بهترین مانیتور 27 اینچ برای گیمرها و طراحان گرافیکی

کاربران و گیمرهای حرفه‌ای بهتر می‌دانند که کیفیت مانیتور چه تاثیری روی کیفیت نهایی کار آنها دارد. مانیتور 27 اینچ به دلیل ابعادی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شود.

کمپانی ال جی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مانیتور در دنیا، طیف وسیعی از مانیتورهای گیمینگ با ابعاد و قابلیت‌های مختلف را تولید کرده است. مانیتورهای 27 اینچ ال جی در بازار ایران هم طرفداران زیادی بین گیمرها دارند.

اگر قصد خرید مانیتور 27 اینچ ال جی با قیمت مناسب و قابلیت‌های گیمینگ دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا 3 نمونه از بهترین مانیتورهای 27 اینچی موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

مانیتور 27 اینچ ال جی گیمینگ QHD مدل 27GP850-B

اولین محصولی که در معرفی می‌کنیم یک مانیتور 27 اینچی از نوع QHD است. این مانیتور می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2560×1440 نمایش دهد.

مانیتور 27 اینچ 2K

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای پنل Nano IPS با پاسخگویی 1ms

کمپانی ال جی یکی از پیشروترین شرکت‌های تولید کننده مانیتورهای گیمینگ است که همواره به دنبال کیفیت بالاتر برای محصولات خود است. مانیتور مدل 27GP850-B ال جی با پنل Nano IPS تولید و روانه بازار شده است.

در این نوع پنل که به طور اختصاصی توسط شرکت ال جی طراحی و ساخته می‌شود، از نانوذرات رنگی به عنوان فیلترهای رنگ استفاده شده تا دقت رنگ و سرعت پاسخگویی صفحه افزایش پیدا کند.

مانیتور مدل 27GP850-B به لطف این پنل، می‌تواند در کمتر از 1 میلی ثانیه رنگ‌ها را تغییر دهد و به همین دلیل برای انجام بازی‌های سرعتی بسیار مناسب است.

علاوه بر این، ال جی فناوری GtG را هم برای این مانیتور فعال کرده است تا زمان پاسخگویی به رنگ‌های مختلف به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

مانیتور 27 اینچ با پشتیبانی از استاندارد VESA DisplayHDR™400

این مانیتور 27 اینچ ال جی از استاندارد VESA DisplayHDR™400 پشتیبانی می‌کند. این استاندارد برای ایجاد تفاوت‌های رنگی بین مناطق روشن و تیره مانیتور کاربرد دارد و در کنار آن، ویژگی‌هایی مانند روشنایی، نسبت کنتراست و دامنه رنگی مانیتور را بهبود می‌بخشد.

همچنین به لطف پشتیبانی این مانیتور از 98 درصد از رنگ‌های طیف DCI-P3، کاربران می‌توانند تمام رنگ‌های بازی یا فیلم سینمایی 4K را با کیفیت بسیار بالا و به صورت واقعی‌تر تماشا کنند.

بیشتر بخوانید : فناوری HDR چیست؟ 9 مزیت مانیتور HDR نسبت به مانیتورهای عادی

دارای نرخ تازه‌سازی 165Hz/180Hz

یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب یک مانیتور 27 اینچ گیمینگ، نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) آن است. مانیتور مدل 27GP850-B با نرخ تاز‌ه‌سازی 165 تا 180 هرتز تولید شده که عدد فوق‌العاده بالایی محسوب می‌شود.

به لطف این نرخ تازه‌سازی فوق پیشرفته شما می‌توانید سریع‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های کامپیوتر را بدون هیچگونه تاخیر یا لگ انجام داده و از تجربه آن لذت ببرید.

پشتیبانی از فناوری‌های AMD و NVIDIA

شرکت‌های AMD و NVIDIA دو فناوری اختصاصی برای هماهنگ کردن نرخ تولید تصاویر توسط کارت گرافیک و نرخ نمایش آن در مانیتور توسعه داده‌اند. فناوری G-Sync ساخته NVIDIA و فناوری FreeSync محصول شرکت AMD است.

شرکت ال جی برای مانیتور 27GP850-B هر دو فناوری را فعال کرده است.

در واقع اگر کامپیوتری دارید که از کارت گرافیک‌های این دو شرکت استفاده می‌کند، می‌توانید با خیال راحت این مانیتور ال جی را خریداری کنید و با مشکلاتی مانند شکستگی یا پارگی تصاویر در حین انجام بازی خداحافظی کنید.

