مودم همراه چی بخرم؟ راهنمای جامع خرید مودم جیبی

این روزها،‌ همه در هر موقعیتی به اینترنت نیاز دارند. مودم‌های جیبی که به نام مودم همراه هم شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل،‌ این سوال را خیلی‌ها می‌پرسند که مودم همراه چی بخرم؟

برای انتخاب و خرید مودم 4G باید به ویژگی‌هایی که یک مودم همراه باید داشته باشد آگاهی داشته باشید. در بازار ایران مدل‌های مختلفی از مودم جیبی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

اگر قصد خرید مودم جیبی دارید و می‌خواهید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های همراه را به شما معرفی کنیم.

مودم همراه (جیبی) چیست؟

مودم همراه، جیبی، پرتابل یا MiFi یک دستگاه قابل حمل است که به شبکه همراه (مانند 4G یا LTE) متصل شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق سیم‌کارت به دکل‌های مخابراتی متصل شده و اینترنت دریافت کنند.

مودم‌های جیبی از نظر وزن و اندازه اغلب سبک و کوچک طراحی می‌شوند تا به راحتی در جیب یا کیف قرار گیرند و به همین دلیل به آنها مودم‌های همراه گفته می‌شود.

این مودم‌ها بیشتر به خاطر شکل ظاهری و امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت بین دستگاه‌های مختلف در موقعیت‌های متفاوت محبوب شده‌اند. این دستگاه‌ها به طور معمول بسیار کوچکتر از یک روتر معمولی هستند و می‌توانند در جیب یا کیف حمل شوند.

ویژگی‌های مودم همراه جیبی عبارتند از:

اتصال به شبکه همراه

اولین ویژگی مودم‌های همراه جیبی این است که از طریق شبکه‌های تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شوند. در واقع با قرار دادن سیم کارت داخل شیار این مودم‌ها، می‌توانید به اینترنت 4G یا LTE دسترسی داشته باشید.

این نوع مودم‌ها اغلب توسط شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت همراه عرضه می‌شوند و سیم کارت مخصوص همان شرکت هم روی مودم نصب می‌شود. البته افراد می‌توانند سیم کارت‌های تلفن همراه خود را هم داخل این نوع مودم‌ها قرار داده و به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

ایجاد شبکه بی‌سیم

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مودم‌های همراه این است که پس از اتصال به اینترنت، شما می‌توانید چندین دستگاه را به طور همزمان به آنها متصل کرده و استفاده کنید. در واقع بهترین مودم جیبی، یک شبکه ایجاد می‌کنند که اجازه دسترسی کاربران متعدد به اینترنت را فراهم می‌کند.

مودم جیبی چی خوبه؟

بهتر از Hotspot موبایل

موبایل‌ها برای به اشتراک گذاری اینترنت با سایر دستگاه‌ها باید روی حالت Hotspot قرار گیرند و همین موضوع باعث می‌شود شارژ‌ باتری آنها زودتر خالی شود و سرعت اینترنت گوشی کاهش پیدا می‌کند.

اما مودم‌های جیبی برخلاف حالت Hotspot بدون کندی سرعت و داغ کردن، قابلیت اتصال چندین دستگاه به مودم را می‌دهند.

قابلیت حمل و نقل آسان

مودم‌های جیبی همانطور که از نام آنها پیداست به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به راحتی در جیب و کیف جای گیرند. همچنین به دلیل اندازه کوچک و وزن سبکی که این مودم‌ها دارند، به راحتی قابل حمل هستند.

