بهترین SSD های اکسترنال موجود در بازار (آپدیت 1402)

این روزها اکثر کاربران کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی کنسول‌های بازی، از حافظه SSD اکسترنال برای دستگاه خود استفاده می‌کنند. قابلیت حمل آسان، ظرفیت بالا و قیمت‌ها و مدل‌های متنوع حافظه SSD باعث محبوبیت بالای آن شده است.

اما انتخاب SSD اکسترنال از میان طیف وسیعی از برندها که در فروشگاه‌ها و سایت‌ها وجود دارد، کار ساده‌ای نیست. توصیه ما این است که همیشه بهترین برند SSD بازار را شناسایی کرده و فقط محصولات همان برند را انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم 3 مدل از بهترین SSD های اکسترنال موجود در بازار ایران که با گارانتی طولانی مدت آونگ عرضه شده‌اند را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید:

اس اس دی اکسترنال مدل SE900G ای دیتا

اولین محصولی که در فهرست بهترین SSD‌ اکسترنال ما قرار داده شده، محصولی از شرکت ADATA‌ با نورپردازی خاص و ظرفیتی فوق‌العاده است. اس اس دی اکسترنال مدل SE900G با سه ظرفیت مختلف 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت تولید شده و برای کاربران کامپیوتر، لپ‌تاپ و کنسول بازی مناسب است.

بهترین اس اس دی اکسترنال بازار ایران

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را بیان می‌کنیم:

1. دارای پورت پرسرعت USB 3.2 Gen 2×2

طراحان کمپانی ADATA برای این حافظه SSD از پورت پرسرعت USB 3.2 Gen 2×2 استفاده کرده‌اند. حتماً می‌دانید که تکنولوژی پورت USB حافظه‌های SSD ارتباط مستقیمی با سرعت انتقال داده‌های آنها دارد.

به دلیل وجود این پورت روی SSD مدل SE900G شما می‌توانید فایل‌های بزرگی مانند فیلم و بازی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هارد خود به دستگاه‌های دیگر انتقال دهید. سرعت انتقال داده‌ها از طریق این پورت تا 20 گیگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است که نسبت به نسل‌های قبلی همین پورت تا چندین برابر سریع‌تر است.

2. سرعت فوق العاده 2000 مگابایت در ثانیه

سرعت خواندن و نوشتن SSD یکی از مهم‌ترین پارامترها در تعیین کیفیت یک حافظه SSD به شمار می‌رود. حافظه مدل SE900G شرکت ای دیتا سرعتی معادل 2000 مگابایت بر ثانیه را برای خواندن و نوشتن اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد.

این سرعت بالا باعث شده کاربران بتوانند برنامه‌ها و حتی سیستم عامل کامپیوتر خود را روی این حافظه نصب کنند. سرعت بالای خواندن و نوشتن این درایو SSD سرعت اجرای برنامه‌های سنگین را بالاتر خواهد برد.

3. نورپردازی RGB

اگر به ظاهر حافظه مدل SE900G نگاهی بیندازید، نورهای رنگی جذابی روی سطح آن مشاهده خواهید کرد. طراحان خوش ذوق کمپانی ADATA بدنه این محصول را با چراغ‌های RGB پوشانده‌اند.

این چراغ‌ها تا 74 درصد از سطح حافظه را پوشانده و جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است. گیمرها و افرادی که به نورپردازی‌های رنگی علاقه دارند قطعاً به سمت این درایو SSD کشیده خواهند شد.

4. سازگار با سیستم عامل‌های مختلف

شما می‌توانید از این حافظه SSD اکسترنال برای سیستم عامل‌های مختلف استفاده کنید. در واقع پس از اتصال SSD اکسترنال به کامپیوتر یا لپ‌تاپ، بدون نیاز به نصب درایور، در عرض چند ثانیه، این SSD فعال شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند از این حافظه به عنوان حافظه فرعی کنسول‌های بازی هم استفاده کرده و بازی‌های خود را روی این درایو ذخیره کنند.

5. گارانتی 3 ساله آونگ

آونگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، برای حافظه SSD اکسترنال مدل SE900G گارانتی 3 ساله در نظر گرفته است.

بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید با نمایندگی‌های آونگ در سراسر کشور تماس گرفته و مشکل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید.

بیشتر بخوانید : قبل از خرید SSD بخوانید: بهترین گارانتی SSD در ایران

درایو اس اس دی (SSD) اکسترنال Elite SE880

اگر به دنبال یک SSD اکسترنال ارزان و کوچک هستید که به براحتی در جیب یا کیف شما قرار گرفته و قابل حمل باشد، درایو SSD مدل Elite SE880 انتخاب مناسبی خواهد بود. این حافظه اکسترنال در دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایتی تولید و روانه بازار شده است.

بهترین SSD های اکسترنال

ویژگی‌های مهم این حافظه SSD عبارت است از:‌

1. افزایش سرعت با وجود پورت USB 3.2 Gen2x2

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، نسل‌های جدید USB 3.2 سرعت فوق‌العاده‌ای برای انتقال داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. خوشبختانه حافظه SSD اکسترنال مدل Elite SE880 شرکت ای دیتا هم از به این نوع پورت‌ها مجهز شده است.

