معرفی بهترین هدست‌های گیمینگ در ایران (آپدیت 2023)

هدست گیمینگ از آن تجهیزاتی‌ست که به طور مستقیم روی کیفیت بازی گیمرها تاثیر می‌گذارد. خرید هدست گیمینگ هم مشکلات و چالش‌های مخصوص به خود را دارد.

هدست‌هایی که در بازار ایران با نام هدست گیمینگ ارزان یا هدست گیمینگ بی سیم وجود دارند، در صورتی که از یک برند ناشناس باشند، خرید آنها انتخاب درستی نیست.

در اولین گام از انتخاب و خرید هدست گیمینگ PS4 یا هر دستگاه دیگری، باید به شرکت سازنده آن توجه کنید. برندهای معتبر جهانی قطعا محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

اگر قصد خرید هدست گیمینگ برای موبایل یا کنسول‌های بازی را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا 3 نمونه از بهترین هدست های گیمینگ ارزان ولی باکیفیت بازار را معرفی کنیم.

هدست گیمینگ MSI مدل DS502

کمپانی MSI یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و در عین حال قابل اعتمادترین کمپانی‌های دنیاست. هدست گیمینگ مدل DS502 از این شرکت نمونه‌ای جذاب از محصولات باکیفیت MSI محسوب می‌شود.

در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم این هدست گیمینگ را معرفی می‌کنیم:

مجهز به دو درایور 40 میلی‌متری

قطر درایور هدست و هدفون‌ها بسیار مهم است. دقیقا همان پارامتری‌ست که می‌تواند روی حجم صدای تولید شده توسط هدفون‌ها تاثیرگذار باشد.

کمپانی MSI برای هدست گیمینگ مدل DS502 از درایورهایی با قطر 40 میلی‌متر استفاده کرده است. این قطر درایور را می‌توان جزو بزرگ‌ترین قطر درایورهای هدست‌ها دانست.

به لطف وجود این درایور، صدایی که توسط اسپیکرهای هدست تولید می‌شود بسیار بلند خواهد بود.

هدست گیمینگ با طراحی ارگونومیک

طراحان MSI این هدست مخصوص بازی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که کاملا ارگونومیک است.

طراحی ارگونومیک یک هدست باید به شکلی انجام شود که کاربران در اثر استفاده طولانی مدت، احساس خستگی از قرار گرفتن هدست روی سر نکنند.

این هدست MSI وزن زیادی ندارد، کاپ‌های هدست با پدهای فومی پوشانده شده و پس از قرار گرفتن روی گوش، به دلیل وجود سوراخ‌های ریز روی کاپ، هوا بین گوش و هدست در جریان خواهد بود.

علاوه بر این کاربران می‌توانند اندازه هدست را با توجه به اندازه سر خود کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنند. بنابراین این هدست برای افراد با هر سنی مناسب خواهد بود.

مجهز به سیستم لرزش قدرتمند

این خاصیت محصولات MSI است که همیشه یک سورپرایز برای کاربران خود دارد؛ این شرکت برای هدست گیمینگ DS502 از سیستم لرزش هوشمند استفاده کرده است.

یک موتور ویبره (لرزشی) درون کاپ‌های هدست تعبیه شده تا کاربران در حین بازی، تجربه زنده‌تری داشته باشند.

گیمرها این حس را بهتر درک می‌کنند که وقتی هدست آنها با انفجار یک منطقه می‌لرزد چقدر انجام آن بازی برایشان لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

دارای میکروفون با قابلیت چرخش

وجود میکروفون روی این هدست‌ها باعث شده آنها از هدفون به هدست تبدیل شوند! حتما تفاوت بین هدست و هدفون را می‌دانید.

هدست گیمینگ مدل DS502 به یک میکروفون قدرتمند با حساسیت 36 دسی‌بل مجهز شده است.

