راهنمای خرید مودم همراه در سال 2022 (پرسرعت‌ترین)

مودم‌های جیبی یا همراه، یکی از انواع مودم هستند که اینترنت شما را از طریق به اشتراک گذاشتن دیتای سیم کارت تامین می‌کنند. همین جمله می‌تواند دلیل کافی برای خرید مودم همراه باشد!

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام مسافرت، کنار ساحل، در قطار یا مترو، نیاز به اینترنت دارید. واضح است که اینترنت ثابت یا خانگی در اینجا نمی‌تواند به شما کمکی کند. بنابراین تنها راهکار استفاده از دیتای سیم کارت است. اما آیا تلفن همراه شما، شارژ کافی برای به اشتراک گذاشتن اینترنت در یک مسافرت چندین روزه را دارد؟

قطعا خیر. باتری گوشی شما با دیتای روشن نهایتا بتواند تا چندین ساعت شما را همراهی کند. پس چاره کار چیست؟ خرید بهترین مودم جیبی!

با بهره‌مندی از یک مودم TD-LTE دیگر نیازی نیست که هات‌اسپات گوشی شما دائما روشن باشد و در خطر نفوذ قرار بگیرید، همچنین باتری گوشی تخلیه نمی‌شود و ده‌ها دلیل دیگر که خرید مودم سیم کارت خور را به گزینه‌ای ایده‌آل برای همه افرادی تبدیل می‌کند که کمتر در خانه به سر می‌برند!

اگر به دنبال راهنمای خرید مودم سیم کارتی هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله قصد داریم در ابتدا پاسخ دهیم که مودم جیبی چیست، سپس مزایای خرید مودم سیم کارتی را بیان کرده و در نهایت نکات مهم در خرید مودم‌ همراه را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

مودم همراه چیست؟

مودم همراه مجهز به یک سیم کارت 4G، 3G یا LTE (و اخیرا 5G) و همچنین یک رابط رادیویی وای‌فای است. بنابراین مودم همراه از طریق شبکه موبایل (اکثرا 4G/LTE) به اینترنت متصل شده و با اشتراک گذاشتن این اتصال، سایر دستگاه‌های شما را نیز از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌کند.

تمام مودم‌های همراه دارای یک اسلات اختصاصی برای جاگذاری سیم کارت هستند. با قرار دادن سیم کارت در این اسلات، می‌توانید از اینترنت آن بهره ببرید.

از آن جایی که دیتای سیم کارت محدود به مکان خاصی مانند خانه یا یک اداره نیست، شما در هر کجای ایران که باشید (هر نقطه‌ای که آنتن دهی سیم کارت وجود داشته باشد)، می‌توانید به اینترنت متصل باشید.

با این حال قطعا خرید مودم همراه باعث می‌شود تا دیگر نگران فاصله خود از روتر جهت متصل ماندن به اینترنت نباشید. اما خرید مودم همراه چه مزایای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

مزایای خرید مودم همراه

در ادامه این مقاله، مهمترین مزایای خرید مودم همراه را بررسی می‌کنیم:

  1. اتصال چندین دستگاه به اینترنت بطور همزمان

برخی از مودم‌های همراه می‌توانند تا 10 دستگاه (یا حتی بیشتر) را به اینترنت متصل کنند. در واقع استفاده از این مودم‌ها بسیار ارزان‌تر از این است که هر یک از اعضای خانواده بخواهد برای سیم کارت خود اینترنت تهیه کند.

  1. اتصال تمام دستگاه‌های دارای وای‌فای به مودم همراه

ممکن است تصور کنید که با خرید مودم همراه تنها می‌توانید گوشی‌های هوشمند را به اینترنت متصل کنید، اما اینگونه نیست. استفاده از اینترنت برای تبلت‌، لپ تاپ، گجت‌های هوشمند، حتی سیستم ناوبری خودرو و هر دستگاهی که دارای وای‌فای باشد، به کمک مودم‌های همراه ممکن می‌شود.

  1. هزینه کمتری برای تبلت یا لپ تاپ بعدی خود می‌پردازید!

همانطور که می‌دانید بسیاری از تبلت‌ها مانند iPad و لپ تاپ‌ها مانند Surface در دو نسخه وای‌فای و سیم کارت خور عرضه می‌شوند. قیمت نسخه سیم کارتی این دستگاه‌ها ممکن است تا چندین میلیون بیشتر از مدل دارای وای‌فای باشد.

