معرفی بهترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار ایران (آپدیت 1402)

اگر سری به بازار لوازم کامپیوتر و گیمینگ بزنید، با طیف وسیعی از کیبوردهای گیمینگ مواجه می‌شوید که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اما شاید این سوال را از خود بپرسید که بهترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار ایران کدام کیبورد است؟

محصولات کمپانی‌های بزرگ و معروفی در بازار ایران وجود دارند که گیمرهای حرفه‌ای و مبتدی با توجه به بودجه و نیازهای خود، کیبورد گیمینگ مخصوص به خود را خریداری می‌کنند. اما اگر دنبال یک محصول ویژه هستید، ما کیبورد کمپانی MSI را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کیبورد گیمینگ MSI مدل Vigor GK71 Sonic یکی از جذاب‌ترین و در عین حال حرفه‌ای ترین صفحه کلیدهای گیمینگ بازار ایران است. طراحی منحصربه‌فرد، امکانات متعدد و کیفیت بالا، این محصول را تبدیل به اولین انتخاب گیمرهای حرفه‌ای کرده است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید کیبورد گیمینگ را دارید، ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا با تمام ویژگی‌های بهترین کیبورد گیمینگ بازار ایران بهتر آشنا شوید.

بهترین کیبورد گیمینگ بازار ایران

برای اینکه با امکانات کیبورد گیمینگ MSI مدل Vigor GK71 Sonic بیشتر آشنا شوید در ادامه ویژگی‌های این محصول را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

بهترین کیبورد برای گیمینگ

طراحی ظاهری

وقتی برای بار اول کیبورد گیمینگ MSI مدل Vigor GK71 Sonic را از نزدیک مشاهده می‌کنید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی چشم‌نواز این محصول است. طراحان خوش ذوق کمپانی MSI برای ساخت این صفحه کلید نهایت خلاقیت خود را به کار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید : هر آنچه که باید هنگام خرید کیبورد گیمینگ به آن توجه کنید! [راهنمای خرید]

در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی بهترین کیبورد گیمینگ بازار ایران به چشم می‌خورد را معرفی می‌کنیم:

  • بدنه آلومینیومی: برای بدنه‌ی این محصول از آلومینیوم مقاومی استفاده شده که بیشتر در صنایع هوافضا از آن استفاده می‌شود. این بدنه‌ی مقاوم طول عمر کیبورد را به طور چشمگیری افزایش داده است. علاوه بر این مقاومت کیبورد در برابر ضربات شدید و خط و خش هم بسیار زیاد است.
  • اندازه کوچک: از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کیبورد باید به اندازه‌ی نسبتا کوچک آن اشاره کرده که برابر با 442 در 138 در 41 میلی‌متر است و به همین دلیل فضای کمتری را روی میز شما اشغال می‌کند.
  • وزن سبک: کمپانی MSI بدنه و کلیدهای کیبورد Vigor GK71 Sonic از متریال بسیار سبک طراحی کرده است. این محصول وزنی معادل 845 گرم دارد که نشان از سبک بودن مواد موجود در بدنه آن دارد.
  • شیارهای کف کیبورد: برای اینکه سیم‌های کیبورد مزاحمت کمتری برای کاربران ایجاد کنند، در قسمت زیر کیبورد شیاری به شکل X طراحی شده است. کاربران برای جابه‌جایی کیبورد یا کم کردن طول کابل می‌توانند بخش اضافی کابل را در این قسمت قرار دهند.
  • کلیدهای عددی: در سمت راست این کیبورد، کلیدهای عددی دیده می‌شوند. گرچه بسیاری از کیبوردهای گیمینگ برای کم کردن اندازه، این بخش را حذف می‌کنند، اما MSI کلیدهای عددی را برای بهترین کیبورد گیمینگ خود حذف نکرده است.
  • کلید اختصاصی RGB: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین صفحه کلید گیمینگ ایران، وجود کلید اختصاصی برای تنظیم نورپردازی آن است. این کلید در ردیف پایین قرار داده شده و با فشردن آن و سپس فشردن کلیدهای دیگر می‌توان شدت، رنگ و سایر پارامترهای نورپردازی کیبورد را به صورت دستی تغییر داد.

کلیدهای مکانیکی

سبک‌ترین کلید مکانیکی مخصوص کیبورد را در بهترین کیبورد گیمینگ بازار ایران یعنی Vigor GK71 Sonic خواهید دید. کمپانی MSI بهترین کلیدهای مکانیکی خود را برای این محصول در نظر گرفته تا گیمرها با یک کیبورد مکانیکی تمام عیار طرف باشند.

