چرا کیبورد گیمینگ ام اس آی؟ 10 دلیل برای خرید کیبوردهای گیمینگ MSI

کیبورد گیمینگ ام اس آی (MSI) یکی از محصولات این کمپانی است که در ایران مورد استقبال قرار گرفته است. اما آیا دلیل قانع‌کننده‌ای بجز قدمت و سابقه‌ی درخشان در بازار ایران، برای خرید کیبورد ام اس ای وجود دارد؟

کمپانی MSI یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده لوازم دیجیتال در دنیاست. این کمپانی تایوانی از سال 1986 میلادی با نام کامل Micro-Star International کار خود را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مادربورد و تجهیزات کامپیوتر در جهان شناخته می‌شود.

کیبوردهای گیمینگ این کمپانی بخش بزرگی از سبد تولیدات MSI را تشکیل می‌دهند. اغلب این کیبوردها در بازار ایران عرضه شده‌اند و کافیست سری به فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین بزنید تا چند نمونه کیبورد گیمینگ ام اس آی برای کامپیوتر را مشاهده کنید.

در این مقاله 10 دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ ام اس آی را به شما معرفی می‌کنیم. اگر قصد خرید کیبورد گیمینگ دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

10 دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ ام اس آی (MSI)

حالا که با تاریخچه‌ی کمپانی MSI آشنا شدید، به بیان 10 دلیل که خرید کیبورد ام اس ای را توجیه می‌کند، می‌پردازیم:

1. توجه ویژه به طراحی ظاهری

اولین ویژگی منحصربه‌فرد کیبورد گیمینگ ام اس آی طراحی ظاهری آن است. طراحان کمپانی MSI محصولات گیمینگ این برند را با ذائقه گیمرهای حرفه‌ای همسو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید : هر آنچه که باید هنگام خرید کیبورد گیمینگ به آن توجه کنید! [راهنمای خرید]

کیبورد گیمینگ ام اس آی برای ps5

در این بخش باید به چند مورد خاص درباره طراحی ظاهری کیبوردهای MSI اشاره کرد:

  • کلیدهای مقعر: اکثر کیبوردهای گیمینگ MSI با کلیدهای مقعر طراحی شده‌اند. این فرورفتگی کلیدها و قوسی که به سمت داخل دارند، سرعت عمل گیمرها را بیشتر کرده و از خستگی زودرس آنها جلوگیری می‌کند.
  • بدنه مقاوم: برخی از کیبوردهای ام اس آی، با بدنه پلاستیکی و برخی دیگر با بدنه آلومینیومی ساخته شده‌اند. مواد به کار رفته در بدنه این کیبوردها، بسیار باکیفیت است. به عنوان مثال بدنه کیبورد گیمینگ ام اس آی مدل Vigor GK71 Sonic از آلومینیوم خاصی که در صنعت هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخته شده است.
  • وجود سوراخ تخلیه آب: یکی دیگر از موضوعاتی که طراحی ظاهری کیبوردهای ام اس آی را جذاب‌تر کرده، ایجاد سوراخ‌هایی در کف کیبورد است تا در صورت ریختن آب، از کف کیبورد خارج شود. این ویژگی به ضدآب بودن کیبورد کمک بسیاری می‌کند.
  • طراحی عضلانی: گیمرها طراحی عضلاتی موس و کیبورد را خیلی دوست دارند. کمپانی MSI این علاقه گیمرها را درک کرده و اکثر کیبوردهای گیمینگ این شرکت، طراحی برجسته و عضلانی دارند.
  • ایجاد مسیر X شکل کابل: در زیر بسیاری از کیبوردهای گیمینگ MSI مسیری به شکل X طراحی شده است. می‌توانید سیم لوازم جانبی دیگری که روی میز قرار دارند را در این شیارها قرار داده و میز خود را مرتب و خلوت کنید.

