قبل از خرید مانیتور اداری حتما بخوانید!

شرکت‌های خصوصی و دولتی همیشه برای خرید مانیتور اداری ارزان که هم بتواند نیازهای کارمندان را برطرف کند و هم قیمت زیادی نداشته باشد، با چالش مواجه هستند. مانیتورهای اداری باید خصوصیات و ویژگی‌های بخصوصی داشته باشند.

در واقع برای انتخاب و خرید مانیتور اداری نیازی نیست به دنبال برخی از ویژگی‌های عجیب و غریب باشید. همین که مانیتور کیفیت تصویر بالایی داشته باشد، به فناوری‌های مخصوص محافظت از چشم مجهز بوده و ارگونومیک باشد، بیشتر از هر چیزی مهم است.

در این مقاله 10 نکته مهم که قبل از خرید مانیتور اداری باید بدانید را بررسی کرده‌ایم. بنابراین اگر قصد خرید مانیتور اداری دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا دو مورد از بهترین مانیتورهای اداری بازار ایران را هم به شما معرفی کنیم.

10 نکته مهم که قبل از خرید مانیتور اداری باید بدانید

قبل از خرید مانیتور اداری (Office Monitor) که برای استفاده در محیط‌های اداری، کاری یا تجاری مورد نیاز است، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

1. اندازه مانیتور

اولین نکته‌ای که در انتخاب و خرید مانیتور اداری باید به آن توجه کنید، اندازه مانیتور است. اکثر محیط‌های اداری فضای کمی برای میز کامپیوتر اختصاص می‌دهند. بنابراین خرید مانیتورهایی با اندازه بزرگ مناسب چنین محیط‌هایی نیست.

پیشنهاد می‌کنیم مانیتورهایی با اندازه 21 تا 27 اینچ را برای محیط اداری انتخاب کنید تا راحت روی میز قرار گرفته و فضای زیادی را هم اشغال نکند.

2. وضوح تصویر (رزولوشن)

رزولوشن یا وضوح تصویر یکی دیگر از موضوعات مهم در انتخاب مانیتورهای اداری است. هرچقدر رزولوشن مانیتور بالاتر باشد، کیفیت تصاویری که مشاهده می‌کنید بیشتر خواهد بود.

انتخاب رزولوشن به نوع کاری که در محیط اداری انجام می‌شود وابسته است. اگر کاربر با کامپیوتر کارهای گرافیکی انجام می‌دهد، به مانیتوری با رزولوشن Full HD‌ یا 4K نیاز دارد. اما برای نیازهای معمولی می‌توانید روی مانیتورهایی با رزولوشن پایین‌تر هم حساب کنید.

3. نسبت تصویر (Aspect Ratio)

بجز کاربری‌های خاص مانند کسانی که برنامه‌نویسی یا طراحی دیجیتال انجام می‌دهند، مانیتورهای اداری باید نسبت تصویر 16:9 داشته باشند. این بهترین و مناسب‌ترین نسبت تصویر برای مانیتورهای اداری محسوب می‌شود.

اگر کارهای گرافیکی انجام می‌دهید می‌توانید مانیتورهای فوق عریض با نسبت تصویر 21:9 هم خریداری کنید. شرکت ال جی مانیتور دو گانه‌ای با نسبت تصویر 16:18 را هم تولید کرده که برای برنامه‌نویس‌ها و افرادی که طراحی دیجیتال انجام می‌دهند مناسب است.

4. فناوری صفحه نمایش

موضوع مهم بعدی در انتخاب بهترین مانیتور اداری، فناوری صفحه نمایش آن است. در بازار پنل‌های مختلفی وجود دارد که پنل‌های IPS و OLED معروف‌ترین‌ها هستند.

هرکدام از انواع پنل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما به طور کلی هر دو پنل برای کارهای اداری مناسب هستند و در جزئیات و قیمت باهم تفاوت‌هایی دارند.

قیمت مانیتور اداری

5. زمان پاسخگویی (Response Time)

زمان پاسخگویی مانیتور به زمانی گفته می‌شود که داده‌‌های تصویری از کارت گرافیک به مانیتور ارسال شده و نمایش داده می‌شوند؛ این عدد هر چقدر کمتر باشد، نشان از کیفیت بالاتر مانیتور داشته و البته روی قیمت آن هم تاثیرگذار است.

مانیتورهای اداری معمولاً با زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه و کمتر هستند و نیازی نیست مانیتوری با زمان پاسخگویی زیر 1 میلی ثانیه خریداری کنید؛ مگر اینکه برای کارهای خاصی مانند مدلسازی انیمیشن یا کارهای تدوین از آن استفاده کنید.

