بهترین حافظه SSD اکسترنال برای آرشیو اطلاعات (فیلم، عکس و …)

عکاس‌ها، عاشقان فیلم و سریال و حتی گیمرها همیشه به دنبال یک حافظه SSD با ظرفیت بالا برای ذخیره فایل‌های خود هستند. پیدا کردن بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و عکس و ذخیره فایل‌های سنگین کار دشواری نیست ولی باید در انتخاب خود دقت کنید.

برای پیدا کردن بهترین SSD اکسترنال برای ذخیره اطلاعات سنگین باید به نکاتی توجه کنید که بسیار ظریف است. به زبان ساده‌تر، انتخاب SSD مخصوص آرشیو فایل با انتخاب SSD مخصوص گیمینگ یا کاربری‌های دیگر فرق می‌کند

ما در این مقاله ابتدا برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که SSD اکسترنال مخصوص آرشیو فیلم و عکس باید داشته باشد را معرفی می‌کنیم. همچنین اگر قصد خرید درایو SSD اکسترنال برای آرشیو را دارید، در انتها دو مدل از پرفروش‌ترین درایوهای SSD مخصوص آرشیو در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و عکس

برای انتخاب و خرید بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و عکس و فایل‌های سنگین، فاکتورهایی که در زیر آمده را به دقت مطالعه کنید:

1. ظرفیت ذخیره‌سازی

اولین فاکتوری که یک SSD اکسترنال مناسب آرشیو فیلم باید داشته باشد، ظرفیت SSD است. حتما می‌دانید که فیلم و سریال‌ها هرچقدر کیفیت بالاتری داشته باشند، حجم بیشتری هم خواهند داشت.

بیشتر بخوانید : ظرفیت مناسب SSD برای کاربری‌های مختلف (برنامه نویسی، گیمینگ و …)

بنابراین در هنگام انتخاب SSD اکسترنال به ظرفیت آن توجه کنید. البته انتخاب ظرفیت علاوه بر اینکه به نیاز کاربران ارتباط دارد، به میزان بودجه آنها هم مرتبط است. هر چقدر ظرفیت SSD بیشتر شود، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند.

2. سرعت انتقال داده

یکی از مشکلات کاربرانی که فیلم و سریال را در SSD ذخیره می‌کنند این است که برای انتقال آن به دستگاه‌های دیگر زمان زیادی را باید صرف کنند. بنابراین سرعت انتقال داده یکی از مهمترین ویژگی‌هایی‌ست که در هنگام خرید SSD اکسترنال باید توجه داشته باشید.

برای آرشیو فیلم و عکس، SSD هایی را انتخاب کنید که سرعت خواندن و نوشتن بالایی داشته باشند. SSDهایی که به پورت‌های USB 3.1 یا تاندربولت 3 به بالا مجهز باشند گزینه‌های خوبی هستند و می‌توانند سرعت بالایی برای انتقال فایل‌های سنگین در اختیار شما قرار دهند.

بیشتر بخوانید : 3 روش سریع برای تست سرعت خواندن و نوشتن SSD

3. مقاومت در برابر ضربه و لرزش

تصور کنید فیلم و سریال و عکس‌های زیادی را در حافظه SSD اکسترنال خود ذخیره کرده‌اید و در اثر یک ضربه ساده، SSD‌ شما کار نکند. این یک فاجعه است!

بنابراین به کسانی که قصد آرشیو فیلم و عکس و اطلاعات مهم روی SSD اکسترنال دارند همیشه توصیه می‌شود در هنگام انتخاب SSD مطمئن شوید محصولی که خریداری می‌کنید در برابر ضربه و لرزش مقاومت بالایی داشته باشد.

4. ابعاد و وزن

ابعاد SSD اکسترنال فاکتور مهم دیگری‌ست که در هنگام انتخاب باید توجه داشته باشید. SSDهای کوچکتر، از نظر وزن هم سبک‌تر هستند و به راحتی می‌توانید در جیب یا کیف خود قرار داده و آنها را جابه‌جا کنید.

اندازه کوچک و وزن سبک به ویژه برای کاربرانی که دائم در سفر هستند و می‌خواهند فایل‌های خود را به همراه داشته باشند بسیار اهمیت دارد.

