حافظه مناسب برای بازی چیست؟ SSD یا هارد دیسک

وقتی شما بهدنبال حافظه مناسب برای بازی هستید، ممکن است دچار سردرگمی شوید. بیایید نگاهی به تفاوت های بین هارددیسک و SSD بیندازیم.

چگونه نوع حافظه ذخیره سازی شما، کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار میدهد

طبیعی است که درایوهای کامپیوتر، بازی و هر گونه فایل از پیش بارگذاری شده را برای بازی آنلاین شما در خود ذخیره می کند،. شما به فضای کافی برای ذخیره کردن بازی و دیگر فایل های خود دارید. درایوهای SSD و هارد دیسک ها هر دو اطلاعات شما را ذخیره میکنند اما تکنولوژی مورد استفاده در این دو نوع حافظه متفاوت است. اگر با کمبود فضا برای ذخیره سازی فایل های خود مواجه هستید این مقاله را بخوانید.

چه نوع حافظه ای برای بازی بهتر است ؟ اس اس دی یا هارددیسک

مقایسه هارد دیسک و SDD 

به طور معمول هارد دیسک، برای بازی عملکرد قابل قبولی ارائه می کند. این حافظهها ظرفیت کافی برای ذخیره بازی (انواع بازیهای مدرن از 20 گیگابایت تا 100 گیگابایت برای یکبار نصب) را دارند و سرعت کافی برای پشتیبانی از گرافیک مد نظر شما را فراهم میکنند. اما هارد دیسک به اندازه درایوهای SSD در زمان لود بازی سریع نیستند؛ زیرا اس اس دی ها فاقد اجزای متحرک بوده و زمانکمتری برای لود بازی نیاز دارند.

البته توجه کنید که شما میتوانید ترکیبی از درایوهای اینترنال و اکسترنال با کانفیگهای مختلف را بر حسب بازی و نیاز به سرعتهای لود بالا انتخاب کنید. پس همواره حافظه مناسب برای بازی صرفا حافظه SSD یا هارد دیسک نیست. در این مقاله به تاثیر استفاده از درایو SSD در بازی های کامپیوتری پرداخته ایم.

سایر مزایای SDD برای بازی

SDDها علاوه بر انتخاب به عنوان یک حافظه مناسب برای بازی، مزایای دیگری نیز دارند. این حافظهها دارای مصرف انرژی کمتر، سر و صدای کمتر و دوام بالاتری هستند. برای آگاهی درباره طول عمر SSD کلیک کنید. مصرف انرژی کمتر، طول عمر بالاتری برای باطری کامپیوتر شما فراهم می‌کند.  علاوه بر این SSDها روشهای مختلفی را برای ذخیره دادههایتان در اختیار قرار میدهند. نبود اجزای متحرک در حافظههای حالت جامد، مانع ایجاد گرما در سیستم که خود عاملی در جهت بروز خطاست میشود. این حافظهها بسیار سبک بوده و با مقاومت بالا در برابر رطوبت، استهلاک و تنش، اطمینان خاطر مطلوبی برای شما در استفاده از سیستم کامپیوتری‌تان فراهم مینمایند. به یاد داشته باشید در انتخاب حافظه مناسب برای بازی، شروع سریعتر بازی حایز اهمیت است چرا که هر ثانیه تاخیر تاثیر قابل توجهی در نتیجه بازی می تواند داشته باشد

برای آشنایی با درایو های SSD ای دیتا کلیک کنید.