6. اتصالات و پورت‌ها

مانیتورهای اداری بهتر است پورت‌های استانداردی داشته باشند. پورت‌های مانیتور، در خیلی از مواقع به کار نمی‌آید اما بهتر است به جدیدترین پورت‌ها مجهز باشد.

در هنگام انتخاب و خرید مانیتور اداری دقت کنید که پورت‌های HDMI و DisplayPort داشته باشد. اگر مانیتور اداری شما پورت USB هم داشته باشد می‌توانید گوشی یا تبلت خود را با آن شارژ کنید.

7. طراحی ارگونومیک

طراحی ارگونومیک یکی از مهم‌ترین نکاتی‌ست که در حین انتخاب مانیتورهای اداری باید توجه شود. کارمندان ساعت‌های زیادی روی به روی مانیتور می‌نشینند. به همین دلیل طراحی بدنه مانیتور باید به گونه‌ای باشد که آسیبی به کاربران وارد نکند.

بنابراین در هنگام خرید مانیتور اداری دقت کنید که از نظر ارتفاع، شیب و زاویه قابل تنظیم باشد.

8. کیفیت ساخت

کیفیت ساخت مانیتور بسیار مهم است، به خصوص اگر برای مصارف اداری یا تجاری طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که مانیتور با مواد با کیفیت ساخته شده باشد.

اگر مانیتور را از برندهای معروف جهانی خرید کنید از این بابت خیال‌تان راحت خواهد شد. مانیتورهای ال جی پرطرفدارترین مانیتورها در بازار ایران هستند و خوشبختانه با گارانتی طولانی مدت آونگ به فروش می‌رسند.

9. قابلیت‌های ویژه

ممکن است به ویژگی‌های خاصی در حین کار نیاز داشته باشید مثل بلندگوهای داخلی، قابلیت‌های مدیریت تصویر یا ویژگی‌های کاهش نور آبی برای راحتی چشم. بنابراین در هنگام انتخاب مانیتور به این نکات توجه کنید.

Reader Mode در مانیتور

10. قیمت و گارانتی

قطعاً یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب مانیتور اداری، قیمت آن است. قیمت مانیتورها ارتباط مستقیمی با قابلیت‌ها، اندازه و مشخصات فنی آن دارد. خوشبختانه در بازار ایران مانیتورهای ارزان متنوعی وجود دارد و شرکت‌ها و ادارات می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که دارند خرید انجام دهند.

گارانتی، موضوع مهم دیگری‌ست که ممکن است روی قیمت نهایی مانیتور تاثیرگذار باشد. به معتبر بودن گارانتی مانیتور توجه کنید و ببینید شرکت ارائه دهنده گارانتی در بازار ایران خوشنام است یا خیر.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27MP400-B با فناوری AMD FreeSync

حالا که نکات مهم قبل از خرید مانیتور اداری را بررسی کردیم نوبت به معرفی اولین مانیتور اداری می‌رسد. مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27MP400-B تمام آنچه از یک مانیتور اداری انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت مانیتور اداری

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور را بررسی می‌کنیم:

دارای پنل IPS Full HD با زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه

مانیتورهای اداری باید به پنل‌هایی مجهز باشند که از زوایای مختلف قابل مشاهده بوده و کیفیت تصویر و مخصوصاً کیفیت نوشتار خوبی داشته باشند.

مانیتور مدل 27MP400-B شرکت ال جی به پنل IPS Full HD مجهز شده و به همین دلیل گستره دید وسیعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از سوی دیگر باید به زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه‌ای این مانیتور هم اشاره کرد که کار را برای کارمندان راحت‌تر می‌کند. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، بهترین زمان پاسخگویی برای مانیتورهای اداری همین 5 میلی ثانیه است.

دارای نمایشگر بدون حاشیه از 3 طرف

در برخی از ادارات، کارمندان نیاز دارند چند مانیتور را در کنار هم قرار داده تا دامنه دید وسیع‌تری داشته باشند. به عنوان مثال کسانی که کار طراحی دیجیتال، تدوین و آهنگسازی انجام می‌دهند به این قابلیت نیاز خواهند داشت.

مانیتور 27 اینچی شرکت ال جی به گونه‌ای طراحی شده که از سه طرف، هیچ لبه یا حاشیه‌ای ندارد و به همین دلیل به راحتی می‌توان مانیتورهای دیگر را در کنار آن قرار داد.

