چرا کیبورد XPG؟ 7 دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ ایکس پی جی

اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین لازم گیمینگ بزنید با نام کمپانی XPG مواجه شده‌اید. این کمپانی به طور اختصاصی در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ فعالیت می‌کند. کیبورد XPG تنها یکی از تولیدات این شرکت است.

گیمرهای حرفه‌ای که کیفیت، سرعت عمل، امکانات جانبی و ظاهر کیبورد برای آنها اهمیت فراوانی دارد، از خرید کیبورد XPG استقبال می‌کنند. کیبوردهای گیمینگ XPG در ایران هم طرفداران زیادی در بین کاربران عادی و گیمرها دارد.

اگر قصد خرید کیبورد گیمینگ XPG دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پس از معرفی کامل کمپانی XPG، ویژگی‌های مهم کیبورد ایکس پی جی را معرفی کنیم.

معرفی کمپانی XPG

کمپانی XPG که از عبارت Xtreme Performance Gear گرفته شده است، یک برند مشهور در صنعت تولید تجهیزات و قطعات کامپیوتر و گیمینگ است.

این کمپانی در سال 2010 توسط شرکت ADATA تاسیس شد و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این برند جهانی شناخته می‌شود.

کیبورد ایکس پی جی

هدف اصلی XPG در زمان تأسیس، ارائه محصولات و تجهیزاتی با کیفیت و عملکرد بالا برای گیمرها و علاقه‌مندان به سخت افزارهای پیشرفته بود.

با تمرکز بر بهینه‌سازی عملکرد و قدرت در بازی‌های رایانه‌ای، XPG به سرعت توانست نام خود را در صنعت تکنولوژی و بازی‌های کامپیوتری بر زبان‌ها بیندازد.

تولیدات XPG شامل انواع حافظه رم (RAM)، درایو‌های جامد (SSD)، کیبورد، ماوس‌، هدست‌ و لوازم جانبی دیگر مرتبط با بازی‌های کامپیوتری می‌شود.

محصولات XPG با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی مدرن، در بازار جهانی مورد استقبال قرار گرفته‌اند و معمولاً به دلیل کارایی بالا، ارتقا عملکرد و قابلیت انطباق با نیازهای گیمرهای حرفه‌ای طرفداران زیادی دارند.

کیبورد گیمینگ XPG

کمپانی XPG در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ سابقه درخشانی دارد. یکی از تولیدات پرطرفدار این شرکت، کیبوردهای گیمینگ است.

این شرکت کیبوردهای گیمینگ خود را با توجه به نیاز گیمرهای مبتدی تا حرفه‌ای طراحی کرده و طیف وسیعی از کیبوردها با قیمت‌ها و امکانات متعدد را تولید کرده است.

کیبورد ایکس پی جی

اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین یا فیزیکی بزنید، نمونه‌های زیادی از کیبورد XPG مشاهده می‌کنید که هرکدام با شکل ظاهری، انواع سوئیچ و امکانات مختلفی تولید و روانه بازار شده‌اند.

قیمت کیبورد XPG در ایران نسبت به رقبای سرسختی همچون کیبورد گیمینگ MSI بسیار مناسب است. در بخش بعد به دلایل اصلی خرید کیبورد گیمینگ XPG اشاره می‌کنیم.

7 دلیل برای خرید کیبورد گیمینگ XPG

حالا که با کمپانی XPG و کیبوردهای این شرکت آشنا شدید، نوبت به معرفی ویژگی کیبوردهای XPG رسید.

در زیر برخی از دلایل محبوبیت خرید کیبورد XPG را مشاهده کنید:

1. کیفیت بالا

اولین و مهم‌ترین ویژگی که یک کیبورد گیمینگ باید داشته باشد، کیفیت آن است. خوشبختانه کمپانی XPG به اعتبار برند ADATA که یک برند شناخته شده جهانی‌ست، محصولاتی با کیفیت عالی تولید و روانه بازار کرده است.

کیبوردهای XPG هم از این قاعده مستثنی نیستند. این کیبوردها از موادی با کیفیت و ساختار مستحکم ساخته شده‌اند و معمولا ظاهری مدرن و جذاب دارند.

با توجه به استفاده از مواد با کیفیت در ساخت این کیبوردها، مقاومت و ماندگاری آنها هم افزایش پیدا کرده است. بنابراین با خرید کیبورد ایکس پی جی، تا چندین سال از خرید هر کیبورد دیگری بی‌نیاز خواهید شد.

2. کارایی بالای کیبورد XPG

کیفیت به تنهایی کافی نیست! حتی اگر با کیفیت‌ترین کیبورد دنیا را هم داشته باشید، در صورتی که عملکرد و کارایی مناسبی نداشته باشد، عملا بلااستفاده است. کمپانی XPG روی کارایی کیبوردهای خود هم کار کرده است.

این کمپانی برای بهینه‌سازی عملکرد کیبوردهای خود از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کرده است. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به استفاده از مکانیسم‌های قوی در تشخیص میزان فشار کلیدها و سرعت واکنش به آنها اشاره کرد.

بنابراین، با استفاده از کیبوردهای XPG می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر، روان و راحت در فشار دادن کلیدهای کیبورد داشته باشید و از بازی کردن با کیبورد گیمینگ XPG لذت ببرید.

3. نورپردازی RGB

گیمرهای حرفه‌ای و حتی کاربران مبتدی از نورپردازی کیبوردها استقبال می‌کنند. طراحان کمپانی XPG از این موضوع آگاه هستند و به همین دلیل تمام کیبوردهای تولید شده با نام XPG قابلیتی برای نورپردازی دارند.

