معرفی محصولات جدید Adata و XPG در سال 2023

Adata به عنوان یکی از برترین برندهای جهانی در حوزه تولید تجهیزات و سخت افزارهای کامپیوتری چند سالی است که گوی سبقت را از رقبا ربوده و محصولات فوق العاده‌ای را به بازار جهانی عرضه می‌کند.

سال 2023 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ای دیتا به همراه برند گیمینگ خود یعنی XPG، محصولات چشمگیر با عملکرد بی‌نظیری را برای عرضه در سال میلادی جدید نظر گرفته‌اند.

البته با نگاهی به نام XPG که مخفف «Xtreme Performance Gear» به معنی «تجهیزات با عملکرد بالا» است و سابقه درخشان این برند در طراحی و تولید تجهیزات کامپیوتری در سال‌های اخیر، غیر از این نیز نمی‌توان انتظار داشت.

محصولات جدید این برند جهانی، امسال در سه برند Adata، XPG و Mera عرضه می‌شوند. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این محصولات را ببینید:

در ادامه به معرفی اجمالی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

پاور XPG Fusion

پاور XPG Fusion با همکاری برترین تولید کننده منبع تغذیه در دنیا یعنی برند Delta طراحی و تولید شده است. این پاور فوق العاده اولین منبع تغذیه XPG است که با استاندارد Plus Platinum 80 به بازار عرضه می‌شود.

همچنین Fusion از نوع کاملا دیجیتال (Full Digital) است.

علاوه بر این‌ها استفاده از ترانسفورماتورهای PLANAR (ترانسفورماتورهای بسیار دقیق که در صنایع نظامی و هوا فضا به کار می‌رود) و ترانزیستورهای GaN FET این مودم را برای سیستم‌های رده بالا و کاربران حرفه‌ای به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

پاور مدل Fusion محصول XPG

ماژول‌های رم XPG Caster 8000 RGB

قبل از هر چیز باید بدانید که ماژول‌های حافظه جدید XPG برند جایزه طراحی Reddot 2022 شده‌اند، بنابراین با یک محصول زیبا و جذاب طرف هستید.

این ماژول حافظه در کلاس DDR5 عرضه شده و توانایی ارائه سرعت بی‌نظیر 8000 MT/s است.

XPG Caster RGB 8000 علاوه بر اینکه با اغلب پردازنده‌های اینتل و AMD سازگاری دارد، از پلتفرم Intel XMP 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند تا به‌راحتی بتوانید آن را اورکلاک کنید.
بیشتر بخوانید: حافظه رم XPG Caster RGB

ماژول رم مدل XPG Caster 8000 RGB محصول XPG

SSD های جدید XPG با استاندارد PCIe 5.0

با پیشرفت تکنولوژی، حافظه‌های ذخیره سازی هر ساله شاهد بروزرسانی‌های جدیدی هستند. PCIe 5 یکی از جدیدترین استانداردها در این حوزه محسوب می‌شود.

SSD های جدید XPG با استاندارد PCIe 5 که در سال 2023 عرضه می‌شوند، قادر به ارائه سرعت فوق العاده 14 گیگابایت بر ثانیه هستند! همچنین این ماژول‌ها را می‌توانید تا ظرفیت 8 ترابایت خریداری کنید.

در این SSD ها از فناوری‌‌ خنک‌سازی Surface Crystallization به همراه یک فن داخلی استفاده شده است تا خیالتان از بابت خنک مانند ماژول حتی در شرایط پرفشار نیز راحت باشد.

در نهایت نیز باید به این نکته اشاره کنیم که ماژول‌های SSD جدید XPG، اولین حافظه‌هایی هستند که از فناوری CXL استفاده می‌کند. این فناوری باعث کاهش میزان تاخیر دسترسی پردازنده به حافظه می‌شود.

SSD جدید XPG با استاندارد PCIe5

SSD اکسترنال Adata SE920

اگر می‌خواهید سال 2023 برای خرید سریعترین SSD اکسترنال دنیا اقدام کنید، باید سراغ Adata SE920 بروید.

این SSD اکسترنال با بهره مندی از پورت USB4 سرعت بالایی را برای انتقال اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین باید بدانید که Adata SE920 به دلیل استفاده از فناوری‌های مختلف مانند سیستم خنک کننده پیشرفته، در زمینه طراحی و عملکرد، مفتخر به دریافت جوایز فراوانی شده است.

SSD جدید Adata مدل SE920

ماژول‌های رم Adata ACE 6400

رم‌های Adata ACE 6400 با ارائه سرعت چشمگیر 6400 MT/s دیگر ماژول‌های این برند در کلاس DDR5 هستند.

رم‌های ACE 6400 از فناوری ECC یا تصحیح کد خطا بهره می‌برند که آن‌ها را به بروزترین محصولات در این حوزه تبدیل می‌کند.

پکیج تجهیزات کامپیوتری XPG با تم سفید

رنگ سفید یکی از زیباترین رنگ‌های خنثی است که در سال‌های اخیر گیمرها از آن استقبال کره‌اند.

به همین دلیل XPG قصد دارد در سال جدیدی میلادی یک پکیج با تم سفید رنگ شامل کیبورد، موس و هدست را روانه بازار کند. این محصولات زیبا می‌توانند زیبایی ستاپ گیمینگ شما را دوچندان کنند.

محصولات XPG با تم سفید رنگ

کیس گیمینگ XPG Battlecruiser II

پس از اینکه کیس Battlecruiser (نسخه 1) با استقبال خوبی در بازارهای جهانی روبرو شد، XPG تصمیم گرفته تا نسخه دوم این کیس زیبا و قدرتمند را در سال جدید به بازار عرضه کند.

از مشخصات این کیس می‌توان به پشتیبانی از مادربردهای بزرگ با فرم فکتور E-ATX، طراحی به سبک Exoskeleton و نورپردازی همه‌جانبه ARGB اشاره کرد.
جالب است بدانید که XPG Battlecruiser II با طراحی و عملکرد منحصربه‌فرد خود تاکنون نامزد دریافت جوایز متعددی شده است.

کیس جدید XPG Battlecruiser II

تجهیزات MERA

XPG در سال میلادی جدید تمرکز ویژه‌ای بر روی محصولات سری Mera یا Mera Edition Gear خواهد داشت.

محصولات جدید Mera شامل موس، کیبورد، هدست و موس پد هستند که با تم رنگی جذاب این سری به بازار عرضه می‌شوند.

محصولات جدید XPG MERA

نسخه جدید لپ تاپ XPG Xenia

همانطور که بسیاری از گیمرها و علاقه‌مندان به تجهیزات کامپیوتری، خواستار ورود XPG به بازار لپ تاپ‌ها بودند، این برند در سال‌های اخیر بالاخره به این حوزه نیز ورود کرد.

عرضه موفق لپ تاپ Xenia در سال 2022 باعث شد تا XPG تصمیم بگیرد در سال جدید نیز این لپ تاپ فوق العاده را البته با بروزرسانی‌هایی به بازار عرضه کند.
مشخصات سری جدید لپ تاپ‌های Xenia هنوز فاش نشده اما بدون شک باید مانند نسخه قبلی منتظر ورود باشکوه این محصول باشیم.