کیبورد گیمینگ ارزان چی بخرم؟ یک پیشنهاد رد نشدنی!

خرید کیبورد گیمینگ ارزان قیمت اغلب با شکست همراه است و محصولی بی‌کیفیت که طول عمر کمی هم دارد نصیب مشتریان می‌شود. اما چطور می‌توانیم یک کیبورد گیمینگ اقتصادی با کیفیت بالا، طول عمر زیاد و امکانات ویژه خریداری کنیم؟

ما در این مقاله قصد داریم یکی از ارزان‌ترین کیبوردهای گیمینگ بازار ایران را به شما معرفی کنیم. کیبورد گیمینگ MSI مدل VIGOR GK30 پیش روی شماست!

کمپانی تایوانی MSI که بیشتر به دلیل تولید مادربورد‌های فوق حرفه‌ای در دنیا شناخته می‌شود، طیف گسترده‌ای از کیبوردهای گیمینگ را تولید می‌‌کند. کیبورد گیمینگ VIGOR GK30 در میان هم‌نسلی‌های خود به عنوان کیبورد گیمینگ مکانیکال ارزان شناخته می‌شود.

اگر شما هم قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان قیمت دارد، همراه ما باشید تا در ادامه با این کیبورد MSI بیشتر آشنا شویم.

بهترین کیبورد گیمینگ ارزان بازار ایران

وقتی با این سوال مواجه می‌شوید که «کیبورد گیمینگ ارزان چی بخرم؟» پاسخ اول شما احتمالا کیبوردهای بی‌نام و نشانی‌ست که در فروشگاه‌ها وجود دارد. اما بهتر است دست نگه دارید تا محصولی با کیفیت نصیبتان شود.

کیبورد گیمینگ VIGOR GK30 در میان صفحه کلیدهای کمپانی MSI قیمتی ارزان‌تر دارد. اما این بدان معنا نیست که امکانات و قابلیت‌های این کیبورد خیلی کم است؛ بالعکس، ویژگی‌هایی که این کیبورد دارد در بسیاری از کیبوردهای گیمینگ گران قیمت بازار هم دیده نمی‌شود.

در ادامه، با راهنمای خرید کیبورد گیمینگ ارزان MSI همراه ما باشید تا از جنبه‌های مختلفی آن را مورد بررسی قرار دهیم:

طراحی ظاهری

کیبورد VIGOR GK30 یکی از ارزان‌ترین اعضای خانواده پرجمعیت کیبوردهای ویگور است که توسط MSI تولید می‌شود.

این کیبورد برخلاف پسوند «ارزان» که برای آن در نظر گرفته شده، خیلی هم دست و پا بسته نیست و این موضوع را در طراحی ظاهری خود نشان داده است.

بهترین کیبورد های گیمینگ با قیمت مناسب

برخی از نکاتی که درباره طراحی ظاهری این کیبورد باید بدانید در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • اندازه: شاید فکر کنید برای خرید بهترین کیبورد گیمینگ ارزان باید منتظر اندازه‌ای کوچک باشید اما کیبورد VIGOR GK30 اندازه‌ای مانند کیبوردهای گیمینگ عادی دارد. این صفحه کلید ابعادی برابر با 438 در 157 در 38 میلی‌متر دارد.
  • وزن: به دلیل استفاده از پلاستیک باکیفیت، وزن این کیبورد خیلی سنگین نیست. این محصولی وزنی معادل 1042 گرم دارد.
  • کلیدهای مقعر: یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کیبورد، کلیدهای مقعر آن است. کار کردن با این کلیدهای مقعر بسیار ساده بوده و برای گیمرهایی که به سرعت عمل بالایی نیاز دارند بسیار مناسب است. همچنین از خستگی زودرس انگشتان هم جلوگیری می‌کند.
  • جنس: یکی از موضوعاتی که کیفیت ساخت کیبورد MSI را بیشتر کرده، جنس آن است. این کمپانی تایوانی برای ساخت کیبورد VIGOR GK30 ار پلاستیک با کیفیت بالا استفاده کرده که در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است.
  • پایه ضد لغزش: لیز خوردن کیبورد یکی از مشکلاتی‌ست که گیمرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. طراحان کمپانی MSI برای کف این کیبورد از پایه‌های ضد لغزش استفاده کرده تا علاوه بر ثابت نگه داشتن کیبورد حالتی ارگونومیک برای آن ایجاد کرده باشد.
  • دارای سوراخ تخلیه آب: کف این کیبورد سوراخ‌هایی در نظر گرفته شده تا در صورت ریختن آب روی کلیدها، از کف کیبورد خارج شود و به برد اصلی آن آسیبی وارد نشود.
بیشتر بخوانید : هر آنچه که باید هنگام خرید کیبورد گیمینگ به آن توجه کنید! [راهنمای خرید]

کلیدهای شبه مکانیکال

کمپانی MSI برای کاهش قیمت محصول خود به جای استفاده از کیبورد مکانیکی از سوییچ شبه مکانیکال استفاده شده است. این سوییچ تمام قابلیت‌های کلیدهای مکانیکی را دارد اما سرعت عمل کمتری دارند (درباره سوییچ کیبوردهای مکانیکال اینجا بخوانید).