به لطف وجود پورت‌های نسل جدید USB 3.2 سرعت انتقال داده‌ها تا 20 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده و این موضوع برای کسانی که دوست دارند فایل‌های چند گیگابایتی خود را به سرعت از SSD پرسرعت به کامپیوتر یا بالعکس انتقال دهند، خبر خوبی محسوب می‌شود.

2. سرعت خواندن و نوشتن تا 2000 مگابایت بر ثانیه

هرچقدر سرعت خواندن و نوشتن حافظه SSD‌ بیشتر باشد، فرایند اجرای برنامه‌ها و سیستم عامل از روی آن سریع‌تر هم خواهد بود. حافظه SSD‌ اکسترنال مدل Elite SE880 با سرعت خواندن و نوشتن تا 2000 مگابایت بر ثانیه تولید شده است.

این سرعت تا 20 برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌های معمولی بوده و به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های سنگین و حرفه‌ای را روی آن نصب کنید.

3. کوچک، سبک و قابل حمل

از دیگر ویژگی‌های حافظه SSD‌ اکسترنال Elite SE880 باید به اندازه و وزن آن اشاره کرد. این SSD با اندازه کوچک و وزن سبکی که دارد بخصوص برای دانشجویان و کسانی که دائم در رفت و آمد هستند مناسب است.

4. سازگار با سیستم عامل‌های مختلف

شما از این حافظه SSD اکسترنال می‌توانید برای دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به نصب درایور آن را به کامپیوتر یا لپ‌تاپی که ویندوز یا macOS دارد، متصل کرده و استفاده کنید.

همچنین از این SSD اکسترنال به عنوان حافظه جانبی کنسول‌های بازی هم می‌توان استفاده کرد. در همین راستا توصیه می‌کنیم مطلب بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ را مطالعه کنید.

5. دارای گارانتی 5 ساله آونگ

این محصول شرکت ADATA‌ با گارانتی 5 ساله آونگ به بازار عرضه شده است. در واقع تا 5 سال، در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید این محصول را به نمایندگی‌های آونگ در سراسر کشور عودت داده و یک حافظه SSD جدید تحویل بگیرید.

SSD اکسترنال مدل SE770G ای دیتا با نورپردازی RGB

اگر به دنبال یک محصول خاص هستید که چشمان همه را به خود خیره کند، ما SSD اکسترنال مدل SE770G ای دیتا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این SSD‌ با ظاهر جذاب و نورپردازی هیجان‌انگیزی که دارد، به سرعت جای خود را در قلب شما باز خواهد کرد.

بهترین اس اس دی اکسترنال

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این حافظه SSD‌ را بیان می‌کنیم:

1.نورپردازی RGB خیره کننده

فقط به بدنه SE770G نگاهی بیندازید! نورپردازی بدنه این محصول فوق‌العاده زیباست و پس از اتصال کابل آن به کامپیوتر، چراغ‌های رنگارنگ SSD روشن می‌شوند. افکت‌های جذابی برای این چراغ‌ها در نظر گرفته شده که جلوه‌ای زنده و زیبا به آن می‌بخشد.

2. سرعت انتقال بسیار بالا

مهندسان شرکت ای دیتا در کنار طراحی ظاهر زیبا برای این SSD، یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C برای این محصول در نظر گرفته‌اند. این پورت سرعت انتقال داده‌های SSD‌ را به طور چشمگیری افزایش داده است.

سرعت خواندن داده‌ها تا 1000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آنها تا 800 مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است. بنابراین به راحتی می‌توانید سنگین‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارها را روی این SSD نصب کرده و به طور مستقیم از آن اجرا کنید.

3. مناسب برای کنسول بازی و سیستم عامل‌های مختلف

اگر دوست دارید در کنار کنسول بازی خود یک SSD اکسترنال با نورپردازی RGB رنگارنگ داشته باشید تا اتاق گیمینگ شما زیباتر از قبل شود، SSD اکسترنال مدل SE770G بهترین انتخاب است.

این SSD همچنین برای تمام سیستم عامل‌ها از ویندوز و mac OS گرفته تا اندروید قابل استفاده است و می‌توانید به عنوان حافظه جانبی گوشی یا تبلت خود هم از آن استفاده کنید.

4. گارانتی 3 ساله آونگ

آخرین محصولی که در این مقاله معرفی کردیم هم با گارانتی آونگ در سراسر کشور به فروش می‌رسد. شرکت آونگ با بیش از 300 نمایندگی فعال در سراسر کشور، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز ارائه خدمات پس از فروش در ایران به شمار می‌رود.

سخن پایانی

اگر به دنبال بهترین SSD‌ اکسترنال برای کامپیوتر، گوشی یا کنسول بازی خود هستید، در این مقاله 3 مدل از بهترین SSD های اکسترنال موجود در بازار ایران را معرفی کردیم.

نقطه مشترک هر سه محصولی که در این مقاله معرفی شد، ظرفیت بالا، برند معتبر ADATA و گارانتی آونگ بود. شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید.