بهترین مودم 4G با قابلیت نصب VPN کدام است؟

چطور است به جای خرید VPN برای موبایل یا کامپیوتر راه‌حل بهتری را امتحان کنید؟ خرید مودم 4G با قابلیت VPN!

در بازار ایران مودم‌هایی با قابلیت نصب VPN عرضه شده‌اند که کاربران پس از خرید این مودم‌ها می‌توانند VPN دلخواه خود را روی مودم فعال کرده و به راحتی به یوتیوب و سایر سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

دسترسی به محتوای ویدیویی و رسانه‌های خارجی که فیلتر هستند از طریق مودم 4G با قابلیت VPN، راحت‌تر شده و با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

اگر شما هم قصد خرید مودم 4G با قابلیت VPN دارید، همراه ما باشید تا مودم معروف کمپانی نتربیت که می‌توان فیلتر شکن روی آن نصب کرد را به شما معرفی کنیم.

مودم 4G با قابلیت VPN چیست؟

به طور کلی به مودم‌هایی که سیم کارت خور هستند و می‌توانید از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل، رایتل یا … به آنها اینترنت برسانید را مودم 4G می‌گویند.

البته در سال‌های گذشته مودم‌هایی با تکنولوژی 5G هم تولید شده‌اند اما به دلیل عدم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کشور، هنوز این اینترنت در همه شهرها قابل استفاده نیست و به همین دلیل مودم‌های 4G هنوز استفاده می‌شوند.

روی برخی از این مودم‌های 4G می‌توان VPN نصب کرد. این قابلیت برای تمام مودم‌ها فعال نشده و در هنگام خرید مودم 4G باید به امکانات و قابلیت‌های آن توجه کنید.

اکثرا روی جعبه مودم، عبارت «مودم با قابلیت تنظیم VPN» ذکر شده است. همچنین می‌توانید ار فروشنده در این زمینه سوال بپرسید تا مودمی خریداری کنید که به این قابلیت مجهز باشد.

راه حل بهتر خرید مودمی‌ست که در ادامه این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

کدام مودم‌ها قابلیت نصب VPN دارند؟

اغلب روی جعبه مودم‌ها، قابلیت اتصال به VPN نوشته شده است. بنابراین کافیست در هنگام خرید مودم جعبه محصول را به دقت مشاهده کنید تا کلمه VPN روی آن نوشته شده باشد.

روش دیگر این است که از فروشنده درباره وجود این قابلیت روی مودم سوال بپرسید تا با خیال راحت مودمی خریداری کنی که به فیلتر شکن مجهز باشد.

اما ساده‌ترین راه این است که روتر 4G TD-LTE بی سیم نتربیت مدل NW-651D که یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های بازار ایران است را خریداری کنید. در ادامه این مودم با قابلیت نصب فیلتر شکن را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین مودم 4G با قابلیت VPN

کمپانی نتربیت (Neterbit) مودمی با قابلیت نصب VPN تولید کرده است. این مودم با نام NW-651D شباهت زیادی به مودم‌های شرکت D-Link دارد ولی امکانات بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است.

اگر نام نتربیت را در اینترنت جستجو کرده باشید با طیف وسیعی از مودم‌های وایرلس و باسیم مواجه می‌شوید که این کمپانی تولید کرده است. مودم 4G مدل NW-651D هم نمونه‌ای از تولیدات این شرکت است.

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مودم 4.5G نتربیت مدل NW-651D را بیان می‌کنیم.

پشتیبانی از سیم کارت همه اپراتورها

شیار سیم کارت در پشت مودم نتربیت وجود دارد و پس از اتصال سیم کارت به آن، در عرض چند ثانیه، دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر خواهد شد.

چند نکته مهم درباره اتصال مودم به سیم کارت وجود دارد. کلیه سیم کارت‌هایی که در ایران به اینترنت متصل می‌شوند را می‌توانید به این مودم وصل کرده و فعال کنید. به عنوان مثال با خرید این مودم به‌راحتی می‌توانید از سرویس پرسرعت اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده کنید و لذت ببرید.

نکته دوم سرعت این مودم است. سرعت دانلود مودم در صورتی که به شبکه 4G LTE متصل باشید تا 300 مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد. بنابراین پس از فعالسازی VPN سرعت دسترسی به سایت‌ها بسیار مطلوب خواهد بود.

توجه داشته باشید که مودم نتربیت مدل NW-651D مخصوص ایران طراحی شده و خوشبختانه تمام تنظیمات نرم‌افزاری آن برای کاربران ایرانی همسان‌سازی شده است.

دارای 4 پورت LAN گیگابیتی

مودم 4G نتربیت مدل NW-651D به 4 پورت LAN از نوع گیگابیتی (Gigabit Ethernet) مجهز شده است. این پورت‌ها به همراه کلیدهای اصلی مودم در پشت آن تعبیه شده‌اند.

