با بهترین SSD گیمینگ موجود در ایران آشنا شوید!

بهترین SSD گیمینگ موجود در بازار ایران را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید یک SSD گیمینگ حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ قطعا هنگام خرید SSD گیمینگ باید به نکات ظریف بیشتری توجه داشته باشید.

بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای برای ارتقاء کیفیت و سرعت بازی، در فکر ارتقاء سیستم هستند و درایو ssd یکی از آن سخت‌افزارهایی‌ست که باید تغییر کند. اما چه هاردی برای سیستم شما مناسب است؟

کمپانی ADATA یک پیشنهاد جذاب دارد! درایو ssd ای دیتا مدل LEGEND 960 با امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد می‌تواند یکی از از انتخاب‌های شما باشد. این حافظه ذخیره‌سازی چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت یک محصول فوق‌العاده است.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با تمام ویژگی‌های بهترین SSD گیمینگ بازار ایران که قیمت نسبتا ارزان دارد آشنا کنیم. اگر شما هم قصد خرید درایو SSD گیمینگ دارید این مطلب را از دست ندهید!

بهترین SSD گیمینگ بازار ایران

درایوهای SSD گیمینگ یک وظیفه اصلی دارند و آن وظیفه این است که سرعت اجرای بازی را افزایش دهند.

نصب سیستم عامل روی درایو SSD اینترنال این روزها بسیار متداول شده است و دلیل آن هم افزایش سرعت پردازش و اجرای برنامه‌هاست.

کمپانی ای دیتا (ADATA) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم دیجیتال در دنیا، در زمینه ساخت بهترین SSD گیمینگ هم تبحر ویژه‌ای دارد.
این شرکت تایوانی که کار خود را از سال 2001 آغاز کرده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فلش، کارت حافظه و هاردهای HDD و SSD در دنیاست.

بیشتر بخوانید : بهترین برند SSD کدام است؟ چه مارک اس اس دی خوب است؟

بهترین ssd برای گیمینگ

درایو SSD گیمینگ ای دیتا مدل LEGEND 960 PCIe Gen4 x4 M.2 2280 را به عنوان بهترین SSD برای گیم می‌شناسند.

این محصول ای دیتا تنها با دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی روانه بازار شده است ولی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد همچنان طرفداران زیادی دارد.

ویژگی‌های درایو SSD گیمینگ LEGEND 960

در این قسمت برای اینکه بیشتر با ویژگی‌های درایو SSD ای دیتا مدل LEGEND 960 آشنا شوید، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این درایو را بررسی کردیم:

سرعت خواندن و نوشتن بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین SSD گیمینگ باید داشته باشد، سرعت خواندن و نوشتن بالای آن است.

مهندسان کمپانی ای دیتا، LEGEND 960 را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که سرعتی 4 برابر بیشتر از درایوهای SSD مدل PCIe Gen3 ارائه می‌دهد.

بهترین ssd های گیمینگ

این حافظه همچنین تا 13 برابر سریع‌تر از SSDهای SATA عمل می‌کند. سرعت خواندن این درایو SSD چیزی در حدود 7400 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 6800 مگابایت بر ثانیه است که عددی نجومی و فوق‌العاده بالاست.

بنابراین با نصب درایو ssd ای دیتا مدل LEGEND 960 از بابت سرعت پردازش داده‌ها با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید و این دقیقا همان چیزی‌ست که یک گیمر حرفه‌ای به آن نیاز دارد.

بهترین SSD گیمینگ با ظرفیت تا 2 ترابایت

بهترین SSD برای گیمینگ دنیا با دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی روانه بازار شده است. این میزان ظرفیت برای ذخیره‌سازی بازی‌های با حجم بسیار بالا کفایت می‌کند.

ظرفیت‌های خیلی بالا فقط هزینه زیادی روی دست کاربران می‌گذارد و عملا بخش زیادی از حافظه بلااستفاده می‌ماند.

