بهترین برند SSD کدام است؟ چه مارک اس اس دی خوب است؟

خرید درایو SSD اینترنال این روزها بسیار متداول شده است. اما آیا می‌دانید بهترین برند SSD که در ایران محصولات متنوع و با قیمت مناسب دارد کدام برند است؟ آیا مارک اس اس دی در خرید شما تاثیرگذار است یا صرفا به قیمت آن توجه می‌کنید؟

در بازار ایران درایو SSD از برندهای متنوعی وجود دارد. برخی از آنها توسط شرکت‌های ایرانی گارانتی شده‌اند و برخی دیگر، با گارانتی‌های تقلبی یا غیر معتبر روانه بازار می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم شما را بهترین برند SSD در ایران آشنا کنیم که چه از نظر کیفیت و کارایی و چه از نظر قیمت و گارانتی، قابل اعتماد است. اگر قصد خرید درایو ssd دارید این مقاله را از دست ندهید.

ای دیتا (ADATA)؛ بهترین برند حافظه SSD

شما را با یکی از معروف‌ترین و خوشنام‌ترین برندهای تایوانی آشنا می‌کنیم؛ ای دیتا (ADATA) بهترین برند SSD در ایران است.

اگر سری به بازار فروش سخت افزار در ایران زده باشید حتما با این نام مواجه شده‌اید. این کمپانی تایوانی درایوهای SSD متنوعی تولید و روانه بازار کرده است.

در این بخش دلایل برتری درایوهای SSD ای دیتا نسبت به سایر برندهای درایو ssd را بیان می‌کنیم که عبارت است از:

سابقه درخشان

کمپانی ای دیتا به عنوان بهترین برند SSD کار خود را از سال 2001 میلادی در کشور تایوان آغاز کرد. تولید سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی اولین هدف این کمپانی بود. به مرور زمان تولید مموری‌های مختلف در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

این شرکت تایوانی بیش از یک دهه است که در بازار ایران حضور دارد و کارت‌های حافظه و حافظه‌های ذخیره‌سازی این برند توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تداوم حضور در بازار ایران و افزایش استقبال ایرانیان به این برند، اعتماد به آن را بیشتر کرده است. به طوری که بسیاری از فروشگاه‌ها با خیال راحت محصولات ای دیتا را در ویترین خود قرار می‌دهند و از نظر کیفیت آن خیالی آسوده دارند.

تنوع بالا

ای دیتا گرچه به عنوان بهترین برند SSD شناخته می‌شود اما این تنها محصول Adata نیست. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که ای دیتا دارد این است که در گسترده توانایی‌هایی خود، تنوع محصول خوبی دارد.

این کمپانی برخلاف بسیاری از برندهای دیگر که همه‌چیز تولید می‌کنند نیست و به شکل ویژه روی تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات متمرکز شده است. با این حال، تنوع محصولات ای دیتا بسیار چشمگیر است.

بهترین برندهای ssd

به عنوان مثال این کمپانی در زمینه تولید فلش مموری، هارد اکسترنال و اینترنال، رم و پاوربانک فعالیت می‌کند و در هرکدام از این دسته‌ها، طیف وسیعی از محصولات را دارد.

بیشتر بخوانید : 5 تفاوت فلش مموری و SSD که قبل از خرید باید بدانید!

کیفیت‌ عالی

از یک درایو ssd یا فلش مموری یا پاوربانک چه انتظاری بجز کیفیت می‌توان داشت؟ محصولات و مخصوصا درایوهای SSD کمپانی ای دیتا به طور ویژه‌ای باکیفیت ساخته شده‌اند.

اگر سرعت پردازش کامپیوتر برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌خواهید با تغییر هارد کامپیوتر از هارد HDD به SSD سرعت پردازش را بالا ببرید، قطعا درایو ssd ای دیتا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

کیفیت حافظه‌های SSD ای دیتا تا حدی‌ست که گیمرهای حرفه‌ای جهانی روی آن حساب کرده و سیستم‌های خود را به حافظه‌های این برند مجهز می‌کنند.

تکنولوژی روز دنیا

تکنولوژی با سرعت در حال تغییر و پیشرفت است و همین موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های این عرصه از میدان رقابت خارج شوند.

مهندسان کمپانی ای دیتا به عنوان بهترین برند SSD دائما در حال آپدیت محصولات خود هستند و معماری سخت افزارهای خود را با جدیدترین تکنولوژی‌های روز تغییر می‌دهند.

بهترین برند درایو ssd

درایوهای SSD ای دیتا نمونه‌ای درخشان از به روز بودن این کمپانی است. جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا در تراشه‌های سخت‌افزاری حافظه‌های SSD قرار داده شده تا چه از نظر اندازه و چه از نظر سرعت پردازش با رقبای جهانی خود یکسان باشند.

گارانتی معتبر آونگ

هیچ چیز بهتر از یک گارانتی معتبر خیال شما را از خرید درایو ssd راحت نمی‌کند.

