دیکشنری ای دیتا: PLP چیست؟

دیکشنری ای دیتا: PLP چیست ؟

PLP (یا همان حفاظت در برابر قطعی برق) قابلیتی است که از SSD در برابر نوسانات برقی حفاظت می‌کند و به هنگام قطع برق ناگهانی با به دست گرفتن کنترل سخت‌افزار و دستگاه جلوی پریدن اطلاعات ثبت‌شده روی دستگاه را می‌گیرد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فرآیند یکپارچه‌سازی داده‌ها و حفاظت از آن به دو روش انجام می‌شود: اولین روش کپی گرفتن از اطلاعات و ذخیره آخرین داده است. این روش در شرایطی به کار می‌رود که اطلاعات به دلیل خاموش شدن غیرمعمول خراب می‌شود. در این حالت باوجوداینکه اطلاعات مهم یکپارچه می‌شود ولی تمام تغییراتی که روی‌داده‌ها پس از آخرین بکاپ اعمال می‌شود ثبت نمی‌شود و درنتیجه از بین می‌رود.

ولتاژهای حساس را با خازن‌های نگهدارنده برق

برای حل این مشکل روش دومی ( که توسط ADATA  عرضه شد) طراحی‌شده است، این روش ولتاژهای حساس را با خازن‌های نگهدارنده برق ترکیب می‌کند. در دستگاه‌های ADATA فنّاوریPLP برق موردنیاز SSD را برای تکمیل فرآیند خواندن/ نوشتن تأمین می‌کند. در این روش در شرایطی که نوسان برق به وجود بیاید مدار مانیتورینگ این موضوع را تشخیص می‌دهد و از کنترلر می‌خواهد که تمام اطلاعات را قبل از اینکه برق داخل بانک خازن‌ها  تمام شود در بافر ذخیره کند. با استفاده از این روش تمام اطلاعات مهم حفظ می‌شود و به اطلاعات آسیبی وارد نمی‌شود. شرکت ADATA  به‌منظور کسب اطمینان بیشتر در بلندمدت، از تکنولوژی S.M.A.R.T برای کنترل سلامت درایو و خازن‌ها استفاده می‌کند و اگر دستگاه نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه داشته باشد آن را به کاربر یادآوری می‌کند.