معرفی 2 SSD اکسترنال ارزان Adata در ایران

شما هم به دنبال خرید SSD ارزان قیمت هستید؟‌ احتمالاً دوست دارید بهترین و ارزان‌ترین مدل SSD که در بازار ایران وجود دارد و البته ظرفیت بالایی هم داشته باشد را پیدا کنید.

پیدا کردن SSD اکسترنال ارزان در بازار ایران کار چندان دشواری نیست. شرکت بزرگ ADATA که بیش از دو دهه در بازار ایران حضور دارد، مجموعه‌ای متنوع از حافظه‌های SSD اکسترنال را تولید و روانه بازار کرده است.

اگر شما هم قصد خرید SSD اکسترنال ارزان را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا 2 مدل از جدیدترین و البته ارزان‌ترین محصولات شرکت ADATA که با گارانتی معتبر در ایران به فروش می‌رسند را به شما معرفی کنیم.

SSD اکسترنال SE760 ای دیتا

اولین SSD اکسترنال ارزانی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم یکی از محصولات کوچک ولی با ظرفیت بالای شرکت ADATA است. SSD اکسترنال SE760 در چهار ظرفیت مختلف تولید شده و به لطف اندازه کوچکی که دارد، به راحتی می‌توانید آن را در جیب یا کیف خود قرار داده و جابه‌جا کنید.

قیمت اس اس دی اکسترنال ارزان

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را بیان می‌کنیم:

1. دارای پورت پرسرعت USB 3.2 Gen 2

مهندسان شرکت ای دیتا برای این SSD اکسترنال ارزان از پورت USB 3.2 Gen 2 استفاده کرده‌اند تا انتقال داده‌ها با بالاترین سرعت انجام شود. حتماً می‌دانید که USB 3.2 Gen 2 جزو جدیدترین نسل از USBهای تولید شده است.

به لطف این USB 3.2 اطلاعات با سرعت 800 مگابایت بر ثانیه روی این SSD ذخیره می‌شود. در واقع سرعت خواندن و نوشتن اس اس دی 800/1000 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که تا 12.5 برابر سریع‌تر از مدل‌های مختلف هارد است.

سرعت انتقال داده‌ها توسط این SSD اکسترنال به حدی‌ست که شما می‌توانید یک فایل 10 گیگابایتی را در کمتر از 10 ثانیه به آن انتقال دهید. البته توجه داشته باشید که دستگاه مقصدی که SSD به آن متصل شده هم روی سرعت نهایی انتقال تاثیرگذار خواهد بود.

2. استفاده از پورت Type-C

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این SSD اکسترنال ارزان، وجود پورت Type-C بر روی آن است. در واقع برای اینکه کاربران با USBهای مدل قدیمی سروکار نداشته باشند و به سرعت بالاتری در انتقال داده‌ها دست پیدا کنند، از جدیدترین فرم فاکتور USB برای این دستگاه استفاده شده است.

3. سازگار با سیستم عامل‌های مختلف

اتصال SSD‌ به دستگاه‌های مختلف یکی از چالش‌هایی‌ست که SSDهای قدیمی‌تر با آن مواجه بودند. خوشبختانه در SSD مدل SE760 شرکت ای دیتا این مشکل به طور کامل حل شده است.

این حافظه SSD با مجموعه‌ای از سیستم عامل‌های مختلف سازگاری دارد و برای استفاده از آن نیازی نیست درایوری به صورت دستی نصب کنید. پس از وصل کردن کابل USB این حافظه به دستگاه، به طور خودکار فعال و قابل استفاده می‌شود.

از جمله سیستم عامل‌هایی که این SSD با آنها کار می‌کند عبارت است از:

  • ویندوز 8/8.1/10
  • مک او اس 10.6 و بالاتر
  • لینوکس کرنل 2.6 و بالاتر
  • اندروید 5.0 و بالاتر

SSD اکسترنال برای مک

4. کوچک و قابل حمل

از دیگر ویژگی‌های SSD اکسترنال مدل SE760 شرکت ای دیتا باید به ابعاد و وزن کم آن اشاره کرد. ابعاد این SSD معادل 14 در 44 در 122.2 میلی‌متر بوده که بسیار کوچک است.