ای دیتا به عنوان بهترین برند SSD در ایران به طور اختصاصی توسط شرکت ایرانی آونگ گارانتی شده است و تمام درایوهای SSD این شرکت تایوانی با گارانتی 3 تا 5 ساله عرضه شده‌اند.

قطعا شما هم در هنگام خرید درایو ssd علاوه بر کیفیت و کارایی به برگه گارانتی آن هم دقت می‌کنید.

خوب است بدانید که گارانتی آونگ تضمین کرده که در صورت وجود هرگونه مشکل و نقص فنی در حافظه‌های SSD برند ای دیتا، این شرکت ایرانی، درایو SSD شما را تعویض کرده و یک حافظه جدید به شما می‌دهد.

بهترین درایوهای SSD اینترنال ای دیتا

در این بخش شما را با چند نمونه از بهترین درایوهای اینترنال SSD کمپانی ای دیتا که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارند آشنا می‌کنیم.

1. حافظه SU650؛ ارزان‌ترین اس اس دی اینترنال ADATA

بهترین مارک درایو ssd برای لپ تاپ

اگر به دنبال یک حافظه با ظرفیت کم، خوش قیمت و البته با کیفیت هستید، کمپانی ای دیتا حافظه SU650 را به شما پیشنهاد می‌کند. این درایو از طریق رابط SATA 3.0 روی مادربورد نصب می‌شود و به همین دلیل سرعت بالایی ارائه می‌دهد.

نکته جالب درباره این درایو SSD فرم فاکتور 2.5 اینچی آن است که به دلیل کوچک بودن، به راحتی می‌توان از آن برای ارتقاء سیستم لپ‌تاپ استفاده کرد.

این محصول یکی از ارزان‌ترین حافظه‌های SSD موجود در بازار ایران است که توسط بهترین برند SSD یعنی شرکت ای دیتا ساخته شده است.

2. حافظه SU750؛ پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌ها

بهترین برند اس اس دی

اگر به دنبال یک حافظه با قیمت مناسب و البته جدید از نظر تکنولوژی هستید، ای دیتا به شما درایو SU750 را پیشنهاد می‌کند.

این حافظه از تکنولوژی 3D NAND Flash استفاده می‌کند و این یعنی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حافظه افزایش پیدا کرده و مصرف انرژی آن بهینه شده است.

درایو SU750 به دلیل برخورداری از تکنولوژی SLC Caching سرعت خواندن اطلاعات را تا 550 مگابایت بر ثانیه افزایش داده و سرعت نوشتن اطلاعات به 529 مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد حافظه‌‌های SLC و non-SLC

این قابلیت به شما کمک می‌کند که اگر سیستم عامل خود را روی این درایو نصب کرده باشید، سرعت بوت شدن سیستم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

3. حافظه LEGEND 960؛ بالاترین سرعت خواندن و نوشتن داده!

بهترین مارک ssd m2

اگر سرعت برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنیم به سراغ درایو اس اس دی LEGEND 960 بروید.

این درایو روی کامپیوتر، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی نصب می‌شود و با حافظه فلش 3D-stacked خود می‌تواند تا 2 ترابایت ظرفیت در اختیار شما قرار دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این حافظه اس اس دی، خنک نگه داشتن سیستم است. به لطف تزئینات برنزی و سطوح صیقلی در این درایو، قدرت خنک کنندگی آن افزایش پیدا کرده است.

به بیان ساده‌تر گرمای حافظه به دلیل انتقال گرمای پیشرفته‌ای که این درایو دارد، کاهش پیدا می‌کند.

بهترین SSD های اکسترنال ای دیتا

کمپانی ای دیتا به عنوان بهترین برند SSD در هر دو زمینه حافظه‌های اینترنال و اکسترنال فعالیت می‌کند.

درایوهای SSD اکسترنال متنوعی تولید کرده که به دلیل شکل ظاهری و مقاومت بالایی که در برابر ضربه دارند، بسیار پرطرفدار هستند.

بیشتر بخوانید : بهترین راهکارها و تجهیزات سیستم نظارت تصویری PoE

در ادامه برخی از معروف‌ترین نمونه‌های حافظه‌های اکسترنال ای دیتا را با معرفی می‌کنیم:

1. حافظه اکسترنال HD770G؛ اولین درایو اکسترنال SSD مقاوم دنیا با نورپردازی RGB

بهترین برندهای ssd

طراحان کمپانی ای دیتا همیشه هوای گیمرها را نگه داشته‌اند. درایو اکسترنال HD770G ای دیتا نمونه‌ای‌ست که نشان از این واقعیت دارد.

این حافظه فارغ از امکانات و ظرفیت بخصوصی که دارد، با نورپردازی RGB طراحی شده که برای گیمرها بسیار هیجان‌انگیز است.

