2 مانیتور گیمینگ ارزان با ارزش خرید بالا!

فرقی نمی‌کند گیمر حرفه‌ای باشید یا مبتدی، گیمرها همیشه دنبال خرید مانیتور گیمینگ ارزان هستند. انتخاب مانیتوری که هم قیمت خوبی داشته باشد و هم تمام نیازهای مربوط به یک گیمر را برطرف کند کار ساده‌ای نیست.

ساده‌ترین توصیه این است که مانیتور گیمینگ خود را از یک برند معروف خریداری کنید! مثلا ال جی (LG) شرکت‌هایی مانند ال جی در زمینه تولید مانیتور قدمت زیادی دارند و به عنوان پیشگامان این عرصه در دنیا شناخته می‌شوند.

بنابراین اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ ارزان را دارید و دوست دارید محصولی با قیمت مناسب، گارانتی معتبر و امکانات گیمینگ متعدد خریداری کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا دو مانیتور ارزان ال جی را به شما معرفی کنیم.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27MP400-B

بی‌حاشیه، ساده و قدرتمند! اینها صفاتی‌ست که برای مانیتور گیمینگ ارزان ال جی مدل 27MP400-B می‌توان بیان کرد.

این مانیتور 27 اینچی گرچه در سری مانیتورهای اداری ال جی قرار داده شده اما به دلیل امکانات گیمینگ متعددی که دارد، برای گیمرهایی که به دنبال گزینه اقتصادی هستند مناسب است.

خرید مانیتور گیمینگ ارزان

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور اقتصادی را بررسی می‌کنیم:

زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه‌ای

همانطور که در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ گفتیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مانیتورهای گیمینگ باید داشته باشند، سرعت پاسخگویی آنهاست. هر چقدر سرعت پاسخگویی مانیتور بیشتر باشد، گیمرها نتیجه کنش‌ها و واکنش‌های موجود در بازی را سریع‌تر مشاهده کرده و احتمال برنده شدن آنها هم بیشتر می‌شود.

مانیتور مدل 27MP400-B ال جی با پنل IPS تولید شده است. این نوع پنل‌های مانیتور به سرعت پاسخگویی بالا مشهور هستند. این مانیتور زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه‌ای دارد که برای انجام بازی‌های استراتژیک بسیار مناسب است.

در واقع تمام آنچه در صحنه بازی اتفاق می‌افتد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی صفحه نمایشگر مانیتور 27 اینچی ال جی نمایش داده می‌شود تا گیمرها واکنش سریع‌تری داشته باشند.

دارای نمایشگر بدون حاشیه از 3 طرف

برخی از گیمرها گستره دید بیشتری نیاز دارند و دوست دارند چند مانیتور را در کنار هم قرار دهند تا فضای بیشتری از بازی را با جزئیات بیشتر تماشا کنند. مانیتورهای بدون حاشیه به همین دلیل ساخته می‌شوند.

مانیتور 27 اینچی مدل 27MP400-B ال جی هم از سه طرف بدون حاشیه است. در واقع قاب این مانیتور به گونه‌ای طراحی شده که فقط در بخش پایین قاب، حاشیه‌ای باریک دیده می‌شود و سه طرف دیگر، قاب بدون حاشیه است.

این شیوه طراحی علاوه بر گیمرها، برای کسانی که طراحی دیجیتال انجام می‌دهند، تدوین‌گرها و آهنگسازها هم کاربرد دارد و در واقع یک نوع طراحی همه‌جانبه محسوب می‌شود.

دارای بدنه قابل تنظیم و ارگونومیک

نشستن طولانی روبه‌روی مانیتور و بازی کردن، باعث بروز مشکلات و دردهایی در ناحیه چشم، گردن، سر و کمر می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده مانیتور به همین دلیل، محصولات خود را با قابلیت‌های متعدد تنظیم بدنه طراحی می‌کنند.

در طراحی مانیتور مدل 27MP400-B هم تمام اصول ارگونومی رعایت شده و کاربران می‌توانند با توجه به جثه و شکل نشستن خود روبه‌روی مانیتور، بدنه آن را تنظیم کنند.

این مانیتور به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند زاویه، شیب و ارتفاع مانیتور را با اندکی فشار دادن بدنه تغییر داده و در راحت‌ترین حالت نسبت به بدن خود قرار دهند.

مجهز به حالت‌های محافظت از چشم

شرکت ال جی به سلامت کاربران محصولات خود اهمیت زیادی می‌دهد و به همین دلیل در کنار طراحی ارگونومیک بدنه، حالت‌هایی برای محافظت از چشم کاربران هم در نظر گرفته است. از جمله این حالت‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • حالت مخصوص خواندن (Reader Mode): با فعال کردن این حالت، کاربرانی که عادت دارند مقالات و کتاب‌های الکترونیک را روی مانیتور مطالعه کنند، کمتر دچار خستگی چشم می‌شوند. این حالت، نور صفحه را کم‌تر کرده و نوشتار را واضح‌تر می‌کند.
  • حالت ضد لرزش (Flicker Safe): برخی از لرزش‌ها و خاموش و روشن شدن‌های نامرئی مانیتور وجود دارد که با چشم قابل مشاهده نیست ولی روی مانیتور در حال رخ دادن است. شرکت ال جی با ایجاد قابلیت ضد لرزش، از بروز این لرزش‌ها جلوگیری می‌کند تا چشم کاربران آسیب نبیند.

مانیتور گیمینگ ارزان با فناوری AMD FreeSync

مجهز به فناوری AMD FreeSync

کمپانی آمریکایی AMD فناوری اختصاصی FreeSync را برای ایجاد تعادل و هماهنگی بین کارت گرافیک و مانیتور توسعه داده است.