وزن این SSD هم چیزی کمتر از 100 گرم است و به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن را در کیف یا جیب خود قرار دهید. در هنگام انتخاب و خرید SSD اکسترنال، توجه به ابعاد و وزن آن به ویژه برای کسانی که دائماً در حال جابه‌جایی هستند بسیار اهمیت دارد.

خوشبختانه این SSD در عین سادگی و قیمت ارزانی که دارد، بسیار سبک و کوچک طراحی شده تا مهندسان، دانشجویان و کسانی که می‌خواهند فایل‌های خود را همیشه همراه خود داشته باشند، به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

5. عرضه شده با 4 ظرفیت مختلف

تولید یک SSD اکسترنال ارزان با ظرفیت‌های مختلف یعنی کاربران با هر سطح بودجه‌ای می‌توانند به راحتی حداقل یک مدل را خریداری کنند. SSD اکسترنال SE760 با 4 ظرفیت مختلف تولید و روانه بازار شده است.

برای کسانی که به دنبال یک SSD ارزان هستند، ظرفیت 256 و 512 گیگابایت عرضه شده است. افرادی هم که می‌خواهند بیشتر هزینه کنند، می‌توانند مدل‌های 1 و 2 ترابایتی از این SSD‌ را بخرند. در واقع این SSD برای طیف وسیعی از کاربران با سطح بودجه‌های مختلف ارائه شده است.

6. گارانتی 3 ساله آونگ

این محصول شرکت ADATA با گارانتی ویژه‌ای در ایران به فروش می‌رسد. آونگ به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی SSD در ایران، این SSD اکسترنال را تا 3 سال گارانتی کرده است.

بیشتر بخوانید : قبل از خرید SSD بخوانید: بهترین گارانتی SSD در ایران

بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل یا مشاهده نقص در عملکرد این SSD می‌توانید با کارشناسان آونگ تماس گرفته و محصول را به نمایندگی‌های آونگ برگردانید. در صورت تایید شدن مشکل SSD، یک SSD جدید به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

حافظه SSD اکسترنال مدل SC680 ای دیتا

دومین اس اس دی اکسترنال ارزانی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارد، به SSD جیبی هم مشهور شده است. حافظه SSD اکسترنال مدل SC680 ای دیتا برای کسانی که دائم در حال جابه‌جایی هستند و دانشجویان بسیار مناسب است.

قیمت SSD اکسترنال ارزان

ویژگی‌های مهم این حافظه SSD عبارت است از:‌

1. افزایش سرعت با وجود پورت USB 3.2 Gen2

مهندسان شرکت ADATA در جدیدترین SSDهای این شرکت از پورت‌هایی استفاده می‌کنند که باعث افزایش سرعت انتقال داده‌ها شود. حافظه مدل SC680 هم از این قاعده مستثنی نیست و با پورت USB 3.2 Gen2 تولید و روانه بازار شده است.

سرعت انتقال این پورت تا 6.6 برابر سریع‌تر از هاردهای معمولی است و می‌تواند یک فایل 10 گیگابایتی را در زمانی کمتر از 20 ثانیه انتقال دهد، بنابراین علی‌رغم ابعاد کوچک آن شما با یک SSD سرعت بالا طرف هستید.

اگر بخواهیم با عدد و رقم صحبت کنیم باید بگوییم که سرعت خواندن این SSD معادل 530 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 460 مگابایت بر ثانیه است.

2. دارای درگاه USB Type-C

این مدل SSD هم مانند مدل قبلی از درگاه USB Type-C استفاده می‌کند. این روزها در اکثر دستگاه‌ها از مانیتور و کامپیوتر گرفته تا تلویزیون و موبایل و تبلت، همگی به درگاه Type-C مجهز شده‌اند.

