کارت گرافیک با گارانتی یا بدون گارانتی؛ مسئله این است!

به فکر خرید کارت گرافیک جدید برای کامپیوتر خود هستید؟ وقتی با توجه به بودجه‌ای که دارید، مدل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، یک موضوع مهم مطرح می‌شود: گارانتی کارت گرافیک.

خرید کارت گرافیک با گارانتی یا بدون گارانتی سوالی‌ست که خیلی از مردم می‌پرسند. از آنجایی که کارت گرافیک‌های گیمینگ در حالت عادی قیمت بالایی دارند و اگر گارانتی داشته باشند گران‌تر هم می‌شوند، خیلی‌ها از خرید کارت گرافیک با گارانتی صرف نظر می‌کنند.

اما این یک اشتباه بزرگ است و ممکن است باعث پشیمانی شما شود. چرا؟! در ادامه اهمیت خرید کارت گرافیک با گارانتی را بیان می‌کنیم.

اگر قصد خرید کارت گرافیک را دارید و می‌خواهید با یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای کارت گرافیک در ایران آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا گارانتی کارت گرافیک اهمیت دارد؟

ضمانت کارت گرافیک اهمیت بسیاری دارد چون در صورت وقوع هرگونه خرابی یا مشکل فنی، گارانتی می‌تواند به شما کمک کند.

این ساده‌ترین و مهم‌ترین دلیلی بود که می‌توان برای خرید گرافیک با ضمانت بیان کرد. ضمانت گرافیک معمولا مدت زمان مشخصی اعتبار دارد و در صورت خراب شدن شما می‌توانید از خدمات گارانتی آن استفاده کنید.

گارانتی کارت گرافیک MSI

در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل برای اهمیت خرید کارت گرافیک با ضمانت را بیان می‌کنیم:

1. پوشش تعمیرات و تعویض

وقتی یک کارت گرافیک با گارانتی خریداری می‌کنید، این اطمینان به شما داده می‌شود که در صورت خرابی یا بروز حادثه، شرکت ارائه دهنده گارانتی، تعمیرات مربوط به آن را انجام دهد.

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی متخصصان خبره‌ای برای تعمیر در اختیار دارند که به صورت ویژه روی تعمیر برخی از کارت‌های گرافیک تمرکز دارند.

در صورت خرید کارت گرافیک با گارانتی این خدمات تعمیر برای شما رایگان خواهد شد و نیازی نیست با صرف هزینه‌های بالا، کارت گرافیک را تعمیر کنید.

همچنین در صورتی که نقص کارت گرافیک خیلی جدی باشد، شرکت ارائه دهنده گارانتی موظف است محصول را تعویض کرده و یک کارت گرافیک جدید برای شما ارسال کنید.

2. اعتماد به کیفیت با گارانتی کارت گرافیک

گارانتی نشان دهنده اعتماد سازنده به کیفیت محصول است. تولید کنندگانی که اعتماد به کیفیت کارت گرافیک خود دارند، معمولاً گارانتی طولانی مدت را برای محصولاتشان ارائه می‌دهند.

بنابراین در هنگام خرید کارت گرافیک، علاوه بر اینکه به برچسب گارانتی توجه می‌کنید، ببینید مدت زمان گارانتی چقدر است؛ این زمان هرچقدر طولانی‌تر باشد یعنی کیفیت محصول و عمر مفید کارت گرافیک بالاتر بوده و تا چندین سال بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

3. حفاظت از سرمایه

در میان قطعات کامپیوتر، کارت گرافیک یکی از قطعاتی‌ست که قیمت نسبتا بالایی دارد و جزو قطعات ارزشمند کامپیوتر محسوب می‌شود.

وقتی یک کارت گرافیک با گارانتی طولانی مدت خریداری می‌کنید در واقع از سرمایه خود حفاظت کرده‌اید.

در صورت وقوع هرگونه خرابی، شرکت‌های گارانتی کننده موظف هستند تمام مسئولیت‌های مربوط به تعمیر یا تعویض کارت گرافیک را بر عهده بگیرند و از بابت صرف هزینه خیال شما راحت می‌شود.

بنابراین با خرید کارت گرافیک با گارانتی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داده‌اید.

بیشتر بخوانید : 4 گزینه پیشنهادی برای خرید کارت گرافیک AMD در ایران

کارت گرافیک با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی؟

خرید کارت گرافیک با گارانتی یا بدون آن، تصمیمی است که بستگی به شرایط شما و ترجیحات شخصی دارد.

