راهنمای خرید بهترین مودم با قابلیت VPN

برای دسترسی به سایت‌هایی مانند یوتیوب، تلگرام یا توییتر به فیلترشکن نیاز دارید. اکثر مردم VPN های روی گوشی یا لپ‌تاپ را امتحان می‌کنند و نمی‌دانند که روش بهتری هم وجود دارد.

آیا می‌دانستید که می‌توانید با خرید مودم با قابلیت VPN مشکل خود را حل کنید؟!

در بازار ایران مودم‌هایی وجود دارند که کاربران با نصب VPN روی آن، به راحتی می‌توانند به سایت‌های فیلتر شده دسترسی داشته باشند. این مودم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با وارد کردن کدهای مخصوصی، VPN آنها فعال می‌شود.

اگر قصد خرید مودم ADSL با قابلیت VPN دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا یکی از معروف‌ترین مودم‌های با قابلیت VPN که در بازار ایران وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

مودم با قابلیت VPN چیست؟

حتما در هنگام خرید مودم به ویژگی‌هایی مانند برد مودم، بی‌سیم بودن آن، سرعت مودم و موضوعات این چنینی توجه کرده‌اید.

اما اگر کمی دقیق‌تر به مودم نگاه کنید یک قابلیت وجود دارد که ممکن است خیلی از مشکلات شما را برطرف کند.

مودم با قابلیت VPN دقیقا همان ویژگی مهمی‌ست که اغلب کاربران در نظر نمی‌گیرند. اما مودم با قابلیت VPN دقیقا چیست؟

مودم‌ها دستگاه‌هایی هستند که اتصال کاربران به اینترنت را فراهم می‌کنند. این اتصال یا از طریق خط تلفن ثابت و یا از طریق سیم کارت انجام می‌شود.

همانطور که روی لپ‌تاپ یا موبایل خود می‌توانید نرم‌افزار VPN نصب کنید. برخی از مودم‌ها هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. در واقع می‌توان پروکسی خاصی روی آن نصب کرد تا به عنوان فیلتر شکن عمل کند.

مودم با قابلیت VPN چه مزایایی دارد؟

خرید مودم با قابلیت VPN چه مزایایی دارد؟ چرا به جای خرید مودم از همان روش قدیمی، یعنی نصب فیلترشکن روی گوشی یا کامپیوتر استفاده نکنیم؟

در ادامه 2 مورد از مزایای این مودم‌ها را بیان می‌کنیم:

1. سرعت بالاتر اینترنت

مهم‌ترین مزیت خرید مودم با قابلیت نصب VPN این است که با سرعت بالاتری به اینترنت دسترسی خواهید داشت.

نقطه ضعف فیلترشکن‌هایی که روی موبایل یا لپ‌تاپ نصب می‌شوند همین کاهش چشمگیر سرعت اینترنت است.

مودم‌هایی که این قابلیت را دارند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از نصب VPN روی آنها سرعت را همچنان بالا نگه دارند.

2. قابلیت اتصال سایر دستگاه‌های هوشمند

یکی دیگر از مزیت‌های خرید مودم با قابلیت نصب VPN این است که به راحتی می‌توانید تلویزیون‌های هوشمند را به آنها متصل کنید و از یوتیوب یا سایت‌هایی که فیلتر هستند فیلم و سریال تماشا کنید.

بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند به سایت‌های خارجی پخش فیلم دسترسی دارند اما به دلیل فیلتر بودن آن سایت‌ها در ایران کاربران نمی‌توانند از محتوای آن سایت‌ها استفاده کنند.

اتصال تلویزیون به مودمی که VPN دارد، دسترسی به یوتیوب و سایت‌های پخش فیلم مانند نتفلیکس را راحت‌تر می‌کند.

بهترین مودم با قابلیت vpn

کدام مودم ها قابلیت نصب VPN دارند؟

برای پاسخ به این سوال باید در هنگام خرید مودم از فروشنده سوال کنید، یا روی جعبه مودم را با دقت بخوانید و یا از قبل در سایت‌های فروشگاهی مشخصات فنی مودم را ببینید.

در ایران مودم‌هایی از برندهای معروف وجود دارند که به قابلیت نصب VPN مجهز هستند.

معروف‌ترین برندهایی که مودم با قابلیت VPN تولید می‌کنند شرکت دی لینک و نتربیت است.

بیشتر بخوانید : بهترین برند مودم کدام است؟ مودم چه مارکی خوبه؟

با توجه به اینکه مودم‌های دی لینک قیمت بالاتری نسبت به مودم‌های VPN دار شرکت نتربیت دارند، ما در این مقاله یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های با قابلیت VPN نتربیت را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین مودم با قابلیت VPN

این شما و این مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR-M920 که به قابلیت VPN مجهز است.

کمپانی نتربیت یکی از معروف‌ترین برندهای تولید کننده مودم در ایران است که محصولات متنوع آن را می‌توانید در سایت‌ها و فروشگاه‌های سراسر کشور مشاهده کنید.

مودم مدل NWR – M920 به عنوان پرطرفدارترین مودمی که قابلیت نصب VPN دارد شناخته می‌شود.

به راحتی با رفتن به تنظیمات این مودم می‌توانید کد پروکسی مخصوص VPN را روی این مودم فعال کرده و به سایت‌هایی که فیلتر هستند دسترسی داشته باشید.
مهم‌ترین ویژگی‌های مودم نتربیت مدل NWR – M920 عبارت است از:

پشتیبانی از سیم کارت

علاوه بر این که می‌توانید مودم نتربیت را به خط تلفن خانه متصل کنید، این مودم با سیم کارت هم فعال می‌شود.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم سازگاری آن با کلیه سیم‌کارت‌های موجود در بازار ایران است.