2. نورپردازی RGB

نورپردازی کیبورد برای گیمرهای حرفه‌ای و حتی کاربران عادی بسیار هیجان‌انگیز است. این موضوع را بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده کیبورد گیمینگ متوجه شده‌اند. قابلیت نورپردازی RGB در کیبورد گیمینگ ام اس آی هم دیده می‌شود.

کیبورد گیمینگ ام اس آی قیمت مناسب

مزیت رقابتی کیبوردهای گیمینگ MSI در امکانات ویژه‌ای‌ست که برای نورپردازی RGB کیبوردها در نظر گرفته‌اند.

در زیر برخی از این ویژگی‌های خاص را معرفی می‌کنیم:

  • نورپردازی مخصوص هر کلید: اکثر کیبوردهای گیمینگ MSI به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نورپردازی اختصاصی برای هر کلید انجام می‌شود (RGB Per Key). در واقع هر کلید، نور RGB خاص خود را دارد که قابل تنظیم و شخصی‌سازی است.
  • 16 میلیون رنگ: نورهایی که روی کیبوردهای گیمینگ MSI دیده می‌شوند تا 16 میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارند که در نوع خود فوق‌العاده است.
  • کلید اختصاصی برای کنترل روشنایی: یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که برای روشنایی کیبورد گیمینگ ام اس آی می‌توان بیان کرد، وجود کلید اختصاصی برای تنظیم کیبورد است. با این کلید در لحظه می‌توانید افکت‌ها، شدت و سرعت حرکت نور را تغییر دهید.
  • افکت‌های متعدد: اگر افکت‌های نوری کیبوردهای گیمینگ ام اس آی را مشاهده کنید، عاشق این کیبوردها می‌شوید. از جمله افکت‌های جذاب این کیبوردها باید به افکت «رادار، عمودی، چشمک‌زن، موجی، تنفسی و واکنشی» اشاره کرد.

3. کلیدهای مکانیکی اختصاصی

کمپانی MSI این قابلیت را دارد که کلیدهای مکانیکی اختصاصی برای کیبوردهای گیمینگ خود تولید کند. کیبوردهای مکانیکی این کمپانی انواع گوناگونی دارند که هرکدام برای کاربران بخصوصی مناسب است.

برخی از کلیدها به نیروی محرکه کمتری نیاز دارند و برای بازی‌هایی که سرعت عمل بسیار اهمیت دارد طراحی شده‌اند. اما برخی دیگر از کلیدها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای بازی‌های با دقت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، کلیدهای مکانیکی کیبوردهای گیمینگ ام اس آی بسیار نرم، ظریف و با سرعت واکنش بسیار بالا ساخته شده‌اند. همچنین استفاده از کیبورد گیمینگ ام اس آی برای ps4 و کنسول‌های بازی نیز بسیار مناسب است.

4. تنوع بالا

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به عنوان دلیل خرید کیبورد گیمینگ ام اس آی مطرح می‌شود، تنوع بالای آن است.

کیبورد گیمینگ ام اس آی ارزان

از جنبه‌های مختلفی می‌توان تنوع کیبوردهای گیمینگ ام اس آی را بیان کرد:

  • تنوع ظاهری: کمپانی ام اس آی محصولات گیمینگ خود را در شکل‌های ظاهری متنوعی تولید کرده است. برخی از کیبوردهای گیمینگ این کمپانی اندازه‌ای بزرگ و طراحی عضلانی دارند و برخی دیگر، کوچک و ظریف هستند.
  • تنوع نوع کاربری: با توجه به اینکه گیمرها و کاربران مختلفی با کیبوردهای ام اس آی کار می‌کنند، بنابراین باید کیبوردهایی طراحی شود که برای اقشار مختلف مناسب باشد. این کمپانی تایوانی، کیبوردهای متنوعی تولید کرده که هرکدام برای قشر بخصوصی مناسب است؛ برخی از این کیبوردها برای گیمرهای حرفه‌ای، برخی دیگر برای گیمرهای نیمه‌حرفه‌ای و برخی برای کاربران عادی طراحی شده‌اند.
  • تنوع قیمت: وقتی صحبت از تنوع می‌شود، باید تنوع قیمت را هم بیان کرد. کیبوردهای گیمینگ ام اس آی در محدوده قیمت‌های متنوعی عرضه شده‌اند و کاربران با هر سطح بودجه‌ای می‌توانند یک کیبورد گیمینگ برای خود خریداری کنند. البته باید در نظر داشت که کیبورد گیمینگ ام اس آی ارزان از نظر کیفیت، قابل مقایسه با کیبوردهای ارزان بی‌نام و نشان بازار نیست و کیفیتی به مراتب بالاتر دارد.