شما می‌توانید دستگاه‌های مختلف را از طریق کابل LAN به این 4 پورت متصل کرده و از سرعت فوق العاده بالای این مودم بهره ببرید..

پورت‌های گیگابیتی برای تماشای آنلاین ویدئوهای 4K و انجام بازی‌های آنلاین گزینه‌ای ایده‌آل هستند.

شبکه بی‌سیم دوبانده با سرعت 1200 مگابایت بر ثانیه!

جالب است بدانید که روتر نتربیت مدل NW-651D از معدود مودم‌های موجود در ایران است که با بهره‌مندی از شبکه دوبانده و استاندارد IEEE 802.11ac قادر به ارائه سرعت 1200 مگابایت بر ثانیه از طریق وای‌فای است.

همچنین با وجود دو آنتن قدرتمند جهت افزایش سیگنال و پوشش بی‌سیم می‌توانید مطمئن باشید که نهایت سرعت موجود در بستر TD-LTE را دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : 10 راهکار برای تقویت آنتن دهی وای فای

دارای پورت USB برای اشتراک گذاری فایل

ایجاد یک شبکه کوچک برای ارسال فایل‌ها از طریق اینترنت، نیازی است که معمولا در خانه یا کسب و کارهای کوچک و متوسط احساس می‌شود.

روتر نتربیت مدل NW-651D با بهره‌مندی از یک پورت USB به‌راحتی می‌تواند این نیاز شما را برطرف کند.

با کمک این پورت USB می‌توانید اطلاعات موجود در فلش مموری خود را در شبکه به اشتراک بگذارید یا حتی مودم را به پرینتر متصل کرده و مستفیما و از محتوای موجود در بستر اینترنت، پرینت بگیرید!

قوی ترین مودم ایران

پشتیبانی از انواع پروتکل‌های VPN

روتر نتربیت مدل NW-651D با انواع پروتکل‌های VPN از جمله PPTPT،L2TP ،IPsec و OpenVPN سازگار است.

به این ترتیب دست شما هنگام تهیه تنظیمات وی پی ان باز بوده و می‌توانید از انواع پروتکل‌ها برای تجربه اتصالی امن و پایدار استفاده کنید.

گارانتی 3 ساله آونگ

آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران، مسئولیت گارانتی 3 ساله این مودم 4G با قابلیت VPN را برعهده گرفته است.

بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید این مودم را خریداری کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل با کارشناسان آونگ تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید.

خوشبختانه پاسخگویی کارشناسان آونگ به صورت 24 ساعته انجام می‌شود و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید : بهترین گارانتی مودم کدام است؟ گارانتی مودم چی بخرم؟

نصب VPN روی مودم 4G چطور انجام می‌شود؟

پس از خرید مودم 4G نتربیت مدل NW-651D باید VPN را روی آن نصب کنید.

قبل از هر اقدامی باید بدانید که VPN به صورت مستقل روی این مودم نصب نیست و شما باید VPN را از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات خریداری کرده و سپس آن را روی مودم فعال کنید.

در تصویر زیر می‌توانید صفحه تنظیمات مودم نتربیت را مشاهده کنید که سربرگ VPN در آن مشخص شده است.

بهترین روتر برای vpn

برای فعال سازی VPN روی مودم نتربیت باید مراحل زیر را بروید:

  1. مودم را به اینترنت متصل کنید. سپس وارد تنظیمات مودم شوید. برای این کار عبارت 192.168.1.1 را در مرورگر کامپیوتر خود وارد کرده و Enter را بزنید تا پنجره‌ای باز شود. در قسمت نام کاربری و رمز عبور کلمه admin را بنویسید تا بتوانید وارد تنظیمات مودم شوید.
  2. در تنظیمات مودم روی کلمه VPN اشاره کنید تا پنجره مخصوص آن باز شود. پس از باز شدن این بخش با توجه به VPN خاصی که خریداری کرده‌اید باید کدهایی که به شما داده شده را در فیلدهای این پنجره وارد کنید. پس از وارد کردن تمام کدها گزینه Save&Apply را بزنید.
  3. حالا مودم شما باید ریست (خاموش و روشن) شود. اگر نیاز بود به صورت دستی این کار را انجام دهید. پس از روشن شدن مودم، شما به اینترنت با VPN مودم دسترسی خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین مودم 4G با قابلیت VPN را به شما معرفی کردیم مودم نتربیت مدل NW-651D بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی‌ست.

این مودم با سیم‌کارت‌های ایران سازگاری دارد و سرعت اینترنت بالایی را در حالت 4G ارائه می‌دهد. همچنین با فعال سازی فیلتر شکن روی آن سرعت اینترنت به طور محسوسی کاهش پیدا نمی‌کند.