معرفی بهترین مودم آنلاک 4G در بازار ایران

وقتی تصمیم به خرید مودم دارید، گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مودم‌های قفل شده‌ای ارائه می‌دهند که فقط با اینترنت همان شرکت‌ها کار می‌کند اما می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید: مودم آنلاک!

مودم‌های آنلاک یا باز شده به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با تمام شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازگاری دارند و به راحتی می‌توانید سیم کارت ایرانسل، همراه اول، مبین نت و … را داخل آن قرار داده و از آن استفاده کنید.

اگر شما هم قصد خرید مودم 4G آنلاک را دارید و می‌خواهید بدانید بهترین مودم آنلاک بازار ایران کدام مودم است، تا انتها همراه ما باشید.

مودم آنلاک چیست؟

مودم آنلاک به مودمی گفته می‌شود که از سوی تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات اینترنت، باز یا همان آنلاک شده باشد. معمولاً، مودم‌هایی که از یک ارائه‌دهنده خدمات خاص خریداری شده‌اند، به طور پیش‌فرض بر روی شبکه آن ارائه‌دهنده قفل می‌شوند.

این بدان معناست که مودم فقط قابل استفاده بر روی شبکه ارائه‌دهنده‌ خدمات خاصی است و نمی‌توانید آن را برای اتصال به شبکه‌های دیگر استفاده کنید.

وقتی که یک مودم آنلاک می‌شود، در واقع مجوز اتصال مودم از طریق سیم کارت به شبکه‌های دیگر داده شده و به راحتی می‌تواند به همه شبکه‌های مخابراتی متصل شود. این قابلیت به ویژه برای کاربرانی که می‌خواهند مودم را جابه‌جا کرده و از شهری به شهر دیگر ببرند، بسیار کاربرد دارد.

برخی از شرکت‌های ارتباطات این خدمت را به صورت رسمی ارائه می‌دهند و اجازه می‌دهند که مشترکان خود مودم‌های خود را آنلاک کنند. همچنین، برخی از افراد از راهکارهای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری غیررسمی برای آنلاک مودم‌ها استفاده می‌کنند، اما این کار ممکن است با مشکلات قانونی همراه باشد که به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

خرید مودم آنلاک 4G پرسرعت

مودم آنلاک چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های یک مودم آنلاک به نوع مودم و استانداردهای مورد استفاده آن بستگی دارد. اما در کل، یک مودم آنلاک باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

1. سازگاری با شبکه‌های مختلف

اولین و اصلی‌ترین ویژگی مودم آنلاک، سازگاری با شبکه‌های مختلف است. این نوع مودم‌های باید از شبکه‌های LTE و GSM و CDMA پشتیبانی کنند. درباره مودم آنلاک TD-LTE بیشتر بخوانید.

2. پشتیبانی از باندهای فرکانسی متعدد

مودم آنلاک 4G باید بتواند از باندهای فرکانسی مختلف پشتیبانی کند. این قابلیت به مودم اجازه می‌دهد در مناطق مختلف و با شبکه‌های گوناگون به راحتی کار کند.

3. پشتیبانی از سیم کارت

مودم آنلاک باید از سیم کارت پشتیبانی کند تا کاربران در صورت نیاز، سیم کارت‌های دلخواه خود را در آن قرار داده و مودم را فعال کنند.

4. رابط‌های اتصال متنوع

مودم 4G‌ آنلاک باید از رابط‌های اتصال متنوع پشتیبانی کند. از جمله این رابط‌ها می‌توان به USB، وای فای و اترنت اشاره کرد.

5. پشتیبانی از استانداردهای امنیتی

برای حفاظت اطلاعات کاربران، مودم آنلاک باید از استانداردهای امنیتی مانند WPA2 یا WPA3 برای اتصال به شبکه‌های بی‌سیم پشتیبانی کند.

6. قابلیت به‌روزرسانی فریمور

بهترین مودم آنلاک به مودمی گفته می‌شود که بتوان فریمور (نرم‌افزار داخلی) آن را بروزرسانی کرد تا بهترین عملکرد و امنیت را داشته باشد.

