بهترین گارانتی SSD در ایران چیست؟

کاربران حرفه‌ای کامپیوتر، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی اهمیت حافظه SSD را می‌دانند. این روزها همه سعی می‌کنند برای ارتقاء سرعت و ظرفیت دستگاه‌های خود از SSD استفاده کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که گارانتی SSD چقدر مهم است.

قیمت بالای حافظه‌های SSD و در عین حال حساسیت بالای آنها در برابر ضربه و شوک باعث شده در هنگام خرید این قطعه ظرفیت به گارانتی داشتن آن توجه ویژه‌ای شود.

اطلاعات و فایل‌های مهم کاربران در این حافظه ذخیره شده و در صورت خرابی یا بروز حادثه همه‌چیز از بین می‌رود.

شرکت‌های متعددی در ایران اقدام به ارائه خدمات پس از فروش برای حافظه‌های SSD کرده‌اند. اگر قصد خرید حافظه SSD دارید و به دنبال یک گارانتی معتبر برای این دستگاه هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا گارانتی SSD مهم است؟

گارانتی در مورد هر نوع سخت‌افزاری، مخصوصا SSD ها اهمیت بالایی دارد. در صورتی که یک SSD خراب شود یا عملکرد آن با مشکلاتی مواجه شود، امکان از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده بر روی آن وجود دارد.

به همین دلیل، گارانتی SSD، به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هرگونه خطا یا خرابی، تولید کننده یا فروشنده، مسئولیت تعمیر یا تعویض SSD را بر عهده خواهند گرفت.

از مزایای داشتن یک گارانتی معتبر برای SSD می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تضمین کیفیت با گارانتی ssd

گارانتی SSD نشان می‌دهد که تولید کننده به کیفیت و طول عمر بالای SSD خود اطمینان دارد. تجربه نشان داده شرکت‌های برجسته و معروف تولید کننده SSD برای محصولات خود گارانتی‌های طولانی مدت ارائه می‌دهند چون مطمئن‌اند SSD آنها به این زودی‌ها خراب نمی‌شود.

با این وجود، وقتی برچسب گارانتی یک یا دو ساله را روی جعبه یک SSD مشاهده می‌کنید، خیالتان از بابت طول عمر SSD و خدمات پس از فروش آن راحت می‌شود و به کیفیت بالای محصول اعتماد می‌کنید.

2. حفاظت از داده‌ها

حافظه SSD خریداری می‌شود تا مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اطلاعات کاربران روی آن ذخیره شود. در خیلی از موارد سیستم عامل و نرم‌افزارهای مهم را روی این حافظه ذخیره می‌کنند تا سرعت اجرای آنها بیشتر شود.

در صورت خراب شدن حافظه SSD فارغ از اینکه خسارت‌های مالی زیادی به کاربران وارد می‌شود، بخش بزرگی از اطلاعات و فایل‌های آنها هم از بین می‌رود.

شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای SSD، تعمیر یا تعویض SSD را ضمانت می‌کنند. در واقع پس از خراب شدن SSD شما می‌توانید این حافظه را به نمایندگی‌های آن ارسال کنید تا فایل‌های ذخیره شده روی آن را برای شما بازیابی کرده و به دست شما برساند.

Adata LEGEND 960

3. صرفه‌جویی در هزینه‌ها با گارانتی ssd

حافظه‌های SSD جزو قطعات سخت‌افزاری گران‌قیمت محسوب می‌شوند. بنابراین وقتی یک SSD خریداری می‌کنید، قطعا به این فکر کرده‌اید که تا سالها از آن استفاده کرده و حافظه دیگری نخرید.

این نوع حافظه‌ها به دلیل معماری و تکنولوژی ساختی که دارند تا چندین سال روی مادربردهای جدید کامپیوتر و کنسول‌های بازی نصب می‌شوند. بنابراین با خرید یک SSD نسل جدید، تا چندین سال از خرید هر حافظه دیگری بی‌نیاز خواهید شد.

