راهنمای خرید مودم TD-LTE برای کاربری‌های مختلف

هنوز از مودم سیمی برای خانه یا محل کار استفاده می‌کنید؟ چند سالی می‌شود که مودم‌های TD LTE معرفی شده‌اند و روز به روز بر محبوبیت این مودم‌های بی‌سیم افزوده می‌شود.

اما بسیاری از کاربران هنوز نمی‌دانند چطور از یک مودم ADSL به یک مودم TD LTE مهاجرت کنند؟ همچنین هنوز ویژگی‌های برجسته‌ این مودم‌ها برای بسیاری از مردم بیان نشده است.

در این مقاله قصد داریم تمام نکات مربوط به راهنمای خرید مودم TD LTE برای کاربری‌های مختلف را بیان کنیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید مودم کنید.

اگر شما هم همین زودی‌ها قصد خرید مودم TD LTE ارزان قیمت و البته با کیفیت دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا یکی از پرطرفدارترین مودم‌های TD LTE بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

مودم TD LTE چیست؟

در یک تعریف ساده به مودم‌هایی که از طریق سیم کارت به اینترنت متصل می‌شوند، مودم TD LTE می‌گویند.

در واقع برای فعالسازی این مودم‌ها، پس از عقد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس، باید مودم مخصوص و سیم کارت مخصوص خریداری کنید.

سیم کارتی که برای این نوع مودم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع دیتا بوده و برای تماس گرفتن مناسب نیست.

پس از قرار دادن سیم کارت در این نوع مودم‌ها، سیم کارت به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی متصل می‌شود.

سرعت بالای دانلود و آپلود این نوع مودم‌ها باعث شده روز به روز طرفداران خرید مودم و اینترنت ثابت TD LTE بیشتر شود.

مودم TD-LTE بهتر است یا مودم ADSL؟

اگر مودم‌های TD LTE را به زبان ساده مودم بی‌سیم بنامیم، به مودم‌های ADSL باید مودم مبتنی بر سیم گفت.

در واقع مودم و سرویس‌های ADSL برای اتصال کاربران به اینترنت به پریزهای خط تلفن نیاز دارند. باید این مودم‌ها را از طریق کابل به پریز تلفن خانه یا محل کار متصل کرد.

بنابراین در زمینه دریافت اینترنت، مودم‌های TD LTE بی‌سیم بوده و مودم‌های ADSL از نوع با سیم محسوب می‌شوند.

اما برای اینکه بدانید کدامیک از این مودم‌ها بهتر است باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • سرعت اینترنت: هر دو نوع اینترنت TD LTE و ADSL سرعت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته سرعت اینترنت مودم‌های ADSL با توجه به موقعیت جغرافیایی افراد و تراکم مشترکین خطوط تلفن ممکن است کاهش پیدا کند.
  • احتمال قطعی: قطع و وصل شدن اینترنت مشکلی‌ست که بیشتر در اینترنت ADSL وجود دارد. زیرساخت‌های اینترنت ADSL بر پایه کابل‌های مسی استوار است و به همین دلیل با گذشت زمان و فرسوده شدن این کابل‌ها، قطعی‌های اینترنت هم بیشتر می‌شود.
  • قیمت: گرچه مودم‌های ADSL و TD LTE از نظر قیمت تقریبا در یک محدوده قرار می‌گیرند اما به دلیل جدید بودن فناوری TD LTE، تنوع مودم‌های این فناوری کمتر از ADSL است. همین موضوع باعث شده تعداد مودم‌های ارزان قیمت ADSL بیشتر از تعداد مودم TD LTE ارزان قیمت باشد.

قوی ترین مودم ایران

بهترین مودم TD LTE برای گیم و تماشای ویدیوی 4K

با خواندن مطالب بالا اگر قصد خرید مودم TD LTE دارید و می‌خواهید از مودم‌های سیمی و محدود ADSL به مودم‌های بی‌سیم مهاجرت کنید، خوب است یکی از پرطرفدارترین مودم‌های TD LTE در ایران را به شما معرفی کنیم.

مودم روتر 4G TD-LTE بی سیم نتربیت مدل NW-651D به ویژگی‌های هیجان‌انگیز و سرعت بالای خود، در چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اگر به فکر خرید مودم TD LTE ارزان، با کیفیت، پرسرعت و با گارانتی معتبر هستید، با بهترین مودم نتربیت آشنا شوید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم را معرفی می‌کنیم:

سرعت بسیار بالا

مهم‌ترین دغدغه کاربران برای دسترسی به اینترنت، سرعت است. با خرید مودم TD LTE نتربیت مدل NW-651D سرعت دانلود و آپلود بالایی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این مودم به لطف برخورداری از استاندارد IEEE 802.11ac می‌تواند سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد.

