انتخاب بهترین مودم جیبی یا سیم کارت خور (4G) با قیمت مناسب

امروزه مودم‌های جیبی با استقبال فراوانی مواجه شده‌اند. با افزایش تقاضا برای مودم‌های سیم کارتی، بالطبع عرضه آن نیز افزایش یافته و شاهد مدل‌های جدید با امکانات پیشرفته در بازار ایران هستیم.

اگر نگاهی به تبلیغات فروشگاه‌های آنلاین یا بنرهای سطح شهر بیندازید، احتمالا با عباراتی مانند قوی‌ترین مودم سیم کارتی یا بهترین مودم همراه 4.5G روبرو می‌شوید. اما کدامیک از این مودم‌ها می‌توانند بهترین مودم سیم کارت خور برای شما باشند؟

در مقاله‌ای جداگانه، فاکتورهای مهم در خرید مودم 4G در سال 2024 را با بیشترین جزئیات مورد بررسی قرار دادیم، در صورتی که در این مورد نیاز به یک راهنمای جامع دارید، مقاله زیر برای شما نوشته شده است:

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید مودم همراه در سال 2022 (پرسرعت‌ترین)
اما نکته مهم اینجاست که استانداردهای b/g/n به اندازه کافی برای استفاده در کشورمان پرسرعت هستند و نیازی به خرید بهترین مودم جیبی با استاندارد ac ندارید. در واقع استاندارد 802.11n از نظر تئوری، توانایی رسیدن به سرعت 600 مگابایت بر ثانیه را دارد که بعضا حتی از سرعت شبکه 4G نیز بیشتر است.

بنابراین یکی از دلایل قیمت مناسب مودم DWR-930M را باید استفاده از استانداردهای وای‌فای متناسب برای استفاده در ایران دانست.

امکانات امنیتی کامل

نقطه تمایز بهترین مودم جیبی و انواع مودم سیم کارت خور بی‌کیفیت در بازار در بخش‌هایی است که شما نمی‌توانید ببینید یا لمس کنید.

در واقع این که یک مودم جیبی از شبکه 4G پشتیبانی کند یا از نظر جنس بدنه مقاوم باشد، برای شما قابل تشخیص است. اما احتمالا از این که چه تجهیزاتی درون مودم وجود دارد، اطلاع ندارید.

امکانات امنیتی بروز، یکی از مواردی است که باید هنگام خرید بهترین مودم سیم کارتی در نظر داشته باشید. اما باید بدانید که این امکانات را در برندهای متفرقه نخواهید یافت.

برند دی-لینک به عنوان یکی از بهترین برندهای مودم با سابقه چندین ساله در ساخت و ارائه تجهیزات شبکه، قطعا پکیج کاملی از امنیت را برای شما در بهترین مودم جیبی خود تدارک دیده است.

استفاده از فایروال داخلی در این مودم به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی از اتصالات ناخواسته جلوگیری کرده و جلوی نفوذ افراد یا سیستم‌های ناشناس را بگیرید. همچنین بهره‌مندی از پروتکل‌های امنیتی WPA/WPA2 برای رمزگذاری وای‌فای، امکان هک شدن رمز وای‌فای مودم را دشوارتر از همیشه می‌کند.

بیشتر بخوانید : مقایسه انواع استانداردهای امنیتی وای فای (WPA3 ،WEP و …)
اگر موارد امنیتی برای شما در اولویت قرار دارند، در خرید بهترین مودم جیبی دی-لینک شک نکنید.

12 ساعت شارژدهی باتری!

هدف شما از خرید بهترین مودم سیم کارت خور چیست؟ غیر از این است که در مسافرت‌ها، کمپینگ‌ها و هر جایی دور از خانه، آن را روشن کرده و از سرعت بالای اینترنت آن لذت ببرید؟ پس قطعا به یک مودم جیبی با شارژدهی بالا نیاز دارید.

مودم روتر همراه دی-لینک مدل DWR-930M با 12 ساعت شارژدهی تنها با یک بار شارژ، شما را از دغدغه پیدا کردن پریز برق راحت خواهد کرد. این میزان شارژدهی به راحتی می‌تواند اتصال شما به اینترنت را در مسافرت‌های چندین ساعته زمینی و هوایی حفظ کند.

باتری این مودم از نوع لیتیوم یونی بوده و 3000 میلی آمپر ظرفیت دارد که این میزان، از ظرفیت باتری برخی از گوشی‌های هوشمند نیز بیشتر است.

