بهترین گارانتی کیبورد؛ چرا باید کیبورد با ضمانت بخریم؟

اگر سری به فروشگاه‌های لوازم جانبی کامپیوتر بزنید با طیف وسیعی از کیبوردهای گیمینگ، معمولی، اداری و … مواجه می‌شوید. گارانتی کیبورد از آن دست موضوعاتی‌ست که در هنگام خرید کمتر به آن توجه می‌شود.

اکثر گیمرهایی که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند در هنگام خرید کیبورد، به قیمت، امکانات، نوع سوئیچ کیبورد، قابلیت‌های نورپردازی و نرم بودن کلیدهای کیبورد توجه می‌کنند. اما گارانتی کیبورد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این مقاله به اهمیت گارانتی تعویض و تعمیر کیبورد اشاره کرده و یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی کیبورد در ایران را به شما معرفی می‌کنم تا در هنگام خرید، با مشاهده نام این شرکت، خیالتان از بابت ضمانت کیبورد راحت شود. همراه ما باشید.

چرا گارانتی کیبورد اهمیت دارد؟

اصلا چرا باید کیبوردی که خریداری می‌کنیم گارانتی داشته باشد؟ این سوالی‌ست که خیلی از کاربران کامپیوتر می‌پرسند. قیمت کیبوردهایی که گارانتی طولانی مدت دارند بیشتر است و خیلی از مردم شاید حاضر نباشند این مبلغ اضافی را پرداخت کنند.

در ادامه با ذکر دلیل به شما ثابت می‌کنیم که حتی اگر قیمت کیبورد با گارانتی بیشتر هم باشد، باز هم ارزشش بیشتر از کیبورد بدون گارانتی است:

1. اطمینان از کیفیت

وقتی برچسب گارانتی را روی جعبه یک کیبورد مشاهده کردید، می‌توانید از کیفیت آن تا حد زیادی مطمئن شوید. بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی فقط برای کیبوردهایی خدمات پس از فروش در نظر می‌گیرند که از نظر کیفیت از حد معمول بالاتر باشند.

به همین دلیل کیبوردهای برند MSI یا XPG را در بازار ایران بدون گارانتی نمی‌توانید پیدا کنید. گارانتی کیبورد MSI یا XPG خیال کاربران را از بابت کیفیت محصول راحت می‌کند و به کاربر اطمینان می‌دهد که کیبورد اورجینال خریداری کرده است.

2. پشتیبانی و خدمات پس از فروش

وقتی کیبورد مکانیکال با ضمانت طولانی مدت خریداری می‌کنید، یعنی حداقل تا انتهای مدت گارانتی خیال شما از بابت بروز هرگونه مشکلی در کیبورد راحت خواهد بود. گرچه کیبوردهایی که گارانتی دارند، یعنی کمتر دچار نقص فنی می‌شوند.

با این وجود، اگر کیبورد شما به هر دلیلی دچار نقص فنی شد و نیاز به تعمیر داشت می‌توانید به شرکت ارائه دهنده گارانتی تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید. خدمات پس از فروش کیبوردها خیال شما را از بابت بروز هر گونه نقص یا خرابی کیبورد راحت می‌کند.

3. صرفه‌جویی هزینه‌ها

خرید کیبورد با گارانتی طولانی مدت شاید در نگاه اول کمی گران و پرهزینه به نظر برسد. اگر به دنبال کیبورد با گارانتی باشید احتمالا باید یک کیبورد برند خریداری کنید؛ کیبوردی که نام تولید کننده آن در بازار شناخته شده باشد.

این کیبوردها اغلب قیمت بالاتری نسبت به کیبوردهای گمنام و بدون گارانتی دارند. اما باید به این نکته توجه کنید که با خرید یک کیبورد دارای گارانتی در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داده‌اید و تا چندین سال بدون هیچ مشکلی می‌توانید از کیبورد استفاده کنید.

همچنین به دلیل وجود گارانتی تعمیر کیبورد، در صورت بروز هرگونه مشکل، شرکت ضمانت کننده تمام هزینه‌های مربوط به تعمیر یا تعویض را پرداخت می‌کند و نیازی نیست دوباره هزینه کنید.

گارانتی کیبورد MSI

4. اطمینان و آرامش بیشتر

وقتی از کیبوردی استفاده می‌کنید که گارانتی تعمیر یا تعویض دارد، قطعا حس بهتری خواهید داشت. این کیبورد را می‌توانید با خود حمل کرده، در دانشگاه و سفر هم استفاده کنید.

گیمرهای حرفه‌ای که برای مسابقات به شهرها و کشورهای دیگر سفر می‌کنند، با خرید کیبوردی که گارانتی تعمیر و تعویض دارد، خیالشان راحت‌تر است.

5. طول عمر بیشتر

یکی دیگر از دلایل اهمیت گارانتی کیبورد، طول عمر بیشتر آن است. وقتی کیبوردی انتخاب می‌کنید که گارانتی طولانی مدت دارد، می‌توانید مطمئن باشید که حداقل تا پایان دوره گارانتی سالم خواهد بود.

اما به طور کلی، کیبوردهایی که گارانتی معتبر داشته باشند و البته از برند شناخته شده‌ای باشند، طول عمر بیشتری دارند و دیرتر از سایر کیبوردها خراب می‌شود.

