بررسی درایو اکسترنال ADATA SE760 توسط رسانه pcmag

مزایای درایو اکسترنال ADATA SE760 :

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • وجود کابل‌های اتصال مختلف به همراه دستگاه
  • سرعت فوق‌العاده در خواندن اطلاعات با حجم بالا
  • گارانتی ۳ ساله شرکت سازنده

بررسی کلی :

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال SSD با ظاهری حرفه‌ای و جذاب و عملکردی قدرتمند هستید، بدون شک درایو اکسترنال ADATA SE760 می‌تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند.

درایو اکسترنال ADATA SE760 شاید همانند برادر بزرگش ADATA SE800 که توانسته بود نظر تمام منتقدان را به خودش جلب کند، مقاوم نباشد؛ اما طراحی فوق‌العاده و سرعت باور نکردنی این محصول ADATA، توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. همه ما می‌دانیم که هارد‌های ADATA  از نظر زیبایی و طراحی جزییات، در سطح بسیار بالایی قرار دارند. حافظه SSD ای دیتا SE760 نیز از این قائله مستثنی نیست. این  SSD به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد. همچنین صرف نظر از سیستم‌ عاملی که از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند فایل‌های شما را با سرعتی باور نکردنی، به کامپیو‌ترتان انتقال دهد. اگر به دنبال یک درایو ذخیره ساز حرفه‌ای با ظاهری رسمی هستید، ADATA SE760 می‌تواند یک انتخاب بی نقص باشد.

یک درایو SSD با ظاهری جذاب

وقتی بدنه SE760 را لمس می‌کنید، ناخودآگاه یاد مدل فوق‌العاده SE800 می‌افتید. بدنه آلومینیومی صیقلی دستگاه که در ابعاد 0.55 در 4.8 در 1.7 اینچی طراحی شده است، حس استحکام و زیبایی را به شما منتقل می‌کند. وزن این دستگاه 95 گرم است که شاید در نگاه اول کمی سنگین به نظر برسد؛ اما فراموش نکنید که این اس اس دی می‌تواند یک ترابایت اطلاعات را در دل خود جای دهد. اس اس دی اکسترنال SE760 در ظرفیت‌های ۵۱۲ و ۲۵۶ گیگابایت و در رنگ‌های مشکی و خاکستری متالیک، به بازار عرضه شده است.

بر خلاف چیزی که در مدل SE800 شاهد بودیم، اس اس دی اکسترنال  SE760 در مقابل ضربه‌های سنگین و ناگهانی، مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهد. شرکت سازنده اعلام کرده که این دستگاه در مقابل تکان‌های آرام مقاوم است اما با نگاهی به بدنه، به راحتی می‌توان متوجه شد که SE760 نمی‌تواند در مواجهه با فشارهای سنگین یا قرار گیری در معرض رطوبت و گرد و غبار، جان سالم به در ببرد. پس اگر در جستجوی یک هارد مقاوم‌تر هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هارد SE800 را در لیست خرید خود قرار دهید.

ADATA برای اینکه یک برتری محسوس برای SE760 در مقابل رقبایش ایجاد کند، به مشتریانش تضمین داده که تا ۳ سال پس از خرید، امکان استفاده از خدمات گارانتی  را خواهند داشت. این در حالی است که سایر شرکت‌ها تنها تضمین دو ساله را به مشتریان‌شان ارائه می دهند. در هنگام خرید، علاوه بر اس اس دی  SE760 و کابل‌های ارتباطی، دو پک نرم افزاری به نام‌های HDDtoGO و OStoGO نیز به خریداران داده می‌شود. نرم افزار HDDtoGO امکان مدیریت و رمزگذاری فایل‌هایی با حجم بالا را برای شما فراهم خواهد کرد. نرم افزار OStoGO نیز قابلیت بوت کردن سیستم‌ عامل ویندوز (از نسخه ویستا تا ویندوز ۱۰) از روی درایو اکسترنال را فراهم  می‌کند.

یک رابط کاربری جدید

یک پورت USB 3.2 نسل دو با اتصال به درایو داخلی NVMe M.2 اجازه خواندن اطلاعات با سرعت 1000MB بر ثانیه را توسط SE760 ایجاد می کند. خروجی Type-C این درایو  را می‌توان هم به ورودی Type-C و هم به ورودی Type-A کامپیوتر متصل کرد. برای راحتی کاربران، ADATA هر دو کابل اتصال را درون جعبه SE760 قرار داده است تا مشتریان نیازی به استفاده از تبدیل‌های دست و پا گیر نداشته باشند.

از آنجایی که نسل دوم USB3.2 تفاوت چندانی با نسل دوم USB3.1 ندارد، شرکت سازنده SE760 اعلام کرده که بیشترین سرعت خواندن اطلاعات در SE760، چیزی در حدود 1000MB بر ثانیه است. حال می‌خواهیم این ادعا ADATA را در معرض آزمایش قرار داده و عملکرد محصول را در مقایسه با سایر رقیبانش بسنجیم.

