قبل از خرید مانیتور 32 اینچ بخوانید!

با جستجو در فروشگاه‌های لوازم کامپیوتر و یا سایت‌های فروش آنلاین، با طیف وسیعی از مانیتورهای گیمینگ روبه‌رو خواهید شد. مانیتور 32 اینچ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مانیتورهایی‌ست که گیمرها حرفه‌ای علاقه زیادی به آن دارند.

اندازه نسبتا بزرگ و ویژگی‌های متنوعی که مانیتور 32 اینچ دارد در کنار قیمت مناسب، برای گیمرها کافیست تا از بین مانیتورها کوچک یا مانیتورهای خیلی بزرگ، این مانیتور را انتخاب کنند.

در بازار ایران مانیتور 32 اینچ ال جی و سامسونگ طرفداران زیادی دارند. اما برندهای تولید کننده مانیتور 32 اینچ بسیار زیاد هستند و شما گزینه‌های زیادی برای خرید دارید.

با این حال اگر قصد خرید مانیتور 32 اینچ دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ویژگی‌های این نوع مانیتور آشنا کرده و در نهایت 2 مورد از پرفروش‌ترین مانیتورهای 32 اینچی بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

درباره مانیتورهای 32 اینچ بیشتر بدانید

به مانیتورهای کامپیوتری که قطر صفحه نمایش آنها 32 اینچ یا به طور حدودی 81 سانتی‌متر باشد، مانیتور 32 اینچ گفته می‌شود.

این مانیتورها در دسته مانیتورهای با صفحه نمایش بزرگ جای می‌گیرند و با مانیتورهای قدیمی که بین 22 تا 27 اینچ بودند تفاوت‌های ظاهری زیادی دارند.

بهترین مانیتور 32 اینچی

مانیتورهای 32 اینچ به دلیل ابعاد بزرگی که دارند معمولا با رزولوشن‌های بالا تولید می‌شوند تا کیفیت تصاویر افت نکند.

در چند سال گذشته برخی از مانیتورهای 32 اینچ با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل هم تولید شده‌اند که اصطلاحا به آنها مانیتور 32 اینچ 4K گفته می‌شود.

همچنین، بسیاری از مانیتورهای 32 اینچ دارای ویژگی‌های مانند نسبت تصویر 16:9، نمایشگرهای IPS با زاویه دید وسیع، نرخ تازه سازی بالا، پورت‌های اتصال متنوع (مانند HDMI و DisplayPort) و قابلیت‌های اضافی مانند قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش هستند.

آیا مانیتور 32 اینچ برای گیمینگ مناسب است؟

مانیتور 32 اینچ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرهای مبتدی تا حرفه‌ای محسوب می‌شود. این مانیتور به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر بزرگتر با جزئیات بیشتر را در هنگام بازی مشاهده کنید و همین موضوع روی نتیجه بازی و لذتی که می‌برید تاثیرگذار است.

مانیتورهای 32 اینچ معمولاً با رزولوشن‌های بالا مثل 4K تولید می‌شوند تا تصاویر را با جزئیات و وضوح بالاتری نمایش دهند.

همچنین برخی از مانیتورهای 32 اینچی نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) بالایی دارند و به همین دلیل تصاویری روان‌تر و با وضوح بالاتر تولید می‌کنند.

علاوه بر این، برخی از مانیتورهای 32 اینچ دارای ویژگی‌های خاص گیمینگ هستند؛ نرخ تازه‌سازی بالا، زمان پاسخگویی کم، وضوح رنگ بالا و پشتیبانی از تکنولوژی‌هایی مانند AMD FreeSync یا NVIDIA G-Sync که باعث کاهش تیرگی صفحه نمایش و رفع مشکل پارگی تصویر می‌شود.

انواع مانیتور 32 اینچ گیمینگ

اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ را دارید و می‌خواهید مانیتور 32 اینچی خریداری کنید، باید بدانید که این مانیتورها انواع گوناگونی دارند.