1+7؛ اشتراک‌گذاری اینترنت برای یک تیم 8 نفره

علاوه بر خودتان، 7 نفر از دوستان و آشنایان نیز با این مودم همراه می‌توانند به اینترنت متصل شوند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خانواده صرفه جویی کنید، به جای خرید بسته اینترنت برای هر سیم کارت بطور جداگانه، تنها برای یک سیم کارت، اینترنت تهیه کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

عنوان بهترین مودم سیم کارت خور خانگی نیز برای DWR-930M می‌تواند منطقی باشد. لپ تاپ، گوشی موبایل، کنسول بازی، تبلت و ساعت هوشمند خود را می‌توانید با کمک این مودم همراه به اینترنت متصل کنید. اگر از تمام این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، هنوز امکان اتصال 3 دستگاه دیگر به اینترنت وجود دارد!

مدیریت و نظارت آسان بر مودم

یکی از مزایای خرید مودم 4G/LTE دی-لینک مدل DWR-930M، امکان مدیریت آسان آن از طریق تلفن همراه است. تنها کافی است اپلیکیشن مربوطه را در گوشی خود نصب کنید و بر دستگاه‌های متصل، IP دستگاه‌ها و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید.

مدیریت مودم از طریق گوشی موبایل این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز مشکل، سریعا به تنظیمات مودم دسترسی پیدا کرده و رمز وای‌فای یا دیگر ویژگی‌های امنیتی را تغییر دهید.

وجود دکمه WPS برای آسان‌تر کردن اتصال

اگر نیاز پیدا کردید که بدون وارد کردن رمز، به وای‌فای مودم متصل شوید، یا نمی‌خواهید رمز مودم را به دوستان‌تان بگویید، می‌توانید از دکمه WPS استفاده کنید.

با کمک WPS می‌توانید به راحتی دستگاه‌های مطمئن را بدون وارد کردن رمز و در کمترین زمان به مودم اتصال دهید.

WPS در واقع برای افزایش امنیت در مودم‌ها بکار می‌رود.

بیشتر بخوانید : WPS چیست و چگونه فعال می‌شود؟

DWR-930M؛ رجیستر شده و آماده بکار

پس از خرید مودم دی-لینک، فاصله شما تا اتصال به اینترنت 4G، تنها جای‌گذاری سیم کارت درون مودم است.

در واقع مودم DWR-930 از مبادی رسمی وارد کشور شده و Unlocked و همچنین رجیستر شده به دست مشتریان می‌رسد. بنابراین هیچ نگرانی از بابت پشتیبانی از سیم کارت‌های ایرانی و اپراتورهای مختلف نداشته باشید.

قابل حمل حتی در جیب!

شاید عجیب باشد اما بسیاری از مودم‌ها که در دسته بندی مودم‌های جیبی قرار دارند، در واقع جیبی نیستند و تنها قابل حمل به شمار می‌روند! اما خیال‌تان از این بابت راحت باشد، مودم جیبی DWR-930M واقعا یک مودم جیبی است.

هنگام حضور در مترو یا اتوبوس می‌توانید آن را درون جیب قرار دهید و از اتصال پرسرعت 4G آن بهره مند شوید. این ابعاد جمع و جور می‌تواند برای خیلی از افراد، یک اولویت مهم هنگام خرید سریع‌ترین مودم همراه باشد.

قیمت مناسب؛ ارزش خرید بالا

اگر نگاهی به قیمت مودم همراه دی-لینک مدل DWR-930M در سایت‌ها بیندازید، می‌بینید که قیمت این مودم در مقابل امکانات ارائه شده به ویژه شارژدهی فوق العاده آن، کاملا مناسب است. از این رو ارزش خرید مودم جیبی دی-لینک در حال حاضر بالاست.

جمع بندی

اگر به دنبال بهترین مودم جیبی با قیمت مناسب هستید، مودم همراه دی-لینک مدل DWR-930M گزینه ایده‌آل این روزهای بازار ایران است.

این مودم با بهره مندی از شبکه 4G/LTE، امکان اتصال 8 دستگاه بطور همزمان، 12 ساعت شارژدهی باتری و قابلیت حمل بسیار بالا، همه ویژگی‌های یک مودم همراه کاربردی را دارد. در کنار این ویژگی‌ها، قیمت مناسب این محصول باعث شده است تا ارزش خرید بشدت بالایی داشته باشد.