بهترین ssd اکسترنال برای گیمینگ و ذخیره بازی‌ها

گیمرهای حرفه‌ای همیشه به دنبال خرید حافظه SSD با ظرفیت و سرعت بالا هستند. اما سوال اصلی این است که بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ در بازار ایران کدام SSD است؟

حافظه‌های SSD‌ به دلیل قیمت نسبتاً بالایی که دارند، همیشه کاربران و مخصوصا گیمرها را به فکر وا می‌دارند و انتخاب را سخت‌تر می‌کنند. انتخاب محصولی که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم ظرفیت و سرعت آن مناسب یک گیمر باشد کار ساده‌ای نیست.

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین SSD اکسترنال برای بازی آشنا کنیم. همچنین اگر قصد خرید درایو SSD دارید، در انتها 2 مدل بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ در بازار ایران که با گارانتی آونگ عرضه شده را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قبل از هرچیز باید بدانید که بهترین SSD اکسترنال برای انجام بازی‌های ویدیویی، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. چه فاکتورهایی باعث می‌شود یک حافظه SSD‌ برای گیمینگ مناسب به نظر برسد. در زیر مهم‌ترین فاکتورها را فهرست کرده‌ایم:

1. ظرفیت ذخیره‌سازی

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که یک SSD اکسترنال گیمینگ باید داشته باشد، ظرفیت بالای آن است. بازی‌های جدید اکثراً بسیار سنگین و پرحجم هستند و به همین دلیل استفاده از یک SSD‌ با ظرفیت کم، شما را کلافه می‌کند.

توصیه می‌کنیم در هنگام انتخاب SSD اکسترنال برای گیمینگ، مدل‌هایی را انتخاب کنید که حداقل 500 گیگابایت ظرفیت داشته باشند.

2. سرعت خواندن و نوشتن

فاکتور دوم، سرعت خواندن و نوشتن است. یک SSD‌ با ظرفیت 2 ترابایت که سرعت پایینی داشته باشد به هیچ دردی نمی‌خورد! در هنگام انتخاب بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ به سرعت خواندن و نوشتن آن دقت کنید.

SSDهایی که به تکنولوژی NVMe مجهز شده باشند، باعث اجرای سریع‌تر بازی‌ها می‌شوند. پس به این عبارت هم توجه کنید.

3. پورت

ظرفیت مناسب و سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات در صورتی قابل استفاده هستند که پورت موجود روی SSD اکسترنال، سرعت بالایی داشته باشد.

SSDهای جدید از پورت‌های USB 3.0‌، تاندربولت 3 یا USB Type-C استفاده می‌کنند. وجود چنین پورت‌هایی روی SSD می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را افزایش داده و روی خروجی کار تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

4. مقاومت در برابر ضربه و لرزش

قطعا SSD‌ اکسترنال خریداری می‌کنید که بتوانید به راحتی آن را حمل کرده و به جاهای مختلف ببرید! حالا اگر SSD‌ شما خیلی ظریف طراحی شده باشد، احتمال آسیب دیدن آن هم زیاد می‌شود.

بنابراین در هنگام انتخاب SSD‌ اکسترنال برای گیمینگ به طراحی بدنه آن توجه کنید و مطمئن شوید که در برابر ضربه و لرزش مقاومت بالایی داشته باشد.

5. نرم‌افزار مدیریت

برخی از SSDها نرم‌افزارهای مدیریتی دارند که به شما اجازه می‌دهند عملکرد SSD را بهینه‌سازی کرده یا با استفاده از آن، نسخه پشتیبان از اطلاعات SSD تهیه کنید. وجود این نرم‌افزارهای کار نظارت بر عملکرد و سلامت SSD را راحت‌تر می‌کند.

6. قیمت

مهم است SSD اکسترنالی که انتخاب می‌کنید با بودجه شما تناسب داشته باشد. قیمت SSD‌ به عواملی همچون ظرفیت، برند سازنده، نوع گارانتی، تکنولوژی و … بستگی دارد.

درایو اس اس دی (SSD) اکسترنال Elite SE880

اولین SSD اکسترنال که برای ذخیره بازی‌های سنگین به شما پیشنهاد می‌کنیم، درایو اس اس دی اکسترنال کمپانی ای دیتا (ADATA) مدل Elite SE880 است.
این SSD در دو ظرفیت عرضه شده و به لطف اندازه کوچکی که دارد به راحتی می‌توانید آن راجابه‌جا کنید.

ssd اکسترنال برای بازی

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این SSD عبارت است از:

مجهز به پورت USB 3.2 نسل 2

مهم‌ترین ویژگی SSD‌ اکسترنال Elite SE880 پورت مخصوص و نسل جدید آن است. شرکت ADATA برای این محصول خود از پورت‌های نسل جدید USB 3.2 Gen2 x2 استفاده کرده است.

این پورت قادر است سرعت انتقال داده‌ها را تا 20 گیگابیت بر ثانیه برساند که سرعتی فوق‌العاده بالاست. این سرعت تا دو برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen 2×1 و تا 4 برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen 1×1 است.

البته برای اینکه به این سرعت بالا دست پیدا کنید، باید کامپیوتر، لپ‌تاپ یا کنسول بازی شما هم از این نوع پورت و سرعت پشتیبانی کند.