دارای بدنه قابل تنظیم

یکی دیگر از نکاتی که مانیتورهای اداری باید داشته باشند این است که به راحتی زاویه و ارتفاع آنها تنظیم شود. خوشبختانه این مانیتور اداری ال جی به این قابلیت مجهز شده و به راحتی می‌توانید شیب، زاویه و ارتفاع آن را با توجه به جثه خود تنظیم کنیم.

مجهز به حالت خواندن و ضد لرزش

مهندسان شرکت ال جی این مانیتور را به دو قابلیت جذاب مخصوص کارمندان مجهز کرده‌اند، حالت خواندن و حالت ضد لرزش. با فعال کردن این حالت‌ها، خواندن نوشتار و اسناد روی مانیتور راحت‌تر شده و فشار کمتری به چشم کاربران وارد می‌شود.

مجهز به فناوری AMD FreeSync

کمپانی آمریکایی AMD فناوری FreeSync را برای هماهنگی بیشتر بین کارت گرافیک و مانیتور توسعه داده است. شرکت ال جی این فناوری را روی مانیتور 27 اینچی خود فعال کرده تا تصاویری که سرعت حرکت آنها زیاد است دچار مشکلاتی مانند پارگی یا تاری تصویر نشوند.

مانیتور 23.8 اینچی ال جی مدل 24MP400-B با فناوری AMD FreeSync

اگر به یک مانیتور اداری ارزان و البته کوچکتر نیاز دارید، می‌توانید روی مانیتور 23.8 اینچی ال جی مدل 24MP400-B حساب ویژه‌ای باز کنید. این مانیتور فضای کمتری روی میز کامپیوتر شما اشغال می‌کند و البته قیمت کمتری هم دارد.

خرید مانیتور اداری

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور بیان شده است:

دارای پنل IPS Full HD

این مانیتور 23.8 اینچی ال جی هم مانند مدل قبلی به پنل IPS مجهز شده تا از زوایای مختلف به راحتی بتوان تصاویر روی مانیتور را تماشا کرد. گستردگی رنگ‌ها و شفافیت تصویر از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که این مانیتور ال جی دارد.

طراحی نمایشگر بدون حاشیه

برای قرار دادن مانیتورها در کنار هم به مانیتورهایی نیاز دارید که قاب آنها بدون حاشیه طراحی شده باشد. خوشبختانه مانیتور مدل 24MP400-B ال جی هم با بدنه‌ای بدون حاشیه از سه طرف طراحی شده تا قرار دادن مانیتورها در کنار هم راحت‌تر باشد.

طراحی ارگونومیک و بدنه قابل تنظیم

یکی دیگر از ویژگی‌های این مانیتور 23.8 اینچی ال جی قابلیت تنظیم آن است. کارمندان ادارات به راحتی می‌توانند این مانیتور را از نظر شیب، زاویه و ارتفاع مانیتور به گونه‌ای تنظیم کنند که کمترین آسیب را به چشم، سر و گردن آنها وارد کند.

مجهز به ویژگی Eye-Care

مانیتورهای اداری باید به گونه‌ای ساخته شده باشند که آسیبی به چشم کاربران خود وارد نکنند. کارمندان مدت زمان زیادی روبروی مانیتور می‌نشینند و به همین دلیل ممکن است به دلیل نور زیاد مانیتور، چشم آنها آسیب ببیند.

مانیتور مدل 24MP400-B ال جی به فناوری Eye-Care مجهز شده تا نور صفحه نمایش را با توجه به نیاز محیطی تنظیم کند. این ویژگی برای کسانی که ساعت‌های طولانی رو به روی مانیتور می‌نشینند کاربرد دارد.

مجهز به فناوری AMD FreeSync

این مانیتور 23.8 اینچی ال جی هم به فناوری AMD FreeSync مجهز شده است. این فناوری همانطور که گفته شد باعث هماهنگی بیشتر بین کارت گرافیک و مانیتور شده و از بروز مشکلاتی مانند پارگی، تاری یا شکستگی تصویر جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تمام نکات مهمی که قبل از خرید مانیتور اداری باید به آن توجه کنید پرداختیم. اندازه، نوع پنل، رزولوشن، قیمت، گارانتی، طراحی ارگونومیک و … موضوعاتی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.

همچنین دو مدل از پرفروش‌ترین مانیتورهای اداری موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم. هر دو مانیتور با گارانتی آونگ در بازار ایران موجود هستند. آونگ یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در ایران است که مانیتورهای ال جی را به طور اختصاصی گارانتی کرده است.