5. توجه به ارگونومی

کیبوردهای گیمینگ غیراستاندارد باعث می‌شوند کاربران زودتر از حد معمول خسته شوند و به بدن آن‌ها آسیب وارد شود. راه‌حلی که کمپانی MSI برای این موضوع پیشنهاد کرده، طراحی ارگونومیک کیبوردهای گیمینگ است.

کیبورد گیمینگ ام اس آی وایرلس

کیبوردهای گیمینگ این کمپانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از ایجاد دردهای مفصلی در ناحیه دست و بروز سندروم کارپال پیشگیری می‌کنند.

شرکت MSI به همین منظور شیب بخصوصی برای کیبوردهای خود در نظر گرفته تا دست افراد راحت‌تر روی کلیدها قرار بگیرد. در برخی از مدل‌ها، از پد استراحتگاه مچ استفاده شده که از جنس فوم بوده و از تماس دست با میز جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار ایران (آپدیت 1402)

6. قابلیت آنتی گوستینگ و N-Key Rollover

کیبوردهای گیمینگ ام اس آی با قابلیت آنتی گوستینگ تولید می‌شوند. گوستینگ یا حالت شبح زمانی رخ می‌دهد که کاربر به صورت همزمان چند کلید را فشار می‌دهد و یک یا چند کلید درست کار نمی‌کنند.

قابلیت آنتی گوستینگ از ایجاد این مشکل جلوگیری کرده و انجام بازی‌هایی که به سرعت عمل بالا نیاز دارند را ساده‌تر می‌کند. لازم به ذکر است که کیبورد گیمینگ ام اس آی برای ویندوز 10 و تمام سیستم عامل‌ها این قابلیت را ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که در کیبورد گیمینگ ام اس آی وجود دارد، قابلیت N-Key Rollover است. به عنوان مثال وقتی برای یک کیبورد گیمینگ عدد 6 نوشته شده باشد، یعنی می‌توان به طور همزمان 6 کلید کیبورد را فشار داد و عملکرد صحیحی از آنها دریافت کرد.

هرچقدر عدد مربوط به قابلیت N-Key Rollover بیشتر باشد، یعنی کیفیت‌های بالاتری در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : Anti-Ghosting و N-Key Rollover؛ دو قابلیت مهم کاربردی در کیبوردهای گیمینگ

7. کلیدهای کاربردی و میانبر

یکی دیگر از دلایل خرید کیبوردهای گیمینگ ام اس آی، وجود کلیدهای کاربردی و میانبر متعدد روی آن است. در واقع این کمپانی کاری کرده که کاربران برای انجام هر عملی، فقط از خود کیبورد استفاده کنند و نیازی به موس نباشد.