HD770G در سال 2019 توانسته جایزه بهترین طراحی را در رویداد کامپیوتکس دریافت کند. علاوه بر این درایو با استاندارد MIL-STD-810G ساخته شده و در مقابل سقوط از ارتفاع 1.22 متری هیچ آسیبی نمی‌بیند. همچنین تا 2 ساعت در عمق 2 متری آب دوام می‌آورد.

این اس اس دی اکسترنال با دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی روانه بازار شده و با تمام سیستم عامل‌های کامپیوتری سازگاری دارد.

2. حافظه اکسترنال HD830؛ مقاومت بسیار بالا

بهترین برندهای ssd

درایوهای اکسترنال همیشه در معرض آسیب‌های ناشی از ضربه هستند. یکی از بهترین حافظه‌های اکسترنال ای دیتا که از این نظر خیال شما را راحت می‌کند، درایو HD830 است.

این محصول توانایی تحمل تا 3 هزار کیلوگرم وزن به صورت عمودی را دارد که یعنی وزن 50 انسان بالغ!

همچنین این حافظه توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 را دریافت کند و به همین دلیل تا 2 ساعت در عمق 1.22 متری آب دوام می‌آورد. طراحی فوق‌العاده زیبا و ساختار محکم سه‌لایه از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول به شمار می‌رود.

بهترین حافظه‌های SSD برند XPG

تا این لحظه شما را با بهترین برند SSD در ایران آشنا کردیم. نوبت به یکی از زیربرندهای کمپانی ای دیتا (ADATA) رسیده است.

زیر برند XPG به طور تخصصی روی تولید لوازم جانبی دیجیتال تمرکز کرده و بیشتر محصولات خود را با برای گیمرها تولید می‌کند.

در واقع زیر برند XPG تمرکز ویژه‌ای روی تولید محصولات مخصوص گیمرهای حرفه‌ای دارد و این موضوع را می‌توان در حافظه‌های SSD این کمپانی هم مشاهده کرد.

در این بخش قصد داریم چند نمونه از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین حافظه‌های SSD برند XPG را به شما معرفی کنیم:

1. SSD مدل XPG SPECTRIX S20G؛ نورپردازی خاص

برترین برند هارد اس اس دی

گیمرهای حرفه‌ای به جزئیات توجه می‌کنند! درایو اس اس دی مدل SPECTRIX S20G با نورپردازی خاصی که روی آن انجام شده، فضای تاریک اتاق گیمینگ شما را نورانی می‌کند. پس از نصب این حافظه روی مادربورد، نورهای RGB رنگی آن قابل مشاهده هستند.

برای تولید حافظه گیمینگ S20G از تکنولوژی حافظه فلش 3D NAND استفاده شده تا سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که حداکثر سرعت خواندن/نوشتن در این محصول به 1800/2500 مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

2. حافظه XPG GAMMIX S70؛ سریع‌ترین SSD جهان

بهترین مارک اس اس دی

اگر به دنبال یک درایو اس اس دی گیمینگ با سرعت فوق‌العاده بالا هستید، حافظه S70 بهترین انتخاب است. این حافظه ذخیره‌سازی به رابط کاربری PCIe 4.0 مجهز شده تا سرعت انتقال فوق پیشرفته‌ای در اختیار شما قرار دهد.

سرعت خواندن داده‌ها در این درایو به 7600 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن داده‌ها به 6400 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که سرعت فوق‌العاده‌ای است.

در معرفی بهترین برند اس اس دی جهان باید نام برند XPG از زیربرندهای ADATA را هم به خاطر سپرد چون با تولید درایو اس اس دی GAMMIX S70 توانسته سریع‌ترین درایو ssd دنیا را تولید کند.

گیمرهای حرفه‌ای با دیدن قابلیت‌های این حافظه قطعا شگفت‌زده خواهند شد.

3. حافظه XPG SPECTRIX S40G؛ افکت‌های نوری و سرعت بالا

بهترین برند اس اس دی

ترکیبی از سرعت بالا و نورپردازی را می‌توانید در درایو اس اس دی مدل S40G مشاهده کنید. این حافظه با LEDهای رنگی نورپردازی شده که کاربران می‌توانند افکت‌های آن را توسط نرم‌افزار مخصوص به دلخواه خود تغییر دهند.

برای این درایو از رابط کاربری PCIe Gen3x4 استفاده شده تا سرعت انتقال داده‌ها افزایش پیدا کند. سرعت خواندن و نوشتن این حافظه 3500/3000 مگابایت بر ثانیه است که این عدد برای گیمرها قابل ملاحظه خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به طور ویژه درباره بهترین برند اس اس دی (SSD) در ایران و جهان صحبت کردیم. کمپانی ای دیتا و حافظه‌های ذخیره سازی فوق پیشرفته این کمپانی باعث شده نام این شرکت به عنوان بهترین مارک اس اس دی شناخته شود.

قیمت، کیفیت، تنوع بالا و کارایی تنها بخشی از ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود. شما هم می‌توانید نظرات خود درباره بهترین برند اس اس دی دنیا را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات شما هستیم.