کیبورد ایکس پی جی

علاوه بر این باید به ارائه نرم‌افزار اختصاصی برای تنظیم نورپردازی کلیدهای کیبورد هم اشاره کرد. با نصب این نرم‌افزار روی کامپیوتر می‌توانید شدت، رنگ، سرعت و حتی افکت‌های نوری مختلفی برای کیبورد خود تنظیم کنید.

همچنین برخی از مدل‌های کیبورد ایکس پی جی قابلیت‌هایی برای شخصی‌سازی افکت‌های نوری به شما می‌دهند. در واقع می‌توانید نورپردازی خاص خود را برای کیبورد بسازید و استفاده کنید.

4. سوئیچ‌های مکانیکی کیبورد XPG

یکی از مهم‌ترین اجزا در کیبوردهای گیمینگ، سوئیچ کیبورد است. مهندسان کمپانی XPG برای اینکه تجربه کاربری را ارتقاء دهند، از سوئیچ‌های مکانیکی حرفه‌ای برای این کیبوردها استفاده کرده‌اند.

کیبوردهای مکانیکی با فشار کلیدها به سمت پایین فعال می‌شوند و انواع گوناگونی مانند خطی، کلیکی و لمسی دارند. سوئیچ‌های خطی قرمز رنگ، در بیشتر کیبوردهای XPG قرار داده می‌شوند تا سرعت واکنش گیمرها افزایش پیدا کند.

برخی از سوئیچ‌ها صدایی تولید نمی‌کنند و برای استفاده در مکان‌های عمومی و اداری مناسب هستند اما اکثر سوئیچ‌هایی که برای کیبوردهای XPG در نظر گرفته می‌شود صدادار هستند تا گیمرها از صدای فشردن کلیدها لذت ببرند.

5. طراحی ارگونومیک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی کیبوردهای گیمینگ باید رعایت شود، ارگونومی کیبورد است. کاربران کیبوردهای گیمینگ ساعت‌های زیادی پشت کامپیوتر هستند و اگر از کیبورد غیر استاندارد استفاده کنند به مرور زمان به دردهای مفصلی دچار می‌شوند.

خوشبختانه طراحان کمپانی XPG برای کیبوردهای این شرکت اصول ارگونومی را رعایت کرده‌اند. استفاده از شیب مناسب کیبورد، قوس کلیدهای کیبورد و همچنین در برخی از مدل‌ها محلی برای استراحت مچ، روی طراحی ارگونومیک کیبورد تاثیر گذاشته است.

از مهم‌ترین مواردی که در طراحی ارگونومیک کیبورد XPG رعایت شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاصله مناسب کلیدها از یکدیگر
  • پایه‌های قابل تنظیم کیبورد
  • وجود محل استراحتگاه مچ (در برخی از مدل‌ها)
  • شیب مناسب کیبورد
  • قوس دقیق کلیدها

6. قیمت مناسب کیبورد XPG

همه مواردی که تاکنون گفته شد در صورتی برای کاربران جذابیت دارد که قیمت کیبورد XPG متناسب با بودجه کاربران باشد. کیبوردهای گیمینگ به دلیل امکانات و قابلیت‌های بیشتری که ارائه می‌دهند، به طور عادی قیمتی بالاتر از کیبوردهای معمولی دارند.

اما کیبورد گیمینگ XPG در مقایسه با رقبای خود قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارد. اگر کیبورد XPG را با امکانات مشابه در کنار یک کیبورد از برندهای معروف جهانی قرار دهید مشاهده می‌کنید که قیمت کیبورد XPG بسیار ارزان‌تر است.

بنابراین اگر قیمت کیبورد گیمینگ برای شما اهمیت دارد و به دنبال یک برند جهانی هستید که کیفیت و کارایی مناسبی داشته باشد، کیبورد XPG قطعا با بودجه شما سازگار خواهد بود.

7. گارانتی معتبر در ایران

در آخر باید به گارانتی کیبورد XPG اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از کیبوردهای گیمینگی که در ایران به فروش می‌رسند بدون گارانتی معتبر هستند و افراد پس از خراب شدن کیبورد باید تعمیر یا تعویض آن را فراموش کنند.

کمپانی ایرانی آونگ که بیش از 15 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دارد، تمام کیبوردهای XPG را ضمانت کرده است. این شرکت ایرانی به عنوان یکی از برترین گارانتی‌های محصولات ADATA و XPG شناخته می‌شود.

بسیاری از کیبوردهای XPG با گارانتی کیبورد آونگ در بازار ایران عرضه می‌شوند و تا 2 سال هم می‌توانید روی خدمات پس از فروش آونگ حساب باز کنید.

در نهایت اگر به دنبال خرید بهترین کیبورد XPG در ایران هستید و می‌خواهید ترکیبی از ویژگی‌هایی که در بالا ذکر کردیم را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما این 3 مدل کیبورد XPG است:

برای مشاهده مشخصات و مشاهده تصاویر مربوط به هر کیبورد کلیک کنید.

سخن پایانی

خرید کیبورد گیمینگ XPG با توجه به ویژگی‌هایی که دارد بسیار منطقی به نظر می‌رسد. در این مقاله به کیفیت، کارایی، امکانات خاص، نورپردازی، طراحی ارگونومیک، قیمت مناسب و گارانتی کیبوردهای XPG اشاره کردیم.

شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود درباره خرید کیبورد XPG را با ما در میان بگذارید؟ آیا از کیبورد ایکس پی جی استفاده کرده‌اید؟