ارائه شده با دو ظرفیت مختلف

شرکت ADATA برای اینکه قیمت این محصول را در حد متوسط نگه دارد، این درایو SSD را با دو ظرفیت به بازار عرضه کرده است. برای کسانی که بودجه کمتری دارند، نسخه 500 گیگابایتی عرضه شده و برای دیگران نسخه 1 ترابایتی در نظر گرفته شده است.

سرعت خواندن و نوشتن بالا

خبر خوب دیگر برای کسانی که این SSD‌ را خریداری می‌کنند این است که به راحتی می‌توانید بازی‌های سنگین را روی این SSD نصب کرده و مستقیماً از روی آن اجرا کنید.

سرعت خواندن و نوشتن این SSD عدد فوق‌العاده بالای 2 هزار مگابایت بر ثانیه در نظر گرفته شده که تا 20 برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌های معمولی‌ست. بنابراین بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین را به طور مستقیم روی این SSD نصب کرده و اجرا کنید.

بیشتر بخوانید : 3 روش سریع برای تست سرعت خواندن و نوشتن SSD

ssd اکسترنال برای گیم

اندازه کوچک برای حمل و نقل راحت‌تر

ویژگی دیگر این SSD ابعاد آن است. مهندسان شرکت ADATA این محصول را در اندازه‌ای تولید کرده‌اند که به راحتی در جیب یا کیف قرار گرفته و قابل حمل باشد.

اندازه این SSD‌ نزدیک به یک جعبه کبریت است و برای گیمرهایی که دوست دارند بازی‌های خود را همیشه در کیف خود داشته باشند تا در مواقع مناسب بازی کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.

بدون نیاز به نصب درایور

برای استفاده از داده‌های داخل این SSD نیازی به نصب درایور آن ندارید. در گذشته، برای استفاده از هر فلش مموری یا هاردی باید ابتدا درایور آن را به صورت جداگانه نصب می‌کردید.

خوشبختانه این SSD‌ اکسترنال برای گیمینگ به هیچ درایوری نیاز ندارد و کافیست آن را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید تا به صورت خودکار و در عرض چند ثانیه راه‌اندازی شده و قابل استفاده باشد.

قابل استفاده برای کنسول و کامپیوتر

شما می‌توانید از درایو SSD شرکت ADATA مدل Elite SE880 هم برای کامپیوتر استفاده کنید و هم برای کنسول‌های بازی. در واقع این محصول برای تمام کنسول‌های بازی که در بازار عرضه شده‌اند قابل استفاده است.

اس اس دی اکسترنال مدل SE900G ای دیتا

دومین SSD اکسترنال برای بازی که در این مقاله معرفی می‌کنیم یکی دیگر از محصولات شرکت ADATA‌است. اس اس دی مدل SE900G با طراحی عجیب و خاص خود قطعاً دل گیمرها را به دست خواهد آورد.

ssd اکسترنال برای بازی

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عبارت است از:‌

طراحی زیبا با نورپردازی خیره کننده

اولین چیزی که در نگاه اول به SSD مدل SE900G نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی جذاب و زیبای آن است. در پنل بالایی این SSD پوششی از چراغ‌های LED قرار داده شده که تا 74 درصد از آن را پوشانده است.

این چراغ‌های LED نورهای رنگی مختلفی دارند که باعث شده این محصول ADATA به یک محصول خاص تبدیل شود. برای گیمرهایی که به دنبال بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ هستند، این محصول می‌تواند یک انتخاب خاص و ویژه باشد.

دارای پورت‌ پرسرعت USB 3.2 Gen 2×2

این SSD اکسترنال هم مانند مدل قبلی به آخرین و جدیدترین نسخه از پورت‌های USB مجهز شده است. شرکت ای دیتا برای این محصول خود از USB 3.2 Gen 2×2 استفاده کرده تا کار انتقال داده‌ها سریع‌تر انجام شود.

این پورت می‌تواند داده‌ها را با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. به لطف این سرعت بالا شما می‌توانید فایل‌های سنگین بازی را در چند دقیقه به دستگاه‌های دیگر انتقال دهید.

سرعت انتقال 2 هزار مگابایتی

به لطف وجود پورت‌های نسل جدید در این SSD شما می‌توانید به سرعت خواندن و نوشتن 2 هزار مگابایت در ثانیه‌ای دسترسی داشته باشید! این سرعت به شما اجازه می‌دهد بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را روی این SSD سرعت بالا نصب کرده و مستقیماً اجرا کنید.

 ssd اکسترنال گیمینگ

قابل استفاده برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر

از درایو اس اس دی ADATA مدل SE900G می‌توانید برای انواع کنسول‌های بازی استفاده کنید. این SSD‌ به گونه‌ای طراحی شده که با انواع کنسول‌ها و سیستم عامل‌های مختلف کامپیوتر سازگاری دارد. بنابراین نیاز به نصب درایور نخواهید داشت. درباره خرید SSD برای پلی استیشن بیشتر بخوانید.

سخن پایانی

به طور کلی برای انتخاب بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ بهتر است به ظرفیت، سرعت انتقال، پورت‌ها و کمپانی سازنده آن توجه داشته باشید. ما در این مقاله دو مدل از پرفروش‌ترین SSD های مخصوص گیمینگ برای به شما معرفی کردیم.

هر دو SSD با گارانتی آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسند. آونگ به عنوان قدیمی‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، این محصولات را گارانتی کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی می‌کند.