بهترین SSD اکسترنال 1 ترابایت با با پشتیبانی از USB3.2!

گیمرها، عکاسان و کسانی که فیلم و سریال و موسیقی آرشیو می‌کنند، همیشه به دنبال یک حافظه SSD اکسترنال با ظرفیت بالا و قیمت مناسب هستند. در میان SSDهای اکسترنال موجود در بازار، مدل‌های 1 ترابایتی از نظر قیمت و ظرفیت، برای این کاربران مناسب‌تر هستند.

اما صرفاً داشتن ظرفیت بالا برای یک حافظه SSD اکسترنال کافی نیست. باید محصولی خریداری کنید که به مجموعه‌ای از امکانات برای انتقال سریع فایل‌ها، رمزگذاری آنها و بدنه مقاوم مجهز باشد.

در این مقاله مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید بهترین SSD اکسترنال 1 ترابایتی باید توجه کنید را بررسی می‌کنیم. همچنین اگر قصد خرید درایور SSD اکسترنال 1 ترابایتی دارید، در انتها دو مدل از پرفروش‌ترین حافظه‌های 1 ترابایتی بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

نکات مهم در خرید SSD اکسترنال 1 ترابایتی

قبل از انتخاب و خرید SSD اکسترنال 1 ترابایتی، فاکتورهایی که در زیر نوشته شده را با دقت بخوانید. صرفاً بخاطر قیمت ارزان‌تر یک SSD آن را انتخاب نکنید!

پشتیبانی از USB 3.2

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید حافظه‌های SSD اکسترنال باید به آن توجه کنید، وجود پورت‌های USB نسل جدید روی آن است. در واقع پورتی که روی SSD وجود دارد هرچقدر جدیدترین باشد، سرعت انتقال داده‌های شما هم افزایش پیدا می‌کند.

خوشبختانه در بازار ایران SSDهای سرعت بالا با پورت‌های USB 3.2 نسل جدید عرضه شده که سرعت انتقال داده‌ها بیشتر کرده است. توجه داشته باشید که سرعت USB 3.2 Gen 2×2 تا دو برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen2×1 است. پس حتی به نسل USB 3.2 هم توجه کنید.

سرعت انتقال بالا

همانطور که پیش از این هم گفتیم، داشتن ظرفیت بالا برای یک SSD اکسترنال، زمانی به عنوان مزیت محسوب می‌شود که سرعت انتقال فایل‌های آن هم زیاد باشد.
خرید SSD اکسترنالی که ظرفیت بالایی دارد ولی برای انتقال چند فایل ساده به کامپیوتر باید چندین ساعت منتظر بمانید، یک خرید اشتباه است.

بنابراین در هنگام خرید SSD اکسترنال به سرعت انتقال داده‌های آن توجه کنید. این روزها SSDهایی با سرعت خواندن و نوشتن 2000 مگابایت بر ثانیه تولید شده و در بازار ایران هم وجود دارند. با این SSDها می‌توانید یک فیلم 10 گیگابایتی را در کمتر از 10 ثانیه به دستگاه‌های دیگر انتقال دهید!

بیشتر بخوانید : 3 روش سریع برای تست سرعت خواندن و نوشتن SSD

سازگار با کنسول‌های بازی و سیستم عامل‌های مختلف

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام خرید بهترین SSD اکسترنال 1 ترابایتی باید به آن توجه کنید، سازگاری با کنسول‌ها و سیستم عامل‌های مختلف است. برخی از SSDهای اکسترنال برای فعالسازی، به نصب دستی درایور نیاز دارند ولی برخی دیگر به صورت خودکار نصب می‌شوند.

امروزه مدل‌های جدید SSD اکسترنال با تمام سیستم عامل‌های سازگار بوده و نیاز به نصب درایور ندارند. همچنین با اتصال این SSDهای پلی استیشن، به راحتی می‌توانید بازی را به طور مستقیم از روی SSD اجرا کنید.

مقاومت در برابر ضربه

یکی دیگر از موضوعاتی که در هنگام خرید SSD اکسترنال اغلب نادیده گرفته می‌شود، مقاومت SSD است. حافظه‌های SSD‌ از آن دسته سخت‌افزارهایی هستند که از نظر کاربردی بسیار مهم و حساس بوده و در صورت بروز هرگونه آسیبی، بخش بزرگی از اطلاعات شما از بین خواهد رفت.