روتر 4G LTE بی سیم نتربیت مدل NW-431F

اگر به دنبال بهترین مودم آنلاک 4G بازار ایران هستید ما به شما روتر 4G LTE بی سیم نتربیت مدل NW-431F را پیشنهاد می‌کنیم. این مودم با 4 آنتن قدرتمندی که دارد، اتصال شما به اینترنت را تسهیل کرده و از طریق آن می‌توانید تماس‌های پرسرعت ویدیویی و صوتی برقرار کنید.

خرید بهترین مودم آنلاک 4G

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم ذکر شده است:

سرعت حداکثر تا 150 مگابیت بر ثانیه

اگر به دنبال مودمی هستید که با اتصال به آن بتوانید به صورت آنلاین بازی کنید یا در کلاس‌های درسی آنلاین شرکت کرده یا استریم ویدیو داشته باشید، مودم آنلاک نتربیت مدل NW-431F بهترین انتخاب برای شماست.

این مودم سرعتی معادل 150 مگابیت بر ثانیه در اختیار شما قرار می‌دهد تا انتقال داده‌ها با بالاترین سرعت ممکن انجام شده و هیچ کندی و تاخیری در اجرای بازی‌های آنلاین یا تماشای فیلم‌های سینمایی با کیفیت به وجود نیاید.

روش‌های اتصال متنوع

به لطف وجود آنتن‌های وای فای و پورت‌های خروجی متنوع، شما می‌توانید به روش‌های گوناگونی به این مودم متصل شوید. این مودم به چهار پورت شبکه 10/100 LAN مجهز شده و می‌توان به طور همزمان 4 دستگاه مختلف (کامپیوتر، لپ‌تاپ، پرینتر و …) را به آن متصل کرد.

همچنین به لطف وجود آنتن وای فای روی این مودم شما می‌توانید تلفن هوشمند، تبلت و سایر دستگاه‌های دیجیتال را به این مودم متصل کرده و استفاده کنید.

چهار آنتن قدرتمند

چهار آنتن قدرتمند روی بدنه این مودم تعبیه شده است. همچنین دو آنتن برای دریافت و ارسال داده‌ها از مودم به دکل‌های مخابراتی روی این دستگاه قرار دارد. این آنتن‌های قدرتمند وظیفه دارند نزدیک‌ترین دکل مخابراتی را پیدا کرده و به آن متصل شوند.

از سوی دیگر، دو آنتن برای ارسال و دریافت داده‌ها از مودم به دستگاه‌های دیگر در نظر گرفته شده است. بنابراین در هر فاصله‌ای از مودم که باشید، داده‌ها با قدرت و کیفیت بالایی به دستگاه‌های دیگر انتقال داده می‌شوند.

بهترین مودم آنلاک 4G

سازگار با کلیه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت همراه

بهترین مودم آنلاک ایران، با کلیه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت همراه سازگاری دارد.

مودم 4G LTE بی سیم نتربیت مدل NW-431F از نوع آنلاک یا باز بوده و به راحتی می‌توانید سیم کارت شرکت‌های مختلف (ایرانسل، همراه اول، مبین نت و …) را در شیار سیم کارت آن قرار داده و استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم درباره اینترنت ثابت TD-LTE بیشتر بخوانید.

دارای گارانتی 3 ساله آونگ

آونگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی مودم در ایران، روتر 4G LTE بی سیم نتربیت مدل NW-431F را تا 3 سال گارانتی کرده است. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید با کارشناسان آونگ تماس گرفته و به صورت رایگان مشکل را برطرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین مودم آنلاک 4G بازار ایران آشنا کردیم. روتر 4G LTE بی سیم نتربیت مدل NW-431F با 4 آنتن قدرتمند بهترین انتخاب برای گیمرها، کسانی که به تماشای فیلم به صورت آنلاین علاقه دارند و دانشجویان و دانش آموزانی که در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند است. شما هم می‌توانید تجربیات خود از کار با این مودم را با ما به اشتراک بگذارید.