بهترین مودم نتربیت؛ مقایسه مودم‌های برند Neterbit

شرکت نتربیت (Neterbit) یکی از تازه‌واردها در زمینه تولید مودم و تجهیزات شبکه است. این شرکت که به طور اختصاصی در عرصه تولید مودم و روتر فعالیت می‌کند مجموعه‌ای بی‌نظیر و متنوع از مودم‌ها را تولید و روانه بازار کرده است.

مودم‌های نتربیت با امکانات، قابلیت‌ها و قیمت‌های گوناگون در بازار ایران وجود دارد. اما سوالی که خیلی از کاربران می‌پرسند این است که کدام مودم Neterbit بهتر است؟

اگر شما هم قصد خرید مودم ADSL یا VDSL نتربیت دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پس از مقایسه مودم‌های نتربیت، بهترین مودم نتربیت را از میان مدل‌های معرفی شده پیدا کنید.

مودم روتر نتربیت مدل NV-2030N

اولین مودمی که در این مقاله معرفی می‌کنیم یک مودم معروف و پرفروش نتربیت است. مودم روتر مدل NV-2030N برای استریم بازی و فیلم بسیار مناسب است.

مودم نتربیت NV-2030N

در ادامه برخی از ویژگی‌های این مودم را معرفی می‌کنیم:

دارای 2 آنتن داخلی

مودم مدل NV-2030N به عنوان یکی از محصولاتی که برچسب بهترین مودم نتربیت با قیمت پایین روی آن حک شده است، 2 آنتن داخلی دارد.

این دو آنتن به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که فرکانس بی‌سیم مودم را به 2.4 گیگاهرتز رسانده‌اند. بنابراین به راحتی می‌توانید در فواصل دور از مودم هم موبایل، کامپیوتر یا دستگاه‌های مختلف را به این مودم متصل کنید.

استاندارد VDSL و ADSL

مهندسان شرکت نتربیت مودم مدل NV-2030N را به استانداردهای VDSL و ADSL مجهز کرده‌اند. بنابراین کاربران می‌توانند از طریق هر دو استاندارد، به اینترنت شهری متصل شوند.

به لطف پشتیبانی از استاندارد VDSL2، این مودم می‌تواند به سرعت ارسال و دریافت داده تا 100 مگابیت بر ثانیه هم برسد که برای دانلود فیلم یا استریم بازی بسیار مناسب است.

دارای پورت‌های متعدد

طراحان نتربیت برای اینکه قابلیت‌های این مودم را بیشتر کنند، پورت‌های ورودی و خروجی بیشتری روی بدنه آن قرار دادند.

به عنوان مثال می‌توان به وجود 1 پورت DSL و 2 پورت LAN روی بدنه اشاره کرد. با وجود این پورت‌های می‌توانید علاوه بر استفاده از قابلیت‌های بی‌سیم این مودم، دستگاه‌های مختلف را از طریق سیم که به مودم متصل کنید.

مودم روتر نتربیت مدل نتنزا

مودم روتر مدل نتنزا (Netenza) یکی دیگر از مودم‌های با کیفیت شرکت نتربیت است. این مودم به لطف پشتیبانی از فناوری‌های جدید و با توجه به وجود فایروال SPI یکی از امن‌ترین و کاربردی‌ترین مودم‌های شرکت نتربیت به حساب می‌آید.

مودم نتربیت نتنزا

در ادامه ویژگی‌های برجسته این مودم را بررسی می‌کنیم:

پشتیبانی از استاندارد وایرلس 802.11n

اولین و مهم‌ترین ویژگی این مودم پشتیبانی از استاندارد بی‌سیم 802.11n است.

برای کاربرانی که اطلاعات چندانی درباره این استاندارد ندارد باید بگوییم که به لطف وجود این استاندارد، مودم نتنزا تا 4 برابر سریع‌تر از مودم‌های معمولی داده‌ها را ارسال و دریافت می‌کند.

البته این مودم با استانداردهای قدیمی وایرلس هم سازگار بوده و می‌توانید از آن در شبکه‌هایی با استانداردهای 802.11g و 802.11b هم استفاده کنید.

پشتیبانی از فایروال SPI

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک مودم باید داشته باشد، تضمین امنیت کاربران و جلوگیری از هک شدن اطلاعات است.

این مودم نتربیت به فایروال SPI مجهز شده است تا محتوای تمام بسته‌های ورودی را به دقت بررسی کرده و از نفوذ به اطلاعات کاربران جلوگیری کند.

دارای 4 پورت ADSL2+

از دیگر ویژگی‌های این مودم باید به وجود 4 پورت ADSL2+ اشاره کرد. به راحتی با این 4 پورت می‌توانید دستگاه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، دوربین مدار بسته و حتی تلویزیون را به اینترنت متصل کنید.

روتر 4G LTE بی سیم نتربیت مدل NW-431F

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که کدام مودم Neterbit بهتر است؟ باید گفت اگر دنبال بهترین مودم سیم کارت خور و 4G هستید، مودم مدل NW-431F بهترین انتخاب برای شماست.

مودم نتربیت NW-431F

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم را بیان می‌کنیم:

سیم کارت خور

اولین و مهم‌ترین ویژگی مودم مدل NW-431F، قابلیت پشتیبانی از سیم کارت است. این قابلیت برای کاربرانی که دوست دارند دائما مودم خود را جابه‌جا کنند بسیار مناسب است.

نکته جالب اینجاست که پس از وارد کردن سیم کارت در اسلات مخصوص آن در مودم، به سرعت تنظیمات سیم کارت انجام شده و فعال می‌شود. این تنظیمات به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به اعمال تغییرات به صورت دستی ندارید.

روش‌های اتصال متنوع

این مودم روش‌های اتصال متنوعی دارد. شما می‌توانید از طریق آنتن‌های این مودم، اتصال بی‌سیم داشته باشید و گوشی یا لپ‌تاپ خود را از این طریق به مودم متصل کنید.

همچنین وجود 4 پورت شبکه روی بدنه این مودم نتربیت باعث شده که کاربران بتوانند 4 دستگاه مختلف را از طریق کابل LAN به این مودم متصل کنند.

دارای 4 آنتن قدرتمند

وقتی صحبت از بهترین مودم نتربیت می‌شود، قابلیت‌ها و امکانات مودم حرف اول را می‌زنند. روی بدنه این مودم 4 آنتن دیده می‌شود که هرکدام وظایف مخصوص به خود را دارند.

دو آنتن برای ارسال و دریافت داده‌هایی که سیم کارت مودم نیاز دارد. در واقع این دو آنتن با دکل‌های مخابراتی اطراف خانه ارتباط می‌گیرند.

دو آنتن دیگر برای ارسال و دریافت اطلاعات به دستگاه‌های موجود در خانه است و برد مودم را مشخص می‌کند.

اتصال امن

همانطور که پیش از این هم گفته شد، موضوع هک شدن مودم در گذشته مشکلات زیادی برای کاربران به وجود آورده است. به همین دلیل شرکت نتربیت مجموعه‌ای از پروتکل‌های رمزگذاری امن را به این مودم اختصاص داد.

این مودم از فایروال داخلی برای مقابله با حملات سایبری استفاده می‌کند. همچنین با استفاده از روش‌های رمزگذاری جدید، امنیت ارسال و دریافت داده‌ها را تضمین می‌کند.

مودم روتر نتربیت مدل ND-4230NU

اگر به دنبال یک مودم پرسرعت هستید که از قابلیت‌های اتصال USB هم پشتیبانی کند ما به شما مودم نتربیت مدل ND-4230NU را پیشنهاد می‌کنیم.

مودم نتربیت ND-4230NU

این مودم در کنار قابلیت USB Sharing امکانات دیگری هم دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم:

دارای 4 پورت شبکه

اینکه بتوانید یک مودم را به دستگاه‌های مختلف متصل کنید، یک قابلیت ویژه محسوب می‌شود. خوشبختانه مودم مدل ND-4230NU نتربیت به این قابلیت مجهز شده است.

4 پورت شبکه روی بدنه این مودم وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن برای اتصال دستگاه‌های گوناگون استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانید دستگاه DVR دوربین مدار بسته را به از طریق همین کابل‌های LAN به مودم متصل کنید.

دارای پورت USB

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های مودم ND-4230NU وجود پورت USB روی بدنه آن است. این پورت USB چه کاربردی دارد؟

با اتصال هارد اکسترنال یا فلش مموری به این پورت، شما می‌توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ‌تاپ، اطلاعات داخل هارد یا فلش را با گوشی یا سایر دستگاه‌های متصل به مودم به اشتراک بگذارید.

مجهز به 2 آنتن خارجی قدرتمند

دو آنتن خارجی روی بدنه این مودم دیده می‌شود. این دو آنتن توانی معادل 5 دسی بل دارند و برد عملیاتی خوبی برای کاربران خانگی و اداری به ارمغان می‌آورند.