انواع این مانیتورهای 32 اینچ عبارت است از:

1. مانیتور 32 اینچ 4K

دسته اول و پرطرفدار از مانیتورهای 32 اینچی، مانیتورهای 4K هستند. این نوع مانیتورها با رزولوشن 3840 × 2160 پیکسل تولید می‌شوند و تصاویر را با جزئیات و وضوح بسیار بالا نمایش می‌دهند.

از مانیتورهای 32 اینچ 4K بیشتر برای انجام بازی‌های ویدیویی یا تماشای فیلم‌های سینمایی با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که تماشای فیلم‌ها و بازی‌های 4K در این مانیتورها در صورتی با کیفیت بسیار بالا همراه خواهد بود که محتوای ویدیویی شما هم فرمت 4K داشته باشد.

2. مانیتورهای با نرخ تازه سازی بالا

دسته دوم، مانیتورهای 32 اینچی هستند که نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) بالایی دارند. در این مانیتورها نمایش تصاویر با فریم‌های بیشتری در ثانیه اتفاق می‌افتد.

بالا بودن نرخ تازه‌سازی تصویر در این مانیتور از تار شدن کاراکترهای در حال حرکت در مانیتور جلوگیری می‌کند و برای انجام بازی‌های سرعتی و رقابتی بسیار کاربرد دارد.

خرید مانیتور 32 اینچ

3. مانیتورهای با زمان پاسخگویی کم

زمان پاسخگویی (Response Time) مانیتور نشان می‌دهد که چه مدت زمانی برای تغییر رنگ پیکسل‌ها در صفحه نمایش طول می‌کشد.

مانیتورهای 32 اینچ گیمینگ با زمان پاسخگویی کم (معمولاً در حدود 1 میلی‌ثانیه یا کمتر)، حرکات سریع را با دقت بیشتری نشان می‌دهند و تاخیری کمتر در بازی ایجاد می‌کنند.

4. مانیتورهای با فناوری AMD FreeSync یا NVIDIA G-Sync

دسته دیگری از مانیتورهای 32 اینچ، آن دسته هستند که به آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه نمایش تصاویر بدون تاخیر و شکستگی مجهز شده‌اند.

این مانیتورها به فناوری AMD FreeSync یا NVIDIA G-Sync مجهز شده‌اند تا مشکل تیرگی و شکستگی تصاویر مانیتور را برطرف کنند.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کارت گرافیک کامپیوتر شما هم باید از این فناوری‌ها پشتیبانی کند تا مانیتور به درستی تصاویر را نمایش دهد.

5. مانیتورهای با پشتیبانی از HDR

نوع دیگری از مانیتورهای 32 اینچ، مانیتورهایی هستند که با برچسب HDR در بازار به فروش می‌رسند.

مانیتورهای با پشتیبانی از فناوری HDR توانایی نمایش رنگ‌هایی غنی‌تر و زنده‌تر را دارند و به همین دلیل طرفداران آن هم بیشتر است.

بهترین مانیتور 32 اینچ و 34 اینچ در بازار

حالا که با ویژگی مانیتورهای 32 اینچ آشنا شدید نوبت به معرفی دو مدل از بهترین مانیتورهای 32 اینچ و 34 اینچ موجود در بازار ایران رسید.

در ادامه با این دو مدل مانیتور آشنا خواهید شد:

1. مانیتور گیمینگ 32 اینچ ال جی مدل 32GN550-B

یکی از پرطرفدارترین مانیتورهای 32 اینچی موجود در بازار ایران مانیتور ال جی مدل 32GN550-B است که به لطف ویژگی‌های متعدد و بی‌نظیری که دارد بسیار پرفروش شده است.

خرید مانیتور 32 اینچ

برخی از ویژگی‌های این مانیتور عبارت است از:

دارای نرخ تازه‌سازی 165Hz

نرخ تازه‌سازی تصویر یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که کیفیت پردازش مانیتور در هنگام اجرای بازی‌های با کیفیت بالا را نشان می‌دهد. گیمرهای حرفه‌ای همیشه به دنبال مانیتورهایی هستند که نرخ تازه‌سازی بالایی داشته باشد.