بهترین کیبورد گیمینگ چیست

نکات مهمی که درباره کلیدهای این محصول وجود دارد را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • نیروی محرکه 35 گرمی: کلید مکانیکی MSI Sonic Red تنها با نیرویی حدود 35 گرم فعال می‌شود بنابراین دستان گیمرها در طول انجام بازی‌های طولانی مدت به هیچ وجه خسته نمی‌شود. سرعت عمل کلیدهای این کیبورد بسیار سریع بوده و برای بازی‌هایی که به سرعت عمل بالا نیاز است، کاربرد فراوانی دارد.
  • ارگونومیک: به دلیل اینکه نیروی محرکه مورد نیاز برای فشردن این کیبورد بسیار کم است، از ایجاد دردهای مفصلی در ناحیه انگشتان جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این محصول را با توجه به کلیدهایی که دارد، ارگونومیک می‌دانند.
  • بی‌صدا بودن: نکته جالب درباره کلیدهای بهترین کیبورد گیمینگ بازار ایران، بی‌صدا بودن آن است. در واقع با فشردن کلیدهای این کیبورد، صدایی نمی‌شنوید. این موضوع برای افرادی که دوست دارند در آرامش بازی کنند بسیار اهمیت دارد.
  • کلید دو لایه: کمپانی MSI برای کلیدهای این کیبورد از پلاستیک شفاف و مات استفاده کرده است. پلاستیکی که در قسمت بالایی قرار دارد از جنس مات بوده و مشکی رنگ است. ولی پلاستیک زیرین شفاف انتخاب شده تا نور زیر کلیدها بهتر دیده شود.
  • قوس روی کلیدها: طراحان MSI حتی به جزئی‌ترین نکات هم توجه داشته‌اند. سطح بالایی کلیدها حالت قوس‌دار طراحی شده تا انگشتان روی کلید راحت‌تر قرار بگیرند و فشار زیادی به انگشتان وارد نشود. این قوس روی کلیدها سرعت عمل کاربران را هم افزایش می‌دهد.
بیشتر بخوانید : کیبورد گیمینگ بی سیم بخریم یا با سیم؟ (برای کامپیوتر، گوشی و …)

امکانات خاص بهترین کیبورد گیمینگ

کیبوردهای گیمینگ اغلب با امکانات خاصی تولید می‌شوند تا آن بخش از گیمرهای حرفه‌ای که ویژگی‌های بیشتری می‌خواهند را راضی نگه دارند. در این بخش قصد داریم امکانات خاص بهترین کیبورد گیمینگ MSI یعنی کیبورد مدل Vigor GK71 Sonic را معرفی کنیم.

بهترین برند کیبورد گیمینگ

1. نورپردازی RGB

پس از اتصال سوکت USB کیبورد MSI با صحنه‌ای هیجان‌انگیز مواجه می‌شوید. نورپردازی RGB و افکت‌های زیر کلیدهای کیبورد شما را شگفت‌زده می‌کند. طراحان شرکت MSI با طراحی دولایه‌ی کلیدها، امکان انتشار نور بیشتر روی کیبورد را فراهم کرده‌اند.

16 میلیون رنگ در پس کلیدهای یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ بازار ایران وجود دارد. گیمرها می‌توانند با فشردن کلیدهایی که روی کیبورد وجود دارد، تغییرات زیادی روی این نورپردازی ایجاد کنند. به عنوان مثال:

  • تغییر افکت نوری پس‌زمینه ( موجی، سینوسی، چشمک زن و …)
  • تغییر جهت حرکت نورها روی کیبورد
  • کنترل سرعت تغییر و حرکت نورها
  • تنظیم میزان سایه‌های ایجاد شده روی کیبورد
  • کاهش یا افزایش شدت نور
  • تغییر رنگ افکت‌ها

2. کلید ولوم و کلیدهای چند رسانه‌ای

یکی دیگر از جذابیت‌هایی که روی بهترین صفحه کلید گیمینگ بازار ایران دیده می‌شود، وجود کلیدهای ولوم و چند رسانه‌ای است. این کلیدها در بالا سمت راست کیبورد وجود دارند تا کاربران راحت‌تر بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

کلید ولوم هوشمند کیبورد گیمینگ Vigor GK71 Sonic

کلید ولوم که بزرگ‌تر از کلیدهای چند رسانه‌ای در نظر گرفته شده، دو عملکرد مختلف دارد؛ اول از همه شما می‌توانید با چرخاندن این کلید ولوم، شدت صدای اسپیکر کامپیوتر را کم یا زیاد کنید. عملکرد دوم این کلید برای قطع و وصل کردن صداست. کافیست آن را بفشارید تا صدای کامپیوتر قطع شود.

