بهترین SSD اکسترنال برای PS5 و ایکس باکس

کنسول‌های بازی حافظه محدودی دارند و نصب بازی‌های مختلف روی حافظه داخلی آنها با توجه به ظرفیت کم، عملاً غیرممکن است. به همین دلیل گیمرها همیشه به دنبال SSD اکسترنال برای PS5 یا ایکس باکس خود هستند.

خوشبختانه در بازار ایران حافظه SSD‌ اکسترنال در ظرفیت‌ها، مدل‌ها و قیمت‌های متنوعی وجود دارد و افراد می‌توانند با توجه به سطح بودجه و نیاز خود، مناسب‌ترین SSD اکسترنال برای ایکس باکس را خریداری کنند.

در این مقاله ابتدا شما را با ویژگی‌های یک SSD اکسترنال برای PS5‌ آشنا می‌کنیم. سپس یکی از پرفروش‌ترین SSD های اکسترنال مخصوص PS5 که در بازار ایران هم موجود است را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

ویژگی‌های SSD اکسترنال مناسب برای PS5 و xBox

برای خرید SSD اکسترنال برای کنسول‌های بازی مانند PS5 و Xbox Series X/S، برخی ویژگی‌ها و استانداردها بسیار مهم هستند. در زیر به چند نکته ضروری در هنگام خرید SSD اکسترنال برای PS5 و Xbox اشاره کرده‌ایم.

1. سرعت انتقال داده (Transfer Speed)

یکی از اولین موضوعاتی که در هنگام خرید SSD اکسترنال برای PS5 باید به آن توجه کنید، سرعت انتقال داده‌هاست. کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند، بنابراین بهتر است SSD شما نیز این استاندارد را داشته باشد.

سرعت انتقال داده در این حافظه‌ها باید بالاتر از 5GB/s باشد تا از قابلیت‌های کامل کنسول‌ها استفاده کنید. پس در هنگام انتخاب و خرید SSD اکسترنال، به مشخصات فنی آن توجه کنید تا سرعت انتقال داده‌های آن با استانداردی که گفتیم سازگار باشد.

قبلا درباره بهترین SSD اکسترنال برای گیمینگ صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

2. ظرفیت (Capacity)

ظرفیت حافظه قطعاً یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پارامترها در انتخاب SSD اکسترنال است. اگر سری به فروشگاه‌های لوازم دیجیتال بزنید با طیف متنوعی از SSDهای اکسترنال با ظرفیت‌های مختلف مواجه می‌شوید. می‌توانید با توجه به سطح بودجه محصول دلخواه خود را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه بازی‌های PS5‌ و ایکس باکس هر ساله حجم بیشتری پیدا می‌کنند، خرید SSD با ظرفیت بالا یک ضرورت محسوب می‌شود. حداقل ظرفیت معقول برای بازی‌های نسل جدید در حدود 1 ترابایت به بالاست. بهترین SSD اکسترنال 1 ترابایتی را اینجا ببینید.

بهترین SSD اکسترنال xbox series S

3. تکنولوژی NVMe

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های در ساخت SSD اکسترنال، استفاده از تکنولوژی NVMe است. این تکنولوژی باعث شده SSDها سرعت بالاتری برای خواندن و نوشتن داده‌ها داشته باشند و از بروز تاخیرهای زمانی جلوگیری می‌کنید.

در هنگام خرید SSD‌ اکسترنال برای PS5 دقت کنید که محصول انتخابی شما از نوع NVMe باشد تا برای اجرای بازی‌های نسل جدید، با مشکلی مواجه نشوید.

4. حرارت و خنک‌سازی

موضوع مهم دیگری که در هنگام خرید SSD اکسترنال برای ایکس باکس و PS5 اغلب نادیده گرفته می‌شود، سیستم خنک‌سازی SSD است. حافظه‌های اکسترنال که به کنسول بازی متصل می‌شوند به دلیل فعالیت زیاد، به سرعت داغ می‌شوند.

در هنگام انتخاب SSD اکسترنال برای کنسول بازی، به این نکته توجه داشته باشید که محصول انتخابی شما، روش‌هایی برای خنک کردن و کاهش دما در نظر گرفته باشد. درباره هیت سینک SSD بیشتر بخوانید.

5. سازگاری

در بازار طیف وسیعی از SSDهای اکسترنال وجود دارند که برخی از آنها با کنسول‌های بازی هم سازگار هستند. پس تصور اینکه تمام SSDها با کنسول بازی شما سازگاری دارند، کاملاً اشتباه است.

بهتر است قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که SSD شما با کنسول مورد نظر (PS5 یا Xbox Series X/S) سازگاری داشته باشد. برای این کار می‌توانید جعبه SSD و بخش مشخصات فنی آن را مطالعه کنید تا سازگاری‌های آن را ببینید.

6. برند معتبر

اشتباهی که خیلی از گیمرها در هنگام خرید SSD اکسترنال مرتکب می‌شوند این است که فقط به ظرفیت بالا و قیمت ارزان محصول توجه می‌کنند. این اشتباه ممکن است به قیمت پاک شدن تمام بازی‌ها و اطلاعات آنها تمام شود.

توصیه می‌کنیم در هنگام خرید SSD برای PS5 یا ایکس باکس، حتماً محصولی را انتخاب کنید که از یک برند معتبر باشد. خوشبختانه در بازار ایران برندهای معتبری مانند ADATA حافظه‌های SSD اکسترنال خود را عرضه کرده‌اند که می‌توانید از کیفیت محصولات این برند مطمئن باشید.