گارانتی کارت گرافیک ام اس آی

اما قصد داریم در ادامه، برخی از نکاتی که در هنگام انتخاب بین این دو گزینه باید به آنها توجه داشته باشید را بیان کنیم:

1. میزان بودجه

خرید کارت گرافیک با گارانتی قطعا هزینه بیشتری دارد. اما این فقط بخش سطحی ماجراست! اگر در بلند مدت به این موضوع نگاه کنید، با خرید ضمانت کارت گرافیک، از هزینه‌های احتمالی برای تعمیر آن راحت می‌شوید.

خرید کارت گرافیک با گارانتی می‌تواند به شما اطمینان بیشتری دهد که در صورت خرابی به صورت رایگان تمام خدمات مربوط به تعمیر توسط شرکت ارائه دهنده گارانتی انجام می‌شود. این در واقع یک نوع بیمه است که هزینه‌های ناگهانی و غیرمنتظره را کاهش می‌دهد.

2. اعتماد به کیفیت

اگر دنبال یک کارت گرافیک با کیفیت بالاتر هستید حتما مدل گارانتی‌دار را خریداری کنید. کارت گرافیک‌هایی که با گارانتی عرضه می‌شوند، کیفیت بالاتری دارند.

البته باید به شرکت ارائه دهنده گارانتی و مدت زمان آن هم توجه کرد. ممکن است یک شرکت گمنام کارت گرافیک را ضمانت کرده باشد که در این صورت قطعا خرید چنین محصولی اشتباه است.

همچنین مدت زمان کم گارانتی هم نشان دهنده کیفیت پایین محصول است. پس کارت گرافیک با گارانتی معتبر و طولانی مدت خریداری کنید.

3. دسترسی به خدمات پس از فروش با گارانتی کارت گرافیک

اگر بودجه کافی برای خرید کارت گرافیک با گارانتی دارید، حتما چنین مدل کارت گرافیکی بخرید تا از خدمات پس از فروش آن هم بهره‌مند شوید.

شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در زمینه نصب و راه‌اندازی کارت‌های گرافیک به شما مشورت می‌دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید با کارشناسان آنها تماس گرفته و مشکل خود را به صورت رایگان با آنها در میان بگذارید.

4. ریسک خرابی و تعمیر

کارت گرافیک‌ها، همانند سایر قطعات سخت افزاری، ممکن است به علت عیب فنی یا خرابی‌های غیرمنتظره خراب شوند. در صورتی که ریسک خرابی برای شما مهم نیست می‌توانید کارت گرافیک بدون گارانتی بخرید.

اما به دلیل وجود نوسانات زیاد برق در ایران و همچنین بروز حوادث غیر قابل پیش‌بینی ممکن است آسیب‌های ناگهانی به کارت گرافیک وارد شود (در مقاله علائم سوختن کارت گرافیک این موارد را کامل بررسی کردیم) در صورتی که محصول شما گارانتی نداشته باشد، باید هزینه زیادی برای تعمیر آن پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع: چگونه کارت گرافیک مناسب انتخاب کنیم؟

آونگ؛ بهترین گارانتی کارت گرافیک در ایران

حالا که با دلایل خرید کارت گرافیک با ضمانت آشنا شدید، خوب است یکی از قدیمی‌ترین و البته خوشنام‌ترین شرکت‌های ایرانی که برای کارت گرافیک‌های موجود در بازار گارانتی ارائه می‌کند را بشناسید.

کمپانی آونگ بیش از 15 سال است که در زمینه ارائه خدمات پس از فروش فعالیت می‌کند. این شرکت به طور خاص روی محصولات کمپانی MSI تمرکز دارد و گارانتی‌ها طولانی مدتی برای کارت گرافیک‌های MSI ارائه داده است.

گارانتی موس XPG

گارانتی کارت گرافیک آونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر برچسب آونگ را روی جعبه یک کارت گرافیک مشاهده کردید، خیالتان از بابت خدمات این شرکت راحت باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ضمانت کارت گرافیک آونگ را بیان می‌کنیم:

1. بیش از یک دهه سابقه

شرکت آونگ کار خود را از سال 1385 آغاز کرد. این شرکت در ابتدا برای محصولات محدودی ضمانت تعمیر و تعویض ارائه می‌داد اما به مرور زمان سبد خدمات خود را تکمیل کرد.

