2 مانیتور اقتصادی برای کاربری خانگی و اداری

اگر برای خانه یا محل کار خود به دنبال مانیتور ارزان و اقتصادی هستید که کیفیت بالایی هم داشته باشد، باید مانیتورهای برندهای معروف در بازار را هم نگاهی بیندازید.

پیشنهاد می‌کنیم خرید مانیتورهای بی‌نام و نشان را فراموش کنید؛ حتی با بودجه کم هم می‌توانید مانیتور اقتصادی خوبی برای خانه یا محل کار خود پیدا کنید.

در میان برندهای معروف، شرکت ال جی چند مدل مانیتور اداری مقرون به صرفه تولید کرده است.

اگر قصد خرید مانیتور ارزان دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا دو مدل بهترین مانیتور اداری ال جی که قیمت مناسبی در بازار ایران دارند را به شما معرفی کنیم و با ویژگی‌های آنها بیشتر آشنا شوید.

مانیتور ارزان (اقتصادی) چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مانیتورهای ارزان قیمت معمولاً برای استفاده روزمره و کارهای اداری مناسب هستند. در انتخاب یک مانیتور ارزان نکاتی وجود وجود دارد که باید به آنها دقت کنید.

ویژگی‌هایی که یک مانیتور اقتصادی باید داشته باشد عبارت است از:

1. اندازه صفحه نمایش

اندازه مانیتور در کاربری‌های خانگی و اداری بسیار مهم است. مانیتورهایی که برای مصارف اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد.

میز کامپیوترها در ادارات خیلی بزرگ نیست و بیشتر فضای میز به قرار گرفتن اوراق و اسناد اداری اختصاص داده شده است.

بنابراین باید مانیتوری خریداری کنید که اندازه خیلی بزرگی نداشته باشد و در عین حال خیلی هم کوچک نباشد.

بهترین اندازه برای مانیتورهای ارزان اداری مانیتورهای 21 تا 27 اینچ است که به راحتی روی میز کامپیوتر قرار می‌گیرد و فضای زیادی هم اشغال نمی‌کند.

2. رزولوشن مانیتور ارزان

اگر کیفیت و وضوح تصویر برای انجام کارهای اداری و روزمره شما اهمیت دارد باید مانیتوری خریداری کنید که از این نظر مناسب باشد.

رزولوشن نمایش تعیین می‌کند که تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ از صفحه مانیتور چقدر است. رزولوشن بالاتر باعث تصویری شفاف‌تر و جزئی‌تر می‌شود.

بنابراین اگر زمان زیادی از طول روز را با مانیتور اداری سپری می‌کنید باید محصولی خریداری کنید که رزولوشن بالاتری داشته باشد تا چشم شما در طولانی مدت آسیب نبیند. مانیتورهای ارزان معمولاً رزولوشن 1920×1080 یا Full HD دارند.

3. زمان پاسخ‌دهی

زمان پاسخگویی یا Response Time تعیین می‌کند که چقدر زمان طول می‌کشد تا یک پیکسل از مانیتور شما تغییر رنگ دهد. این ویژگی به خصوص برای افرادی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند بسیار اهمیت دارد.

اگر شکل کار شما به گونه‌ای‌ست که رنگ‌های مانیتور باید با دقت و سرعت بالایی به شما نمایش داده شوند باید مانیتورهای حرفه‌ای و البته گران قیمت خریداری کنید.
اما برخی از مانیتورهای ارزان هم هستند که زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه یا کمتر دارد. این مانیتورها هم مناسب شما هستند.

4. نسبت تصویر

نسبت تصویر یا Aspect Ratio موضوع مهم دیگری‌ست که در هنگام خرید مانیتور ارزان باید به آن توجه داشته باشید. برخی از نسبت‌های تصویر مانیتور به گونه‌ای است که چشم کاربران را در طولانی مدت اذیت می‌کند.

بهترین نسبت تصویر برای مانیتور اداری یا خانگی، نسبت 16:9 است که با آن می‌توانید تمام کارهای عادی و حتی حرفه‌ای را انجام دهید.

5. پورت‌های ورودی مانیتور ارزان

درست است که به دنبال خرید یک مانیتور اداری ارزان هستید اما باید به پورت‌های ورودی آن دقت کنید. قبل از انتخاب و خرید مانیتور مطمئن شوید که حداقل یک پورت HDMI یا یک پورت VGA داشته باشد.

مانیتورهای جدید تعداد پورت‌های بیشتری دارند و پورت اصلی آنها از نوع HDMI است تا کیفیت تصویری بالاتری را ارائه دهد.

6. قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه

بعید است به دنبال یک مانیتور ارزان باشید که سفت و سخت بوده و هیچ قابلیت تنظیمی برای ارتفاع و زوایای خود نداشته باشد؛ این نوع مانیتورها باعث ایجاد دردهایی در ناحیه سر، گردن، شانه و کتف می‌شوند.

