MSI بار دیگر با معرفی نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 3090 Ti بازار را شگفت‌زده کرد

کمتر کسی در حوزه گیمینگ و تکنولوژی کامپیوتری حضور دارد که ام‌اس‌آی را به‌عنوان یکی از برند‌های پیشرو نشناسد. برند MSI اخیرا نسخه جدیدی از کارت گرافیک RTX 3090 Ti را معرفی کرده است.

این کارت که یکی از کارت‌های گرافیک پرچم‌دار MSI محسوب می‌شود، ویژگی‌های بسیار قابل‌توجهی دارد. ویژگی‌هایی که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمر‌ها تبدیل کرده است. مهم ترین ویژگی‌های آن شامل موارد زیر است:

  • 10752 هسته Cuda
  • واحدهای رهگیری پرتو با 78 ترافلاپس قدرت پردازشی
  • 40 ترافلاپس قدرت پردازشی در واحدهای سایه زنی
  • 320 ترافلاپس قدرت پردازشی در واحدهای شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Tensor
  • 24 گیگابایت حافظه بسیار سریع GDDR6X با سرعت 21Gbps
  • پهنای باند 1 ترابایت بر ثانیه

این ویژگی‌ها و امکانات باعث شده تا کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرها، تولید‌کنندگان محتوا، متخصصین علم داده، هوش مصنوعی و طراحان باشند.

عرضه RTX 3090 Ti در 3 سری

شگفتی این کارت گرافیک در استفاده از سه مدل قدرتمند GAMING TRIO، SUPRIM و BLACK است. مدل‌هایی که از قدرتمندترین و کامل‌ترین کار‌ت‌های گرافیکی برند ام‌اس‌آی محسوب می‌شوند.

به‌ این‌ ترتیب، کارت گرافیک جدید برند ام‌اس‌آی از ویژگی‌هایی مثل خنک‌کنندگی بسیار بهتر، طراحی بهینه مدارها و جدید‌ترین اجزاء کارت‌های گرافیک استفاده کرده است.

برای آشنایی بیشتر، هر سه سری از کارت‌های گرافیکی استفاده شده در این محصول جدید را با هم بررسی می‌کنیم.

سری SUPRIM MSI

کارت‌های گرافیکی سری SUPRIM برای کارایی، بهره‌وری و پرستیژ بالا طراحی شده‌اند. این سری از کارت‌های گرافیکی برند ام‌اس‌آی به‌خاطر بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین سیستم خنک‌کننده شناخته‌ می‌شوند.

دمای قطعات حساس برد آن توسط سه فن TROX نسخه 4، هیت پایپ‌های متراکم، پره‌های ویژه هیت سینک برای هدایت جریان هوا و سطح تماس مسی (Base Plate) به‌خوبی دفع و کنترل می‌شوند.

بیشترین جذابیت ظاهری این کارت گرافیک معطوف به بدنه آلومینیومی در سطح خارجی خنک‌کننده و بک پلیت کارت است که باعث شده طول آن هم بیشتر به نظر برسد.

همچنین قابلیت RGB Mustic Light با طیف وسیعی از رنگ‌ها ظاهر آن را چشمگیرتر کرده است. کاربران با استفاده از Dual BIOS قابلیت انتخاب بین دو حالت نویز کم یا کارایی بالاتر را هم دارند.

سری GAMING TRIO

محصولات سری GAMING TRIO را با ویژگی‌های مهمی مثل کارایی، خنک‌کنندگی و نویز کم می‌شناسند که GeForce RTX 3090 Ti هم این ویژگی‌ها را از این سری به ارث برده است.

وظیفه کنترل حرارت این محصول جدید ام‌اس‌آی در وهله اول به عهده TRI FROZR 2 است. طراحی TORX Fan 4.0 با جفت پره‌های متصل‌ به‌ هم باعث می‌شود تا جریان هوا به‌ درستی سمت هیت‌سینک‌ها هدایت شود.

سطح تماس بزرگ مسی دفع عالی گرما از حافظه گرافیکی را به عهده گرفته است. بک پلیت مات آن هم علاوه بر تقویت مقاومت فیزیکی، به کمک پد‌های حرارتی آمده تا وظیفه خنک‌کنندگی به شیوه پسیو را بهبود دهد.

در آخر هم براکت‌های داخلی ضد خم برای محافظت از بخش‌های حساس محصول اضافه شده‌اند.

طراحان، زیبایی و جلوه ظاهری این سری را با فناوری Mystic Light بهبود داده‌اند که از طریق بسته نرم‌افزاری MSI Center قابل‌کنترل است.

این فناوری به کمک Mystic Light Sync و Ambient Link می‌تواند نورپردازی RGB این کارت گرافیک را با دیگر قطعات سیستم هماهنگ کند.

سری BLACK TRIO

تکه آخر پازل قدرت کارت‌های گرافیک GeForce TRX 3090 Ti ام‌اس‌آی با سری BLACK TRIO MSI کامل می‌شود. این محصول هم از TORX Fan 4.0 و جفت پره‌های فن متصل شده استفاده می‌کند تا بتواند خنک‌کنندگی دستگاه را به بهترین صورت انجام دهند.

علاوه بر این، بک پلیت فلزی و بدنه زیبای فلزی آن هم ظاهری شکیل و چشم‌نواز به آن داده که می‌تواند گوی رقابت زیبایی و جذابیت را هم از رقبای خود با سرعت بسیار زیادی برباید.

در نتیجه افزودن این سه کارت گرافیک به سبد محصولات برند ام‌اس‌آی، کارت‌های گرافیک GeForce TRX 3090 Ti یکی از بهترین و کامل‌ترین محصولاتی است که تا امروز به بازار رسیده‌اند.