4. حفاظت از سرمایه

SSD ها در مقایسه با HDD یا هارد سخت، قیمت بیشتری دارند. در صورت خرابی SSD بدون گارانتی، شما مجبور می‌شوید هزینه‌ای برای تعمیر یا تعویض آن پرداخت کنید.

وقتی حافظه SSD شما گارانتی تعویض و تعمیر داشته باشد در واقع سرمایه خود را بیمه کرده‌اید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، شرکت ارائه دهنده گارانتی، هزینه‌های تعمیر یا تعویض آن را پرداخت کند. این کار به حفظ سرمایه شما کمک فراوانی می‌کند.

5. تعمیر یا تعویض در اسرع وقت

اگرچه نوع شرکتی که حافظه SSD را گارانتی می‌کند اهمیت دارد اما به طور کلی بیشتر شرکت‌ها، خدمات تعمیر و تعویض SSD را انجام می‌دهند. این یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت گارانتی SSD است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دستگاه خود را تعمیر کنید.

نکته مهم‌تر این است که شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی کارشناسان متخصصی در زمینه تعمیر SSD به خدمت گرفته‌اند و دستگاه شما زیر دست این کارشناسان تعمیر می‌شود. این موضوع هم خیال شما را از بابت تعمیر و البته امنیت اطلاعات شما راحت خواهد کرد.

6. آرامش بیشتر

داشتن گارانتی SSD به شما آرامش بیشتری در خرید و استفاده از این قطعه سخت‌افزار می‌دهد. به طور کلی وقتی محصولی خریداری می‌کنید که گارانتی دارد، خیالتان راحت‌تر است.

وقتی یک تولید کننده یا فروشنده متعهد به کیفیت محصول خود باشد و اعتقاد داشته باشد که SSD ارائه شده تحت شرایط استفاده عادی به درستی کار می‌کند، این امر اعتماد شما را به خرید آن افزایش می‌دهد.

بهترین گارانتی SSD در ایران

اگر سری به فروشگاه‌های لوازم دیجیتال یا سایت‌های فروش آنلاین زده باشید با طیف وسیعی از حافظه‌های SSD مخصوص کامپیوتر و لپ‌تاپ مواجه شده‌اید.

روی جعبه این محصولات نام چند شرکت محدود ارائه دهنده گارانتی حک شده است که یکی از معروف‌ترین نام‌ها، شرکت «آونگ» است.

آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش برای کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی کامپیوتر است.

این شرکت بیش از 15 سال سابقه دارد و در گذر زمان گستره خدمات خود را به طور چشمگیری افزایش داده است. برای آشنایی بیشتر با گارانتی آونگ در بخش بعد مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت ایرانی را بیان می‌کنیم.

گارانتی اس اس دی

ویژگی‌های گارانتی SSD آونگ

قبل از اینکه کیبورد با گارانتی آونگ خریداری کنید خوب است تمام ویژگی‌های این شرکت ایرانی را بشناسید. در ادامه این ویژگی‌ها بیان شده است:

1. بیش از یک دهه سابقه

برای اینکه به اعتبار یک برند پی ببرید باید ببیند تاریخچه و قدمت آن به چه شکل است. از گذشته شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی زیادی وجود داشتند که به مرور زمان به دلیل نارضایتی مشتریان، فعالیت خود را متوقف کردند.

اما شرکت ایرانی آونگ از سال 1385 کار خود را شروع کرده و تا امروز که بیش از یک دهه از آن زمان می‌گذرد بر شدت و گستره فعالیت‌های خود افزوده است.

این روزها اگر جعبه بسیاری از محصولات دیجیتال و قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر را مشاهده کنید برچسب «آونگ» را مشاهده می‌کنید که نشان از جدیت و توانایی بالای این شرکت در ارائه خدمات پس از فروش در سراسر ایران دارد.