میکروفون هدست گیمینگ

گیمرها می‌توانند در حین بازی از طریق این میکروفون با هم‌تیمی‌های خود مکالمه داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این میکروفون، متحرک بود آن است. در واقع اگر نمی‌خواهید از میکروفون استفاده کنید با یک چرخش ساده آن را به بالای هدست منتقل کنید تا جلوی کار شما را نگیرد.

هدست گیمینگ مجهز به فناوری Xear™ Living

کیفیت صدا اصلی‌ترین پارامتری‌ست که یک هدست گیمینگ باید برای کاربران خود فراهم کند.

کمپانی MSI هدست گیمینگ خود را به گونه‌ای طراحی کرده که از فناوری Xear™ Living پشتیبانی می‌کند.

این فناوری باعث می‌شود صدای محیط بازی را به شکل استریو از بخش‌های مختلف هدست بشنوید و حس کنید واقعا در محیط بازی حضور فیزیکی دارید. در واقع شما با یک هدست استریو طرف هستید.

مجهز به 27 افکت صدایی

برخی از ویژگی‌های هدست گیمینگ مدل DS502 خاص است! به عنوان مثال MSI برای این هدست افکت‌های صدایی متعددی در نظر گرفته که کاربران به دلخواه می‌توانند انتخاب کنند.

برخی از این افکت‌ها عبارت‌اند از افکت‌های سالن کنسرت، زیر آب، استودیو، حمام و …. شما می‌توانید صدایی که می‌شنوید را با این افکت‌ها تغییر دهید.

علاوه بر این، با توجه به اندازه محیطی که در آن حضور دارید، می‌توانید افکت‌های صدایی را بین گزینه‌های کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب کنید.

دارای اکولایزر 10 بانده

یکی از ویژگی‌های جالب این هدست، وجود نرم‌افزار اختصاصی برای تنظیم اکولایزر است.

این اکولایزر 10 بانده به گونه‌ای تعبیه شده که شما می‌توانید از 10 حالت از پیش تعیین شده آن برای تنظیم صدا استفاده کند.

حتما می‌دانید وظیفه اکولایزر این است که فرکانس‌های صدایی مختلف را تنظیم کند و مثلا اگر می‌خواهید صدای بیس (بم) بیشتری بشنوید باید میزان یکی از باندهای اکولایزر را افزایش دهید.

دارای کابل مقاوم در برابر ضربه

پاره شدن و قطعی سیم، از آن مشکلاتی‌ست که خیلی از هدست های گیمینگ ارزان قیمت دارند.

خوشبختانه کمپانی MSI برای این محصول خود از کابل‌های مقاوم در برابر ضربه، کشیدگی و پارگی استفاده کرده است.

کابل این هدست 2 متر طول دارد و بخش بیرونی آن با نخ‌هایی بافته شده تا در برابر ضربه یا فشار زیاد مقاومت بیشتری داشته باشد.

هدست گیمینگ ADATA مدل XPG PRECOG

اگر به دنبال یک هدست مخصوص بازی با قابلیت‌های ویژه هستید، کمپانی ADATA یک پیشنهاد ویژه برای شما دارد.

هدست گیمینگ XPG PRECOG تمام آنچه از یک هدست برای تولید صدای با کیفیت و پرحجم نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه با معرفی ویژگی‌های اصلی این هدست همراه ما باشید:

دارای درایور دوگانه Electrostatic Dynamic

اولین و مهم‌ترین ویژگی هدست XPG PRECOG وجود درایور دوگانه در آن است. به زبان ساده‌تر دو نوع درایور در اسپیکرهای این هدست قرار داده شده است. داینامیک و الکترواستاتیک.

درایور داینامیک متداول‌ترین نوع درایورهایی‌ست که در هدست‌ها استفاده می‌شود. این درایور بیس ضربه خوبی دارد، فشار صوتی متعادلی ایجاد می‌کند و مصرف انرژی آن هم نسبتا کم است.