این ویژگی برای کاربران حرفه‌ای بسیار جذاب است. آنها می‌توانند از سرعت بالای مودم برای تماشای فیلم‌های 4K و یا انجام بازی‌های ویدیویی به صورت آنلاین استفاده کنند.

البته لازم به ذکر است که سرعت مودم به سرویسی که از شرکت ارائه دهنده اینترنت خریداری کرده‌اید هم مرتبط می‌شود. سرویس‌های اینترنت ثابت TD LTE سرعت‌ها و قیمت‌های متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید : هر آنچه که باید درباره اینترنت ثابت TD-LTE بدانید

مناسب برای ایجاد شبکه

مودم‌هایی که پورت‌های مختلف شبکه داشته باشند، دست کاربران برای اتصال دستگاه‌های متعدد به مودم را باز می‌گذارند.

کمپانی نتربیت (Neterbit) برای مودم مدل NW-651D چهار پورت شبکه در نظر گرفته است. این 4 پورت چه کاربردی دارند؟

3 پورت از پورت‌های شبکه این مودم از نوع LAN هستند. کاربران می‌توانند دستگاه‌هایی مانند دوربین مدار بسته، پرینتر و کامپیوتر را از طریق کابل LAN به مودم وصل کرده و اینترنت دریافت کنند.

یکی از پورت‌های این مودم از نوع WAN است. این پورت قابلیت شبکه‌سازی و انتقال اینترنت به بخش‌های مختلف یک خانه یا سازمان را تسهیل می‌کند.

دارای قابلیت نصب VPN

این روزها همه دنبال VPN مناسب برای گوشی یا کامپیوتر خود هستند. خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند که می‌توان روی مودم هم VPN نصب کرد.

مودم NW-651D نتربیت قابلیت نصب VPN دارد. این قابلیت روی تعداد کمی از مودم‌های موجود در بازار قرار دارد. در واقع در هنگام خرید مودم TD LTE باید حتما مشخصات فنی آن را با دقت نگاه کنید تا از وجود این قابلیت مطمئن شوید.

اینکه بتوانید روی مودم خود VPN فعال کنید برای کاربرانی که تلویزیون هوشمند دارند و می‌خواهند از طریق آن به سایت‌هایی مانند یوتیوب یا نتفلیکس دسترسی داشته باشند بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بهترین مودم با قابلیت VPN در ایران

دارای دو آنتن قدرتمند

تمام آنچه مودم‌های TD LTE در اختیار شما قرار می‌دهند، به آنتن‌های آنها بستگی دارد. هرچقدر کیفیت آنتن‌های یک مودم بهتر باشد، قطعا قدرت دریافت و ارسال داده‌های آن هم بیشتر می‌شود.

مودم نتربیت مدل NW-651D با دو آنتن خارجی ساخته شده است. یکی از آنتن‌ها وظیفه دارد به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی متصل شده و کار دانلود و آپلود را انجام دهد.

آنتن دیگری که روی مودم قرار دارد، مستقیما روی برد آن تاثیرگذار است. در واقع همین آنتن است که باعث می‌شود شما تا چندین متر دورتر از مودم بتواند به آن متصل شده و اینترنت دریافت کنید.

گارانتی 3 ساله

کمپانی نتربیت برای اینکه خیال مشتریان خود را راحت کند، تمام مودم‌های خود را با گارانتی آونگ به بازار عرضه کرده است.

آونگ یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است. این شرکت نمایندگی انحصاری برندهای معروفی مانند ADATA و D-Link را برعهده گرفته است.

بنابراین خرید مودم TD LTE ارزان قیمت با وجود گارانتی معتبری که دارد خیال مشتریان را از هر جهت راحت می‌کند.

شرکت آونگ به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان بوده و خدماتی مانند تعمیر و تعویض محصولاتی که نقص فنی دارند را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین گارانتی مودم کدام است؟ گارانتی مودم چی بخرم؟

سخن پایانی

برای خرید مودم TD LTE نیازی نیست تمام بازار را جستجو کنید و در نهایت یک مودم گران قیمت خریداری کنید.

در گام اول باید ویژگی‌های یک مودم TD-LTE خوب را بشناسید و سپس از یک برند معتبر مودم خود را بخرید.

ما در این مقاله نکاتی به عنوان راهنمای خرید مودم TD LTE بیان کرده و مودم نتربیت مدل NW-651D به عنوان یک نمونه مناسب برای خرید چنین مودم‌هایی به شما پیشنهاد دادیم. شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.