حالا بیش از یک دهه است که آونگ در بازار ایران حضور دارد و اگر سری به فروشگاه‌های لوازم دیجیتال بزنید پشت جعبه بسیاری از محصولات، برچسب آونگ را مشاهده می‌کنید.

این شرکت در طول سال‌های گذشته گسترده خدمات و نمایندگی‌های خود در ایران را بیشتر کرده و حالا در بسیاری از استان‌های کشور نمایندگی فعال دارد.

2. پاسخگویی شبانه‌روزی

یکی از نشانه‌های یک شرکت حرفه‌ای این است که به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی به مشتریان خود خدمات ارائه دهد.

خوشبختانه آونگ در این زمینه پیشتاز بوده و جزو معدود شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است که به صورت شبانه‌روزی به سوالات و مشکلات مشتریان پاسخ می‌دهد.

بنابراین پس از خرید ضمانت کارت گرافیک از این شرکت، در صورتی که کارت گرافیک شما دچار مشکل شده باشد از طریق تماس تلفنی یا سایت آونگ می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید.

گارانتی ام اس آی

3. همکاری با برندهای معروف دنیا

شرکت آونگ به لطف مدیریت حرفه‌ای خود توانسته با بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا ارتباط برقرار کرده و به طور اختصاصی گارانتی محصولات آنها را بر عهده بگیرید.

از میان این شرکت‌ها باید به شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ای دیتا، الجی، دی لینک و MSI اشاره کرد. لازم به ذکر است که برخی از محصولات این شرکت‌ها به طور انحصاری فقط توسط آونگ در ایران گارانتی می‌شوند.

ارتباط با شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و مخابرات در دنیا نشان می‌دهد که آونگ اراده جدی در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان دارد و همین موضوع اعتماد آنها را بیشتر می‌کند.

خوب است بدانید که ضمانت کارت گرافیک MSI در ایران به طور ویژه توسط آونگ ارائه می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید تمام مدل‌های کارت گرافیک MSI را با گارانتی آونگ خریداری کنید.

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

کمپانی آونگ در بیشتر استان‌های ایران نمایندگی دارد و کاربران ایرانی می‌توانند روی خدمات پس از فروش این شرکت حساب ویژه‌ای باز کنند.

در زیر برخی از استان‌هایی که مرکز خدمات آونگ است نوشته شده:

  • تهران
  • البرز
  • اصفهان
  • خراسان رضوی
  • آذربایجان شرقی
  • سیستان و بلوچستان
  • کرمانشاه
  • گیلان
  • مازندران
  • مرکزی
  • خوزستان
  • فارس

لازم به ذکر است که آونگ در سراسر ایران بیش از 42 دفتر خدمات پس از فروش دارد که کارهای مربوط به تعمیر یا تعویض محصولات تحت گارانتی آونگ را انجام می‌دهند.

بنابراین فرقی نمی‌کند که در کجای ایران باشید، در صورتی که برچسب آونگ پشت محصولی که خریداری کرده‌اید حک شده، می‌توانید از خدمات این شرکت استفاده کنید.

5. کسب افتخارات کشوری

آونگ به دلیل خدمات گسترده و با کیفیتی که ارائه می‌دهد توانسته افتخارات زیادی را از سازمان‌های دولتی و غیردولتی دریافت کند.

به عنوان مثال باید به دریافت رتبه اول حمایت از مصرف کننده توسط این شرکت اشاره کرد. علاوه بر این آونگ توانسته رتبه اول گارانتی هارد در ایران را هم به دست آورد.

این شرکت با بیش از 15 سال سابقه در زمینه ارائه گارانتی توانسته به عنوان برترین نماینده شرکت ADATA در ایران معرفی شود که کسب این مقام بسیار با ارزش است.

سخن پایانی

خرید گرافیک با ضمانت خیال شما را از هر بابت راحت می‌کند. به دلیل قیمت بالایی که بسیاری از کارت گرافیک‌های حرفه‌ای دارند، بهتر است محصولی با گارانتی طولانی مدت و از یک شرکت معتبر خریداری کنید.

ما در این مقاله شرکت آونگ، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران را به عنوان بهترین شرکت ضمانت گرافیک معرفی کردیم. این شرکت کارت گرافیک‌های MSI موجود در بازار ایران را ضمانت کرده و خدمات پس از فروش آنها را ارائه می‌دهد.