2. ارائه خدمات متنوع و گسترده

شرکت آونگ بیش از 15 سال سابقه دارد و هر سال کیفیت و تعداد خدمات خود را گسترش می‌دهد. این شرکت در ابتدا فقط برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات مانند هارد و فلش مموری گارانتی ارائه می‌داد اما این روزها سبد خدمات خود را گسترش داده است.

در زیر برخی از محصولاتی که در بازار ایران با گارانتی آونگ ارائه می‌شوند معرفی شده است:

  • تجهیزات ذخیره سازی
  • تجهیزات شبکه و مخابرات
  • قطعات کامپیوتر (مادربرد، کارت گرافیک، پردازنده، پاور و …)
  • مانیتور
  • لوازم جانبی کامپیوتر (کیبورد، موس، هدست، دسته بازی و …)
  • لپ تاپ
  • کابل و مبدل
  • پاوربانک و شارژر

3. پشتیبانی به صورت 24 ساعته

وقتی SSD لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما خراب می‌شود، یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی را تجربه خواهید کرد. ترس و نگرانی از اینکه تمام اطلاعات شما پاک شده باشد مثل خوره شما را اذیت می‌کند. به همین دلیل مشاوره با کارشناسان می‌تواند شما را آرام کند.

کارشناسان شرکت آونگ به صورت 24 ساعته پاسخگوی نگرانی‌ها و سوالات کاربران هستند.

بنابراین در هر ساعت از شبانه‌روز که SSD شما دچار نقص فنی شد می‌توانید گوشی خود را برداشته با شماره‌هایی که در سایت شرکت آونگ قرار داده شده تماس بگیرید و مشکل خود را با کارشناسان مربوطه مطرح کنید.

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

برای اینکه به اعتبار و کیفیت یک شرکت ارائه دهنده گارانتی پی ببرید باید ببینید تعداد نمایندگی‌های آن شرکت در سراسر ایران چه مقدار است. این موضوع نشان می‌دهد شرکت گارانتی تا چه اندازه در ارائه خدمات به مردم در شهرهای مختلف جدیت دارد.

شرکت آونگ با بیش از 300 نمایندگی فروش فعال در سراسر ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها از نظر گستره جغرافیایی خدمات است. این شرکت حدود 42 دفتر خدمات پس از فروش دارد و با استخدام بیش از 200 کارشناس خبره، کارهای مربوط به تعمیر و خدمت رسانی به کاربران را ارائه می‌دهد.

بهترین گارانتی SSD

5. گارانتی برندهای معتبر دنیا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گارانتی آونگ این است که با برخی از معروف‌ترین شرکت‌های دنیا در ارتباط بوده و محصولات آنها را به طور اختصاصی ضمانت می‌کند.

در واقع به دلیل کیفیت بالای خدمات پس از فروش آونگ، برخی از شرکت‌های خارجی محصولات خود را در ایران فقط با گارانتی آونگ عرضه کرده‌اند.

با این حال طیف برندهایی که آونگ با آنها همکاری می‌کند بسیار بالاست. در زیر به برخی از معروف‌ترین برندهایی که محصولاتشان با گارانتی آونگ در ایران عرضه می‌شوند اشاره کرده‌ایم:

  • ال جی
  • سامسونگ
  • ای دیتا
  • MSI
  • D-Link
  • Western Digital
  • Neterbit
  • XPG
  • Ugreen

بیشتر بخوانید : بهترین برند SSD کدام است؟ چه مارک اس اس دی خوب است؟

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت گارانتی SSD اشاره کردیم. اطمینان از کیفیت، حفاظت از اطلاعات مهم، صرفه‌جویی در هزینه و … تنها برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت گارانتی اس اس دی هستند.

در ادامه با شرکت آونگ، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده گارانتی SSD آشنا شدیم و ویژگی‌های این گارانتی را مورد بررسی قرار دادیم. شما هم می‌توانید نظرات و تجربیات خود از خرید یک SSD گارانتی دار را با ما در میان بگذارید.