کیبورد گیمینگ ارزان چی بخرم؟

علاوه بر این، باید به ساختار 3 قسمتی کلیدهای این کیبورد هم اشاره کرد. این ساختار سه قسمتی باعث شده نیروی محرکه‌ای که برای فشردن کلیدهای این کیبورد نیاز باشد، کمتر شود و به حدود 50g برسد.

همچنین تمام کلیدهای این کیبورد به راحتی کنده می‌شوند. این قابلیت به خصوص برای گیمرهایی که دوست دارند کیبورد تمیز داشته باشند بسیار مهم است زیرا می‌توانند هر زمان که دوست دارند کلیدها را در آورده و تمیز کنند.

نورپردازی حرفه‌ای کیبورد گیمینگ ارزان

کمپانی MSI به صورت تخصصی روی نورپردازی کیبورد های گیمینگ ارزان خود تمرکز کرده است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کیبورد گیمینگ ارزان VIGOR GK30 همین نورپردازی RGB آن است.

نورپردازی این کیبورد ویژگی‌های زیر را دارد:

  • 7 افکت نوری مختلف: این کیبورد گیمینگ قیمت مناسب دارای 7 افکت نوری مختلف است که شما می‌توانید به دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب کنید؛ افکت‌های این کیبورد عبارت‌اند از افکت تنفسی، ثابت، موجی، رادار، چشمک زن، واکنشی و افکت شخصی.
  • نورپردازی در 6 ناحیه کیبورد: برخلاف کیبوردهای گیمینگ گران قیمت که برای هر کلید یک نور RGB مجزا در نظر گرفته می‌شود، در این کیبورد گیمینگ ارزان قیمت، 6 ناحیه نوری تعبیه شده است. در واقع روشنایی کیبورد از این 6 ناحیه انجام می‌شود.
  • قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نورپردازی کیبورد VIGOR GK30 قابلیت شخصی‌سازی آن است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار مخصوصی که کمپانی MSI عرضه کرده، نورپردازی بخش‌های مختلف کیبورد را به طور دستی انتخاب کرده و شخصی‌سازی کنید.
  • کلید اختصاصی برای تنظیم نور: روی این کیبورد، کلید اختصاصی برای تنظیم نورپردازی در نظر گرفته شده است. در بخش کلیدهای میانبر به طور ویژه درباره این کلید صحبت می‌کنیم.

قابلیت آنتی گوستینگ

گیمرها همیشه به دنبال کیبوردی هستند که کلیدهای آن قابلیت آنتی گوستینگ داشته باشند. گوستینگ یا حالت شبح زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران به طور همزمان چند کلید را فشار می‌دهند و در اثر سرعت فشار دادن کلیدها، برخی از آنها درست عمل نمی‌کنند.

کیبورد گیمینگ ارزان VIGOR GK30 با این قابلیت عرضه شده است. 20 کلید از این کیبورد قابلیت آنتی گوستینگ دارند. این قابلیت اکثرا برای کلیدهایی در نظر گرفته شده که در حین بازی بیشترین استفاده را دارند.

کیبورد مکانیکال ارزان

قابلیت N-Key Rollover

یکی دیگر از قابلیت‌های کیبوردهای گیمینگ Rollover بودن آنهاست. برخلاف تصور اکثر مردم که فکر می‌کنند در کیبورد گیمینگ ارزان، این قابلیت وجود ندارد، کمپانی MSI این قابلیت جذاب را در کیبورد VIGOR GK30 قرار داده است.

6 کلید که در انجام بازی‌های کامپیوتری بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند این قابلیت را دارند. قابلیت Rollover یعنی در یک زمان واحد می‌توان چند کلید مختلف کیبورد را فشار داد. بنابراین برای کیبورد VIGOR GK30 تعداد 6 کلید این قابلیت را دارند.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار ایران (آپدیت 1402)

کیبورد گیمینگ ارزان اما مقاوم در برابر قطرات آب!

ممکن است در حین انجام بازی کامپیوتری، قطرات آب روی کلیدهای کیبورد شما بریزد.

کیبوردهای گیمینگ ارزان قیمت اغلب در چنین موقعیتی آسیب می‌بینند. اما شرکت MSI کیبورد VIGOR GK30 را مقاوم در برابر قطرات آب طراحی کرده است.

کیبورد مکانیکی ارزان

کلیدهای این کیبورد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قطرات آب از روی آنها به داخل برد اصلی کیبورد نفوذ نمی‌کند. همچنین وجود سوراخ‌هایی در زیر کیبورد به تخلیه این رطوبت و قطرات آب کمک فراوانی می‌کند.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که این کیبورد به هیچ وجه ضد آب نیست. بنابراین نباید آن را در آب غوطه‌ور کنید. مقاومت در برابر قطرات آب و رطوبت با ضد آب بودن کیبورد تفاوت دارد.