کلید ولوم به حدی نرم طراحی شده که برای چرخاندن آن نیازی به انرژی زیادی نخواهید داشت.

سه کلید چند رسانه‌ای در کنار کلید ولوم دیده می‌شوند. این کلیدها که مانند سایر کلیدهای کیبورد گیمینگ MSI مدل Vigor GK71 Sonic نورپردازی شده، عملکردهای مختلفی دارند. دو کلید برای رفتن به آهنگ بعدی و قبلی در نظر گرفته شده و کلید وسط برای قطع و پخش کردن مدیا است.

کلید ولوم و کلیدهای چند رسانه‌ای برای گیمرهای حرفه‌ای اهمیت زیادی دارند. گیمرها در حین انجام بازی دوست دارند شدت صدایی که در هدست یا اسپیکر پخش می‌شود را تحت کنترل داشته باشند.

3. پد فومی استراحتگاه مچ دست

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که ساعت‌های زیادی را پشت کامپیوتر می‌نشینید، بهترین کیبورد گیمینگ جهان، پیشنهاد خوبی برای شما دارد. به همراه این کیبورد یک پد از جنس فوم عرضه شده است.

پد استراحتگاه مچ فومی کیبورد گیمینگ MSI

این پد بسیار نرم بوده و زیر کیبورد قرار می‌گیرد تا مچ دست گیمرها در حین انجام بازی‌های طولانی مدت با میز تماس نداشته باشد.

یکی از مشکلاتی که گیمرهای حرفه‌ای اغلب با آن مواجه می‌شوند، بروز دردهایی در ناحیه مچ دست است. بسیاری از کمپانی‌های معروف دنیا، با عرضه‌ی پدهای استراحتگاه مچ این مشکل را تا حدودی برطرف کرده‌اند.

با قرار دادن این پد در زیر کیبورد، مچ دست روی آن قرار می‌گیرد و از ایجاد دردهای مفصلی و سندروم تونل کارپال هم پیشگیری می‌شود.

4. حافظه داخلی

کیبورد MSI مدل Vigor GK71 Sonic به عنوان بهترین کیبورد گیمینگ 2022 یک ویژگی جذاب دیگر هم دارد که نمی‌توان از آن گذشت. با استفاده از سرویس MSI Center کاربران می‌توانند اطلاعات و تنظیمات شخصی خود را در این کیبورد ذخیره کنند.

حافظه‌ای به شکل آنبورد روی این کیبورد قرار داده شده است که برای گیمرهایی که کیبورد خود را با خود به مسابقات گیمینگ می‌برند بسیار کاربردی است.
کاربران می‌توانند تا 3 پروفایل مجزا روی این حافظه داشته باشند و بر روی هر پروفایل تنظیمات شخصی‌سازی شده خود را ذخیره کنند.

به عنوان مثال می‌توان تنظیمات مربوط به افکت‌ها نوری، کلیدهای بازی و حتی سرعت پردازش کلیدها را از طریق سرویس مخصوص MSI Center در حافظه داخلی کیبورد ذخیره کرد.

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، تنظیم رنگ نورهای RGB کیبورد و ذخیره کردن آن است تا در مواقع خاص، تنظیماتی که انجام داده‌اید اجرا شود.

بهترین صفحه کلید گیمینگ

گارانتی

خبر خوب این است که کیبورد گیمینگ MSI مدل Vigor GK71 Sonic با گارانتی کیبورد 24 ماهه آونگ در ایران عرضه می‌شود. برند آونگ از سال 1399 همکاری خود با کمپانی تایوانی MSI را آغاز کرده و محصولات این برند پرطرفدار را روانه ایران می‌کند.

سخن پایانی

از بهترین کیبورد گیمینگ بازار ایران چه انتظاری دارید؟ کیبورد MSI مدل Vigor GK71 Sonic به عنوان بهترین کیبورد برای گیمینگ در ایران شناخته می‌شود.
برخورداری از امکاناتی نظیر نورپردازی RGB، حافظه داخلی، کلیدهای اختصاصی کمپانی MSI و پد استراحتگاه مچ جذابیت‌های این محصول را بیشتر کرده است. اگر به دنبال بهترین کیبورد گیمینگ میان رده یا بالا رده با قیمت مناسب هستید، این محصول بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.