درایور الکترواستاتیک فقط در هدست‌های گران‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درایور به گونه‌ای طراحی شده که کیفیت صدای آن نسبت به سایر درایورها بسیار بالاتر است.

هدست گیمینگ دارای میکروفون با قابلیت حذف صدای محیط

اگر می‌خواهید در حین انجام بازی مکالمه‌ای بدون نویز محیط داشته باشید باید هدست گیمینگی خریداری کنید که قابلیت حذف صدای مزاحم محیط را داشته باشد.

هدست XPG با یک میکروفون جدا شونده روانه بازار شده است. کاربران می‌توانند هر زمان که نمی‌خواهند، این میکروفون را از بدنه هدست جدا کنند.

اما مهم‌تر از آن، این است که میکروفون هدست به فناوری حذف صداهای محیط یا ENC مجهز شده تا مکالمه‌ای شفاف و بدون نویز داشته باشید (هدست نویز کنسلینگ).

طراحی ارگونومیک

اینکه استفاده طولانی مدت از هدست شما را خسته نکند موضوع بسیار مهمی‌ست.

هدست XPG PRECOG کاملا ارگونومیک طراحی شده تا از خستگی مفرط گیمرها پیشگیری کند.

بالشتک‌هایی روی گوشی این هدست قرار داده شده که از جنس فوم نرم هستند و می‌توان زاویه آنها را تنظیم کرد تا دقیقا روی گوش قرار گیرند.

علاوه بر این، قاب‌های روی گوشی را می‌توانید تا 90 درجه بچرخانید تا کمتر به گردن و سر شما فشار وارد کنند.

از سوی دیگر، بازوهای این هدست را می‌توان بزرگتر یا کوچکتر کرد. این قابلیت از ایجاد فشار زیاد به سر جلوگیری می‌کند.

هدست گیمینگ XPG

سازگاری با پلتفرم‌های مختلف

از هدست گیمینگ XPG برای کدام پلتفرم می‌خواهید استفاده کنید؟ خیالتان راحت، این هدست با تمام پلتفرم‌ها سازگاری دارد.

می‌توانید این هدست را از طریق کابل USB Type-C یا جک 3.5 میلی‌متری به دستگاه‌های مختلف متصل کرده و استفاده کنید.

همچنین کمپانی ADATA برای راحتی بیشتر کاربران یک کابل تبدیل USB Type-C به USB معمولی Type-A درون جعبه قرار داده است.

بنابراین شما به راحتی می‌توانید این هدست را به دستگاه‌های مختلف از کامپیوتر و لپ‌تاپ گرفته تا نینتندو سوییچ، پلی استیشن و Xbox متصل کنید.

هدست گیمینگ دارای صدای فراگیر 7.1 کاناله

صدای فراگیر 7.1 کاناله یعنی چه؟ برای اینکه بتوانید در حین انجام بازی، کوچک‌ترین صداهایی که در محیط بازی در حال پخش است را با اندازه و کیفیت مناسب بشنوید به صدای فراگیر 7.1 کاناله نیاز دارید.

هدست گیمینگ XPG PRECOG یک هدست 7.1 کاناله بوده به صدای فراگیر مجهز شده است. بنابراین شما می‌توانید با شنیدن صدای رقبا در بازی، دقیقا بدانید که مهاجمان از کدام سمت دارند به شما نزدیک می‌شوند.

دارای کیف مخصوص

این هدست ADATA به همراه یک کیف مخصوص عرضه شده است. این کیف زیبا به گونه‌ای ساخته شده که هدست و لوازم جانبی آن به راحتی داخل کیف جا می‌شوند.

بنابراین برای جابه‌جا کردن هدست، نیازی نیست نگران ایجاد خط و خش یا آسیب به هدست باشید و می‌توانید آن را درون کیف مخصوص هدست قرار داده و جابه‌جا کنید.

هدست گیمینگ MSI مدل IMMERSE GH61

یکی از شیک‌ترین و زیباترین هدست‌های گیمینگ MSI پیش روی شماست! هدست IMMERSE GH61.

