معرفی 3 مانیتور ال جی در بازه‌های قیمتی مختلف

اگر سری به فروشگاه‌های لوازم دیجیتال یا فروشگاه‌های آنلاین بزنید، با طیف وسیعی از مانیتورهای گیمینگ در اندازه و برندهای مختلف مواجه می‌شوید. اما مانیتور ال جی (LG) یکی از خوشنام‌ترین و پرفروش‌ترین مانیتورهای بازار ایران است.

شرکت ال جی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مانیتورهای گیمینگ در بازه‌های قیمتی مختلف، مانیتور تولید کرده است. در بازار ایران محصولات این شرکت با توجه به بودجه مشتریان، در بازه‌های قیمتی متنوعی به فروش می‌رسند.

در این مقاله سه مورد از مانیتور های ال جی در اندازه و قیمت‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. اگر قصد خرید مانیتور LG در بازه‌های قیمتی 5 تا 30 میلیون را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1. مانیتور 23.8 اینچی ال جی مدل 24MP400-B

اولین مانیتور ال جی که در این مقاله معرفی می‌کنیم یک مانیتور 23.8 اینچی است. مانیتور مدل 24MP400-B به دلیل اندازه‌ای که دارد به عنوان مانیتور ال جی 24 اینچ هم شناخته می‌شود.

این مانیتور در بازار ایران در محدوده قیمت 5 تا 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای گیمرهای مبتدی، دانشجویان و کسانی که به نمایشگر خیلی بزرگ نیاز ندارند بسیار مناسب است.

مانیتور 24 اینچ ال جی

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور را بررسی می‌کنیم:

طراحی بدون حاشیه (از سه طرف)

مانیتور 24 اینچی ال جی مدل 24MP400-B با قاب بدون حاشیه طراحی شده است. بدون حاشیه بودن قاب‌های یک مانیتور چه تاثیری در قابلیت‌های آن دارد؟

کاربرانی مانند گیمرهای حرفه‌ای، آهنگسازها، تدوینگرها، طراحان و نقاشان دیجیتال و گرافیست‌ها دوست دارند فضای کاری مانیتور خود را گسترش دهند. این کاربران با قرار دادن چند مانیتور در کنار هم، به این فضای بزرگ‌تر می‌رسد.

مانیتور مدل 24MP400-B از سه طرف بدون حاشیه طراحی شده و پس از قرار دادن در کنار مانیتور دیگر، لبه‌های آن مزاحمتی برای چشم کاربران ایجاد نمی‌کند.

مانیتور ال جی با محافظت از چشمان کاربران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شرکت ال جی در طراحی مانیتورها در نظر می‌گیرد، توجه به سلامت جسم کاربران است.

در همین راستا، برای محافظت از چشمان کاربران فناوری‌هایی به طور اختصاصی روی مانیتور 24MP400-B وجود دارد که عبارت است از:

  • حالت خواندن: با فعال کردن این حالت که به نام Reader Mode شناخته می‌شود، روشنایی نمایشگر به گونه‌ای تنظیم می‌شود که کاربران در حین مطالعه کتاب یا مقالات در طولانی مدت، مشکلی برای چشمان‌شان به وجود نیاید.
  • حالت ضد لرزش: این حالت که به Flicker Safe معروف است از لرزش‌های نامرئی تصویر جلوگیری می‌کند. بسیاری از مانیتورها به طور نامحسوس لرزش‌های نوری زیادی دارند. این لرزش‌ها در بلندمدت باعث سردرد کاربران می‌شود. شرکت ال جی با فعال کردن حالت ضد لرزش این مشکل را برطرف کرده است.

دارای OnScreen Controller

در مانیتورهای قدیمی برای تنظیم مانیتور، باید کلیدهایی که روی بدنه آن وجود داشت را فشار می‌دادید تا به تنظیم دلخواه دست پیدا کنید. به مرور زمان این کلیدهای فیزیکی، به کلیدهای لمسی تبدیل شد اما کماکان کار تنظیم مانیتور از روی بدنه انجام می‌شد.

شرکت ال جی با رونمایی از قابلیت OnScreen Controller تنظیمات مانیتور را ساده‌تر کرد. کاربران پس از روشن شدن کامپیوتر، می‌توانند این قابلیت را اجرا کرده و به تمام تنظیمات مانیتور از نور و روشنایی گرفته تا کنتراست و دمای رنگ دست پیدا کنند.

مانیتور ال جی با پشتیبانی از فناوری شرکت AMD

شرکت AMD برای هماهنگ کردن نرخ تولید تصاویر در کارت گرافیک و نرخ نمایش آن در مانیتور، فناوری FreeSync را توسعه داده است. این فناوری در مانیتورهای معدودی پشتیبانی می‌شود.

خوشبختانه این مانیتور 24 اینچی ال جی به این فناوری مجهز شده است و دیگر شاهد به وجود آمدن مشکلاتی نظیر تاخیر یا پارگی تصویر نخواهید بود.

