ویژگی‌های بهترین مموری کارت میکرو اس دی ADATA

امروزه با وجود افزایش کیفیت تصاویر و ویدئوها، حافظه گوشی یا تبلت شما زودتر از آنچه که فکر می‌کنید پُر می‌شود. اما چاره کار چیست؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که فایل‌های خود را به صورت دوره‌ای حذف کنند تا بتوانند برای فایل‌های جدید فضای خالی ایجاد کنند. با این حال اکثر کاربران بجای اینکه خاطرات خود را پاک کنند، ترجیح می‌دهند فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را افزایش دهند.

واضح است که اگر گوشی، تبلت و یا حتی لپ تاپ شما دارای اسلات مموری کارت باشد، راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی آن، استفاده از مموری کارت است. اما چه مموری کارتی بخریم؟

اگر جزو افرادی هستید که همواره دوست دارید بهترین‌ها را داشته باشید، جای درستی آمده‌اید! در این مقاله قصد داریم بهترین مموری کارت میکرو اس دی در بازار ایران را معرفی کرده و امکانات آن را بررسی کنیم. اگر قصد خرید مموری کارت دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

این شما و این هم کارت حافظه Premier UHS-I ای دیتا!

کارت حافظه ای دیتا مدل Premier UHS-I

مموری کارت میکرو اس دی Premier UHS-I یکی از جدیدترین کارت‌های حافظه‌ شرکت Adata بوده که توسط شرکت آونگ در ایران عرضه شده است.

این میکرو کارت اس دی یک پکیج کامل از امکانات مختلف است! فناوری‌هایی جهت افزایش سرعت، امنیت و مقاومت کارت حافظه بخشی از این قابلیت‌ها هستند. در ادامه به بررسی هر کدام از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید بدانید چرا Premier UHS-I را به عنوان بهترین مموری کارت برای گوشی انتخاب کرده‌ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1. ای دیتا؛ بهترین برند مموری کارت!

قبل از اینکه وارد جزئیات و مشخصات Premier UHS-I  شویم، باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که این مموری کارت میکرو اس دی توسط ای دیتا طراحی و تولید شده است. شاید همین دلیل برای خرید شما کافی باشد!

ای دیتا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های ذخیره‌ساز، از جمله هارد، فلش، SSD و کارت حافظه است. این شرکت سال‌هاست که همگام با پیشرفت فناوری، نوآوری‌های جدیدی را در این صنعت ارائه داده است.

از این رو اگر ای دیتا را بهترین مارک مموری کارت بدانیم اشتباه نکردیم!

2. سرعت فوق‌العاده با UHS-I

بهترین مموری کارت میکرو اس دی این روزهای بازار ایران از رابط باس با سرعت فوق‌العاده بالا (UHS-I) پشتیبانی می‌کند. با وجود این ویژگی کارت حافظه شما از نظر تئوری قابلیت این را دارد که اطلاعات را با سرعت 100 مگابایت بر ثانیه انتقال دهد.

برای مقایسه بهتر است بدانید که کارت‌های حافظه‌ای که از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کنند تنها می‌توانند سرعت انتقال 25 مگابایت بر ثانیه را در اختیار شما قرار دهند که ¼ این میزان است.

با وجود بهره‌مندی از این فناوری، همچنان می‌توانید از Premier UHS-I در گوشی‌های قدیمی خود نیز استفاده کنید، اما نباید انتظار سرعت فوق‌العاده‌ای را داشته باشید.

در هر صورت شما می‌توانید از مموری کارت Premier UHS-I استفاده کنید! بهترین مموری کارت میکرو اس دی ای دیتا، ظرفیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

16، 32، 64، 128 و 256 گیگابایت، ظرفیت‌های مختلف Premier UHS-I هستند که هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید.

3. تنوع ظرفیت بالا؛ با دست باز انتخاب کنید

چقدر فضای اضافه نیاز دارید؟ اگر تنها می‌خواهید چندین پوشه عکس خود را به کارت حافظه انتقال دهید و در آنجا آرشیو کنید، شاید 16 گیگابایت فضا برای شما کافی باشد.

اما اگر می‌خواهید مموری کارت را در دوربین دیجیتال خود استفاده کنید و ساعت‌ها ویدئو با کیفیت Full-HD بر روی آن ضبط کنید، بهتر است سراغ فضای بیشتر مانند 128 یا 256 گیگابایت بر ثانیه بروید.

کارت حافظه با ظرفیت بالا

4. کلاس سرعتی 10 و امکان ضبط ویدئو با کیفیت Full-HD

کلاس سرعتی هر کارت حافظه بیانگر حداقل سرعت نوشتن آن کارت در هر ثانیه است. کلاس 10 که جزو بالاترین کلاس‌های سرعتی محسوب می‌شود، Premier UHS-I را قادر می‌سازد تا فایل‌ها را حداقل با سرعت 10 مگابایت بر ثانیه ذخیره کند.