مانیتور 27 اینچ دارای رابط کاربری گرافیکی و سفارشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور ال جی، رابط کاربری آن است. در واقع شما می‌توانید حالت‌های کاربری مختلفی برای مانیتور انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید حالت گیمر یا FPS یا RTS را برای رابط کاربری گرافیکی مانیتور انتخاب کنید.

نکته جالب اینجاست که کاربران می‌توانند این حالت‌های سه‌گانه رابط کاربری را به صورت دستی تغییر دهند و سفارشی‌سازی کنند.

پشتیبانی از قابلیت‌های گیمینگ

اکثر مانیتورهای ال جی از قابلیت‌های گیمینگ به طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

این مانیتور 27 اینچی ال جی هم از این قاعده مستثنی نیست و به سه قابلیت گیمینگ ویژه مجهز شده است:

  • فناوری Dynamic Action Sync: این فناوری کوچک‌ترین تغییرات در محیط بازی را به سرعت به شما نمایش می‌دهد و تاخیر زمانی را به حداقل می‌رساند. بنابراین گیمرها می‌توانند سریع‌تر واکنش نشان دهند و همین موضوع روی نتیجه بازی آنها تاثیر مثبت می‌گذارد.
  • قابلیت Black Stabilizer: تاریک بودن بخش‌هایی از صحنه بازی ممکن است به ضرر گیمرها تمام شود. با فعال کردن این قابلیت، تاریک‌ترین بخش‌های بازی به گونه‌ای نمایش داده می‌شود که رقبای شما نتوانند در این بخش‌های تاریک مخفی شوند.
  • قابلیت Crosshair: گیمرهایی که بازی‌های تیراندازی انجام می‌دهند از قابلیت Crosshair استقبال می‌کنند. با فعال کردن این قابلیت، نشانه‌ای در وسط مانیتور ظاهر می‌شود که برای نشانه‌گیری و تیراندازی کاربرد دارد.

مانیتور 27 اینچ ال جی مدل 27MP400-B

دومین مانیتور 27 اینچی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، یک مانیتور Full HD با پنل IPS است. مانیتور مدل 27MP400-B با ویژگی‌های متعدد گیمینگ تولید و روانه بازار شده است.

مانیتور 27 اینچ 4K

در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور اشاره می‌کنیم:

قاب بدون حاشیه از سه طرف

قابلیت اتصال چندین مانیتور به برای کاربرانی مانند گیمرها حرفه‌ای، آهنگسازها، تدوینگرها، گرافیست‌ها و طراحان انیمیشن بسیار کاربردی است. این کاربران چند مانیتور را کنار هم قرار می‌دهند تا فضای کاری بیشتری داشته باشند.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27GP850-B با قابی بدون حاشیه تولید شده تا این نیاز کاربران را برآورده کند. این مانیتور از سه طرف کاملا بدون حاشیه است و شما می‌توانید مانیتورهای دیگر را در کنار آن قرار داده و فضای کاری خود را افزایش دهید.

مانیتور 27 اینچ با قابلیت تنظیم زاویه مانیتور

افراد با سنین و قد و هیکل متفاوت وقتی پشت مانیتور می‌نشینند باید مانیتور را با توجه به جثه خود تنظیم کنند. خیلی از مانیتورها قابلیت تنظیم ندارند و این موضوع در دراز مدت به گردن، شانه و چشمان کاربران آسیب می‌رساند.

مانیتور گیمینگ ال جی مدل 27GP850-B به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند زاویه آن را متناسب با مکانی که نشسته‌اند تنظیم کنند. کافیست سر مانیتور را کمی به سمت پایین یا بالا فشار دهید تا زاویه آن متناسب با سر شما قرار گیرد.

محافظت از چشمان کاربران

کمپانی ال جی برای محافظت از چشمان کاربران این مانیتور، 2 قابلیت ویژه را برای این محصول خود توسعه داده است. حالت مخصوص خواندن (Reader Mode) و حالت ضد لرزش (Flicker Mode).

با فعال کردن حالت خواندن، کاربران می‌توانند کتاب، مقالات یا نوشتار را به راحتی و در زمان طولانی روی مانیتور مطالعه کنند. وقتی این حالت فعال می‌شود، نور و روشنایی صفحه به گونه‌ای تغییر می‌کند که باعث خستگی و آسیب چشم نشود.

با فعال شدن حالت ضد لرزش، تمام لرزش‌های نامرئی که تصاویر مانیتور داشتند از بین می‌رود و همین موضوع از ایجاد خستگی زودرس چشمان جلوگیری می‌کند.

