بهترین گارانتی موس؛ خرید موس با گارانتی یا بدون گارانتی؟

بسیاری از مردم در هنگام خرید موس کامپیوتر بی‌دقت عمل می‌کنند و اولین و ارزان‌ترین موس کامپیوتری که در فروشگاه می‌بینند را خریداری کنند. این موضوع زمانی حساس‌تر می‌شود که کاربر ساعت‌های طولانی از موس استفاده کند.

خرید موس از آن کارهایی‌ست که اگر ساده‌انگارانه به آن پرداخته شود، قطعا یک موس بی‌کیفیت با طول عمر پایین نصیبتان خواهد شد که پس از چند ماه دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

در چنین مواقعی موضوع گارانتی موس مطرح می‌شود. خرید موس گارانتی دار بخشی از مشکلاتی که ممکن است پس از خرید با آن مواجه شوید را برطرف می‌کند. اما به طور کلی آیا خرید موس با گارانتی بهتر است یا هزینه کمتری کنیم و موس بدون گارانتی بخریم؟

اگر قصد خرید موس کامپیوتر یا لپ‌تاپ دارید و بین خرید موس گارانتی دار و موس بدون گارانتی تردید دارید، تا انتها این مقاله را بخوانید تا به ابهامات شما پاسخ داده شود.

چرا گارانتی موس اهمیت دارد؟

اینکه یک موس گارانتی داشته باشد یا نه، چه اهمیتی دارد؟ موس مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است در طول زمان خراب شود یا مشکلاتی برای آن به وجود آید.

داشتن ضمانت برای موس مزایای دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

1. تعمیر رایگان یا تعویض

اولین و مهم‌ترین دلیل خرید موس با گارانتی معتبر این است که گارانتی به شما اجازه می‌دهد در صورت بروز مشکلات فنی در موس، آن را به تولید کننده یا فروشنده برگردانید.

این بدان معنی است که در صورت خرابی موس، نیازی به خرید موس جدید ندارید و هزینه‌های ناشی از تعمیر یا تعویض موس تحت پوشش تولید کننده قرار می‌گیرد.

2. اطمینان از کیفیت

گارانتی نشان دهنده کیفیت موس است. وقتی یک کمپانی، موس خود را با گارانتی طولانی مدت ارائه می‌دهد، یعنی اعتماد بالایی نسبت به کیفیت محصول خود دارد.

در واقع، تولید کننده بر این باور است که محصولش به گونه‌ای ساخته شده است که به مدت مشخصی قادر به عملکرد صحیح و بدون مشکل خواهد بود.

3. پشتیبانی مشتری

از دیگر دلایل اهمیت ضمانت موس، پشتیبانی نمایندگی از موس است. در صورتی که مشکلی در موس خود داشته باشید و موس از گارانتی برخوردار باشد، می‌توانید به سادگی با تولید کننده یا فروشنده تماس بگیرید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

این نوع پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا مشکل خود را به سرعت حل کنید و دوباره از موس استفاده کنید.

4. اعتماد به نفس در خرید

وجود گارانتی برای موس گیمینگ ارزان می‌تواند شما را در خرید آن مطمئن‌تر کند. وقتی برچسب گارانتی را پشت جعبه یک موس می‌بینید خیالتان از بابت کیفیت و کارایی آن راحت می‌شود.

این یک عنصر تشویق کننده برای مشتریان است که با دیدن گارانتی، اشتیاق بیشتری برای خرید یک محصول از خود نشان می‌دهند.

گارانتی معتبر موس

موس با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی؟

با وجود تمام نکاتی که در بخش قبل گفته شد هنوز هم خرید موس گارانتی دار یا بدون گارانتی با ابهاماتی مواجه است.

در خرید موس با گارانتی عواملی دخیل هستند که عبارت است از:

1. قیمت

موس‌هایی که با گارانتی عرضه می‌شوند معمولاً قیمت بالاتری دارند. اگر قصد خرید موس گیمینگ با بودجه محدودی دارید، ممکن است ترجیح دهید بدون گارانتی خرید کنید و قیمت کمتری برای خرید موس بپردازید.

2. مدت زمان گارانتی موس

بررسی کنید که مدت زمان گارانتی چقدر است. معمولاً گارانتی‌ها برای یک دوره زمانی محدود ارائه می‌شوند، مانند یک سال.

اگر از موس خود برای مدت طولانی استفاده می‌کنید و نگران خرابی آن هستید، ممکن است ارزش داشته باشد تا موسی با گارانتی بخرید.

3. کیفیت بالاتر؛ دلیل گارانتی موس

اگر شما به کیفیت موس اهمیت می‌دهید و ترجیح می‌دهید که از یک محصول با کیفیت بالا استفاده کنید، خرید موس با گارانتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

گارانتی نشان دهنده اعتماد تولید کننده به کیفیت محصول است و در صورت بروز مشکلات، خدماتی به شما ارائه داده خواهد شد.

4. تجربه و رضایت مشتریان قبلی

قبل از خرید موس، بهتر است نظرات و تجربیات مشتریان قبلی را مورد بررسی قرار دهید. اگر بیشتر مشتریان درباره موس با گارانتی نظرات مثبت داشته‌اند و راضی بوده‌اند، ممکن است ارزش داشته باشد تا با گارانتی بخرید.

به طور کلی خرید موس گارانتی دار در طولانی مدت ارزش بیشتری دارد. اما اینکه شرکت ارائه دهنده ضمانت موس چه شرکتی است هم مهم است. در ادامه بهترین ضمانت موس در ایران را به شما معرفی می‌کنیم:

آونگ؛ بهترین گارانتی موس در ایران

اگر به دنبال یک نام آشنا به عنوان ضمانت موس هستید، «آونگ» را به خاطر بسپارید. شرکت ایرانی آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه گارانتی محصولات الکترونیکی است.

