خرید مودم پر قدرت؛ قوی ترین مودم با سرعت 300 مگابایت بر ثانیه!

هر خانه‌ای به یک مودم پر قدرت نیاز دارد! این روزها تقریبا در تمام مکان‌های مسکونی، اداری و تجاری مودم‌هایی می‌بینید. مودم‌ها برای دسترسی به اینترنت، اتصال به دوربین‌های مدار بسته، استریم ویدیو و انجام بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما مودم پر قدرت یکی از چیزهایی‌ست که کمتر می‌توانید پیدا کنید. اکثر مودم‌هایی که خریداری می‌شود مودم‌های خانگی است که برای مصارف معمولی استفاده می‌شود. اما مودم پرقدرت برای کسانی که به شکل حرفه‌ای با اینترنت سروکار دارند از نان شب هم واجب‌تر است.

فکر می‌کنید قوی ترین مودم‌های بازار ایران چه قیمتی داشته باشند و چه امکاناتی ارائه دهند؟ قصد داریم یکی از قوی ترین مودم‌هایی که در بازار ایران وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

مودم روتر نتربیت مدل NW-651D تولید شده تا نیاز کاربران حرفه‌ای اینترنت را برآورده کند. اگر قصد خرید مودم ADSL پر قدرت دارید همراه ما باشید تا با این مودم جذاب و امکاناتی که دارد بیشتر آشنا شویم.

خرید مودم پر قدرت

قبل از اینکه به طور کامل با مودم روتر نتربیت مدل NW-651D آشنا شویم خوب است ویژگی‌هایی که یک مودم پرقدرت باید داشته باشد را با هم بررسی کنیم.

به چه مودمی پرقدرت گفته می‌شود؟ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

1. سرعت بالا

اولین و مهم‌ترین پارامتری که یک مودم را پرقدرت می‌کند سرعت انتقال و دریافت داده بالاست.

مودم‌هایی که از سرعت‌های بالا پشتیبانی می‌کنند برای استریم بازی بسیار مناسب هستند و گیمرها می‌توانند روی سرعت این مودم‌های پرسرعت حساب ویژه‌ای باز کنند.

2. آنتن‌های قدرتمند و متعدد

نکته مهم دیگری که باعث می‌شود یک مودم پر قدرت به نظر برسد، تعداد آنتن‌های آن است.

گرچه ارتباط خیلی مستقیمی بین تعداد آنتن و برد مودم وجود ندارد اما به طور کلی هر چقدر تعداد آنتن‌های مودم بیشتر و البته کیفیت آنتن‌ها قوی‌تر باشد، قطعا برد مفید مودم بیشتر خواهد بود.

کیفیت آنتن‌های یک مودم به ویژه برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند در محیط‌های بزرگ اینترنت به اشتراک بگذارند یا شبکه‌های محلی در ادارات ایجاد کنند بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید : 10 راهکار برای تقویت آنتن دهی وای فای

3. تکنولوژی به روز

تکنولوژی مودم یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که هنگام انتخاب مودم باید به آن توجه کرد. ظهور استاندارد 4G در سال‌های اخیر توانست اینترنت همراه را به ابزاری کاربردی‌تر و در دسترس‌تر تبدیل کند.

در حال حاضر اینترنت TD-LTE جدیدترین استاندارد برای اینترنت همراه و مودم‌های سیم کارتی محسوب می‌شود که از سرعت چند صد مگابایتی پشتیبانی می‌کند.

4. امکانات متعدد

وجود امکانات متعدد باعث می‌شود یک مودم پر قدرت باشد و مودم دیگر با وجود تکنولوژی جدیدتر اما ضعیف به نظر برسد.

شرکت‌های تولید کننده مودم سعی می‌کنند در کنار استفاده از تکنولوژی‌های روز، برای مودم امکانات متعددی نظیر قابلیت VPN در نظر بگیرند تا کاربران بیشتری به سوی این مودم‌ها جلب شوند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین مودم با قابلیت VPN در ایران

از سایر امکانات تخصصی مودم‌های پرقدرت نیز می‌توان به داشتن پورت‌های گیگابیتی، پشتیبانی از LTE Cat6 و قابلیت Carrier Aggregation (تجمیع فرکانس) اشاره کرد. جالب است بدانید مودمی که در ادامه می‌خواهیم معرفی کنیم از تمامی این امکانات پشتیبانی می‌کند!

معرفی مودم پر قدرت نتربیت مدل NW-651D

کمپانی نتربیت به دلیل تولید مودم‌های متنوع در ایران طرفداران زیادی دارد.

این شرکت طیف وسیعی از مودم‌های ADSL ،VDSL ،4G و TD-Lte را تولید و روانه بازار کرده که هرکدام قابلیت‌های ویژه‌ای دارند.

قوی ترین مودم ایران

مودم مدل NW-651D نتربیت در میان محصولات این شرکت به عنوان یک مودم پر قدرت شناخته می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که این محصول را یکی از قوی ترین مودم‌های بازار ایران می‌دانند.

