استفاده از قابلیت WPS روتر تندا

کلید یا قابلیت WPS روتر تندا یک ویژگی بسیار کاربردی است که به شما کمک می کند بدون نیاز به وارد کردن پسورد شبکه وایرلس، دستگاه مورد نظر را به شبکه وای فای خود که توسط روتر تندا ایجاد شده است وصل کنید. در حالت سخت افزاری باید ابتدا کلید WPS را روی روتر تندا فشار دهید. در مرحله بعد در بازه زمانی مشخص که معمولا 120 ثانیه یا 2 دقیقه است کلید WPS را روی دستگاه کلاینت فشار دهید. در حالت نرم افزاری باید قابلیت WPS را در نرم افزار روتر و دستگاه کاربر فعال کنید. اما در حالت کلی برای افزایش امنیت شبکه بی سیم، پیشنهاد می شود این قابلیت را بعد از استفاده، در حالت غیر فعال قرار دهید.

در این مقاله برای نشان دادن مراحل کار از روتر تندا مدل AC9 استفاده شده است. اما منو ها در روترهای دیگر هم مشابه بوده و با مشکلی مواجه نخواهید شد. سوالات احتمالی خود را می توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید: WPS چیست و چگونه فعال می شود ؟

گام اول : مرورگر اینترنت را باز کنید. سپس عبارت http://tend-awifi.com را در قسمت آدرس سایت وارد نمایید تا وارد صفحه‌ی تنظیمات روتر تندای خود شوید.

مرحله اول استفاده از قابلیت WPS روتر تندا

گام دوم : گزینه‌ی WiFi Settings را در منوی سمت چپ انتخاب کنید و سپس روی WPS کلیک کنید. از این طریق وارد بخش تنظیمات WPS می شوید.

مرحله دوم استفاده از قابلیت WPS روتر تندا

گام سوم : دکمه‌ی مقابل WPS را روشن کنید. حالا قابلیت WPS روتر شما فعال شده است. فراموش نکنید تا بعد از پایان کار آن را مجددا غیرفعال کنید.

مرحله سوم استفاده از قابلیت WPS روتر تندا

توجه: دو روش برای استفاده از WPS وجود دارد. در این آموزش، Method 1 (روش 1) و گوشی اندروید را مثال می‌زنیم.

  • در گوشی اندروید به تنظیمات شبکه بروید و Advanced (تنظیمات پیشرفته) را بزنید (محل این تنظیمات ممکن است در گوشی‌های مختلف، متفاوت باشد). WPS push button را روشن کنید.