این شرکت بیش از 15 سال سابقه دارد و در سالهاست محصولات مختلفی از موس و کیبورد گرفته تا تجهیزات شبکه و مخابرات را پشتیبانی می‌کند.

گارانتی موس XPG

ویژگی‌های گارانتی موس آونگ

حالا که با نام آونگ آشنا شدید خوب است این شرکت ایرانی را بیشتر بشناسید. در ادامه برخی از ویژگی‌های گارانتی آونگ را بیان می‌کنیم:

1. بیش از 15 سال سابقه درخشان

آونگ جزو معدود شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است که بیش از یک دهه قدمت دارد و کماکان با قدرت در این عرصه فعالیت می‌کند.

شرکت آونگ از سال 1385 کار خود را شروع کرد و به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت همیشه در زمره بهترین شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده گارانتی قرار دارد.

آونگ به دلیل سابقه درخشانی خود، خاطره خوش در ذهن مشتریان به جای گذاشته و به همین دلیل وقتی روی محصولی برچسب آونگ حک می‌شود، خیال مشتریان از بابت کیفیت آن راحت می‌شود.

2. پشتیبانی 24 ساعته

شرکت حرفه‌ای آونگ برای ارائه خدمات پس از فروش، به صورت 24 ساعته پاسخگوی تماس‌های مشتریان است.

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز از طریق تماس تلفنی یا به شکل آنلاین با کارشناسان آونگ تماس بگیرید و درباره مشکلی که برای موس یا سایر دستگاه‌ها به وجود آمده مشورت بگیرید.

در صورتی که مشکل از طریق تماس برطرف نشود، کارشناسان آونگ از شما می‌خواهند که آن محصول را به نمایندگی‌های آونگ در شهر خود ارسال کنید تا موضوع به دقت بررسی شود.

گارانتی موس MSI

3. گارانتی برندهای معتبر جهانی

شاید کمتر شرکت ارائه دهنده گارانتی برای لوازم جانبی کامپیوتر در ایران وجود داشته باشد که بتواند به عنوان نماینده رسمی شرکت‌های بزرگ دنیا فعالیت کند.

شرکت آونگ به دلیل خدمات با کیفیت و نیروی انسانی متخصصی که دارد توانسته اعتماد برندهای معتبر جهانی را به دست آورده و گارانتی محصولات آنها در ایران را بر عهده بگیرید.

از جمله این شرکت‌های معروف می‌توان به دی لینک، MSI، ای دیتا و … اشاره کرد. در میان برندهای جهانی تولید کننده موس، گارانتی موس MSI و موس XPG به طور اختصاصی توسط آونگ انجام می‌شود.

ضمانت موس ام اس آی و ایکس پی جی به طور کامل در نمایندگی‌های شرکت آونگ در سراسر ایران انجام می‌شود.

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

برای اینکه عیار یک شرکت ارائه دهنده گارانتی را بهتر درک کنید باید ببینید گستردگی فعالیت آن در چه حد است؟ آیا در شهرهایی بجز تهران نمایندگی فعال دارد؟ چه تعداد نیروی انسانی دارد؟

شرکت آونگ برای تمام این سوالات پاسخ قانع کننده‌ای دارد و به همین دلیل است که به عنوان بهترین ضمانت برای موس و لوازم جانبی کامپیوتر و گیمینگ در ایران شناخته می‌شود.

آونگ بیش از 300 نمایندگی فعال در ایران دارد. در واقع فرقی نمی‌کند در شمال ایران هستید یا جنوب یا شرق و غرب در هر صورت یکی از نمایندگی‌های آونگ در نزدیکی شما قرار دارد.

باید به این نکته هم اشاره کرد که بیش از 200 نیروی فعال و متخصص در نمایندگی‌های آونگ مشغول به کار هستند که وظیفه تعمیر و عیب‌یابی محصولات را برعهده دارند.

5. گارانتی موس طولانی مدت

وقتی یک شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش برای محصولی، گارانتی چند ساله ارائه می‌دهد یعنی از کیفیت محصول و کیفیت ارائه خدمات خود اطمینان دارد.

آونگ برای موس و کیبوردهای شرکت‌های MSI و XPG گارانتی 2 ساله در نظر گرفته است. مطمئن باشید اگر موس کامپیوتری بی‌کیفیت باشد در همان چند هفته اول خراب خواهد شد.

بنابراین وقتی گارانتی 2 ساله برای موس‌ها در نظر گرفته شده یعنی با خیال راحت تا چندین سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

6. کسب افتخارات متعدد

شرکت آونگ در بیش از 15 سال فعالیت خود توانسته افتخارات متعددی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دریافت کند.

از جمله این افتخارات می‌توان به دریافت رتبه اول حمایت از مصرف کننده، رتبه اول گارانتی هارد و برترین نماینده شرکت ADATA در ایران اشاره کرد.

سخن پایانی

خرید موس گارانتی دار شاید خیلی جدی گرفته نشود اما برای کسانی که ساعت‌های طولانی با موس کار می‌کنند لازم است تا دقت بیشتری داشته باشند.

در این مقاله به اهمیت ضمانت موس اشاره کردیم و مزایای خرید یک موس با ضمانت را مورد بررسی قرار دادیم.

در نهایت از بهترین شرکت ارائه دهنده ضمانت برای موس یعنی آونگ نام بردیم و ویژگی‌های این شرکت را بیان کردیم. نظر شما چیست؟ آیا موس گارانتی دار خریداری می‌کند یا بدون گارانتی؟