5. امنیت

یکی از موضوعاتی که در هنگام انتخاب SSD اکسترنال نادیده گرفته می‌شود، موضوع امنیت داده‌هاست. حتما SSDهایی را انتخاب کنید که به سیستم‌های رمزگذاری داده‌ها مجهز بوده و هر کسی نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

6. سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

در هنگام انتخاب SSD‌ اکسترنال، مطمئن شوید محصولی که خریداری می‌کنید با سیستم‌های عامل مختلف سازگاری داشته باشد. این موضوع را می‌توانید در بخش مشخصات فنی SSD ببینید.

اگر می‌خواهید از SSD اکسترنال برای کنسول بازی استفاده کنید، حتماً مطمئن شوید که برای کنسول‌های بازی مختلف قابل استفاده باشد.

7. قیمت

قیمت شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و عکس باشد. همانطور که قبلا هم گفته شد، هر چقدر ظرفیت SSD بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر می‌شود.

البته عواملی مانند تکنولوژی ساخت، برند سازنده و گارانتی هم می‌تواند روی قیمت نهایی یک SSD اکسترنال تاثیرگذار باشد.

درایو اس اس دی (SSD) اکسترنال Elite SE880

اگر به دنبال بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و عکس و سریال هستید، کمپانی ADATA درایو اس اس دی مدل Elite SE880 را پیشنهاد می‌کند. این محصول هم قیمت مناسبی دارد و هم با دو ظرفیت مختلف به بازار عرضه شده است.

بهترین ssd اکسترنال برای ذخیره اطلاعات

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این SSD عبارت است از:

دارای پورت USB 3.2 Gen2 x2

وجود پورت‌های نسل جدید روی یک SSD اکسترنال به این معنی‌ست که با سرعت بالا می‌توانید فیلم و فایل‌های سنگین را از SSD به کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر انتقال دهید.

کمپانی ADATA برای SSD اکسترنال مدل Elite SE880 از پورت USB 3.2 Gen2 x2 استفاده کرده که جدیدترین نسل از پورت‌های USB محسوب می شود. این پور می‌تواند فیلم، عکس و فایل‌های سنگین کاربران را با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه به دستگاه‌های دیگر انتقال دهد.

برای اینکه سرعت بالای این پورت را بهتر درک کنید خوب است بدانید که سرعت انتقال داده‌های این SSD تا 2 برابر سریع‌تر از پورت‌های USB 3.2 Gen 2×1 و تا 4 برابر سریع‌تر از USB 3.2 Gen 1×1 است؛ بنابراین با یک SSD پرسرعت روبرو هستید.

عرضه شده با دو ظرفیت مختلف

این SSD اکسترنال برای اینکه با بودجه‌های مختلف کاربران سازگاری داشته باشد، با دو ظرفیت مختلف به بازار عرضه شده است.

کاربرانی که بودجه کمتری دارند می‌تواند مدل 500 گیگابایتی آن را خریداری کنند و برای سایر کاربران، مدل 1 ترابایتی هم عرضه شده که ظرفیت بیشتری در اختیارشان قرار می‌دهد.

سرعت خواندن و نوشتن بالا

هرچقدر سرعت خواندن و نوشتن حافظه‌های SSD بیشتر باشد، اجرای برنامه‌هایی که روی آن نصب می‌کنید هم سریع تر می‌شود.

خوشبختانه SSD اکسترنال ADATA مدل Elite SE880 به گونه‌ای طراحی شده که سرعت 2000 مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف این سرعت بالا شما می‌توانید در کنار فیلم و سریال و عکس‌های خود، برنامه‌های سنگین را هم روی این SSD نصب کرده و به طور مستقیم روی کامپیوتر اجرا کنید.

کوچک‌ترین اس اس دی اکسترنال

ابعاد کوچک و وزن سبک

کاربرانی که به دنبال بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و سریال هستند، اغلب SSD خود را با خود حمل می‌کنند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند. از جمله این کاربران می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • کسانی که آرشیو کامل فیلم و سریال دارند.
  • کسانی که آرشیو کامل موسیقی دارند.
  • عکاسانی که عکس‌های خود را باید در SSD ذخیره کنند.
  • گیمرهای حرفه‌ای که بازی‌های خود را روی SSD ذخیره می‌کنند

همه این کاربران به SSDهایی نیاز دارند که اندازه کوچک و وزن سبکی داشته باشد. کمپانی ADATA‌ به همین دلیل، این محصول خود را با ابعادی به اندازه یک جعبه کبریت و وزن بسیار سبک طراحی کرده است تا به راحتی قابل حمل باشد.