مجهز به فناوری FreeSync شرکت AMD

این مانیتور 27 اینچ ال جی به فناوری FreeSync شرکت AMD مجهز شده است. در واقع اگر کامپیوتری دارید که کارت گرافیک AMD داشته باشد، با خرید این مانیتور فناوری FreeSync آن فعال می‌شود.

این فناوری بین کارت گرافیک و مانیتور هماهنگی به وجود می‌آورد. بنابراین نرخ تولید تصاویر توسط کارت گرافیک با نرخ نمایش آن در مانیتور هماهنگ می‌شود و پارگی یا شکستگی تصویر به وجود نمی‌آید.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره پارگی تصویر مانیتور (Screen Tearing)

پشتیبانی از قابلیت‌های گیمینگ

این مانیتور ال جی هم مانند مدل قبلی از قابلیت‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کند. از جمله این فناوری‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری Dynamic Action Sync
  • قابلیت Black Stabilizer
  • قابلیت Crosshair

مانیتور 27 اینچ ال جی UHD 4K HDR IPS مدل 27UP650-W

یکی دیگر از مانیتورهای 27 اینچی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، مانیتور مدل 27UP650-W است.

این مانیتور 27 اینچ 4K برای کاربرانی که دوست دارند بازی‌ها را با کیفیت بالا تماشا کنند پیشنهادات خوبی دارند.

مانیتور 27 اینچ 4K

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور را بررسی می‌کنیم:

مجهز به فناوری VESA DisplayHDR™ 400

کمپانی ال جی این مانیتور 27 اینچ خود را به استاندارد VESA DisplayHDR™ 400 مجهز کرده است. به لطف وجود این فناوری در مانیتور، نقاط تیره و روشن تصویر با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شوند.

این استاندارد تاثیر چشمگیری روی تنظیم قابلیت‌هایی مانند روشنایی مانیتور، نسبت کنتراست و دامنه رنگ‌هایی که مانیتور نشان می‌دهد دارد.

بیشتر بخوانید : Contrast Ratio چیست؟ + بهترین کنتراست برای مانیتور

دارای پنل IPS با DCI-P3 95%

طراحان شرکت ال جی برای این مانیتور از پنل IPS استفاده کرده‌اند. حتما می‌دانید که پنل IPS جدیدترین تکنولوژی ساخت نمایشگرهای کامپیوتر و موبایل است.

به دلیل استفاده از پنل IPS، کاربران می‌توانند تصاویر مانیتور را از زوایای مختلف با همان کیفیت اصلی مشاهده کنند. علاوه بر این، سرعت پاسخگویی مانیتور افزایش پیدا کرده و تاخیرها و لگ‌های تصویر هم کمتر شده است.

ال جی برای نمایش تمام رنگ‌ها با کیفیت بالا و به شکل واقعی، این مانیتور را به طیف رنگی DCI-P3 مجهز کرده است. تا 95 درصد از رنگ‌های موجود در این طیف، در مانیتور ال جی نمایش داده می‌شود.

مانیتور 27 اینچ با پشتیبانی از فناوری‌های گیمینگ

همانطور که قبلا هم گفته شد، شرکت ال جی خط تولید مخصوصی برای تولید مانیتورهای گیمینگ دارد. مانیتورهای سری گیمینگ ال جی، به مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و فناوری‌های گیمینگ مجهز شده‌اند.

این مانیتور ال جی هم به قابلیت‌های گیمینگ زیر مجهز شده است:

  • قابلیت Black Stabilizer
  • فناوری Dynamic Action Sync
  • فناوری AMD FreeSync

طراحی ارگونومیک

از دیگر ویژگی‌های جذاب این مانیتور ال جی باید به طراحی ارگونومیک بدنه و پایه آن اشاره کرد. کاربران با هر جثه و سنی به راحتی می‌توانند پشت این مانیتور نشسته و زاویه آن را متناسب با بدن خود تنظیم کنند.

سخن پایانی

شرکت ال جی مجموعه‌ای بی‌نظیر و متنوع از مانیتورهای گیمینگ تولید کرده است. مانیتورهای 27 اینچی این شرکت با قابلیت‌های گیمینگ طراحی شده‌اند تا حرفه‌ای‌ها از استفاده از آنها لذت بیشتری ببرند.

در این مقاله 3 مورد از بهترین مانیتور 27 اینچ ال جی را که در بازار ایران طرفداران زیادی دارد به شما معرفی کردیم. هر سه مانیتور با گارانتی آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسند.