌های پرتراکم و شلوغ، با کیفیت بالاتری گیمرها را به اینترنت متصل کند.

5. امکانات امنیتی

مودم گیمینگ باید امکانات امنیتی حساس مانند پشتیبانی از WPA3 و دیگر ویژگی‌های مرتبط با امنیت را داشته باشد. بسیاری از هکرها در محیط‌های بازی‌های آنلاین حضور دارند و از حفره‌های امنیتی مودم‌ها برای ورود به سیستم قربانیان استفاده می‌کنند.

بنابراین در هنگام انتخاب و خرید مودم 4G گیمینگ به پکیج امنیتی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. WPA چیست؟ بیشتر بخوانید.

6. قابلیت پشتیبانی از IPv6

در هنگام انتخاب مودم توجه داشته باشید که مودم شما از قابلیت IPv6 پشتیبانی کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که از نسخه جدیدتر و بهینه‌تر پروتکل اینترنت استفاده کنند.

7. پشتیبانی از Wi-Fi

از دیگر ویژگی‌هایی که خوب است مودم‌های گیمینگ 4G‌ داشته باشند پشتیبانی از اینترنت وای فای نسل جدید است.

این قابلیت به گیمرها اجازه می‌دهد تا در صورت حضور در موقعیت‌هایی که وای فای وجود دارد به راحتی به آن متصل شده و با سرعت بالا داده‌ها را ارسال و دریافت کنند.

8. قابلیت به‌روزرسانی (Firmware Updates)

مودم گیمینگ باید قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده مودم این قابلیت را برای مودم‌های خود فعال می‌کنند تا مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های مودم را به‌طور کامل برطرف کنند.

به دنبال فریمور مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR – M920 هستید؟

دانلود فریمور مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR – M920

مودم 4G TD-LTE بی سیم نتربیت مدل NW-651D

حالا که با ویژگی‌های مودم 4G گیمینگ آشنا شدید نوبت به معرفی یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های 4G موجود در بازار ایران می‌رسد. مودم 4G TD-LTE بی سیم نتربیت مدل NW-651D برای گیمرهایی که به سرعت بالا نیاز دارند بسیار مناسب است.

مودم 4G مخصوص گیمینگ

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم را بررسی می‌کنیم:

پشتیبانی از فناوری TD-LTE

اولین ویژگی مهم این مودم نتربیت که آن را برای گیمرها بسیار پرطرفدار کرده، پشتیبانی از فناوری TD-LTE است. درباره اینترنت ثابت TD-LTE بیشتر بخوانید.
روی بدنه این مودم شیاری مخصوص سیم کارت قرار داده شده که با قرار دادن سیم کارت در آن، مودم فعال می‌شود.

البته قبل از قرار دادن سیم کارت در مودم باید با شرکت ارائه دهنده اینترنت قرارداد بسته و سیم کارت مورد نظر را در مودم قرار دهید و فعال کنید. این مودم به لطف بهره‌گیری از فناوری TD-LTD بالاترین نرخ انتقال داده در شبکه‌های 4G را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرعت 300 مگابیت بر ثانیه

مهم‌ترین ویژگی یک مودم گیمینگ سرعت انتقال داده‌ها در آن است. کمپانی نتربیت مودم مدل NW-651D را به گونه‌ای طراحی کرده که می‌تواند سرعت‌های بالایی برای دانلود و آپلود داده‌ها در اختیار کاربران قرار دهد.

این مودم با پشتیبانی از LTE پیشرفته Cat6 می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه برسد.

این سرعت به ویژه برای گیمرهایی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند و دوست دارند به طور همزمان استریم بازی در اینترنت را هم داشته باشند بسیار مناسب است. بهترین مودم برای استریم را بشناسید.

شبکه بیسیم دو باند با سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه

از دیگر ویژگی‌های مودم مدل NW-651D نتربیت پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.11ac است. طبق این استاندارد، داده‌ها با سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه در شبکه منتقل می‌شوند که همین موضوع نیاز گیمرهای حرفه‌ای را برآورده می‌کند.

علاوه بر گیمرها، افرادی که می‌خواهند فیلم‌های سینمایی 4K را به صورت آنلاین تماشا کرده یا تماس ویودیویی با کیفیتی برقرار کنند هم با این مودم به هدف خود می‌رسند.

دارای دو آنتن قدرتمند

روی بدنه مودم نتربیت مدل NW-651D دو آنتن مودم قدرتمند قرار داده شده است که به منظور افزایش سیگنال و پوشش بی‌سیم در نظر گرفته شده است.
این آنتن‌ها، اتصال مودم به نزدیک دکل مخابراتی را تضمین کرده و کانکشنی قدرتمند در محیط به وجود می‌آورد.

دارای چهار پورت شبکه

از دیگر ویژگی‌های مودم نتربیت مدل NW-651D باید به وجود پورت‌های شبکه روی بدنه آن اشاره کرد.

وقتی با استفاده از سیم کارت مودم را فعال کردید، می‌توانید از طریق کابل شبکه، دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، تلویزیون، لپ‌تاپ و … را به مودم متصل کنید.
3 پورت شبکه از نوع LAN روی این مودم قرار داده شده و یک پورت WAN هم برای اتصال مودم به مودم‌های دیگر در نظر گرفته شده است.

همچنین روی بدنه این مودم کلید WPS هم دیده می‌شود که برای ریست کردن تنظیمات مودم به حالت کارخانه در نظر گرفته شده است.

سازگار با کلیه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت همراه

مودم مدل NW-651D شرکت نتربیت در دسته مودم‌های آنلاک TD-LTE قرار می‌گیرد. در واقع با خرید این مودم می‌توانید سیم کارت شرکت‌های مختلف از همراه اول و ایرانسل گرفته تا شاتل و مبین نت را در آن قرار داده و استفاده کنید.

برخی از مودم‌های 4G فقط با سیم کارت شرکت بخصوصی کار می‌کنند که این موضوع آنها را محدود کرده است. اما خوشیختانه این مودم نتربیت از نوع آنلاک بوده و با کلیه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت همراه سازگاری دارد.

مجهز به پورت USB

اشتراک گذاری داده‌ها و فایل‌ها از طریق مودم امکان پذیر است. این موضوع زمانی میسر می‌شود که مودم قابلیت‌هایی برای انتقال فایل در اختیار کاربران قرار دهد.

مودم نتربیت مدل NW-651D به پورت USB مجهز شده که امکان به‌اشتراک گذاشتن فایل‌ها را مهیا می‌کند. با اتصال یک فلش مموری به این مودم می‌توانید فایل‌های دلخواه خود را با کاربرانی که در شبکه شما حضور دارند به اشتراک بگذارید و در زمان صرفه‌جویی کنید.

سخن پایانی

مودم 4G گیمینگ اتصال به اینترنت در هر زمان و مکان را ممکن کرده است. در این مقاله به معرفی ویژگی‌های مودم گیمینگ و تفاوت‌های آن با مودم‌های معمولی پرداخته و یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های گیمینگ بازار ایران را معرفی کردیم.

شما هم می‌توانید تجربیات و نظرات خود درباره مودم گیمینگ 4G را با ما در میان بگذارید.