DAP-1755 و DAP-1955: دو مدل جدید رنج اکستندر مش دی لینک

رنج اکستندرهای جدید دی لینک

دو مدل جدید رنج اکستندر مش دی لینک، نقاط کور را از بین می‌برد و کارایی بهتر نسل جدید شبکه مش را به خانه‌ها می‌آورد.

شرکت بین المللی دی لینک (D-Link) تولیدکننده‌ی محصولات شبکه، 30 ژوئیه 2020 در شهر فانتِین وَلی در کالیفرنیای آمریکا از دو مدل جدید رنج اکستندر مش رونمایی کرد؛ یکی رنج اکستندر AC1750 Mesh WiFi (که با نام DAP-1755 هم شناخته می شود) و دیگری AC1900 Mesh WiFi (با نام دیگر DAP-1955).

خانواده‌هایی که با نقاط کور در جاهایی مثل حیاط پشتی یا اتاق‌های دورتر دست به گریبان هستند، از سرعت خوب و پایدار رنج اکستندرهای دوبانده‌ی AC برای همه‌ی دستگاه‌هایی که به اینترنت وصل شده‌اند، نهایت لذت را خواهند برد. وقتی که به یک روتر مش وای فای (WiFi Mesh) از برند دی لینک متصل شوید، این رنج اکستندرهای جدید این امکان را فراهم می‌کنند که محدوده‌ی تحت پوشش شبکه مش را گسترش دهید. (برای ایجاد یک شبکه مش، به یک دستگاه کلاینت که از استانداردهای 802.11K و 802.11V پشتیبانی کند و یک روتر که از وای‌فای مش دی‌لینک پشتیبانی کند، نیاز است.)

رایان فخرو (Rayan Fakhro)، مدیر خط تولید در شرکت D-Link Systems اشاره کرد که «امروزه خانواده‌ها بیش از همیشه به اینترنت وصل می‌شوند؛ زیرا افراد نیاز بیشتری به وای‌فای دارند و در طول روز برای تماشای محتوای آنلاین، آموزش مجازی و کار از راه دور، از اینترنت استفاده می‌کنند.» او اضافه کرد که «ما می‌دانیم که وای‌فای جامه‌ای نیست که اندازه‌ی تن همه باشد. رنج اکستندرهای مش وای فای جدید DAP-1755 و DAP-1955 به خوبی با روترهای مش دی لینک جفت می‌شوند و راه‌حلی منعطف را برای ارتباطی بدون نقص و داشتن یک وای‌فای باکیفیت در هر نقطه از خانه فراهم می‌کنند.»

ویژگی‌های رنج اکستندرهای AC1750 و AC1900

دو مدل رنج اکستندر جدید دی لینک شامل AC1750 و AC1900 باعث تقویت وای‌فای می‌شوند که این امر برای یک شبکه مش ماژولار و کامل مورد نیاز است. هردو رنج اکستندر یک پردازش داخلی را برای کاهش شلوغی و افزایش بهره‌وری شبکه انجام می‌دهند.

روترها و انواع رنج اکستندر مش دی لینک (D-Link) به راحتی با هم جفت می‌شوند و یک پوشش سراسری و بدون قطعی را فراهم می‌نمایند و شبکه وای‌فای را از نظر کارایی و بهره‌وری بهتر می‌کنند. رنج اکستندرها به کمک تکنولوژی اسمارت‌کانکت (SmartConnect) یک شبکه وای‌فای خانگی را با روترهای دی لینک به اشتراک می‌گذارند و مطمئن می‌شوند که هر دستگاه از یکی از باندهای وایرلس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز که برای آن بهتر است، استفاده می‌کند. ساکنان خانه وقتی در حال مکالمه‌ی تصویری، تماشا یا ارسال محتوای آنلاین و وب‌گردی هستند و از گوشه‌ای از خانه به گوشه‌ای دیگر می‌روند، از یک اینترنت بدون قطعی لذت خواهند برد.

دی لینک برای راه‌اندازی آسان، یک دکمه‌ی WPS تعبیه کرده که با یک بار فشار دادن، به سرعت با روتر سینک می‌شود. این رنج اکستندرها ویژگی دیگری هم دارند که Smart Signal Indicator (نشانگر سیگنال هوشمند) نام دارد و به کاربران در یافتن بهترین مکان کمک می‌کند و هرگونه مشکل در اتصال به اینترنت را به آن‌ها اطلاع می‌دهد. اپلیکیشن رایگان D-Link Wi-Fi که برای اندروید و iOS در دسترس است، امکانات مدیریتی بیشتری را فراهم می‌کند. دوشاخه‌ی ساده‌ی آن‌ها، به صورت امن به پریز دیواری وصل می‌شود و بدون ذره‌ای مشکل، با زیبایی اتاق تلفیق می‌گردد.

این محصولات در آینده با گارانتی آونگ در ایران عرضه خواهند شد.