باتری قابل شارژ

بسیاری از مودم‌های همراه جیبی دارای باتری داخلی هستند که از آنها می‌توانید در هنگام حرکت و بدون نیاز به اتصال به برق برای چند ساعت استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید مودم جیبی

در هنگام خرید مودم جیبی (MiFi)، مهم است که به چند نکته کلیدی توجه کنید تا مطمئن شوید که دستگاهی مناسب برای نیازهای خود انتخاب کرده‌اید. در زیر تعدادی از نکاتی که در هنگام خرید مودم جیبی باید در نظر بگیرید را مطرح کردیم:

1. پشتیبانی از شبکه اینترنت نسل جدید

یکی از اولین نکاتی که در هنگام خرید مودم جیبی باید به آن توجه کنید، پشتیبانی مودم از شبکه‌های اینترنت نسل جدید است. حتما روی جعبه مشخصات مودم را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که مودم شما از شبکه‌های 4G یا LTE پشتیبانی می‌کند.

مودم‌های جیبی قدیمی‌تر فقط از شبکه‌های 3G پشتیبانی می‌کردند و هنوز هم برخی از آن مدل‌ها در بازار وجود دارند که ممکن است کاربران را به اشتباه بیندازند.

2. سرعت بالا

بررسی کنید که مودم جیبی‌ای که انتخاب کرده‌اید توانایی ارائه سرعت اینترنت مطلوب شما را دارا باشد. سرعت انتقال داده معمولاً به صورت Mbps یا Gbps اعلام می‌شود.

اخیرا سریع‌ترین مودم همراه در ایران را معرفی کرده بودیم که توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید.

3. تعداد دستگاه‌های قابل اتصال

مطمئن شوید که تعداد دستگاه‌هایی که می‌خواهید به اینترنت متصل کنید، با حداکثر تعداد اتصال مجاز دستگاه جیبی سازگار است. این موضوع روی جعبه مودم یا در دفترچه مشخصات محصول نوشته شده است.

4. ماندگاری باتری

عمر باتری یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید مودم جیبی است، به خصوص اگر بخواهید مودم را در مسافرت‌ها یا بیرون از منزل استفاده کنید.

بنابراین در هنگام خرید مودم همراه به این نکته توجه کنید که ماندگاری باتری آن تا چه حد است و تا چند ساعت می‌تواند مودم را روشن نگه دارد.

5. پورت‌ها و قابلیت‌ها

برخی از مودم‌های جیبی دارای پورت‌ها یا قابلیت‌های خاصی مثل پشتیبانی از کارت حافظه یا پورت USB برای اشتراک گذاری اطلاعات هستند. پس اگر این موضوعات برای شما اهمیت دارد، در هنگام خرید آن را بررسی کنید.

6. ویژگی‌های خاص

در هنگام خرید مودم جیبی می‌توانید به ویژگی‌های خاص مودم هم توجه کنید. به عنوان مثال برخی از مودم‌های جیبی قابلیت برقراری تماس یا ارسال پیامک هم دارند. همچنین برخی دیگر به نمایشگرهای LED مجهز هستند.

7. قیمت

قیمت مودم‌های جیبی در مقایسه با مودم‌های ثابت بسیار کمتر است. اما برخی از مودم‌های جیبی هم هستند که به دلیل امکانات زیاد و باتری قدرتمندی که دارند، بسیار گران هستند.

شما می‌توانید با توجه به سطح بودجه و نیازهای خود، بهترین مودم 4.5G را انتخاب کنید.

چه مودم همراهی بخریم؟

8. اندازه و وزن

مودم جیبی به عنوان یک دستگاه قابل حمل، اندازه و وزن آن نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که برای استفاده در مسافرت‌ها یا حمل راحت در کیف، اندازه آن مناسب است.

9. برند سازنده

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید مودم‌های جیبی فعالیت می‌کنند که در بازار ایران هم می‌توانید چندین برند مختلف را ببینید.

اما در مواجهه با سوال مودم همراه چی بخرم؟ پاسخ ما این است که مودمی بخرید که از یک برند معتبر جهانی بوده و در بازار کشور، امتحانش را پس داده باشد.

اخیرا برندهای مختلف مودم را بررسی کرده و بهترین برند مودم در ایران را معرفی کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

10. گارانتی

نکته آخری که در خرید مودم جیبی باید به آن توجه کنید، داشتن خدمات پس از فروش مودم است.