با بهره‌مندی از چنین سرعتی، ضبط ویدئو با کیفیت Full-HD ممکن می‌شود! بنابراین اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید از میکرو اس دی برای ضبط ویدئو استفاده کنید، قطعا این ویژگی برای شما کاربردی خواهد بود.

کارت حافظه برای دوربین دیجیتال

نسخه 256 گیگابایتی Premier UHS-I، می‌تواند 1925 دقیقه ویدئوی Full-HD را برای شما ثبت و نگهداری کند.

5. گواهینامه A1؛ تضمین عملکرد Premier UHS-I در گوشی‌های اندرویدی

یکی از قابلیت‌هایی که با معرفی اندروید 6 به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد، امکان نصب اپلیکیشن‌ها بر روی کارت حافظه بود. وجود تاییدیه A1 به این معنی است که می‌توانید اپلیکیشن‌ها را با سرعت بیشتری روی میکرو اس دی نصب و اجرا کنید.

بنابراین اگر به دنبال بهترین مموری کارت برای گوشی هستید، وجود گواهینامه A1 یکی از فاکتورهایی است که باید در نظر داشته باشید. این تاییدیه تنها برای مموری کارت‌هایی قابل دریافت است که حداقل سرعت انتقال فایل آن‌ها 10 مگابایت بر ثانیه باشد.

بهترین رم گوشی

خبر خوب برای کاربران گوشی‌های اندرویدی این است که Premier UHS-I دارای گواهینامه A1 بوده و بدون افت عملکرد به راحتی می‌توانید نرم افزارها و بازی‌های اندرویدی را بر روی آن نصب و اجرا کنید.

6. سازگار با همه دستگاه‌ها!

از کارت حافظه بر روی چه دستگاهی استفاده می­‌کنید؟ موبایل؟ تبلت؟ دوربین دیجیتال؟ یا لپ تاپ؟ بهترین مموری کارت میکرو اس دی باید در این زمینه انعطاف‌پذیر عمل کرده و با انواع دستگاه‌های شما سازگار باشد.

مموری کارت برای لپ تاپ

I ای دیتا با همه دستگاه‌هایی که دارای اسلات میکرو اس دی هستند، سازگار است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید آن را در دستگاه‌های مختلف خود استفاده کنید.

7. ویژگی‌های عملکردی جدید؛ ECC و Write-in Protection

حافظه‌های ECC یا کد اصلاح خطا نوعی از حافظه‌ها هستند که می‌توانند خطاها را شناسایی و اصلاح کرده و در نتیجه از آسیب دیدن داده‌ها هنگام پردازش جلوگیری کنند.

قابلیت Write-in Protection نیز باعث می‌شود تا امنیت اطلاعات شما بالا رفته و امکان تغییر در فایل داده‌ها و آسیب دیدن آن‌ها وجود نداشته باشد.

مموری کارت میکرو اس دی Premier UHS-I دارای هر دوی این فناوری‌هاست. با وجود چنین ویژگی‌هایی، امنیت داده‌های شما افزایش می‌یابد. این موضوع برای افرادی که اطلاعات مهم و حساسی را درون کارت حافظه خود نگهداری می‌کنند قطعا حائز اهمیت است.

8. ویژگی‌های مقاومتی کاربردی

ای دیتا مدل Premier UHS-I یک کارت حافظه کاملا مستحکم و مقاوم است. این مموری کارت علاوه بر اینکه ضد آب بوده، ضد ضربه و ضد شوک نیز هست. همچنین این محصول تایوانی در شرایط دمایی دشوار (-25 تا 85 درجه سانتی‌ گراد) قابلیت کارکرد دارد.

مموری کارت ضد ضربه

این ویژگی‌ها بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال زمانی که گوشی شما در آب بیفتد، دیگر نگران از بین رفتن اطلاعات خود نیستید، زیرا جای آن‌ها در کارت حافظه شما امن است!

جمع‌بندی

کارت حافظه ای دیتا مدل Premier UHS-I را می‌توان بهترین مموری کارت میکرو اس دی موجود در بازار ایران دانست.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های چشمگیر این مموری کارت، می‌تواند آن را به یک ذخیره ساز ایده‌آل برای انواع دستگاه‌های دارای اسلات میکرو اس دی تبدیل کند.

از مهمترین قابلیت‌های این میکرو اس دی می‌توان به برند معتبر، فناوری UHS-I، کلاس سرعتی 10 و ویژگی‌های مقاومتی فوق‌العاده اشاره کرد. اگر قصد خرید کارت حافظه برای گوشی، تبلت، دوربین دیجیتال یا لپ تاپ خود دارید، توصیه می‌کنیم این کارت حافظه همه چیز تمام را در بین گزینه‌های خود داشته باشید.