بهترین گارانتی لپ تاپ در ایران کدام است؟

وقتی برای خرید لپ تاپ به فروشگاه‌های موجود در سطح شهر می‌روید در ابتدا فقط به برند لپ تاپ و امکانات سخت‌افزاری که دارد توجه می‌کنید. یکی از موضوعاتی که معمولا به فراموشی سپرده می‌شود توجه به گارانتی لپ تاپ است.

لپ‌تاپ‌هایی که در بازار ایران عرضه شده‌اند اصالتا ایرانی نیستند و شرکت‌های بازرگانی آنها را وارد می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها باید گارانتی معتبری داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانید برای تعمیر یا تعویض لپ‌تاپ اقدام کنید.

در ایران شرکت‌های متعددی برای ارائه گارانتی به لپ‌تاپ‌ها وجود دارند. بسیاری از آنها گمنام هستند و تعداد اندکی از آنها سال‌هاست که در این عرصه فعالیت می‌کنند و گارانتی معتبری ارائه می‌دهند.

اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ دارید و دنبال یک شرکت گارانتی معتبر هستید، ما گارانتی آونگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه ویژگی‌ها و خصوصیات این شرکت ارائه دهنده گارانتی ایرانی را بیان می‌کنیم.

گارانتی لپ تاپ چیست؟

قبل از اینکه گارانتی معتبر آونگ را معرفی کنیم، خوب است اطلاعاتی درباره گارانتی لپ‌تاپ داشته باشید. ضمانت‌نامه یا گارانتی لپ تاپ دقیقا به چه چیزی گفته می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تمام لپ‌تاپ‌هایی که در فروشگاه‌ها و سایت‌ها عرضه می‌شوند باید با برگه گارانتی به مشتریان عرضه شوند. این برگه گارانتی در وهله اول سلامت فیزیکی محصول را تضمین می‌کند.

هر شرکت ارائه دهنده گارانتی شرایط بخصوصی برای برگه ضمانت نامه خود دارد. اما به طور کلی این شرکت‌ها، سالم بودن قطعات سخت‌افزاری لپ‌تاپ را تضمین می‌کنند و مشتری پس از مشاهده این برگه با اطمینان بیشتری خرید می‌کند.

برگه گارانتی لپ تاپ اغلب روی جعبه آن چسبانده می‌شود یا به شکل کارتی داخل جعبه قرار داده می‌شود. مشتریان لازم است تا انتهای زمان گارانتی این برگه را به شکل صحیح نگهداری کنند.

چه مواردی گارانتی لپ تاپ را باطل می‌کند؟

شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی شرایط مختلفی را برای ابطال گارانتی در نظر می‌گیرند. برخی از این شرایط عبارت است از:

  • نقص فنی ایجاد شده به دلیل حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی
  • تعمیر لپ تاپ توسط فردی به غیر از شرکت ارائه دهنده گارانتی
  • باز شدن بدنه لپ‌تاپ توسط مشتریان
  • آسیب دیدن شماره سریال لپ تاپ
  • ایجاد خط و خش و آسیب‌های فیزیکی در اثر ضربه
  • نقص فنی به دلیل نوسانات برق

چرا خرید لپ تاپ با گارانتی اهمیت دارد؟

اگر لپ تاپ بدون گارانتی بخریم چه می‌شود؟ لپ‌تاپ‌هایی که بدون گارانتی عرضه می‌شوند قیمت کمتری دارند و به همین دلیل وسوسه‌کننده هستند.

اما این اشتباه را مرتکب نشوید. در ادامه دلایل خرید لپ تاپ با گارانتی معتبر را بیان می‌کنیم:

1. خرید با خیال راحت

همیشه خرید محصولاتی که گارانتی دارند، خیال مشتریان را راحت می‌کند. مخصوصا اگر این محصول، یک لپ‌تاپ چند میلیونی باشد.

گارانتی معتبر لپ تاپ

در هنگام خرید لپ‌تاپ بعد از بررسی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن، بهتر است نگاهی به برگه گارانتی آن بیندازید. از شرکت ارائه دهنده گارانتی مطلع شوید و شرایط گارانتی را از فروشنده جویا شوید.

با این کار پس از خرید لپ‌تاپ خیالتان راحت خواهد بود و اگر نقص فنی بخصوصی به وجود آمد که در برگه گارانتی نوشته شده بود، می‌توانید به راحتی لپ‌تاپ را به شرکت ارائه دهنده گارانتی ارسال کرده و مشکل را برطرف کنید.

2. اطمینان از طول عمر بیشتر لپ‌تاپ

شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی لپ تاپ، مدت زمان گارانتی را با توجه به کیفیت محصول در نظر می‌گیرند.

وقتی لپ‌تاپی خریداری می‌کنید که گارانتی طولانی مدت دارد، یعنی شرکت ارائه دهنده گارانتی، از کیفیت و طول عمر لپ‌تاپ اطمینان کامل دارد. بنابراین در هنگام خرید، به مدت زمان گارانتی محصول توجه داشته باشید.