توجه داشته باشید که فقط زمانی می‌توانید از این قابلیت شرکت AMD استفاده کنید که کارت گرافیک کامپیوتر شما هم از فناوری FreeSync پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید : Adaptive Sync یا فناوری تطبیق نرخ نوسازی تصویر چیست؟

مجهز به قابلیت‌های گیمینگ

وجود قابلیت‌های گسترده گیمینگ روی قیمت مانیتور ال جی تاثیرگذار است. این شرکت مجموعه‌ای از قابلیت‌های گیمینگ را برای مانیتور 24 اینچی خود در نظر گرفته است که در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • فناوری Dynamic Action Sync: با وجود این فناوری، سرعت واکنش شما در حین بازی بیشتر می‌شود و از تاخیرهایی که منجر به امتیاز دادن به رقبا شود جلوگیری خواهید کرد.
  • قابلیت Black Stabilizer: این قابلیت تاریک‌ترین بخش‌های گیم پلی را به گونه‌ای روشن می‌کند که رقبای شما نتوانند از این بخش‌های تیره برای مخفی شدن استفاده کنند.
  • قابلیت Crosshair: این قابلیت برای گیمرهایی که بازی‌های تیراندازی انجام می‌دهند مناسب است. با فعال کردن این قابلیت نشانه‌ای در وسط مانیتور ظاهر می‌شود. شما می‌توانید از این نشانه برای تیراندازی دقیق‌تر در بازی استفاده کنید.

18 ماه گارانتی آونگ

مانیتور 24 اینچ ال جی مدل 24MP400-B با گارانتی 18 ماهه آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسد. همانطور که قبلا هم گفته شد محدوده قیمت این محصول بین 5 تا 7 میلیون تومان است.

شرکت آونگ به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش در ایران، این مانیتور را 18 ماه گارانتی کرده است. آونگ با بیش از 300 نمایندگی در ایران یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های گارانتی محسوب می‌شود.

2. مانیتور 29 اینچی ال جی مدل 29WQ600-W

اگر به دنبال یک مانیتور با ابعاد بزرگتر از 27 اینچ هستید، مانیتور 29 اینچی ال جی مدل 29WQ600-W قیمت مناسبی دارد.

این مانیتور ال جی اولترا واید در بازار ایران در محدوده قیمت 14 تا 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد و امکانات متعددی دارد.

مانیتور ال جی 29 اینچ

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور را معرفی می‌کنیم:

مانیتور ال جی با پشتیبانی از فناوری HDR10

شرکت ال جی مانیتور 29 اینچ مدل 29WQ600-W را به آخرین نسخه از فناوری HDR مجهز کرده است. این فناوری به طور مستقیم روی تجربه جدیدی از رنگ‌ها در مانیتور تاثیرگذار خواهد بود.

به لطف این فناوری روشنایی و وضوح رنگی مانیتور LG به شکل واقعی‌تر نمایش داده می‌شود. این قابلیت برای گیمرها و افرادی که می‌خواهند با مانیتور 29 اینچ ال جی فیلم‌های سینمایی با کیفیت بالا تماشا کنند بسیار هیجان‌انگیز است.

بیشتر بخوانید : فناوری HDR چیست؟ 9 مزیت مانیتور HDR نسبت به مانیتورهای عادی

وضوح Ultra Wide Full HD با رزولوشن 2560 در 1080

صفحه نمایش بزرگ‌تر تجربه تماشای فیلم یا انجام بازی را جذاب‌تر می‌کند. شرکت ال جی اندازه این مانیتور را اولترا واید در نظر گرفته است. با وجود رزولوشن Full HD تصاویر با اندازه 2560 در 1080 پیکسل روی مانیتور نمایش داده می‌شوند.

توجه داشته باشید که این مانیتور تا 33 درصد بزرگتر از مانیتورهای 1920 در 1080 یا FullHD رایج، تصاویر را به شما نشان می‌دهد و فضای کاری گسترده‌تری در اختیار شما خواهد بود.

قابلیت OnScreen Control

برای دسترسی به تنظیمات این مانیتور LG، خبری از کلیدهای فیزیکی روی بدنه مانیتور نیست. شرکت ال جی پیشنهاد بهتری برای این کار ارائه داده است. با اجرای نرم‌افزار اختصاصی OnScreen Control همه تنظیمات در دست شما خواهد بود.

کافیست این برنامه را در کامپیوتر خود اجرا کنید تا پنجره تنظیمات مانیتور باز شود. حالا می‌توانید روشنایی، رنگ، کنتراست و تمام ویژگی‌های مانیتور خود را به صورتی دستی و با چند کلیک ساده تغییر دهید.

پشتیبانی از USB Type-C

اینکه یک مانیتور علاوه بر ورودی‌های HDMI و Display Port از ورودی USB Type-C هم پشتیبانی کند یک قابلیت ویژه محسوب می‌شود. خوشبختانه مانیتور 29 اینچی ال جی دارای این پورت USB است.