تنظیم ارتفاع مانیتور

حتما در هنگام انتخاب و خرید مانیتور اقتصادی قابلیت‌های تنظیم ارتفاع و زاویه آن را بررسی کنید. این قابلیت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بهترین موقعیت مانیتور که برای چشم و بدن شما مناسب است را پیدا کنید.

7. مانیتور ارزان با گارانتی مطمئن

در نهایت، مهم است که مانیتور ارزان قیمتی که خریداری می‌کنید گارانتی داشته باشد. شاید برای برخی از مردم این حرف خنده‌دار به نظر برسد اما حتی ارزان‌ترین مانیتورهای بازار هم باید با گارانتی به فروش برسند.

خوشبختانه در بازار ایران مانیتورهای ارزان قیمت برندهای معروفی مانند ال جی و سامسونگ با گارانتی‌های معتبر وجود دارند. بنابراین به هیچ وجه مانیتوری خریداری نکنید که گارانتی نداشته باشد.

توجه داشته باشید که مانیتورهای ارزان قیمت عموماً ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به مانیتورهای گران‌قیمت ندارند.

در صورتی که نیازهای خاصی دارید مانند انجام بازی‌‌های حرفه‌ای یا کارهای طراحی گرافیک، لازم است به خرید مانیتورهای گران‌تر و با ویژگی‌های پیشرفته‌تر روی آورید.

معرفی 2 مانیتور ارزان برای کاربری خانگی و اداری

حالا که با ویژگی‌های مانیتورهای ارزان قیمت آشنا شدید در این بخش دو مدل بهترین مانیتور اداری و خانگی ارزان را معرفی می‌کنیم.

1. مانیتور 23.8 اینچی ال جی مدل 24MP400-B با فناوری AMD FreeSync

اولین مانیتور ارزان قیمتی که در این مقاله معرفی می‌کنیم یک مانیتور 23.8 اینچی از کمپانی جهانی ال جی است. بله این مانیتور به دلیل قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند در دسته مانیتورهای اقتصادی بازار ایران جای داده شود.

خرید مانیتور ارزان

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانیتور بیان می‌شود:

نمایشگر 23.8 اینچی پنل IPS

کمپانی ال جی مانیتور مدل 24MP400-B را با اندازه 23.8 یا 24 اینچی تولید و روانه بازار کرده است. همانطور که قبلا هم گفته شد این اندازه برای کاربری‌های اداری و خانگی بسیار مناسب است.

این مانیتور با پنل IPS که یکی از جدیدترین فناوری‌ها در ساحت پنل مانیتور است طراحی شده و نرخ تازه‌سازی 76Hz را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید : مقایسه انواع پنل مانیتور IPS ، VA و TN؛ کدام بهتر است؟

طراحی نمایشگر 3 طرفه مجازی بدون لبه

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این مانیتور ال جی طراحی بدون لبه آن است. طراحان کمپانی ال جی این مانیتور را از سه طرف بدون لبه طراحی کرده‌اند تا نیاز کاربران حرفه‌ای را هم برطرف کند.

حتما می‌دانید که گیمرها، آهنگسازان، گرافیست‌ها و کسانی که کار تدوین فیلم انجام می‌دهند به مانیتورهایی نیاز دارند که در کنار هم قرار گیرند تا محیط کاری آنها بیشتر شود.

مانیتور ارزان با ویژگی Eye-Care

مانیتورهای خانگی یا اداری باید به گونه‌ای ساخته شوند که استفاده طولانی مدت از آنها به چشم کاربران آسیبی وارد نکند. خوشبختانه شرکت ال جی برای حل این مشکل فناوری Eye-Care را معرفی کرده است.

به لطف وجود این فناوری، دمای رنگ و درخشندگی مانیتور ال جی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که کاربران به راحتی تا چندین ساعت می‌توانند نوشته‌های روی مانیتور را مانند کتاب بخوانند.

دارای کنترل OnScreen

برای تنظیم ویژگی‌های مانیتور نیازی نیست به دکمه‌های روی بدنه آن دست بزنید و زحمت زیادی متحمل شوید.

ال جی نرم‌افزار OnScreen Controller را به همین منظور توسعه داده تا کاربران تنها با چند کلیک ساده تمام تنظیمات مربوط به اندازه تصویر، رنگ‌ها، وضوح، شفافیت، روشنایی و … را انجام دهند.

مانیتور ارزان فناوری FreeSync Premium

این مانیتور ال جی به یکی از جدیدترین فناوری‌های شرکت AMD مجهز شده است. گرچه این قابلیت بیشتر برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده اما کاربران خانگی و اداری هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

با وجود فناوری Adaptive Sync، شما می‌توانید حرکات روان و یکپارچه‌ای را روی صفحه مانیتور مشاهده کنید. در واقع این فناوری از ایجاد وقفه و تاخیر تصویر جلوگیری می‌کند.