مانیتور مدل 32GN550-B شرکت ال جی با نرخ تازه‌سازی 165Hz تولید شده و به همین دلیل توجه گیمرها را به خود جلب کرده است. این ویژگی از تاری تصویر در حین اجرای بازی‌های با کیفیت بالا جلوگیری می‌کند.

کاهش تاری تصویر با سرعت پاسخگویی 1ms

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک مانیتور گیمینگ باید داشته باشد، سرعت پاسخگویی بالاست. این معیار با واحد میلی ثانیه مشخص می‌شود و هرچقدر این سرعت بالاتر باشد باید زمان آن کمتر باشد.

گیمرهای حرفه‌ای همواره به دنبال مانیتورهایی با سرعت پاسخگویی 1 میلی ثانیه و کمتر هستند. این عدد به طور محسوسی در اجرای بازی‌های گیمینگ رقابتی که سرعت در آن برنده را مشخص می‌کند تاثیرگذار است.

مجهز به فناوری HDR10

اگر نمایش واقعی رنگ‌ها برای شما اهمیت دارد، باید مانیتور 32 اینچی خریداری کنید که به فناوری HDR مجهز باشد.

مانیتور ال جی مدل 32GN550-B به آخرین نسخه از این فناوری مجهز شده است. فناوری HDR10 با طیف رنگی sRGB 95% شما را در اقیانوسی از رنگ‌ها غوطه‌ور می‌کند.

پشتیبانی از فناوری‌های گیمینگ

مانیتور 32 اینچ ال جی مدل 32GN550-B برای گیمرها سنگ تمام گذاشته و به فناوری‌های گیمینگ متعددی مجهز شده است. در زیر این فناوری‌ها معرفی شده‌اند:

  • فناوری Dynamic Action Sync: این فناوری از ایجاد تاخیر در پردازش تصاویر بازی جلوگیری می‌کند. بنابراین حرکت کاراکترهای بازی با کمترین میزان تاخیر و کندی انجام می‌شود و همین موضوع به گیمرها اجازه می‌دهد سریع‌ترین واکنش را انجام دهند.
  • قابلیت Black Stabilizer: پنهان شدن رقبا در بخش‌های تاریک صحنه بازی می‌تواند به شما آسیب بزند. قابلیت Black Stabilizer تاریک‌ترین بخش‌های بازی را به گونه‌ای به شما نشان می‌دهد که دشمنان را به راحتی تشخیص دهید.
  • قابلیت Crosshair: با فعال کردن این قابلیت، نشانه‌ای در وسط صفحه مانیتور ظاهر می‌شود. این نشانه برای گیمرهایی که بازی‌های تیراندازی انجام می‌دهند بسیار کاربرد دارد.
  • فناوری G-Sync و FreeSync: شرکت‌های AMD و NVIDIA برای جلوگیری از شکستگی‌های تصویر و همگام‌سازی کارت گرافیک و مانیتور، این دو فناوری را توسعه داده‌اند. خوشبختانه این مانیتور 32 اینچ ال جی به هر دو فناوری مجهز شده است.

دارای گارانتی 18 ماهه آونگ

این مانیتور 32 اینچ ال جی در بازار ایران با گارانتی 18 ماهه آونگ عرضه می‌شود.

شرکت آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات ال جی است که از سال 1385 کار خود را آغاز کرده و اعتبار بالایی در بازار ایران دارد.

2. مانیتور 34 اینچ خمیده ال جی مدل 34WP65C-B

مانیتورهای 34 اینچ از نظر ابعاد، تفاوت چندانی با مانیتورهای 32 اینچی ندارند. در هنگام خرید مانیتور 32 اینچ می‌توانید به مانیتور 34 اینچ خمیده ال جی مدل 34WP65C-B هم نگاهی بیندازید.