3. معتبر بودن برند سازنده

گارانتی معتبر روی محصولات معتبر وجود دارد. شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران به هیچ وجه روی محصولاتی که گمنام و ناشناخته باشند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وقتی لپ‌تاپی را دیدید که برگه گارانتی مدت‌دار روی آن چسبیده شده، می‌توانید به اعتبار برند آن اطمینان پیدا کنید. قطعا کیفیت و اعتبار شرکت سازنده لپ‌تاپ در حدی بوده که شرکت ارائه دهنده گارانتی سلامت آن را ضمانت کرده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ (لپ تاپ مناسب برای بازی)

بهترین گارانتی لپ تاپ در ایران

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، قصد داریم شما را با بهترین گارانتی لپ تاپ در ایران آشنا کنیم. برچسب و نام این گارانتی را حتما پشت جعبه لوازم دیجیتال مشاهده کرده‌اید: «گارانتی آونگ»

آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است که حدود دو دهه در زمینه گارانتی محصولات دیجیتال فعالیت می‌کند.

این شرکت طیف وسیعی از لوازم دیجیتال از هارد اکسترنال، مودم، کیبورد، موس، مانیتور و کیس‌های گیمینگ گرفته تا لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای را گارانتی می‌کند و به همین دلیل در بازار ایران بسیار شناخته شده است.

آونگ کار خود را از سال 1385 شروع کرده و محصولات شرکت‌های معروف دنیا مانند D-Link، XPG، MSI، ای دیتا و … را با گارانتی اختصاصی خود به بازار ایران عرضه می‌کند.

ویژگی‌های گارانتی آونگ

شرکت آونگ چه ویژگی‌هایی دارد که خرید لپ تاپ با گارانتی آونگ را توجیه می‌کند؟

گارانتی معتبر لپ تاپ

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که گارانتی لپ تاپ آونگ دارد بیان می‌کنیم:

1. خوشنام و با سابقه درخشان

قدمت شرکت آونگ در ایران به گونه‌ای است که پس از مشاهده برچسب این شرکت روی جعبه یک محصول خیال مشتریان راحت می‌شود.

آونگ در طی سال‌های گذشته همیشه جزو بهترین شرکت‌‌های ارائه دهنده گارانتی بوده و به همین دلیل در بازار ایران سابقه درخشانی دارد.

2. پشتیبانی 24 ساعته

توجه به نیاز مشتریان و پاسخگویی به آنها در هر زمانی، یکی دیگر از ویژگی‌های گارانتی آونگ به شمار می‌رود. شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید با امور مشتریان آونگ تماس بگیرید و درباره مشکل فنی لپ تاپ خود با کارشناسان این شرکت مشورت کنید.

در صورت نیاز، کارشناسان آونگ به شما اجازه ارسال لپ‌تاپ به نمایندگی‌های خود را می‌دهند و می‌توانید به طور مستقیم در جریان تعمیر یا تعویض دستگاه خود باشید.

سیستم نوبت‌دهی آنلاین یکی دیگر از خدمات جدید آونگ است که توسط سایت Avang.ir ارائه می‌شود و مشتریان می‌توانند در نوبت مشاوره برای محصول خود قرار بگیرند.

3. طیف وسیع محصولات

شرکت آونگ صرفا برای لپ‌تاپ، گارانتی ارائه نمی‌دهد. این یک ویژگی منحصر به فرد است که شرکت آونگ در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند.

علاوه بر لپ‌تاپ، این شرکت محصولات دیگری مانند تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات (هارد دیسک اینترنال و اکسترنال، درایو SSD و فلش مموری)، محصولات شبکه (مودم)، قطعات کامپیوتر (مادربرد، کارت گرافیک، رم و … ) مانیتور، لوازم جانبی کامپیوتر (موس، کیبورد، هدست، صندلی گیمینگ) و کابل و پاوربانک را هم گارانتی می‌کند.

شرایط گارانتی لپ تاپ

4. بیش از 300 نمایندگی در سراسر ایران

وجود نمایندگی‌های متعدد آونگ در سراسر ایران یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این شرکت است.

آونگ تاکنون بیش از 300 نمایندگی فعال در شهرها و استان‌های مختلف ایران دایر کرده تا مشتریان، به راحتی و به سرعت بتوانند نیازهای خود را با مراجعه به این نمایندگی‌ها برطرف کنند.

5. گارانتی محصولات شرکت‌های معروف جهانی

یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت آونگ، همکاری این شرکت با کمپانی‌های جهانی است. آونگ توانسته با نمایندگی بسیاری از شرکت‌های معروف ارتباط برقرار کرده و به طور انحصاری گارانتی محصولات آن شرکت‌ها را در ایران ارائه دهد.

به عنوان مثال شرکت‌های معروفی مانند ای دیتا و دی لینک دو نمونه از شرکت‌هایی هستند که آونگ گارانتی محصولات این شرکت‌ها را به طور اختصاصی در ایران ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله با شرکت آونگ به عنوان بهترین گارانتی لپ تاپ در ایران آشنا شدیم. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال خوشنام‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است.

پشتیبانی 24 ساعته، سابقه درخشان و همکاری با شرکت‌های معتبر جهانی تنها بخشی از ویژگی‌های این شرکت محسوب می‌شود.