طبق بررسی‌های مهندسان شرکت ای دیتا، وجود فناوری‌های ECC و TBW در درایو LEGEND 960 باعث شده طول عمر و قابلیت اطمینان این محصول به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

ظرفیت 1 و 2 ترابایتی این حافظه برای ذخیره‌سازی انواع بازی‌های سنگین، نرم‌افزارهای مهندسی و فایل‌های حجیم کاربرد دارد. حتی سیستم عامل‌های حرفه‌ای را می‌توان روی این درایوهای SSD نصب کرد.

بهترین ssd گیمینگ اکسترنال

سیستم خنک کنندگی حرفه‌ای

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب بهترین SSD گیمینگ بازار ایران، قابلیت خنک کنندگی بالای آن است.

بدنه Legend 960 به گونه‌ای طراحی شده که دمای حاصل از پردازش اطلاعات در قطعات سخت‌افزاری، به اطراف بدنه انتقال پیدا کرده و باعث خنک شدن آن می‌شود.

این درایو ssd با تزئینات برنزی و سطوح صیقلی خود از داغ شدن بیش از حد حافظه و آسیب رسیدن به مادربرد پیشگیری می‌کند.

در واقع عمل خنک کنندگی در این SSD توسط فرایندهای انتقال سطحی گرما انجام می‌شود و همین موضوع روی طول عمر نهایی درایو تاثیر چشمگیری دارد.

لازم به ذکر است که درایوهای SSD به دلیل فعالیت دائمی و انجام دو عمل خواندن و نوشتن در تمام طول بازی، بیشتر در معرض گرم شدن هستند. به همین دلیل است که باید به گونه‌ای طراحی شوند که گرما را از بدنه خود دور کنند.

قابلیت چند وظیفه‌ای (مالتی تسکینگ)

اینکه بهترین SSD گیمینگ ارزان بازار ایران بتواند چند دستور را به طور همزمان انجام داده و از هنگ کردن سیستم جلوگیری کند، موضوع بسیار مهمی‌ست.

درایو ssd ای دیتا مدل LEGEND 960 به قابلیت چند وظیفه‌ای مجهز است.

به لطف وجود فناوری‌های SLC Caching و DRAM Cache Buffer در این حافظه، عملکرد سیستم ذخیره‌سازی Legend 960 به طور ویژه‌ای بهبود پیدا کرده است.

از سوی دیگر طبق بررسی‌های مهندسان ای دیتا، LEGEND 960 روند خواندن و نوشتن تصادفی داده‌های 4K را در شرایط چند وظیفه‌ای به خوبی انجام می‌دهد.

بهترین SSD گیمینگ با نرم افزار اختصاصی

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب LEGEND 960 نرم افزار اختصاصی ای دیتا است.

نرم افزار SSD ToolBox مخصوص درایوهای SSD ای دیتا توسعه داده شده تا اطلاعات و تمام آنچه برای کنترل حافظه نیاز دارید پیش روی شما باشد.

بهترین ssd گیمینگ ایران

این نرم افزار قابلیت‌های جالبی دارد؛ به عنوان مثال می‌توانید از طریق آن بر سلامت درایو خود به شکل دقیق‌تری نظارت کنید. همچنین این نرم افزار طول عمر باقیمانده حافظه را با عدد و رقم به شما نشان می‌دهد.

برخی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارت است از:

  • نمایش دمای فعلی درایو
  • گزارش‌دهی درباره عملکرد SSD
  • خود نظارتی دائمی
  • نمایش ظرفیت استفاده شده و ظرفیت باقیمانده
  • امکان به روز رسانی فریمور حافظه

امنیت بالا

یکی از معروف‌ترین روش‌های رمزگذاری داده‌ها در کامپیوتر، استفاده از متد LDPC است.

مهندسان کمپانی ای دیتا برای افزایش امنیت LEGEND 960 از این روش رمزگذاری داده استفاده کرده‌اند تا کاربران با خیال راحت اطلاعات خود را بدون نگرانی از هک شدن در این حافظه ذخیره کنند.