بنابراین در هنگام انتخاب و خرید SSD اکسترنال، مطمئن شوید محصولی که انتخاب کرده‌اید در برابر ضربه و لرزش مقاومت بالایی داشته باشد.

ابعاد کوچک و وزن کم

نکته آخر، ابعاد و وزن حافظه SSD اکسترنال است. حتما در هنگام انتخاب SSD اکسترنال به این دو پارامتر توجه داشته باشید. SSDهای اکسترنال به این دلیل ساخته شده‌اند که به راحتی قابل حمل باشند.

اگر محصولی خریداری کنید که اندازه بزرگ و وزن زیادی داشته باشد، عملاً نمی‌توانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید.

درایو اس اس دی (SSD) اکسترنال Elite SE880

اولین پیشنهاد ما برای خرید حافظه SSD اکسترنال 1 ترابایتی، یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌وزن‌ترین محصولات شرکت ADATA یعنی SSD اکسترنال مدل Elite SE880 است. این محصول علاوه بر وزن کم و اندازه کوچک، قابلیت‌های چشمگیری هم دارد.

بهترین ssd اکسترنال با ظرفیت 1 ترابایت

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این SSD عبارت است از:

گارانتی 5 ساله آونگ

شرکت آونگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران به طور اختصاصی، محصولات کمپانی ADATA را در ایران ضمانت می‌کند. آونگ برای SSD اکسترنال مدل Elite SE880 تا 5 سال گارانتی تعویض در نظر گرفته است.

بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل یا مشاهده نقص فنی در عملکرد این محصول، می‌توانید با نزدیک‌ترین نمایندگی آونگ در شهرتان تماس بگیرید و برای برگشت دادن و تحویل یک SSD جدید با کارشناسان آونگ هماهنگ کنید.

بیشتر بخوانید : 3 روش سریع برای تست سرعت خواندن و نوشتن SSD

مجهز به پورت USB 3.2 نسل 2

شاید مهم‌ترین ویژگی این محصول ADATA را بتوان وجود پورت نسل جدید USB روی آن دانست. این SSD اکسترنال به پورت USB 3.2 Gen2 x2 مجهز شده تا بالاترین سرعت انتقال داده را در اختیار شما قرار دهد.

اگر بخواهیم با عدد و رقم صحبت کنیم، سرعت انتقال داده‌ها در این SSD تا 20 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. در مقام مقایسه، سرعت این SSD تا دو برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen2 ×1 و تا 4 برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen1 ×1 است!

بیشتر بخوانید : بهترین ssd اکسترنال برای گیمینگ با سرعت انتقال 2GB/S!

ارائه شده با دو ظرفیت مختلف

حافظه‌های SSD با ظرفیت متفاوت، با قیمت‌های مختلفی هم به فروش می‌رسند. کمپانی ADATA برای اینکه کاربرانی که سطح بودجه کمتری دارند را هم پوشش دهد، همین SSD را با ظرفیت پایین‌تر از 1 ترابایت هم عرضه کرده است.

در واقع کاربرانی که بودجه کمتری دارند می‌توانند مدل 500 گیگابایتی از این محصول را خریداری کرده و سایر افراد می‌توانند مدل 1 ترابایتی را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید : ظرفیت مناسب SSD برای کاربری‌های مختلف (برنامه نویسی، گیمینگ و …)

سرعت خواندن و نوشتن بالا

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های SSD اکسترنال ای دیتا مدل Elite SE880 سرعت بالای خواندن و نوشتن داده‌های آن است. این محصول سرعتی معادل 2000 مگابایت بر ثانیه دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن داده‌ها قابل خواندن و نوشته شدن هستند.

بنابراین به راحتی می‌توانید به طور مستقیم برنامه‌های سنگین یا بازی‌های با حجم بالا را روی این SSD نصب کرده و اجرا کنید. سرعت بالای خواندن و نوشتن این SSD‌ از بروز هرگونه تاخیر یا مشکل در هنگام اجرای برنامه‌ها جلوگیری می‌کند.

بهترین ssd اکسترنال با سرعت بالا

اندازه کوچک برای حمل و نقل راحت‌تر

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب SSD اکسترنال اندازه و وزن آن بود. خوشبختانه SSD اکسترنال شرکت ADATA مدل Elite SE880 با اندازه‌ای کوچک و وزنی سبک طراحی شده تا به راحتی در جیب یا کیف قرار گیرد.

