گارانتی معتبر برای مادربرد؛ بهترین گارانتی مادربرد کدام است؟

با توجه به اینکه مادربردها با قطعات بسیار زیاد و پیچیده‌ای ساخته شده‌اند، احتمال خرابی آن‌ها نسبت به سایر قطعات کامپیوتر بیشتر است. بنابراین باید قبل از خرید مادربرد به وجود گارانتی مطمئن برای آن توجه داشته باشید.

گارانتی مادربرد خیال کاربران را از بابت سلامت و طول عمر مادربرد راحت می‌کند.

اما باید به این نکته هم توجه داشت که گارانتی معتبری برای مادربرد انتخاب کنید. برخی از مادربردهای موجود در بازار با گارانتی ناشناخته و حتی تقلبی عرضه شده‌اند.

شما در هنگام خرید مادربرد باید علاوه بر اینکه به مشخصات مادربرد، قیمت و گارانتی آن توجه می‌کنید، از معتبر بودن شرکت ارائه دهنده گارانتی هم مطمئن شوید.

اگر قصد خرید مادربرد را دارید، این مقاله را از دست ندهید تا با بهترین گارانتی مادربرد در بازار ایران آشنا شوید.

چرا گارانتی مادربرد اهمیت دارد؟

مادربرد یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است که عملکرد صحیح این قطعه به طور مستقیم رو عملکرد سایر قطعات مانند پردازنده، رم و کارت گرافیک تاثیرگذار است.

به همین دلیل است که سلامت مادربرد از اهمیت بالایی برخوردار است و هر زمان که مادربرد خراب شود ممکن است به سایر قطعات هم آسیب جدی وارد شود.

بهترین گارانتی مادربرد ام اس آی

با توجه به اینکه مادربرد جزو حساس‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین قطعات کامپیوتر است، احتمال اینکه زودتر از سایر قطعات خراب شود وجود دارد.

به همین دلیل گارانتی مادربرد بسیار اهمیت دارد تا کاربران در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی، اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنند.

در ادامه برخی از دلایل اهمیت وجود گارانتی برای انواع مادربرد را بیان می‌کنیم:

1. هزینه کمتر

مادربردها یکی از گران‌قیمت‌ترین قطعات کامپیوتر محسوب می‌شوند.

کاربران حرفه‌ای و گیمرها می‌دانند که اگر یک مادربرد نسل جدید خریداری کنند، تا چندین سال می‌توانند قطعات پیشرفته مانند کارت گرافیک و رم را روی آن نصب کرده و استفاده کنند. در همین راستا توصیه می‌کنیم با جدیدترین مادربردهای اینتل آشنا شوید.

بنابراین خرید مادربردی که گارانتی داشته باشد، مانند یک سرمایه‌گذاری است. در واقع شما روی محصولی سرمایه‌گذاری می‌کنید که با گذشت زمان ارزش آن هم بیشتر می‌شود.

به همین دلیل خرید مادربردی که گارانتی معتبر داشته باشد بسیار اهمیت دارد. گارانتی طولانی مدت و مطمئن می‌تواند ارزش محصول را تا چندین برابر افزایش دهد.

2. طول عمر بیشتر

نکته جالب درباره گارانتی مادربرد این است که شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی اغلب، محصولاتی را ضمانت می‌کنند که از کیفیت و طول عمر بالای آنها اطمینان دارند.

بنابراین اگر در هنگام خرید مادربرد، دیدید که یک شرکت معتبر ایرانی آن را تا چندین سال گارانتی کرده است خیالتان از بابت کیفیت آن مادربرد راحت باشد.

به طور کلی، هرچقدر گارانتی یک مادربرد بیشتر باشد، احتمال اینکه طول عمر و کیفیت آن بیشتر باشد وجود دارد.

3. سرعت در تعمیر یا تعویض

از دیگر دلایل اهمیت وجود گارانتی معتبر مادربرد، خدماتی مانند تعمیر یا تعویض آنهاست. شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در صورت نیاز مادربرد را تعمیر یا به طور کلی تعویض می‌کنند.

وقتی مادربردی می‌خرید که گارانتی معتبر دارد خیالتان از این بابت هم راحت می‌شود. حتما می‌دانید که به دلیل نصب قطعات مختلف روی مادربرد احتمال اینکه این قطعه دچار نقص فنی شود بسیار زیاد است.

شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی باید در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد مادربرد پاسخگوی مشتریان باشند، برای دریافت مادربرد بهانه‌تراشی نکنند و به سرعت کار تعمیر یا تعویض آن را انجام دهند.

4. جلب اعتماد مشتریان

یکی از مهم‌ترین موضوعات در فروش یک مادربرد، جلب اعتماد مشتریان است. وقتی مادربردی با گارانتی معتبر عرضه می‌شود مشتریان حس بهتری خواهند داشت.

به عنوان مثال مادربردهای شرکت MSI در ایران با گارانتی معتبر عرضه می‌شوند. در واقع این درخواست خود شرکت MSI بوده که یک شرکت معتبر در ایران وظیفه ضمانت محصولات MSI را بر عهده بگیرد.

با وجود گارانتی مادربرد MSI خیال مشتریانی که قصد خرید این مدل مادربردها را دارند راحت‌تر می‌شود. مشتریان می‌دانند که در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند مادربرد را تعمیر یا تعویض کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید مادربرد؛ هر آنچه که باید در سال 2022 بدانید

آونگ؛ بهترین گارانتی مادربرد در ایران

حالا که با دلایل اهمیت وجود گارانتی مادربرد آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین گارانتی مادربرد در ایران رسیده است.