اگر زیبایی هدست برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید هدستی خریداری کنید که در عین کیفیت صدای مطلوب، ظاهر جذابی هم داشته باشد، این مدل هدست MSI بهترین انتخاب است.

با ویژگی‌های مهم این هدست مخصوص بازی همراه ما باشید:

دارای صدای فراگیر 7.1 کاناله

هدست گیمینگ مدل IMMERSE GH61 هم مانند دو مدل قبلی دارای صدای فراگیر 7.1 کاناله است.

بنابراین جزئی‌ترین صداهایی که در محیط بازی پخش می‌شود مانند قدم زدن مهاجمان دقیق و شفاف از هدست پخش می‌شود.

نکته جالب درباره این فناوری آن است که اگر مهاجمان در بازی از سمت راست حرکت کرده و به شما نزدیک شوند، شما هم صدای حرکت آنها را بیشتر روی کاپ سمت راست هدست می‌شنوید.

هدست گیمینگ پشتیبانی شده توسط NAHIMIC

اینکه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار صوتی جهان روی کیفیت صدای یک هدست مهر تایید بزند، خیال خیلی از کاربران را راحت می‌کند.

هدست گیمینگ MSI توسط یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای صوتی جهان که در زمینه تولید نرم‌افزارهای صوتی با پخش صدای سه‌بعدی تخصص دارد، پشتیبانی شده است.

هدست گیمینگ MSI GH61

دارای میکروفون جمع شونده

میکروفون‌هایی که روی هدست‌ها قرار می‌گیرند به 4 دسته تقسیم می‌شوند: میکروفون‌های ثابت، میکروفون‌های قابل چرخش، میکروفون‌های جداشونده و میکروفون‌های جمع شونده.

هدست مدل IMMERSE GH61 میکروفونی از نوع جمع‌شونده دارد. در واقع این میکروفون داخل بدنه هدست پنهان می‌شود و کاربران هروقت که به آن نیاز داشته باشند می‌توانند میکروفون را از بدنه بیرون بیاورند.

هدست گیمینگ دارای کانکتورهای USB و 3.5 میلی‌متری

دو مدل کانکتور برای این هدست گیمینگ MSI در نظر گرفته شده است.

هم کانکتور USB 2.0 و هم جک 3.5 میلی‌متری به کابل این هدست متصل شده تا کاربران هدست را راحت‌تر به دستگاه‌های مختلف متصل کنند.

بنابراین فرقی نمی‌کند که می‌خواهید هدست را برای کنسول‌های بازی استفاده کنید یا کامپیوتر و لپ‌تاپ در هر صورت این هدست به تمام دستگاه‌ها متصل می‌شود.

دارای کیف مخصوص و دکمه‌های تنظیم صدا

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این هدست، عرضه کیف مخصوص برای آن است. شما می‌توانید برای حمل و نقل هدست آن را درون کیف خودش قرار دهید تا آسیب نبیند.

علاوه بر این، روی کابل این هدست کلیدهایی برای تنظیم صدا تعبیه شده است. با استفاده از این کلیدها می‌توانید ولوم صدا را کم و زیاد کرده یا میکروفون هدست را روشن کنید.

سخن پایانی

قیمت هدست گیمینگ در بازار ایران بسیار متنوع است و شما می‌توانید با بودجه کم هدست های گیمینگ زیادی خریداری کنید.

اما اگر به دنبال خرید هدست گیمینگ با کیفیت و مطمئن هستید، ما در این مقاله سه مدل از پرفروش‌ترین محصولات بازار را به شما معرفی کردیم.

هر سه مدلی که در این مقاله معرفی شد توسط کمپانی آونگ گارانتی شده‌اند و تا حداقل 2 سال با خیال راحت می‌توانید از آنها استفاده کرده و نگران خراب شدن هدست نباشید. درباره گارانتی هدست بیشتر بخوانید.