بهترین مانیتور 32 اینچ

برخی از ویژگی‌های این مانیتور عبارت است از:

مجهز به آخرین نسخه HDR

این مانیتور ال جی به آخرین نسخه HDR مجهز شده است و می‌تواند طیف وسیعی از رنگ‌ها را به شما نمایش دهد. به لطف پشتیبانی این مانیتور از HDR10 تا 99% از رنگ‌های موجود در طیف رنگی sRGB در این مانیتور با وضوح بالا نمایش داده می‌شوند.

بنابراین می‌توان از این مانیتور علاوه بر انجام بازی‌های با کیفیت بالا، کارهای گرافیکی و طراحی انجام داد و از دقیق و زنده بودن رنگ‌ها مطمئن بود.

اولترا واید از نوع QHD

این مانیتور اولترا واید از نوع QHD بوده و ابعادی بزرگ‌تر از یک مانیتور 32 اینچی دارد. به همین دلیل می‌توانید از آن علاوه بر بازی، برای کارهای دیگری هم استفاده کنید.

به عنوان مثال این مانیتور برای برگزاری کلاس‌های آنلاین بسیار مناسب است و معلمان و دانشجویان به لطف صفحه بزرگی که این مانیتور دارد می‌توانند به راحتی در کنار برنامه‌های ارتباط تصویری، فایل‌های درسی خود را هم روی مانیتور مشاهده کنند.

مجهز به اسپیکرهای قدرتمند MAXXAUDIO

کمپانی ال جی برای اینکه کاربران پس از خرید مانیتور از تجهیزات جانبی بی‌نیاز شوند، اسپیکرهای قدرتمندی برای این مانیتور در نظر گرفته است.

دو اسپیکر 7 واتی در دو طرف پنل این مانیتور قرار داده شده است. کمپانی MAXXAUDIO این اسپیکرهای قدرتمند را برای مانیتورهای ال جی طراحی کرده است.

نرخ تازه‌سازی 160Hz

همانطور که قبلا هم گفتیم گیمرها عاشق مانیتورهایی هستند که نرخ تازه‌سازی بالایی داشته باشند. خوشبختانه این مانیتور 34 اینچی ال جی هم به این قابلیت مجهز است.

نرخ تازه‌سازی تصاویر در این مانیتور خمیده 160 هرتز بوده و به همین دلیل انجام بازی‌های سریع با این مانیتور بدون هیچ مشکلی قابل انجام است.

فناوری Black Stabilizer

مانیتور 34 اینچی ال جی مدل 34WP65C-B به فناوری Black Stabilizer مجهز شده است. این فناوری تاریک‌ترین قسمت‌های بازی را با کیفیت بالا نمایش می‌دهد و از پنهان شدن رقبا در تاریک‌ترین بخش‌های بازی جلوگیری می‌کند.

طراحی قاب مانیتور بدون حاشیه (از 3 طرف)

برخی از گیمرها یا کاربران حرفه‌ای دوست دارند چند مانیتور را در کنار هم قرار دهند تا دید بیشتری داشته باشند. شرکت ال جی به همین دلیل، لبه‌های مانیتور را از 3 طرف بدون حاشیه طراحی کرده است تا پس از کنار هم قرار گرفتن مانیتورها، مزاحمتی برای چشم کاربران به وجود نیاید.

سخن پایانی

هرچند که مانیتور 32 اینچ برای بازی و انجام کارهای گرافیکی بسیار مناسب است، اما انتخاب نهایی به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. قبل از خرید، بهتر است مشخصات فنی و ویژگی‌های هر مدل مانیتور را بررسی کنید تا به نیازهای خاص خود برسید.

ما در این مقاله با مانیتور 32 اینچ و انواع آن آشنا شدیم و یک مدل مانیتور 32 اینچ ال جی را به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ آیا به فکر خرید مانیتور 32 اینچ هستید؟