بدون نیاز به نصب درایور

این SSD اکسترنال ای دیتا به گونه‌ای ساخته شده که پس از اتصال کابل USB آن به کامپیوتر یا سایر دستگاه‌ها به طور خودکار فعال شده و قابل استفاده است. بنابراین نیازی به نصب دستی درایور نخواهید داشت.

قابل استفاده برای کنسول و کامپیوتر

از این حافظه SSD علاوه بر آرشیو فیلم و عکسِ، می‌توانید برای ذخیره بازی‌های سنگین هم استفاده کنید. این محصول با سیستم عامل‌های مختلف کامپیوتر (ویندوز، مک و لینوکس) سازگاری داشته و می‌توان آن را به کنسول‌های بازی هم متصل کرد. بنابراین از آن می‌توان به عنوان SSD پلی استیشن هم یاد کرد.

SSD اکسترنال مدل SE770G ای دیتا با نورپردازی RGB

دومین SSD اکسترنالی که برای آرشیو به شما معرفی می‌کنیم، یک محصول دیگر از شرکت ADATA‌ است. SSD‌ اکسترنال مدل SE770G هم از نظر ظاهری، جذابیت‌های زیادی دارد و هم با 2 ظرفیت مختلف عرضه شده است.

بهترین ssd اکسترنال برای ذخیره اطلاعات

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این SSD اکسترنال عبارت است از:‌

طراحی زیبا با نورپردازی شگفت‌انگیز

شرکت ADATA برای اینکه جذابیت بیشتری به SSDهای اکسترنال خود بدهد، نورپردازی خاصی برای برخی از محصولات در نظر می‌گیرد. SSD مدل SE770G در این دسته قرار می‌گیرد. پنل بالایی این SSD با چراغ‌های LED رنگی پوشانده شده است.

در واقع پس از اتصال این SSD به کامپیوتر یا کنسول بازی، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، نورهای رنگی زیبایی‌ست که روی بدنه این محصول روشن می‌شود.

دارای پورت‌ USB 3.2 Gen 2×2

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این SSD اکسترنال که آن را برای آرشیو فیلم و عکس مناسب کرده، وجود پورت نسل جدید USB روی آن است. کمپانی ADATA برای این محصول از پورت USB 3.2 Gen 2×2 استفاده کرده است که سرعت بالایی برای انتقال داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

سرعت خواندن و نوشتن بالا

به لطف وجود پورت‌های نسل جدید در این SSD اکسترنال، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی آن به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

در واقع برای نوشتن (ذخیره) فیلم و عکس و سایر فایل‌ها روی این SSD شما به سرعت 800 مگابایت بر ثانیه دسترسی خواهید داشت.

همچنین برای خواندن فیلم و عکس و سایر فایل‌ها سرعتی معادل 1000 مگابایت در ثانیه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بهترین ssd اکسترنال با سرعت بالا

سازگار با دستگاه‌های مختلف

این محصول شرکت ADATA با دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف سازگاری دارد. بنابراین فرقی نمی‌کند که آن را به کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز، مک یا لینوکس متصل می‌کنید یا از آن برای کنسول‌های بازی استفاده شود.

دارای گارانتی 3 ساله آونگ

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این SSD‌ اکسترنال، فروش آن با گارانتی 3 ساله است. شرکت آونگ این محصول را با گارانتی 3 ساله روانه بازار کرده و در طول این مدت اگر مشکلی برای SSD رخ دهد، شرکت ایرانی آونگ تمام پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

سخن پایانی

در هنگام انتخاب بهترین SSD اکسترنال برای آرشیو فیلم و سریال باید به فاکتورهایی مانند ظرفیت، سرعت انتقال، اندازه، وزن و قیمت آن توجه داشته باشید.

در این مقاله دو مدل از پرفروش‌ترین SSDهای اکسترنال موجود در بازار که برای آرشیو اطلاعات مناسب است را معرفی کردیم.شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.