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم را معرفی می‌کنیم:

1. سرعت 300 مگابیت بر ثانیه با TD-LTE

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مودم پر قدرت نتربیت مدل NW-651D استفاده از جدیدترین استاندارد مودم‌های همراه برای ساخت آن است. به لطف وجود این استاندارد، مودم نتربیت را در دسته مودم‌های TD-LTE دسته‌بندی می‌کنند.

وجود این استاندارد در مودم نتربیت باعث شده کاربران بتوانند برای ارسال و دریافت فایل‌های خود در بستر اینترنت به سرعت 300 مگابیت بر ثانیه برسند. این سرعت علاوه بر کاربران معمولی، برای گیمرهای حرفه‌ای هم بسیار مناسب است.

2. مودم پر قدرت مناسب برای استریم ویدئوهای HD

گیمرهای حرفه‌ای و ولاگرها همیشه به دنبال مودمی هستند که سرعت بالایی برای استریم فایل‌های حجیم ویدیویی در اختیار آنها قرار دهد.

استریم ویدیو یکی از سخت‌ترین کارهایی‌ست که باید توسط مودم‌های پرقدرت انجام شود.

خوشبختانه مودم TD-LTE نتربیت مدل NW-651D با توجه به سرعت بی‌سیم 1200 مگابیت بر ثانیه‌ای که دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ولاگرها و گیمرها به شمار می‌رود.

کافیست لپ‌تاپ، کامپیوتر یا کنسول بازی خود را به این مودم پر قدرت متصل کنید تا به راحتی بتوانید ویدیوهای بازی را به طور زنده استریم کنید. این مودم به هیچ عنوان روی کیفیت نهایی ویدیوها تاثیر منفی نمی‌گذارد.

3. دارای 2 آنتن داخلی

همانطور که در بخش قبل گفته شد، وجود آنتن در مودم علاوه بر افزایش برد مفید آن روی سرعت نهایی اینترنت دریافتی هم تاثیرگذار است. بسیاری از مودم‌های موجود در بازار آنتن‌های خارجی دارند و می‌توانید این آنتن‌ها را روی بدنه آنها ببینید.

اما مودم پر قدرت نتربیت مدل NW-651D به دو آنتن داخلی مجهز شده است. وجود آنتن داخلی باعث شده ابعاد مودم کوچک‌تر شود و به راحتی هر نقطه‌ای از خانه که نیاز باشد جای بگیرد.

4. مودم پر قدرت با قابلیت نصب VPN

مودم NW-651D قابلیت نصب VPN داخلی را داراست. این قابلیت که امروزه بیش از هر زمان دیگری، نیاز به آن احساس می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات VPN را به‌طرو مستقیم روی مودم فعال کنید.

به این ترتیب دیگر نیازی به نصب نرم افزارها و فیلترشکن‌های متعدد نیست.

لازم به ذکر است، سازگاری با اغلب پروتکل‌های محبوب از جمله PPTPT، IPSec، OpenVPN و L2TP در این مودم دیده شده است.

قوی ترین مودم TD-LTE ایران

5. دارای 4 پورت شبکه

برای ایجاد شبکه توسط مودم به پورت‌های شبکه نیاز است. مودم‌هایی که در بازار وجود دارند اغلب پورت‌های متعددی دارند که اتصال چندین دستگاه به آن را امکان‌پذیر می‌کنند.

مودم TD-LTE نتربیت مدل NW-651D به چهار پورت شبکه مجهز شده است. کاربران می‌توانند از طریق اتصال دو کابل شبکه به مودم، دستگاه‌های مختلف را به شبکه متصل کنند.

6. سازگار با تمامی اوپراتورهای داخلی (آنلاک)

اگر برای خرید مودم‌های TD-LTE به فروشگاه‌ها یا سایت‌های اینترنتی مراجعه کرده باشید، احتمالا با مفهوم لاک و آنلاک آشنا هستید.

متاسفانه اغلب مودم‌های TD-LTE لاک (قفل) هستند، به این معنی که تنها با سیم کارت اوپراتور موردنظر کار می‌کنند. اما مودم 651D نتربیت یک مودم آنلاک است که با سیم کارت تمامی اوپراتورهای فعال در ایران از جمله اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید : مودم آنلاک TD-LTE چیست و چه تفاوتی با مودم 4G دارد؟

سخن پایانی

در این مقاله یکی از قوی ترین مودم‌های بازار ایران یعنی مودم TD-LTE نتربیت مدل NW-651D را به شما معرفی کردیم.

این مودم با ارائه سرعت 300 مگابیت بر ثانیه از طریق کابل LAN برای گیمرهایی که بازی آنلاین انجام می‌دهند یا استریمر بازی هستند بسیار مناسب است.

نظر شما چیست؟ از مودم پر قدرت چه انتظارات دیگری دارید؟ آیا مودم نتربیت توانست تمام انتظارات شما را برآورده کند؟