خرید یک مودم جیبی ارزان به شما اجازه می‌دهد تا دیگر نگران پشتیبانی لپ تاپ، تبلت و ساعت هوشمند خود از شبکه 4G نباشید و در نتیجه میلیون‌ها تومن در خرید گجت‌های الکترونیکی صرفه جویی کنید.

  1. هزینه‌های رومینگ را کاهش می‌دهید.

تعرفه رومینگ برای اپراتورهای مختلف متفاوت است. جهت کاهش هزینه‌ها، می‌توانید تنها رومینگ سیم کارت موجود در مودم همراه را فعال کنید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست که هر یک از اعضای خانواده، هزینه‌های بالای رومینگ را بپردازد.

  1. خداحافظی با سرعت پایین وای‌فای در اماکن عمومی و هتل‌ها

حتما تجربه کردید که در برخی از اتاق‌های هتل یا کلاس‌های دانشگاه، سرعت وای‌فای بسیار پایین است. علاوه بر آن، ممکن است اطمینان کافی از امنیت این شبکه‌ها نداشته باشید. خرید مودم جیبی و به همراه داشتن آن باعث می‌شود تا در مکان‌های عمومی از سرعت بالاتر و پهنای باند بیشتری بهره ببرید.

  1. از شبکه 5G در یک دستگاه 4G بهره ببرید!

با وجود برخورداری برخی از مناطق کشورمان از شبکه 5G، می‌توانید سرعت بالای این شبکه را با استفاده از مودم‌های همراه 5G تجربه کنید. با این حال دیگر نیازی به ارتقای تلفن همراه خود به آخرین نسل شبکه ندارید، تنها با خرید مودم همراه 5G می‌توانید گوشی 4G خود را نیز به نسل جدید شبکه تجهیز کنید.

اگر کاربر روزانه اینترنت هستید و سرعت اتصال برایتان اهمیت دارد، با این کار قطعا میلیون‌ها تومان در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید : 5G در برابر 4G؛ تفاوت دو نسل از اینترنت همراه

  1. افزایش سرعت دانلود و کیفیت اتصال در مودم جیبی

از آنجایی که مودم‌های همراه تنها برای اتصال به اینترنت ساخته شده‌اند، کیفیت اتصال و سرعت دانلود و آپلود آن‌ها به مراتب بیشتر از گوشی‌های هوشمند است. در واقع برخی از برندهای تولیدکننده تلفن همراه ممکن است جهت کاهش قیمت محصول نهایی، اقدام به استفاده از تراشه مودم با کیفیت ضعیف‌تر کنند.

بنابراین خرید مودم همراه می‌تواند کیفیت اتصال شما به اینترنت را افزایش دهد.

  1. اطلاعات خود را درون شبکه به اشتراک بگذارید!

در راهنمای خرید مودم جیبی جالب است به این موضوع اشاره کنیم که برخی از مودم‌های سیم کارتی، علاوه بر اسلات سیم کارت، دارای اسلات کارت حافظه یا MicroSD هستند. با قرار دادن کارت حافظه در این مودم‌ها می‌توانید اطلاعات را بین تمام دستگاه‌های متصل به مودم همراه به اشتراک بگذارید.

نکات مهم در خرید مودم همراه؛ مودم جیبی چی خوبه؟

حالا که با مزایای مودم‌های همراه آشنا شدیم، بهتر است بررسی کنیم که مودم جیبی مناسب باید چه امکاناتی را داشته باشد؟

اطلاع از این نکات باعث می‌شود تا بتوانید بهترین مودم 4.5G را از بین گزینه‌های موجود در بازار انتخاب کنید:

بیشتر بخوانید : انتخاب بهترین مودم جیبی یا سیم کارت خور (4G) با قیمت مناسب

جمع بندی

ظهور مشاغل جدید در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و همچنین تمایل افراد به اتصال مداوم اینترنت، مودم همراه را به یکی از تجهیزات پرتقاضا تبدیل کرده است. در این مقاله تقریبا تمام مزایای استفاده از مودم همراه را بیان کردیم.

همچنین به نکاتی پرداختیم که قبل از اقدام برای خرید مودم همراه بهتر است به آن‌ها توجه کنید. پشتیبانی از شبکه 4G/LTE برای بهره مندی از نهایت سرعت و شارژدهی بالای باتری مودم همراه از مهمترین این نکات هستند.