OTG چیست؟ 5 روشی که می‌توانید در ابزار های اندرویدی از آن استفاده کنید!

USB OTG چیست؟

“OTG”یک مشخصه استاندارد است که اجازه می‌دهد یک دستگاه اطلاعات را از روی یک وسیله مجهز به درگاه USB بدون نیاز به کامپیوتر بخواند.

شما می‌توانید کارهای زیادی را با این قابلیت انجام دهید، برای مثال، ممکن است یک فلاش عکلسی USB به گوشی خود متصل کنید، یا از یک گیم پد برای اتصال به دستگاه اندروید استفاده کنید.

OTG USB یک ویژگی خاص اندروید نیست؛ اما ازآنجایی‌که محبوب‌ترین کاربرد آن است، ما در اینجا روی استفاده از آن با اندروید متمرکز خواهیم شد.

بررسی کنید که سیستم‌عامل گوشی شما از OTG پشتیبانی می‌کند یا نه

پشتیبانی سیستم‌عامل گوشی شما از OTG

ساده‌ترین راه برای چک کردن این‌که آیا گوشی یا تبلت شما از OTG پشتیبانی می‌کند  این است که به وب‌سایت شرکت تولیدکننده سر بزنید یا روی بسته‌بندی آن را بررسی کنید. یا یک لوگوی شبیه به آنچه در بالا آمده است را خواهید دید و یا اینکه در جزئیات به USB OTG بر خواهید خورد.

یک روش آسان دیگر استفاده از برنامه OTG USB checker است. OTG USB Checker یک برنامه کاربردی برای این کار است. آن را دانلود کنید و اجرا کنید، متوجه خواهید شد که آیا گوشی شما از USB پشتیبانی می‌کند یا نه. لازم به ذکر است که همه دستگاه اندرویدی از OTG USB پشتیبانی نمی‌کند. این چیزی است که بستگی به تولیدکننده تلفن همراه دارد.​ اگر برنامه‌ی USB OTG Checker به شما نشان دهد که دستگاهتان با این عملکرد سازگار نیست، این بدین معناست که این قابلیت برای شما کار نخواهد کرد.

مواردی که برای استفاده از USB OTG نیاز است

مواردی که برای استفاده از USB OTG نیاز است

دستگاه اندروید شما ممکن است یک پورت میکرو یو اس بی استاندارد یا پورت USB-C داشته باشد.  بااین‌حال، بیشتر دستگاه‌های نیازمند یک پورت USB هستند که شما می‌توانید این قضیه را با مبدل یا رابط حل کنید.​ ​هم‌چنین این امکان وجود دارد که درایو فلش را با دو پورت micro-USB و USB استاندارد مثل مدل ADATA UC 360 خریداری کنید. این مدل خیلی بیشتر از یک درایو USB روی دستتان هزینه نمی‌گذارد و به نظر خرید خوبی هم می‌آید. وقتی آماده شدید تا از USB OTG برای دستگاه اندرویدیتان استفاده کنید، دنیایی از فرصت‌ها و امکانات به رویتان بازخواهد شد. در اینجا به بعضی از این امکانات اشاره‌شده است.

1-وصل کردن درایوهای فلش و هارد درایوهای اکسترنال

وصل کردن درایوهای فلش و هارد درایوهای اکسترنال

ذخیره‌سازهای اکسترنال در بالای این لیست قرار دارد. فقط کافی است درایو را وصل کنید و از آن استفاده کنید. شما قادر خواهید بود انواع فایل‌ها را به‌راحتی جابجا کنید. معمولاً فلش مموری ها به‌راحتی متصل می‌شوند؛ اما هارددیسک‌های اکسترنال ممکن است در برخی از موارد کار نکنند. شما نیاز دارید که تمام این درایوها را به فرمت FAT32 تغییر بدهید زیرا NTFS به‌خوبی با اندروید کار نمی‌کند.

2- با گیم پد بازی کنید

در گوشی با گیم پد بازی کنید

اندروید ورژن 9 و جدیدتر از آن از کنترلر Xbox one پشتیبانی می‌کند. البته شما باید بازی‌هایی را انتخاب کنید که با کنترلر سازگار باشند. اگر دستگاه اندرویدیتان را روت کرده باشید می‌توانید از کنترلرهای پلی‌استیشن نیز استفاده کنید. با این کار شما قادر خواهید بود کنترلر Play Station را به دستگاهتان متصل کنید و دستگاه اندروید خود را به یک دستگاه نوستالژی گیمینگ تبدیل کنید.

3- اندروید را با کیبورد و موس کنترل کنید

خاصیت باز بودن اندروید اتصال هر چیزی را به آن برایتان آسان می‌کند. اگر می‌خواهید از تبلت‌تان به‌عنوان لپ‌تاپ استفاده کنید، کیبرد و موس بخشی از این تجربه است. خوشحال خواهید شد اگر بدانید که اندروید با موس و کیبوردهای وایرلس هم به‌خوبی کار می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که کیبرد و موسی بخرید که جفتشان با یک گیرنده کار کنند چراکه شما فقط یک اتصال USB دارید. شما باید مجموعه‌ای استاندارد باقابلیت وایرلس خریداری کنید که با تمام پلت فرم‌ها سازگاری داشته باشد. بااین‌وجود توجه داشته باشید که چیزی نخرید که برای اجرا به برنامه‌ای دیگر نیاز داشته باشد. لازم به ذکر است که می‌بایست کیبورد QWERTY را پیش‌فرض قرار می‌دهد.

4- مستقیما پرینت بگیرید

با گوشی پرینت گرفتن

پرینترهایی که دارای USB های استاندارد باقابلیت Plug and Play هستند با دستگاه‌های اندروید به‌خوبی سازگاری دارند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از اتصال وایرلس یا انتقال اطلاعات به کامپیوتر به‌صورت مستقیم پرینت بگیرید. اندروید از USB Mass Storage پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که عکس‌ها و اسنادتان را پرینت بگیرید باید از حالت PTP یا MTP برای اتصال USB استفاده کنید. البته اگر پرینترتان از وای فای پشتیبانی کند کارتان ساده‌تر است. اگر این‌گونه نیست، ممکن است وقتش رسیده باشد که پرینترتان را ارتقاء دهید.

5- دوربین DSLR را کنترل کنید

این ویژگی است که عکاسان عاشقش خواهند شد. شما می‌توانید دستگاه اندرویدتان را به دوربین DSLR وصل کنید و آن را به یک صفحه‌نمایش بزرگ باقابلیت گرفتن عکس، فوکوس کردن، کنترل سرعت شاتر و سایر امکانات ازاین‌دست تبدیل کنید. این موضوع یکی از آن استفاده‌های خلاقانه از تبلت های اندرویدی به‌حساب می‌آید. شما به یک برنامه کنترلر DSLR نیاز دارید و یک دوربین حرفه‌ای.