شرکت ADATA به همین دلیل از پورت Type-C برای SSD اکسترنال ارزان مدل SC680 استفاده کرده است تا به طور غیر مستقیم روی سرعت انتقال داده‌ها تاثیر بگذارد.

3. کوچک، سبک و قابل حمل

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، این SSD اکسترنال به دلیل اندازه و ظاهر کوچکی که دارد، به SSD جیبی هم شناخته می‌شود. بدنه این SSD بسیار کوچک است و به راحتی در جیب یا کیف جای داده می‌شود.

ابعاد این SSD معادل 10 در 61 در 86.7 میلی‌متر است و وزن شگفت‌انگیز 35 گرمی دارد. وزن بسیار سبک این محصول باعث شده برای جابه‌جا کردن و حتی در جیب قرار دادن آن با مشکلی مواجه نشوید.

SSD اکسترنال ارزان و سبک

4. سازگار با سیستم عامل‌های مختلف

کمپانی ای دیتا تقریباً تمام SSDهای جدید خود را با مجموعه‌ای از سیستم عامل‌ها سازگار می‌کند. در واقع به راحتی و بدون نصب درایور، می‌توانید SSD‌ را به دستگاه‌های مختلف متصل کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده کنید.

برخی از سیستم عامل‌هایی که این SSD با آنها سازگاری دارد عبارت‌اند از:‌

  • ویندوز 8/8.1/10
  • مک او اس 10.6 و بالاتر
  • لینوکس کرنل 2.6 و بالاتر
  • اندروید 5.0 و بالاتر

5. عرضه شده با 4 ظرفیت مختلف

این محصول شرکت ای دیتا با 4 ظرفیت مختلف تولید شده تا افراد با هر سطح بودجه‌ای بتوانند آن را خریداری کنند. برای کسانی که بودجه کمتری دارند مدل‌های 240 و 480 گیگابایتی در نظر گرفته شده که در دسته SSD اکسترنال ارزان قرار می‌گیرند.

اما کسانی که می‌خواهند بیشتر هزینه کنند می‌توانند مدل‌های 1 و 2 ترابایتی آن را خریداری کرده و استفاده کنند.

6. بی‌صدا و بدون لرزش

SSDهای اکسترنال نسل جدید برخلاف هاردهای اکسترنال قدیمی، بدون صدا و لرزش کار می‌کنند. حافظه مدل SC680 شرکت ای دیتا هم از این قاعده مستثنی نیست و پس از متصل کردن آن به کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر، هیچ صدایی تولید نمی‌کند و لرزشی نخواهد داشت.

7. دارای گارانتی 5 ساله آونگ

شرکت آونگ برای این محصول ADATA گارانتی 5 ساله در نظر گرفته است. آونگ با بیش از 300 نمایندگی فعال در سراسر کشور، به صورت 24 ساعته پاسخگوی کاربرانی‌ست که دستگاه‌های آنها دچار نقص فنی شده است.

بنابراین اگر حافظه SSD مدل SC680 شما دچار ایراد یا نقص در عملکرد شد، می‌توانید با کارشناسان آونگ تماس گرفته و پس از هماهنگی، SSD را به نمایندگی آونگ برگردانید و یک SSD نو به صورت رایگان تحویل بگیرید.

سخن پایانی

پیدا کردن SSD اکسترنال ارزان در بازار ایران کار دشواری نیست اما احتمال انتخاب یک SSD اشتباه هم زیاد است. به دلیل وجود برندهای بی‌نام و نشان در بازار ایران، احتمال اینکه SSD اکسترنالی با قیمت ارزان ولی بی‌کیفیت خریداری کنید، بسیار زیاد است.

بنابراین توصیه می‌کنیم محصولی که انتخاب می‌کنید از یک برند معروف و با گارانتی معتبر باشد. ما در این مقاله 2 مدل از پرفروش‌ترین SSDهای اکسترنال ADATA که با گارانتی آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسند را به شما معرفی کردیم.