تست سرعت درایو اکسترنال ADATA SE760 در BlackMagic 3.1

تست BlackMagic توسط یک شرکت استرالیایی که در زمینه تولید نرم افزار و سخت افزار ویدیویی فعالیت می‌کند، برای سیستم عامل‌های مک طراحی شد. این تست به تدوین‌گران ویدیویی کمک می‌کند تا عملکرد سیستم‌شان را در زمان کار با فایل‌های بسیار بزرگ تصویری، مورد ارزیابی قرار دهند. ما در این آزمایش، SSD اکسترنال  SE760 را در کنار CalDigit Tuff Nano، Crucial X8 و SanDisk Extreme قرار دادیم. نتایج تست BlackMagic 3.1 نشان می‌دهد که سرعت خواندن اطلاعات از روی ADATA SE760 در مقایسه با سایر رقیبان کمتر است. این در حالی است که سرعت نوشتن اطلاعات بر روی هارد SE760 در سطح قابل قبولی قرار داشته و اختلاف بسیار اندکی با سایر پیشتازان بازار دارد.

تست جا به جایی فایل PCMag

در این تست، مدت زمان انتقال یک پوشه با حجم ۱.۲ گیگابایت از یک مک بوک ۲۰۱۶ به SSD های اکسترنال را اندازه‌گیری می‌کنیم. به کمک این آزمایش، عملکرد دستگاه در زمان انتقال فایل‌های کوچک به خوبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نتایج آزمایش نشان می‌دهد که‌ درایو  SE760 توانسته عملکردی نسبتا مشابه با سایر رقیبانش داشته باشد. حال برای اینکه رقابت جذاب‌تری را شاهد باشیم، قصد داریم حجم انتقال اطلاعات را از ۱.۲ گیگابایت، به ۱ ترابایت افزایش دهیم.

تست ADATA SE760 در PCMark8

آزمایش PCMark8 با شبیه سازی موقعیت‌هایی مانند ویدیو کنفرانس و یا پردازش متن، عملکرد درایو های ذخیره سازی را در شرایط دنیای واقعی مورد بررسی قرار می‌دهد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که SE760 در این رتبه بندی، در میانه جدول قرار گرفته است. در نهایت، به دلیل نزدیک بودن نتایج، نمی‌توان برنده قطعی این رقابت اعلام کرد. همه دستگاه‌هایی که در این رقابت حضور داشتند، از تکنولوژی ساخت نسبتا یکسانی برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده تا عملکرد نسبتا مشابهی با یکدیگر داشته باشند.

تست Crystal DiskMark

تست Crystal DiskMark میانگین سرعت درایو ذخیره سازی در نوشتن/خواندن فایل‌‌های بسیار بزرگ را به ما نمایش می‌دهد. در آزمایش بررسی سرعت خواندن اطلاعات با حجم بالا ، اس اس دی SE760‌  تواست با  نمره ۹۶۰، بهترین عملکرد را در میان تمام رقبا داشته باشد. عملکرد بی نظیر SE760 در آزمایش بررسی سرعت نوشتن اطلاعات با حجم بالا، تکرار نشد و این دستگاه با نمره ۸۱۸،  نتوانست رقبای قدرتمندش یعنی Crucial X8 و SanDisk Extreme را شکست دهد. البته با نگاهی دقیق‌تر به نتایج، متوجه می‌شویم که SE760 در این تست توانسته در مقایسه با SE800 عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. به صورت کلی، تشخیص دقیق تفاوت‌های جزیی عملکرد هارد دیسک‌های مختلف در دنیای واقعی، تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که کاربر دائم عملیات انتقال فایل را تکرار کرده و نتایج آن را بررسی کند.

ADATA نامی آشنا در صنعت تولید درایو ذخیره سازی

بدون شک ای دیتا یکی از شناخته شده‌ترین سازندگان درایو اکسترنال SSD و HDD است و کاربران بسیار زیادی در سرتاسر جهان، از محصولات این برند استفاده می‌کنند. ADATA همواره یکی از پیشتازان بازار بوده و همیشه محصولاتش به خاطر طراحی‌های زیبا، قیمت گذاری متفاوت و سرعت فوق‌العاده انتقال اطلاعات، توجه منتقدان را به خودش جلب کرده است.

درایو اس اس دی SE760 یک انتخاب بی‌نظیر برای افرادی است که علاوه بر عملکرد درایو، به ظاهر و طراحی آن نیز اهمیت زیادی می‌دهند. SE760 تمام فاکتورهایی که از یک SSD خوب در نظر دارید را یکجا به شما ارائه می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ADATA این محصول را برای مواجهه با ضربات سخت و شرایط ناگوار طراحی نکرده است. در نتیجه وارد کردن شوک ناگهانی به SE760 قطعا مشکلاتی را در عملکرد این درایو اکسترنال به همراه خواهد داشت.

نوع درایو اکسترنال
رابط کاربری USB-C
ظرفیت نمونه تست شده ۱ ترا بایت
نوع Bus PCI Express 3.0
پشتیبانی از NVMe دارد
بیشترین سرعت خواندن اطلاعات ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه
بیشترین سرعت نوشتن اطلاعات ۱۰۰ مگابایت در ثانیه
مدت زمان گارانتی ۳ سال