دارای کلیدهای ویژه و میانبر

یکی دیگر از ویژگی‌های ارزان ترین کیبورد گیمینگ MSI کلیدهای ویژه و میانبر آن است.

این کلیدها کار کردن با کامپیوتر را راحت‌تر کرده‌اند. در کیبوردهای گران‌قیمت MSI تعداد کلیدهای میانبر بیشتر است اما کیبورد VIGOR GK30 هم کلیدهای زیادی دارد.

در زیر برخی از کلیدهای ویژه و میانبر این کیبورد را معرفی می‌کنیم:

  • کلید تنظیم نورپردازی: از مهم‌ترین کلیدهایی که روی این محصول MSI می‌بینید، کلید تنظیم نورپردازی است. این کلید که در پایین کیبورد قرار دارد چند عملکرد مختلف دارد. با این کلید می‌توانید نوع افکت نوری را تغییر دهید، سرعت حرکت نور را کم و زیاد کنید و شدت نور را افزایش داده یا کاهش دهید.
  • کلید تنظیم ولوم: سه کلید مختلف در بالای کیبورد VIGOR GK30 وجود دارد که برای تنظیم ولوم کامپیوتر است. با فشردن این کلیدهای می‌توانید صدای پخش موسیقی کامپیوتر را کم، زیاد یا قطع (mute) کنید.
  • کلید چند رسانه‌ای: کنترل کردن آهنگ در حال پخش از طریق کلیدهایی که روی کیبورد گیمینگ ارزان VIGOR GK30 وجود دارد هم امکان‌پذیر است. 4 کلید چندرسانه‌ای روی این کیبورد MSI قرار داده شده تا کاربران راحت‌تر کنترل موسیقی در حال پخش را در دست داشته باشند.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ ارزان

طول عمر بالای کلیدها

اگر به دنبال یک کیبورد گیمینگ ارزان قیمت هستید که سال‌های سال برای شما کار کند، کیبورد VIGOR GK30 بهترین انتخاب است. برخلاف بسیاری از کیبوردهای گیمینگ اقتصادی که بیشتر از یکسال دوام نمی‌آورند، این کیبورد MSI طول عمر بالایی دارد.

بر اساس تخمین‌هایی که کمپانی MSI درباره طول عمر کلیدهای کیبورد VIGOR GK30 زده، این محصول تا بیش از 12 میلیون بار فشردن کلیدها طول عمر دارد. یعنی تا چندین سال بدون نگرانی می‌توانید کلیدهای این کیبورد را فشار دهید و نگران خراب شدن آن نباشید.

کیبورد گیمینگ ارزان با گارانتی معتبر!

اکثر کیبوردهای گیمینگ ارزان که در بازار ایران وجود دارند بدون گارانتی کیبورد فروخته می‌شوند. این موضوع برای کیبورد گیمینگ MSI مدل VIGOR GK30 صدق نمی‌کند. این کیبورد و تمام محصولات MSI با گارانتی آونگ در ایران به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید : چرا کیبورد گیمینگ ام اس آی؟ 10 دلیل برای خرید کیبوردهای گیمینگ MSI

شرکت آونگ برای کیبوردهای گیمینگ MSI به خصوص کیبورد VIGOR GK30 گارانتی 24 ماهه در نظر گرفته است. کاربران با خیال راحت می‌توانند کیبوردهای MSI را خریداری کنند و در صورت بروز هرگونه نقص فنی با شرکت آونگ تماس بگیرند.

کیبورد مکانیکی ارزان

قیمت مناسب

آخرین و مهم‌ترین ویژگی کیبورد گیمینگ VIGOR GK30 قیمت مناسب آن است. اگر دنبال یک کیبورد گیمینگ ارزان هستید که امکانات بالا و کیفیت مطلوبی داشته باشد، این کیبورد بهترین انتخاب است.

لازم به ذکر است خیلی از کیبوردهای گیمینگ ارزان قیمتی که در بازار ایران وجود دارند، از نظر اعتبار برند، کیفیت و نوع گارانتی ضعف‌های زیادی دارند. بنابراین خرید یک کیبورد گیمینگ از برند معتبر جهانی که با گارانتی مطمئن و قیمت ارزان عرضه شده، معقول‌تر به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

خرید کیبورد گیمینگ مکانیکال ارزان کار ساده‌ای نیست. ممکن است کیبوردهای بی‌کیفیت و از برندهای بی‌نام و نشان که قیمت پایین‌ترین دارند شما را وسوسه کنند اما بهتر است انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

کیبورد گیمینگ ارزان VIGOR GK30 طول عمر بالایی دارد، نورپردازی RGB حرفه‌ای روی آن انجام شده و کلیدهای شبه مکانیکال روی آن دیده می‌شود.

به دلیل امکانات و قابلیت‌هایی که این کیبورد MSI دارد، این محصول را به عنوان یک نمونه کیبورد گیمینگ ارزان ولی باکیفیت و قابل اطمینان به شما پیشنهاد کردیم.
نظر شما چیست؟ از یک کیبورد گیمینگ ارزان چراغ دار چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.