این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که نرخ تولید تصاویر توسط کارت گرافیک با نرخ نمایش آن روی مانیتور هماهنگ باشد.

خوشبختانه مانیتور 27MP400-B شرکت ال جی به این فناوری مجهز شده است. بنابراین به هیچ وجه شاهد بروز مشکلاتی مانند پارگی یا شکستن تصویر مانیتور نخواهید بود. این موضوع به ویژه در انجام بازی‌های با سرعت بالا رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید : Adaptive Sync یا فناوری تطبیق نرخ نوسازی تصویر چیست؟

مجهز به قابلیت‌های گیمینگ متعدد

خرید مانیتور گیمینگ ارزان در صورتی ارزش دارد که محصول شما به قابلیت‌های گیمینگ مجهز باشد. مانیتور 27 اینچی ال جی به مجموعه‌ای از قابلیت‌های گیمینگ مجهز شده که عبارت است از:

  • فناوری Black Stabilizer: با فعال کردن این قابلیت، بخش‌های تاریک بازی که رقبای شما در آنجا مخفی می‌شوند، روشن و قابل رویت می‌شود.
  • فناوری Dynamic Action Sync: این فناوری تمام آنچه در صحنه بازی رخ می‌دهد را با سرعت بالا به شما نشان می‌دهد تا کوچک‌ترین تحرک رقبای شما از دید شما مخفی نماند.
  • قابلیت Crosshair:‌ با فعال کردن این قابلیت، علامت نشانه‌ای در وسط مانیتور ظاهر می‌شود تا نشانه‌گیری و تیراندازی دقیق‌تری داشته باشید.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27GR75Q-B

مانیتور گیمینگ ارزان و اقتصادی دومی که در این مقاله معرفی می‌کنیم یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که به دلیل نرخ تازه‌سازی بالایی که دارد، مخصوص گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27GR75Q-B تمام آنچه از یک مانیتور گیمینگ ارزان انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

خرید مانیتور گیمینگ ارزان

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور گیمینگ اقتصادی بیان شده است:

دارای نرخ تازه‌سازی 165Hz

همانطور که پیش از این هم گفتیم، مانیتورهای گیمینگ با نرخ تازه‌سازی بالاتر، ارزش بیشتری برای گیمرها دارند. این مانیتورها می‌توانند در هر ثانیه، فریم‌های بیشتری را به کاربر نشان دهند و از تاری تصویر در بازی‌هایی که سرعت حرف اول را می‌زند جلوگیری می‌کنند.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27GR75Q-B با رفرش ریت 165Hz تولید شده است. این عدد یعنی شما می‌توانید سریع‌ترین بازی‌هایی که دوست دارید را با این مانیتور گیمینگ ارزان انجام دهید.

دارای پنل IPS با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه

نمایشگر 27 اینچی QHD ال جی با رزولوشن 2560×1440 تولید و روانه بازار شده است. پنل این مانیتور از نوع IPS بوده و به همین دلیل کیفیت رنگ و وضوح تصویر فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باید به سرعت پاسخگویی بالایی این مانیتور هم اشاره کرد. این مانیتور با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه‌ای طراحی شده و به همین دلیل کمترین تاخیر زمانی برای پردازش داده‌ها را ارائه می‌دهد که برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار مهم است.

خرید مانیتور گیمینگ ارزان با نرخ تاخیر 1ms

مجهز به فناوری‌های گیمینگ AMD و Nvidia

مانیتور گیمینگ مدل 27GR75Q-B شرکت ال جی به هر دو فناوری شرکت‌های AMD و Nvidia مجهز شده است. این فناوری‌های از بروز مشکلاتی مانند شکستگی یا پارگی تصاویر (Screen Tearing) جلوگیری می‌کنند.

فناوری G-Sync از شرکت Nvidia و فناوری FreeSync از شرکت AMD به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نرخ تولید تصاویر توسط کارت گرافیک را با نرخ نمایش آن در مانیتور هماهنگ می‌کنند.

مجهز به فناوری HDR10

برای نمایش دقیق رنگ‌ها روی مانیتور، به فناوری HDR نیاز است. این مانیتور گیمینگ ال جی به آخرین نسخه از فناوری HDR‌ یعنی HDR10 مجهز شده تا رنگ‌های مانیتور با رنگ‌هایی که در دنیای واقعی می‌بینید تفاوت چندانی نداشته باشد.

طراحی ارگونومیک با قابلیت چرخش 90 درجه

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مانیتور 27GR75Q-B ال جی قابلیت چرخش آن است. علاوه بر اینکه شما می‌توانید ارتفاع و شیب این مانیتور را با توجه به جثه خود تنظیم کنید، می‌توان آن را به صورت ساعت‌گرد چرخاند و در حالت عمودی قرار داد. این قابلیت برای گیمرهای خاص و کاربرانی که طراحی‌های دیجیتال دارند بسیار کاربرد دارد.

مجهز به قابلیت‌های گیمینگ

این مانیتور 27 اینچی ال جی هم مانند مانیتور گیمینگ قبلی به مجموعه‌ای از قابلیت‌های گیمینگ مجهز شده است که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری Dynamic Action Sync
  • قابلیت Black Stabilizer
  • قابلیت Crosshair
  • قابلیت FPS Counter

سخن پایانی

انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ ارزان در بازار ایران زمانی ساده می‌شود که روی برندهای معروف سرمایه‌گذاری کنید. ما در این مقاله دو مانیتور گیمینگ ال جی که با قیمت ارزان در بازار ایران به فروش می‌رسند را به شما معرفی کردیم.

هر دو مانیتور ال جی با گارانتی طولانی مدت آونگ عرضه شده‌اند و در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید برای تعمیر یا تعویض آن با شرکت ایرانی آونگ تماس گرفته و مشکل خود را پیگیری کنید.