فناوری Black Stabilizer

یکی دیگر از فناوری‌هایی که در مانیتور مدل 24MP400-B ال جی وجود دارد و مخصوص گیمرها طراحی شده، فناوری Black Stabilizer است.

با فعال کردن این فناوری، حتی تاریک‌ترین نقاط صحنه بازی هم برای شما روشن می‌شود. این قابلیت به ویژه برای گیمرهایی که بازی‌های شوتر و تیراندازی انجام می‌دهند بسیار جذاب خواهد بود.

گارانتی 18 ماهه آونگ

این مانیتور اقتصادی ال جی گرچه قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد اما با گارانتی به بازار عرضه شده است. شرکت ایرانی آونگ این مانیتور را تا 18 ماه ضمانت کرده است.

آونگ بیش از 15 سال در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به دستگاه‌های دیجیتال سابقه دارد و از این نظر بسیار مطمئن است.

2. مانیتور 27 اینچ ال جی مدل 27MP400-B با فناوری AMD FreeSync

مانیتور دوم، یک نمونه ارتقا یافته از مانیتور اولی‌ست که معرفی کردیم. مانیتور مدل 27MP400-B ال جی با اندازه 27 اینچ تولید شده است.

خرید مانیتور ارزان

بسیاری از ویژگی‌های این دو مانیتور شبیه به هم هستند و در اندازه و برخی از ویژگی‌ها شاهد ارتقا بوده‌ایم. ویژگی‌های مهم این مانیتور عبارت است از:

طراحی ارگونومیک

مانیتور ارزان قیمت ال جی مدل 27MP400-B برای افراد با سنین و قد و قواره مختلف مناسب است. شما به راحتی می‌توانید زوایای این مانیتور را با توجه به شکل بدن خود تغییر دهید.

کافیست به بدنه این مانیتور فشار اندکی وارد کنید تا در چند زاویه، متناسب با قد و محل قرارگیری سر و چشمان شما تنظیم شود.

این تنظیم ارتفاع و زاویه از ایجاد دردهای ناشی از تنظیم نبودن مانیتور جلوگیری می‌کنید.

محافظت از چشم کاربران

شرکت ال جی برای محافظت از چشم کاربران، دو قابلیت ویژه برای این مانیتور در نظر گرفته است:

  • حالت مخصوص خواندن (مطالعه کردن): پس از فعال کردن این حالت، مانیتور نورها و اشعه‌های مضر که کاربران در حین خواندن نوشتار روی مانیتور با آن مواجه می‌شوند را مسدود می‌کند. همچنین خواندن کتاب و اسناد و پرونده‌های الکترونیکی در این حالت راحت‌تر می‌شود.
  • قابلیت ضد لرزش: شاید خیلی از کاربران کامپیوتر ندانند اما مانیتورها لرزش‌های تصویری نامرئی زیادی دارند که با چشم دیده نمی‌شود. شرکت ال جی برای از بین بردن این لرزش‌ها قابلیت Flicker Safe را ایجاد کرده است.

مانیتور ارزان؛ مجهز به فناوری‌های مختلف

مانیتور مدل 27MP400-B ال جی به طیف وسیعی از فناوری‌های روز دنیا مجهز شده است که بسیاری از آنها مخصوص گیمرها و کاربران حرفه‌ای هستند.
برخی از فناوری‌های این مانیتور ارزان ال جی عبارت است از:

  • فناوری FreeSync: این فناوری اختصاصی شرکت AMD به منظور کاهش تاخیر در پاسخگویی به تصویر در انجام بازی‌های کامپیوتری طراحی شده است.
  • فناوری Black Stabilizer: این فناوری تاریک‌ترین نقاط صحنه‌های بازی را روشن کرده و برای گیمرها بسیار کاربرد دارد.
  • فناوری Dynamic Action Sync: این فناوری سرعت واکنش کاربران در انجام بازی‌ها را بیشتر می‌کند و به سرعت همه آنچه در صحنه بازی در حال رخ دادن است را نمایش می‌دهد.
  • قابلیت Crosshair: با فعال کردن این قابلیت، علامتی در وسط صفحه مانیتور ظاهر می‌شود که برای تیراندازی در بازی‌های شوتر بسیار مناسب است.

سخن پایانی

خرید مانیتور ارزان در بازار ایران کار چندان دشواری نیست. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که حتما مانیتوری از یک شرکت معروف خریداری کنید و به گارانتی داشتن آن هم دقت داشته باشید.

ما در این مقاله دو مانیتور 24 و 27 اینچی ال جی که قیمت ارزانی در بازار ایران دارند به شما معرفی کردیم. شما هم می‌توانید چند نمونه مانیتور اقتصادی که در بازار ایران وجود دارد را نام ببرید.