این آنتن‌های خارجی به کمک فناوری MIMO منجر به بهبود عملکرد شبکه بی‌سیم شده، پوشش دهی شبکه را بیشتر می‌کنند و در نهایت سرعت انتقال داده و پایداری اتصال را برای کاربران به وجود می‌آورند.

محافظت در برابر صاعقه

یکی دیگر از ویژگی‌های این مودم نتربیت، مقاومت بالای آن در برابر حوادثی مانند صاعقه است. صاعقه شدت جریان را ناگهان افزایش می‌دهد و همین موضوع منجر به سوختن مودم‌ها می‌شود.

خوشبختانه مهندسان شرکت نتربیت این مودم را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در برابر افزایش شدت جریان تا 6 هزار ولت هیچ آسیبی نبیند.

مودم روتر نتربیت مدل NSL-224

شرکت نتربیت علاوه بر مودم‌های با امکانات و البته قیمت بالا، مودم‌های میانرده‌ای برای کاربران خانگی طراحی کرده است. مودم نتربیت مدل NSL-224 یکی از این مودم‌ها به شمار می‌رود.

مودم نتربیت NSL-224

در ادامه ویژگی‌های بارز این مودم را معرفی می‌کنیم:

دارای 4 پورت شبکه

به لطف وجود 4 پورت شبکه روی مودم NSL-224 شما می‌توانید 4 دستگاه مختلف را از طریق کابل LAN به آن متصل کنید.

دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و حافظه DVR دوربین‌های مدار بسته از طریق کابل LAN به این مودم وصل شده و اینترنت دریافت می‌کنند.

اتصال پر سرعت

سرعت دریافت و ارسال داده مهم‌ترین قابلیتی‌ست که یک مودم باید داشته باشد. این مودم به لطف پشتیبانی از استاندارد 802.11n پهنای باند خوبی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد.

به دلیل این سرعت بالا، شما می‌توانید از مودم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، سمینار و یا انجام بازی‌های آنلاین و استریم استفاده کنید.

امنیت بالا

این مودم نتربیت به مجموعه‌ای از روش‌ها برای مقابله با هک شدن اطلاعات و کنترل ترافیک و اتصال‌های غیرمجاز مجهز شده است.

به عنوان مثال می‌توان به فایروال NAT در این مودم اشاره کرد که جلوی اتصال‌های غیرمجاز به مودم را گرفته و ترافیک داده‌ها را کنترل می‌کند. علاوه بر این سرویس رمزگذاری WPA/WPA2 هم در این مودم فعال شده که ترافیک داده‌ها را پنهان می‌کند.

مودم روتر نتربیت مدل ND-4230N

اگر به دنبال یک مودم با قابلیت QoS یا اولویت‌بندی ترافیک هستید، ما مودم نتربیت مدل ND-4230N را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مودم نتربیت ND-4230N

در ادامه ویژگی‌های مهم این مودم را بررسی می‌کنیم:

قابلیت‌های متعدد

مودم نتربیت مدل ND-4230N را به عنوان یک مودم با قابلیت‌های متعدد می‌شناسند. این مودم را می‌توانید از طریق آنتن‌های خارجی که روی بدنه آن وجود دارد به دستگاه‌های بی‌سیم مانند موبایل یا تبلت متصل کنید.

از سوی دیگر به دلیل وجود 4 پورت شبکه روی بدنه این مودم، قابلیت اتصال دستگاه‌های سیمی به این مودم هم فراهم شده است.

قابلیت اتصال به پرینتر

از طریق کابل LAN می‌توانید پرینتر و سایر دستگاه‌ها را به این مودم پرسرعت متصل کنید. این قابلیت برای استفاده در محیط‌های اداری و شرکت‌های خصوصی بسیار کاربردی است.

پشتیبانی از قابلیت QoS

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم که آن را بهترین مودم نتربیت می‌کند، پشتیبانی از قابلیت QoS است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد پهنای باند‌های مختلفی برای فعالیت‌های خود در نظر بگیرد.

در واقع کاربر می‌تواند سرعت اینترنت را برای فعالیت‌های مختلف مانند بازی، تماشای فیلم یا استریم به صورت اختصاصی تعیین کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی و مقایسه بهترین مودم های نتربیت پرداختیم و به این سوال پاسخ دادیم که کدام مورد Neterbit بهتر است؟ 6 مدل از مودم‌های این شرکت را معرفی کردیم که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

به نظر شما بهترین مودم نتربیت از میان این 6 مودم کدام است؟ می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.