مودم‌های جیبی دائما در حال جابه‌جایی هستند و ممکن است به دلایل مختلف دچار ضربه شوند. بنابراین حتماً مودمی خریداری کنید که گارانتی مودم از یک شرکت معتبر ایرانی داشته باشد.

مودم همراه چی بخرم؟

حالا که با ویژگی‌ها و نکات مهم خرید مودم همراه جیبی آشنا شدید، نوبت به معرفی یکی از پرطرفدارترین مودم‌های همراه موجود در ایران رسیده است.

روتر همراه 4G/LTE دی لینک مدل DWR-933 با قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد، محبوبیت بسیار زیادی را بدست آورده است.

دی لینک مدل DWR-933

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم جیبی را بیان می‌کنیم:

سرعت بسیار بالا

اولین و مهم‌ترین ویژگی مودم جیبی دی لینک مدل DWR-933 سرعت بسیار بالای آن است. این مودم همراه به لطف پشتیبانی از قابلیت CAT 6 LTE-A می‌تواند سرعتی تا 300 مگابیت بر ثانیه در اختیار شما قرار دهد.

بنابراین پس از اتصال به این مودم به راحتی می‌توانید فیلم‌های 4K دلخواه خود را از اینترنت دانلود کرده یا به صورت آنلاین تماشا کنید.

این سرعت بالا برای کسانی که می‌خواهند استریو ویدیو یا بازی انجام دهند هم سرعت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و به همین دلیل است که DWR-933 در دسته مودم‌های پرسرعت قرار می‌گیرد.

قابلیت اتصال همزمان به 10 دستگاه

از دیگر ویژگی‌های جذاب این مودم جیبی شرکت D-Link باید به قابلیت اتصال همزمان 10 دستگاه مختلف به آن اشاره کرد.

در واقع می‌توانید از این مودم برای محیط‌هایی که افراد زیادی نیاز دارند به طور همزمان به اینترنت متصل شوند، استفاده کنید.

دارای باتری با ماندگاری بالا

یکی از نقطه ضعف‌های مودم‌های همراه این است که اکثرشان باتری ضعیفی دارند و در عرض چند ساعت، باتری آنها تمام شده و خاموش می‌شوند. شرکت دی لینک به همین دلیل، باتری قدرتمندی برای مودم خود در نظر گرفته است.

این باتری ظرفیتی معادل 3000 میلی آمپر ساعت دارد و با یکبار شارژ‌ کامل می‌تواند تا چندین ساعت به طور مداوم برای شما کار کند. با این حال ماندگاری باتری این مودم در حالت استندبای بسیار بیشتر است.

دی لینک DWR-933

دارای نمایشگر LCD

مهندسان شرکت D-Link برای مودم جیبی مدل DWR-933 از نمایشگر LCD استفاده کرده‌اند تا کاربران به راحتی تمام اطلاعات مربوط به مودم را روی بدنه آن مشاهده کنند.

رمزگذاری داده‌ها

این مودم از امنیت بالایی برخوردار است و افراد به راحتی و بدون داشتن رمز عبور نمی‌توانند به آن متصل شوند. شرکت دی لینک تضمین کرده که داده‌های کاربران در این مودم کاملاً رمزگذاری می‌شود و به راحتی قابل هک شدن نیست.

سخن پایانی

در این مقاله همه آنچه درباره مودم‌های جیبی باید بدانید را مطرح کرده و به این سوال مهم پاسخ دادیم که مودم همراه چی بخرم؟

مودم دی لینک مدل DWR-933 یکی از محبوب‌ترین مودم‌های جیبی موجود در بازار است که با گارانتی آونگ به فروش می‌رسد. این مودم بهترین انتخاب برای کسانی‌ست که دائما در سفر هستند و به یک مودم همراه همه‌چیز تمام نیاز دارند.