آونگ (Avang) یکی از معتبرترین و در عین حال قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است. این شرکت سالهاست که محصولات شرکت‌های مختلفی از جمله ای دیتا، MSI و دی لینک را ضمانت می‌کند.

گارانتی معتبر مادربرد

وجود بیش از 300 نمایندگی فعال در ایران و پاسخگویی 24 ساعته به مشتریان تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های جذاب این شرکت ایرانی است.

ویژگی‌های گارانتی آونگ

در این بخش با ویژگی‌های گارانتی آونگ بیشتر آشنا می‌شوید تا در هنگام خرید مادربرد، در صورتی که برچسب گارانتی آونگ روی محصول زده شده بود، خیالتان راحت باشد.

1. سابقه درخشان

شرکت آونگ کار خود را از سال 1385 آغاز کرده است و همانطور که می‌بینید بیش از 15 سال در زمینه ارائه گارانتی به محصولات دیجیتال سابقه دارد.

این شرکت افتخارات متعددی هم در این عرصه به دست آورده است؛ به عنوان مثال می‌توان به دریافت رتبه اول حمایت از مصرف کننده، برترین گارانتی هارد و برترین نماینده شرکت ADATA در ایران اشاره کرد.

سابقه درخشان شرکت آونگ باعث شده وقتی نام این برند به عنوان گارانتی مادربرد یا سایر قطعات کامپیوتر دیده می‌شود خیال مشتریان راحت باشد.

2. پشتیبانی 24 ساعته

یکی دیگر از ویژگی‌های گارانتی آونگ پشتیبانی 24 ساعته این شرکت است. خراب شدن مادربرد ممکن است در هر ساعت از شبانه‌روز اتفاق بیفتد اما اینکه خیال کاربران از بابت پاسخگویی گارانتی راحت باشد بسیار مهم است.

کارشناسان آونگ به صورت 24 ساعته پاسخگوی کاربران هستند و به صورت تلفنی یا آنلاین مشکلات کاربران را شنیده و برطرف می‌کنند.

در صورتی که مادربرد کامپیوتر شما با مشکل جدی مواجه شده باشد می‌توانید با تماس تلفنی با کارشناسان آونگ اجازه ارسال مادربرد به نمایندگی‌های آونگ را دریافت کنید.

بهترین گارانتی مادربرد

3. گارانتی مادربرد از برندهای معتبر جهانی

آونگ این افتخار را بدست آورده که ضمانت محصولات برندهای معروف جهانی را بر عهده بگیرد. به عنوان مثال این شرکت گارانتی محصولات برندهای سامسونگ، الجی، وسترن دیجیتال، دی لینک، ای دیتا و MSI را بر عهده دارد.

مادربردهای MSI که جزو پرفروش‌ترین مادربردهای بازار ایران هستند هم توسط آونگ گارانتی می‌شود. حتما می‌دانید که شرکت MSI پس از شرکت‌های ایسوس و گیگابایت به عنوان سومین تولیدکننده مادربرد در دنیا شناخته می‌شود.

گارانتی مادربرد ام اس آی توسط شرکت آونگ انجام شده و از صفر تا صد تعمیرات این نوع مادربرد توسط متخصصان شرکت آونگ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین مادربرد گیمینگ MSI ؛ معرفی 4 مدل موجود در ایران

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

یکی دیگر از جذاب‌ترین ویژگی‌های شرکت آونگ، وجود بیش از 300 نمایندگی فعال از این شرکت در سراسر ایران است.

بنابراین در هرکجای ایران که باشید، به راحتی می‌توانید با نمایندگی‌های آونگ تماس بگیرید و محصولی که دچار نقص فنی شده را برای این نمایندگی‌ها ارسال کنید.

لازم به ذکر است که آونگ 42 دفتر خدمات پس از فروش هم دارد که به طور خاص برای تعمیر یا تعویض محصولات گارانتی شده اختصاص داده شده است.

همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که بیش از 200 نیروی متخصص در نمایندگی‌های شرکت آونگ فعالیت می‌کنند تا تعمیر و برطرف کردن نقص فنی محصولات را انجام دهند.

5. گارانتی مادربرد طولانی مدت

از دیگر ویژگی‌های گارانتی آونگ باید به ضمانت طولانی مدت آن اشاره کرد. این شرکت ایرانی به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده گارانتی مادربرد MSI، تمام مادربردهای این شرکت را تا 3 سال گارانتی می‌کند.

طولانی بودن مدت گارانتی خیال کاربران را از کیفیت محصول راحت می‌کند. همچنین وقتی محصولی با این میزان گارانتی می‌بینید خیالتان از بابت طول عمر آن هم راحت می‌شود.

سخن پایانی

در هنگام خرید مادربرد حتما به برچسب گارانتی و شرایط آن توجه داشته باشید. بهتر است از اعتبار شرکت ارائه دهنده گارانتی هم مطمئن شوید.

در این مقاله با دلایل اهمیت گارانتی مادربرد آشنا شدید. همچنین ویژگی‌های شرکت آونگ را به عنوان بهترین شرکت ارائه دهنده گارانتی معتبر مادربرد به شما معرفی کردیم.

شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود درباره گارانتی مادربرد را با ما در میان بگذارید و از تجربیات خود در این زمینه بگویید.