علاوه بر این، به لطف وجود رمزگذاری 256 بیتی AES، دقت ذخیره‌سازی داده‌ها در درایو افزایش پیدا کرده و این موضوع امنیت بیشتر آنها را هم تضمین می‌کند.

سازگار با کنسول PS5

از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که برای درایو LEGEND 960 PCIe Gen4 x4 M.2 2280 می‌توان بر شمرد، سازگاری آن با کنسول‌های PS5 است.

در واقع گیمرهایی که با کنسول‌های سونی باز می‌کنند هم می‌توانند روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کنند.

به لطف طراحی ظریف و نازک این درایو SSD، به راحتی می‌توانید آن را در اسلات حافظه کنسول PS5 قرار دهید و از آن به عنوان درایو اصلی کنسول خود استفاده کنید.

سرعت بالای خواندن و نوشتن و ظرفیت 2 ترابایتی Legend 960، شما را از هر حافظه دیگری بی‌نیاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : بهترین برند SSD کدام است؟ چه مارک اس اس دی خوب است؟

دارای جدیدترین مدل رابط

یک درایو ssd هرچقدر هم که جدید و مدرن و با ظرفیت بالا باشد، باز هم به رابط قدرتمند نیاز دارد. رابط‌ها هستند که سرعت و کیفیت انتقال داده را تضمین می‌کنند.

کمپانی ای دیتا برای بهترین SSD گیمینگ خود از رابط PCIe Gen4x4 استفاده کرده و جدیدترین رابط تولید شده در دنیاست.

بهترین ssd گیمینگ پی سی

به لطف این رابط که با استاندارد NVMe 1.4 سازگاری دارد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در درایو به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. خوب است بدانید که این حافظه و رابط ویژه آن، هم بر روی کامپیوترهای خانگی (PC) و هم روی لپ‌تاپ متصل می‌شود.

از سوی دیگری به دلیل وجود این نوع رابط شما می‌توانید تجهیزات اضافی بیشتری به درایو خود متصل کنید که با آخرین پلتفرم‌های AMD یا Intel سازگاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید : مقایسه انواع فناوری‌های SSD (از SATA گرفته تا PCIe)

بهترین SSD گیمینگ با قیمت مناسب

فارغ از اینکه دارید بهترین SSD گیمینگ بازار را خریداری می‌کنید، باید به قیمت آن هم توجه داشته باشید. خوشبختانه تمام محصولات ای دیتا در بازار ایران با قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

کافیست قیمت محصولات این برند را با برندهای دیگر که صرفا ارزش برند آنها بیشتر از ای دیتا است مقایسه کنید تا متوجه تفاوت امکانات آنها شوید.

برای مشاهده مشخصات درایو ssd ای دیتا مدل LEGEND 960 PCIe Gen4 x4 M.2 2280 به این صفحه مراجعه کنید.

دارای گارانتی 5 ساله

فراموش نکنید که خرید درایو ssd بدون گارانتی در ایران یک کار خطرناک و پرریسک به شمار می‌رود. اگر قصد خرید درایو ssd را دارید حتما پس از پیدا کردن محصول دلخواه به گارانتی و تعهدات آن دقت کنید.

خبر خوب این است که درایو ssd ای دیتا مدل LEGEND 960 توسط آونگ گارانتی شده است.

آونگ یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده گارانتی به محصولات ADATA است. این شرکت برای بهترین SSD گیمینگ ای دیتا 5 سال گارانتی در نظر گرفته تا خیال مشتریان قبل از خرید محصول راحت باشد.

سخن پایانی

در هنگام انتخاب بهترین SSD گیمینگ بازار ایران، باید به نکاتی مانند ظرفیت، سرعت خواندن و نوشتن، امنیت، نرم‌افزارهای اختصاصی و تکنولوژی‌های پیشرفته آن توجه داشته باشید.

درایو ssd ای دیتا مدل LEGEND 960 تمام آنچه از بهترین SSD برای گیمینگ نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه با قیمت مناسب و گارانتی معتبر هم عرضه شده است.