با استفاده از این پورت می‌توانید مانیتور یا کامپیوترهای مختلف را به این مانیتور متصل کنید. حتما می‌دانید که کیفیت انتقال تصاویر از طریق پورت USB Type-C بسیار بالاست و به هیچ وجه باعث کاهش کیفیت نمی‌شود.

مانیتور ال جی دارای دو اسپیکر MaxxAudio

شرکت ال جی برای اینکه کاربران مانیتورهای این شرکت از خرید اسپیکر بی‌نیاز شوند برای برخی از مانیتورهای خود اسپیکرهایی در نظر گرفته است.

این مانیتور 29 اینچی LG هم به دو اسپیکر MaxxAudio مجهز شده که توانی معادل 7 وات دارند. این دو اسپیکر در دو طرف پنل مانیتور قرار داده شده تا صدا به صورت متوازن منتشر شود.

پشتیبانی از قابلیت‌های گیمینگ

همانطور که قبلا هم گفته شد شرکت ال جی برای مانیتورهای خود طیف وسیعی از قابلیت‌های گیمینگ را در نظر گرفته است.

مانیتور 29 اینچی ال جی هم از این قاعده مستثنی نیست. در زیر قابلیت‌های گیمینگ این مانیتور فهرست شده است.

  • فناوری AMD FreeSync
  • فناوری Dynamic Action Sync
  • قابلیت Black Stabilizer
  • قابلیت Crosshair

3. مانیتور 32 اینچ ال جی مدل 32GN550-B

اگر به دنبال یک مانیتور 32 اینچی هستید، شرکت ال جی مدل 32GN550-B را پیشنهاد می‌کنید. این مانیتور در بازار ایران با قیمت حدودی 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مانیتور های ال جی

در زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور 32 اینچ را معرفی می‌کنیم:

نرخ تازه‌سازی 165Hz

انجام بازی‌های پرسرعت و رقابتی با کامپیوتر نیاز به مانیتوری دارد که نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) آن عدد بالایی باشد. مانیتور مدل 32GN550-B ال جی گرچه اندازه بزرگی دارد اما نرخ تازه‌سازی آن بالا در نظر گرفته شده است.

این مانیتور نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی دارد. گیمرهای حرفه‌ای بهتر می‌دانند که نرخ تازه‌سازی بالای 100 هرتز چه تاثیری رو کیفیت نمایش بازی در مانیتور دارد. این ویژگی باعث شده تمام پیکسل‌های نوری مانیتور در حین انجام بازی‌های سرعتی با دقت و سرعت بالایی تغییر کنند.

سرعت پاسخگویی بالا

ویژگی دومی که برای مانیتور مدل 32GN550-B شرکت ال جی می‌توان اشاره کرد، سرعت بالای پاسخگویی آن است. هر چقدر سرعت پاسخگویی یک مانیتور بیشتر باشد، تصاویر بازی‌هایی مانند ماشین سواری یا فوتبال با وضوح بهتری نمایش داده می‌شود.

سرعت پاسخگویی این مانیتور ال جی کمتر از 1 میلی ثانیه است. در واقع پس از ارسال تصویر توسط کارت گرافیک به مانیتور، در کمتر از 1 میلی ثانیه این تصاویر پردازش شده و بدون تاخیر نمایش داده می‌شود.

مجهز به فناوری HDR10

یکی دیگر از از ویژگی‌های این مانیتور LG وجود آخرین نسخه از فناوری HDR در آن است. فناوری HDR10 باعث شده رنگ‌های مانیتور با کیفیت و وضوح بیشتری به نمایش در آیند.

همچنین این مانیتور تا 95 درصد از طیف رنگی sRGB را پشتیبانی می‌کند. بنابراین بیشتر رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارد با کیفیت بسیار بالایی در این مانیتور نمایش داده می‌شود.

قابلیت تغییر شیب و زاویه

این مانیتور LG به گونه‌ای طراحی شده که کاربران با هر قد و جثه‌ای می‌توانند روبه‌روی آن نشسته و زاویه و شیب آن را تنظیم کنند.

قابلیت تنظیم شیب و زاویه مانیتور از ایجاد درد در گردن و سر جلوگیری می‌کند و برای کاربرانی که ساعت‌های طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنند بسیار مناسب است.

پشتیبانی از قابلیت‌های گیمینگ

این مانیتور 30 اینچ ال جی از مجموعه‌ای از قابلیت‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کند. در زیر این قابلیت‌ها فهرست شده است:

  • فناوری AMD FreeSync
  • فناوری NVIDIA G-Sync
  • فناوری Dynamic Action Sync
  • قابلیت Black Stabilizer
  • قابلیت Crosshair

سخن پایانی

در این مقاله 3 مانیتور ال جی در بازه‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی کردیم. این مانیتورها از قیمت 5 تا 30 میلیون تومان را شامل می‌شدند. توجه داشته باشید که هر سه مانیتور با گارانتی طولانی مدت آونگ در بازار ایران عرضه شده‌اند.