بهترین گارانتی کیبورد در ایران

شرکت‌های زیادی در ایران وجود دارند که خدمات پس از فروش برای کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی کامپیوتر ارائه می‌دهند. اما آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌هاست.

اگر در 15 سال گذشته محصولاتی مانند کیبورد، موس، هارد، فلش مموری، پاوربانک و … را از فروشگاه‌ها خریداری کرده باشید احتمال زیاد برچسب شرکت «آونگ» را روی این محصولات دیده‌اید.

آونگ در زمینه گارانتی کیبورد هم خدمات متنوعی ارائه داده است. این شرکت به طور اختصاصی کیبوردهای MSI و XPG را گارانتی کرده و خدمات تعمیر این کیبوردها را انجام می‌دهد.

ویژگی‌های گارانتی کیبورد آونگ

قبل از اینکه کیبورد با گارانتی آونگ خریداری کنید خوب است تمام ویژگی‌های این شرکت ایرانی را بشناسید. در ادامه این ویژگی‌ها بیان شده است:

1. بیش از 15 سال سابقه

قدمت و سابقه یکی از مهم‌ترین دلایل اعتبار یک برند است. هر زمان می‌خواهید به کیفیت یک شرکت پی ببرید، باید سابقه و پیشرفت آن در گذر زمان را بررسی کنید.

شرکت آونگ کار خود را از سال 1385 آغاز کرده و تا امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران شناخته می‌شود.

این شرکت در ابتدا فقط برای محصولات اندکی گارانتی ارائه می‌داد اما حالا سبد خدماتش را بسیار بزرگ‌تر کرده که همین موضوع نشان‌دهنده جدی بودن شرکت در زمینه ارائه خدمات است.

گارانتی کیبورد XPG

2. پشتیبانی شبانه روزی

از دیگر ویژگی‌های شرکت ایرانی آونگ، پشتیبانی شبانه‌روزی آن است. این شرکت با به خدمت گرفتن کارشناسان متعدد، به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران است.

بنابراین در صورتی که یکی از محصولات تحت گارانتی آونگ را خریداری کنید، در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید با نمایندگی‌های آونگ در تهران یا شهر محل زندگی خود تماس بگیرید و مشکلات دستگاه خود را با آنها در میان بگذارید.

کارشناسان آونگ به مشتریان مشاوره می‌دهند و در صورت نیاز از آنها می‌خواهند محصولی که نقص فنی دارد را برای تعمیر یا تعویض به نمایندگی‌های آونگ ارسال کنند.

3. سبد خدمات متنوع

همانطور که گفته شد، شرکت آونگ در سال‌های ابتدایی فقط روی گارانتی برخی از محصولات خاص مانند فلش مموری و هارد دیسک تمرکز کرده بود. اما با گذشت زمان، سبد خدمات این شرکت گسترده‌تر شد.

در زیر پرطرفدارترین محصولاتی که توسط آونگ گارانتی می‌شوند به شکل تیتروار آورده شده است:

  • تجهیزات ذخیره سازی
  • تجهیزات شبکه و مخابرات
  • قطعات کامپیوتر (مادربرد، کارت گرافیک، پردازنده، پاور و …)
  • مانیتور
  • لوازم جانبی کامپیوتر (کیبورد، موس، هدست، دسته بازی و …)
  • لپ تاپ
  • کابل و مبدل
  • پاوربانک و شارژر

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

یکی دیگر از ویژگی‌های گارانتی آونگ، وجود نمایندگی‌های متعدد در سراسر کشور است. این شرکت بیش از 300 نمایندگی فعال در سراسر ایران دارد. در واقع فرقی نمی‌کند در کجای ایران باشید؛ در صورت بروز مشکل می‌توانید با نزدکی‌ترین نمایندگی آونگ تماس گرفته و مشکل خود را در میان بگذارید.

علاوه بر این باید به باشگاه مشتریان آونگ هم اشاره کرد که به صورت آنلاین راه‌اندازی شده است. مشتریان می‌توانند آخرین اخبار و اطلاعات درباره خدمات آونگ را از طریق باشگاه مشتریان، وب سایت آونگ یا سامانه پیامکی این شرکت مطلع شوند.

5. گارانتی برندهای معتبر دنیا

گارانتی کیبورد MSI و XPG جزو آخرین و جدیدترین خدماتی‌ست که شرکت ایرانی آونگ ارائه می‌دهد. این شرکت توانسته نمایندگی انحصاری خدمات پس از فروش بسیاری از برندهای معتبر جهانی را دریافت کند.

خوب است بدانید که آونگ توانسته به عنوان برترین نماینده شرکت ای دیتا (Adata) در ایران معرفی شود. بجز این، آونگ به صورت اختصاصی برخی از محصولات برندهای معتبر جهانی را گارانتی کرده و تعمیر و تعویض آنها را انجام می‌دهد.

سخن پایانی

خرید کیبورد با گارانتی معتبر خیال شما را از همه جهت راحت می‌کند. اگرچه در هنگام خرید باید به امکانات، قیمت و کیفیت محصول توجه کنید اما وجود برچسب گارانتی، همه‌ ویژگی‌های خوب محصول را تضمین می‌کند.

در ایران شرکت آونگ یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که گارانتی کیبورد XPG و MSI که جزو کیبوردهای گیمینگ و حرفه‌ای در جهان هستند توسط آونگ انجام می‌شود.