بنابراین فرقی نمی‌کند سیم کارت ایرانسل دارید یا همراه اول یا رایتل و یا سیم‌کارت‌های شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت.

سرعت دانلود مودم در صورتی که به شبکه 4G LTE متصل باشید تا 150 مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد و نوید این را می‌دهد که پس از فعالسازی VPN سرعت دسترسی به سایت‌ها بالا خواهد بود.

این مودم نتربیت برخلاف بسیاری از مودم‌های خارجی، مخصوص ایران طراحی شده و به همین دلیل کاملا آنلاک و سازگار با سیم‌کارت‌های ایرانی عرضه می‌شود.

شیار سیم کارت در پشت مودم قرار داده شده است. کاربران می‌توانند به صورت همزمان هم به اینترنت سیم کارت متصل شوند و هم با خطوط تلفن ثابت به اینترنت پایدار خانگی دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : انتخاب بهترین مودم جیبی یا سیم کارت خور (4G) با قیمت مناسب

دارای 3 پورت شبکه

در پشت مودم مدل NWR – M920 نتربیت تنظیمات، پورت‌ها و کلیدهای آن قرار داده شده است. 3 پورت اترنت 10/100 در این قسمت دیده می‌شود.

کاربران می‌توانند به راحتی با این سه پورت شبکه‌ای که در مودم نتربیت دارد، سه دستگاه مختلف را به طور همزمان به مودم متصل کنند.

این موضوع را هم در نظر بگیرید که مودم نتربیت از نوع وای فای است و اتصال موبایل و سایر دستگاه‌ها بدون سیم هم امکان‌پذیر است.

وجود پورت‌های شبکه در پشت مودم برای اتصال کامپیوتر یا دستگاه‌هایی مانند دوربین مداربسته در نظر گرفته شده است.

دارای 4 آنتن قدرتمند

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب مودم مدل NWR – M920 نتربیت وجود چهار آنتن خارجی روی بدنه آن است.

2 مورد از آنتن‌هایی که روی بدنه این مودم دیده می‌شود از نوع LTE است.

در واقع این دو آنتن وظیفه دارند پس از نصب سیم کارت در مودم، اتصال قدرتمندتری با دکل‌های مخابراتی اطراف برقرار کنند تا داده‌ها بهتر دریافت شوند.

2 آنتن دیگر برای ارسال داده‌های مودم به دستگاه‌های دیگر است. در واقع این دو آنتن برد مودم را مشخص می‌کنند.

هر 4 آنتنی که روی بدنه این مودم قرار داده شده‌اند قدرتی معادل 5 دسی بل دارند.

در صورتی که نیاز به سرعت‌های بالاتر (1200 مگابایت بر ثانیه!) دارید، توصیه می‌کنیم با بهترین مودم 4G دارای قابلیت VPN آشنا شوید.

گارانتی 3 ساله آونگ

خرید بهترین مودم با قابلیت VPN تنها در صورتی رضایت کامل شما را برآورده می‌کند که گارانتی معتبری داشته باشد.

خوشبختانه مودم مدل NWR – M920 نتربیت با گارانتی 3 ساله آونگ عرضه شده و در طول زمانی که از این مودم استفاده می‌کنید می‌توانید با تماس با کارشناسان آونگ سوالات خود درباره این محصول را بپرسید.

آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است که به طور اختصاصی نمایندگی فروش مودم‌های شرکت دی لینک (D-Link) و نتربیت در ایران را بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید : بهترین گارانتی مودم کدام است؟ گارانتی مودم چی بخرم؟

آموزش نصب VPN روی مودم

مودم نتربیت مدل NWR – M920 به عنوان بهترین مودم برای نصب VPN شناخته می‌شود. پس از خرید این محصول باید VPN را روی آن نصب کنید.

بهترین روتر برای vpn

کافیست مراحلی که در زیر گفته می‌شود را با دقت انجام دهید:

  1. قبل از هر کاری باید با شرکت‌های ارائه دهنده VPN صحبت کنید و VPN مخصوص برای فعال کردن مودم را از آنها خریداری کنید. VPN‌هایی که برای مودم عرضه می‌شوند با VPNهای معمولی فرق دارند.
  2. در حالی که مودم شما به اینترنت متصل است، وارد تنظیمات مودم شوید. برای ورود به تنظیمات مودم باید در مرورگر کامیپوتر عبارت 192.168.1.1 را وارد کنید. در پنجره‌ ورودی در هر دو قسمت نام کاربری و رمز عبور کلمه admin را بنویسید تا وارد تنظیمات مودم شوید.
  3. در تنظیمات مودم روی سربرگ VPN اشاره کنید تا پنجره مخصوص به آن باز شود. پس از باز شدن این بخش با توجه به VPN خاصی که خریداری کرده‌اید باید کدهایی که به شما داده شده را در فیلدهای این پنجره وارد کنید. پس از وارد کردن تمام کدها گزینه Save&Apply را بزنید.
  4. حالا مودم شما باید ریست (خاموش و روشن) شود. اگر نیاز بود به صورت دستی این کار را انجام دهید. پس از روشن شدن مودم، شما به اینترنت با VPN مودم دسترسی خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین مودم با قابلیت VPN آشنا کردیم.

مودم نتربیت مدل NWR – M920 علاوه بر امکاناتی که دارد، با گارانتی 3 ساله عرضه شده است که خیال کاربران را از بابت کیفیت آن راحت می‌کند.

این محصول با قیمت ارزان به عنوان بهترین روتر برای VPN و دسترسی به سایت‌هایی مانند یوتیوب و تلگرام و همچنین اتصال دستگاه‌های هوشمند از جمله تلویزیون به اینترنت قابل استفاده است.