برخی از کلیدهای کاربردی که روی کیبوردهای گیمینگ ام اس آی وجود دارد عبارت‌اند از:

  • کلیدهای چند رسانه‌ای: برای گوش دادن به آهنگ، کلیدهای مخصوصی روی کیبوردهای MSI تعبیه شده که با فشردن آنها می‌توانید به آهنگ بعدی یا قبلی بروید یا پخش آهنگ را قطع کنید.
  • کلید تنظیم ولوم: روی برخی از کیبوردهای گیمینگ ام اس آی، کلیدی هوشمند برای تنظیم ولوم در نظر گرفته شده است. این کلید علاوه بر کم و زیاد کردن شدت صدا، می‌تواند صدا کامپیوتر را به طور کامل قطع کند.
  • کلید تنظیم نورپردازی: روی اکثر کیبوردهای ام اس آی، کلید مخصوصی برای تنظیم نورپردازی کیبورد در نظر گرفته شده است. این کلید می‌تواند افکت‌ها را تغییر دهد، شدت نور را کم و زیاد کند و روی سرعت حرکت افکت‌ها تاثیرگذار باشد.

8. دارای حافظه داخلی

یکی دیگر از جذابیت‌هایی که کیبورد گیمینگ ام اس آی دارد، وجود حافظه داخلی برای شخصی‌سازی تنظیمات آن است. روی برخی از کیبوردهای این کمپانی این حافظه داخلی آنبورد در نظر گرفته شده تا کاربران حرفه‌ای با توجه به نیازهای خود تنظیمات را شخصی‌سازی کنند.

کیبورد گیمینگ ام اس آی برای ps4

این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه‌ای که برای انجام مسابقه به مکان‌های دیگری می‌روند بسیار اهمیت دارد. با این قابلیت می‌توان تنظیمات نورپردازی و کلیدهای خاص کیبورد را در حافظه کیبورد ذخیره کرد.

9. گارانتی معتبر

چرا باید کیبورد گران قیمتی بخرید که گارانتی معتبری ندارد؟ کیبوردهای گیمینگ اغلب قیمتی بیشتر از کیبوردهای معمولی دارند و همین موضوع دلیل قانع‌کننده‌ای برای داشتن گارانتی کیبورد است.

تمام کیبوردهای گیمینگ MSI با گارانتی آونگ در ایران عرضه می‌شوند. آونگ یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال معتبرترین شرکت‌های ارائه خدمات در ایران است که برای محصولات MSI گارانتی تعویض و تعمیر ارائه می‌دهد.

تمام کیبوردهای گیمینگ ام اس آی با گارانتی 24 ماهه آونگ در ایران به فروش می‌رسند و به همین دلیل با خیال راحت می‌توان این کیبوردها را خریداری کرد.

10. قیمت مناسب

قیمت یکی از مهم‌ترین دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ ام اس آی است. اگر در بازار لوازم دیجیتال و گیمینگ ایران جستجویی کنید با کیبوردهای گیمینگ گران‌قیمت که صرفا به دلیل برند بودن، قیمت بالایی برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند مواجه می‌شوید.

قیمت کیبوردهای گیمینگ ام اس آی با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارد، بسیار به صرفه است. هرکدام از کیبوردهای گیمینگ این کمپانی نسبت به امکاناتشان قیمت متفاوتی دارند و گران‌ترین کیبورد گیمینگ این کمپانی از کیبوردهای گیمینگ بسیاری از برندهای دیگر، ارزان‌تر است.

با این حال در هنگام خرید کیبورد گیمینگ MSI باید به این نکته توجه کنید که در حال خرید یک محصول با کیفیت از یک برند با سابقه و خوشنام در بازار ایران و جهان هستید.

خرید کیبوردهای گیمینگ ام اس آی

سخن پایانی

خرید کیبورد گیمینگ ام اس آی دلایل متعددی دارد که ما در این مقاله 10 دلیل اصلی آن را به شما معرفی کردیم. اگر در مقام مقایسه باشیم، کیبوردهای این کمپانی نسبت به کیبوردهای گیمینگ بسیاری از برندهای داخلی و خارجی، کیفیت بالاتری، قیمت مناسب‌تر و امکانات بیشتری دارند.
نظر شما درباره کیبورد ام اس ای چیست؟ آیا از نظر کیفیت کیبورد گیمینگ ام اس آی خوبه؟ شما هم می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.