نکته مهم‌تر، مقاومت بالای بدنه این حافظه اس اس دی در برابر ضربه و لرزش است. این SSD اگرچه در اندازه‌ای کوچک و وزنی سبک ساخته شده اما در برابر ضربه و لرزش مقاومت بسیار بالایی دارد.

سازگار با انواع کنسول و کامپیوتر

مهندسان شرکت ای دیتا، این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که تنها با اتصال کابل USB آن به دستگاه‌های دیگر، قابل استفاده است. در واقع، نیاز نیست درایور این SSD را به صورت دستی نصب کنید.

این محصول با انواع کنسول‌های بازی سازگاری دارد و می‌توانید بازی‌های خود را روی این SSD ذخیره کرده و اجرا کنید. همچنین با تمام سیستم عامل‌های کامپیوتری هم سازگار است.

SSD اکسترنال مدل SE770G ای دیتا با نورپردازی RGB

دومین محصولی که به عنوان بهترین SSD اکسترنال 1 ترابایتی به شما معرفی می‌کنیم یکی از زیباترین محصولات شرکت ADATA است.

حافظه اس اس دی مدل SE770G با نورپردازی RGB و سرعت انتقال بالایی که دارد، علاوه بر گیمرها، دل همه کاربران را به دست می‌آورد.

بهترین حافظه اکسترنال 1 ترابایتی

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این SSD اکسترنال عبارت است از:‌

دارای گارانتی 3 ساله آونگ

قبل از اینکه ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حافظه SSD مدل SE770G شرکت ای دیتا را معرفی کنیم باید بگوییم که این محصول با گارانتی تعویض 3 ساله توسط شرکت آونگ به بازار عرضه شده است.

شرکت آونگ با بیش از 300 نمایندگی فعال در سراسر ایران، در 24 ساعت پاسخگوی کاربرانی‌ست که محصولات خریداری شده آنها با مشکل روبه‌رو شده است.

مشتریان در صورت تایید کارشناسان آونگ می‌توانند کالاهای معیوب خود را برای آونگ ارسال کرده و یک کالای جدید دریافت کنند.

طراحی زیبا با نورپردازی RGB

وقتی اولین بار SSD اکسترنال مدل SE770G را در دست می‌گیرید، نورپردازی جذابی که روی پنل بالایی آن انجام شده بیشتر از سایر ویژگی‌ها به چشم می‌آید. مهندسان شرکت ADATA سطح بالایی این SSD را با مجموعه‌ای از چراغ‌های RGB پوشانده‌اند تا جلوه‌ای زیبا به آن ببخشند.

کافیست این SSD را به کامپیوتر، کنسول یا سایر دستگاه‌های برقی خود متصل کنید تا نظاره‌گر نورپردازی رنگارنگ این SSD باشید.

دارای پورت‌ USB 3.2 Gen 2×2

این SSD اکسترنال ADATA هم مانند مدل قبلی به پورت USB 3.2 Gen 2×2 مجهز شده است. وجود این پورت روی SSD خیال شما را از بابت انتقال سریع فایل‌ها راحت می‌کند. می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فیلم، عکس و فایل‌های سنگین خود را از طریق این پورت به دستگاه‌های دیگر انتقال دهید.

البته برای استفاده از بالاترین سرعت این پورت، دستگاه مقصد هم باید از آن پشتیبانی کند.

اس اس دی اکسترنال 1 ترابایتی با پورت Type-C

سرعت خواندن و نوشتن بالا

این SSD اکسترنال ADATA به لطف وجود پورت‌های نسل جدید USB می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن بالایی در اختیار شما قرار دهد. سرعت نوشتن داده‌ها روی این SSD معادل 800 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن داده‌ها تا 1000 مگابایت بر ثانیه هم می‌رسد.

سخن پایانی

پیدا کردن بهترین SSD اکسترنال 1 ترابایتی در بازار ایران کار دشواری نیست. کافیست به برندهای معتبر جهانی اعتماد کنید و محصولی بخرید که گارانتی طولانی مدت داشته باشد. در این مقاله دو مدل از بهترین حافظه‌های اکسترنال 1 ترابایتی موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم. شما هم می‌توانید SSDهای 1 ترابایتی که خریداری کرده‌اید و از آنها راضی هستید را به ما معرفی کنید.