7. قیمت

قطعا قیمت SSD اکسترنال برای PS5‌ و ایکس باکس، یکی از مهم‌ترین پارامترهاست. در بازار ایران می‌توانید SSDهای اکسترنال را از 400 هزار تومان تا 10 میلیون تومان خریداری کنید. قیمت SSDها با توجه به ظرفیت، برند سازنده، تکنولوژی‌ها و امکاناتی که دارند، متغیر است.

8. گارانتی

در آخر باید به پارامتر حیاتی در انتخاب SSD اکسترنال اشاره کرد؛ گارانتی! قبل از خرید SSD برای کنسول خود، مطمئن شوید که محصول انتخاب شما گارانتی طولانی مدت از یک شرکت معتبر دارد.

حافظه‌های SSD اکسترنال همیشه در معرض ضربه و آسیب هستند و ممکن است در اثر یک ضربه کوچک، دچار نقص فنی شوند. خرید محصولی که گارانتی دارد، خیال شما را تا چند سال، از بابت اطلاعات و سلامت SSD راحت خواهد کرد.

اس اس دی اکسترنال مدل SE900G ای دیتا

نوبت به معرفی بهترین SSD اکسترنال برای PS5 و ایکس باکس رسید. اس اس دی اکسترنال مدل SE900G یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت Adata است که با سه ظرفیت مختلف 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت تولید شده و قطعاً نظر گیمرهای حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند.

ssd اکسترنال xbox series s

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را بیان می‌کنیم:

1. دارای پورت پرسرعت USB 3.2 Gen 2×2

اولین و مهم‌ترین ویژگی حافظه مدل SE900G شرکت ای دیتا، وجود پورت‌های پرسرعت USB 3.2 Gen 2×2 روی بدنه آن است. تکنولوژی ساخت USBهایی که روی SSD قرار دارد به طور مستقیم روی سرعت خواندن و نوشتن داده‌های آن تاثیرگذار است.

به لطف این پورت‌های پرسرعت، حافظه SSD اکسترنال ای دیتا می‌تواند داده‌ها را تا 2 گیگابیت بر ثانیه انتقال داده که نسبت به نسل‌های قبلی خود تا چند برابر سریع‌تر و کارآمدتر شده است.

این سرعت بالا برای گیمرهایی که می‌خواهند بازی‌های را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه‌های دیگر انتقال دهند بسیار کاربرد دارد.

2. سرعت خواندن و نوشتن 2000 مگابایت در ثانیه

برای اینکه متوجه شوید کدام SSD اکسترنال ارزش خرید برای کنسول بازی دارد، کافیست به سرعت خواندن و نوشتن SSD نگاهی بیندازید. حافظه اس اس دی اکسترنال مدل SE900G سرعتی معادل 2000 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و نوشتن اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این سرعت فوق‌العاده باعث شده بازی‌هایی که به طور مستقیم از روی حافظه اجرا می‌شوند، بدون کندی یا تاخیر پردازش شده و کاربران به راحتی بتوانند بازی‌های سنگین خود را از روی SSD اکسترنال اجرا کنند.

3. نورپردازی چشم‌نواز RGB

گیمرها همیشه به نورپردازی اتاق بازی، کنسول، دسته بازی و حتی حافظه SSD‌ توجه ویژه‌ای دارند. مهندسان و طراحان حافظه SSD مدل SE900G هم به این نکته توجه داشته‌اند و این محصول را با بدنه‌ای که به نورهای رنگارنگ RGB مجهز شده تولید کرده‌اند.

چراغ‌هایی که روی بدنه این SSD‌ اکسترنال قرار داده شده تا 74 درصد از سطح آن را پوشانده و جلوه زیبایی به آن بخشیده است. بنابراین کسانی که می‌خواهند یک حافظه SSD با نورپردازی رویایی خریداری کنند، این محصول یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

SSD اکسترنال برای ایکس باکس

4. سازگار با سیستم عامل‌های مختلف

علاوه بر کنسول‌های بازی PS5 و ایکس باکس، این حافظه SSD اکسترنال با سیستم عامل‌های مختلف هم سازگاری دارد. بنابراین از این محصول برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و … می‌توانید استفاده کنید و نیازی به نصب درایور نخواهید داشت.

همانطور که پیش از این هم گفته شد، این محصول یک گزینه عالی برای گیمرهایی‌ست که می‌خواهند SSD اکسترنال برای کنسول بازی خود خریداری کنند.

5. گارانتی 5 ساله آونگ

آخرین ویژگی جذاب این محصول شرکت ADATA گارانتی 5 ساله آن است. آونگ به عنوان یکی از با قدمت‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران، این محصول ADATA را تا 5 سال گارانتی کرده است.

بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل یا نقص فنی، می‌توانید با نمایندگی‌های آونگ در سراسر کشور تماس گرفته و مشکل خود را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید : قبل از خرید SSD بخوانید: بهترین گارانتی SSD در ایران

سخن پایانی

در هنگام خرید SSD اکسترنال برای PS5 و ایکس باکس باید به مواردی مانند ظرفیت، سرعت انتقال، تکنولوژی‌ها، برند سازنده و گارانتی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در این مقاله با یکی از بهترین SSD های اکسترنال مخصوص کنسول‌های PS5 و ایکس باکس آشنا شدیم. شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.