هدف‌گذاری دی لینک خاورمیانه برای تصاحب آینده‌ی ارتباطات شبکه

جدیدترین روتر های دی لینک در دی لینک خاورمیانه

جدیدترین روتر های دی لینک DIR-X1560 و DIR-X1860 با تکنولوژی Wi-Fi 6 جهشی چندپله‌ای در ظرفیت، سرعت و محدوده‌ی تحت پوشش ارائه می‌کنند تا همه‌ی نیازهای مرتبط به وای‌فای را تأمین کنند

شعبه‌ی خاورمیانه‌ی دی لینک که پرچم‌دار متصل کردن افراد، کسب‌وکارها و شهرها به یکدیگر است، پیش قدم شد که دستگاه‌های ارتباطی در منطقه‌ی خاورمیانه را دست‌خوش تحول کند و این امر را با جدیدترین روتر های دی لینک که از نسل جدید وای‌فای یعنی وای فای 6 (Wi-Fi 6) استفاده می‌کنند، عملی می کند.

جدیدترین نسخه‌ی وای‌فای با نام‌های AX Wi-Fi و 802.11ax Wi-FI هم شناخته می‌شود و سرعت و کارایی بهتری را برای روترها و دیگر دستگاه‌ها فراهم می‌کند. وای‌فای 6 در سال 2019 به بازار عرضه شد که استاندارد فعلی وای‌فای یعنی 802.11ac را بهتر و کارآمدتر می‌کند.

براساس تحقیقات شرکت (IDC (International Data Corporation، وای‌فای 6 مزایای پرشماری را برای اکثر کاربران به ارمغان می‌آورد و کاربردهای زیادی دارد. یکی از مهمترین مزیت‌های آن برای محل‌هایی است که تعداد زیادی از افراد یا دستگاه‌ها به شبکه‌ی وایرلس وصل شده‌اند و در حال انتقال داده هستند. این شرکت تحقیقاتی، بیان می‌کند که کسب‌وکارهایی که با این چالش دست به گریبان هستند، اولین مشتریان این تکنولوژی جدیدِ وای‌فای خواهند بود. اما کسب‌وکارهای دیگر که چنین مشکلی ندارند، استفاده از این فناوری را با ارتقای سخت‌افزاریِ دوره‌ای که برای شبکه‌ی بی‌سیم (WLAN) انجام می‌دهند، همزمان می‌کنند.

برای اینکه به طور کامل از مزایای وای‌فای 6 بهره‌مند شوید، لازم است که کاربران، سخت‌افزارهای جدید را که با استاندارد جدید وای‌فای سازگار هستند، خریداری کنند و فقط به ارتقای نرم‌افزاری متکی نباشند.

برخلاف استاندارد وای‌فای 11ac که فقط با باند فرکانسی 5 گیگاهرتز کار می‌کند، وای‌فای 6 کاملا با هردو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز سازگار است. علاوه بر این، این تکنولوژی از مدولاسیون 1024 QAM بهره می‌برد که توان دستگاه‌ها را در انتقال اطلاعات تا 25 درصد افزایش می‌دهد و با عرض کانال 160 مگاهرتزی، پهنای باند بیشتری در اختیار شما می‌گذارد.

روترهای وای‌فای 6 از برند دی‌لینک که سروصدای زیادی به پا کرده‌اند، شامل دو محصول پرچم‌دار آن، DIR-X1560 EXO AX AX1500 و DIR-X1860 EXO AX AX1800 می‌شوند.

ویژگی‌هایی که در این محصولات وجود دارد، شامل موارد زیر است:

  • تکنولوژی وای‌فای 6 (11ax) سرعت بیشتر، ظرفیت بالاتر و ترافیک کمتر در شبکه را فراهم می‌کند
  • ارائه‌ی سرعتی که تا استاندارد AX1800 بالا می‌رود (1200 مگابیت بر ثانیه در باند فرکانسی 5 گیگاهرتز و 574 مگابیت بر ثانیه در فرکانس 2.4 گیگاهرتز)
  • وای‌فایِ دوباند با حداکثر 4 جریان داده‌ی همزمان باعث می‌شود که تماشای فیلم‌های آنلاین با کیفیت 4k، بازی آنلاین و مکالمه‌ی تصویری، بدون وقفه انجام شود
  • مدولاسیون OFDMA و تکنولوژی MU-MIMO (چند ورودی چند خروجی با چندین کاربر) داده‌های بیشتری را بین دستگاه‌های پرشمارتری منتقل می‌کنند و در عین حال باعث کاهش تأخیر می‌شوند
  • 4 پورت گیگابیتی اترنت LAN و پورت 1 گیگابیتی اترنت WAN امکان اتصال از طریق سیم را فراهم می‌کنند
  • کیفیت سرویسِ (QoS) هوشمند، ترافیک شبکه را اولویت‌بندی می‌کند تا مشکلات شلوغی پهنای باند را به حداقل برساند
  • سازگاری با نسخه‌های قبلی باعث می‌شود که از استانداردهای قبلی وای‌فای و همه‌ی دستگاه‌های وای‌فای پشتیبانی کنند
  • به لطف تکنولوژی Target Wake Time) TWT) در مصرف باتری دستگاه‌های متصل به شبکه، صرفه‌جویی می‌شود
  • پشتیبانی از جدیدترین الگوریتم رمزگذاری 128 بیتی که در صنعت استاندارد وای‌فای به کار می‌رود
  • کنترل صوتی برای تجربه‌ای راحت‌تر در استفاده از شبکه‌ی وای‌فای خانگی
  • سازگاری با اپلیکیشن D-Link Wi-Fi که انجام تنظیمات را آسان می‌کند و برای والدین، ابزارهای کنترلی پیشرفته‌تری فراهم می‌نماید

افزون بر این‌ها، DIR-X1860، یکی از جدیدترین روتر های دی لینک از تکنولوژی BSS coloring پشتیبانی می‌کند که تداخل فرکانسی در محیط‌هایی که نویز زیادی دارند را کاهش می‌دهد و باعث استفاده‌ی بهتر از وای‌فای می‌شود.

سکیر حسین (Sakkeer Hussain)، مدیر فروش و بازاریابی دی‌ لینک خاورمیانه، گفته است: “تکنولوژی Wi-Fi 6 و تکامل آن، آینده‌ی صنعت ارتباطات شبکه را تسخیر می‌کند. ما در دی لینک در تلاشیم که با ارائه‌ی محصولات و خدمات با بهترین کیفیت، مشتریان خود را به سمت این آینده هدایت کنیم. ما به همراه شرکای متخصص خود، متعهد شده‌ایم که با ارائه‌ی نوآوری‌های کاربردی، به مشتریان خود کمک کنیم که به بهترین عملکردشان دست پیدا کنند”.