گارانتی معتبر هدست؛ کدام گارانتی هدست بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین مراحل در خرید یک هدست با کیفیت، توجه به گارانتی آن است. هدست به طور معمول برای گوش دادن به موسیقی، گیمینگ و کاربری‌های خاص مانند آهنگسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به قیمت بالای برخی از هدست‌ها، کاربران انتظار دارند محصولی که خریداری می‌کنند طول عمر بالایی داشته باشد و به این زودی‌ها خراب نشود.

اما متاسفانه، همه هدست‌ها بدون عیب نیستند و ممکن است در طول زمان خراب شوند. به همین دلیل، داشتن یک گارانتی معتبر برای هدست بسیار مهم است.

در واقع، گارانتی هدست به شما اطمینان می دهد در صورتی که هدست خراب شود، می‌توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید و پول خود را برگردانید.

در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های گارانتی خوب هدست را بیان کرده و شما را با شرکت آونگ، ارائه دهنده خدمات گارانتی به هدست آشنا کنیم. قبل از آن توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای خرید هدست را از دست ندهید.

اگر قصد خرید هدست با گارانتی معتبر دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا گارانتی هدست مهم است؟

اصلا گارانتی داشتن هدست چرا اهمیت دارد؟ چرا باید در هنگام خرید هدست به برچسب گارانتی آن توجه کنیم؟

در این بخش می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و ویژگی‌های گارانتی خوب هدست را بیان کنیم:

1. اطمینان از کیفیت محصول

اولین و مهم‌ترین دلیل برای اینکه گارانتی معتبر هدست اهمیت دارد، اطمینان از کیفیت محصول است. شرکت‌های تولیدکننده هدست، فقط زمانی که از کیفیت محصول خود مطمئن باشند آن را با گارانتی عرضه می‌کنند.

بنابراین وقتی روی جعبه یک هدست برچسب گارانتی طولانی مدت می‌بینید، این یعنی شرکت از بابت کیفیت محصول خود مطمئن است.

باید به این نکته هم توجه داشت که صرفا طولانی بودن مدت زمان گارانتی اهمیت ندارد. اینکه شرکت ارائه دهنده گارانتی کدام شرکت است و چه سابقه‌ای در این زمینه دارد هم مهم است.

بنابراین به شرکتی که هدست را ضمانت کرده هم توجه کنید و از فروشنده درباره نمایندگی‌های معتبر هدست خود سوال بپرسید.

2. طول عمر بیشتر

یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید هدست‌هایی که گارانتی طولانی مدت دارند، طول عمر بیشتری هم خواهند داشت.

در واقع شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی در اکثر مواقع محصولات و برندهایی را ضمانت می‌کنند که از کیفیت بالای محصولات آنها اطمینان داشته باشند.

پس اگر دیدید گارانتی یک هدست طولانی مدت است، مثلا 3 ساله یا 5 ساله، تا حدودی می‌توانید با خیال راحت‌تری آن را خریداری کنید. اینجاست که گارانتی داشتن هدست اهمیت خود را نشان می‌دهد.

گارانتی معتبر هدست

3. هزینه کمتر

خرید هدستی که گارانتی معتبر داشته باشد شاید کمی گران‌تر از هدست‌های بدون گارانتی یا گمنام باشد. اما به خاطر داشته باشید که شما در حال سرمایه‌گذاری هستید.

وقتی هدستی با گارانتی خریداری می‌کنید در واقع حداقل تا چند سال خیال شما از بابت کیفیت و سلامت هدست راحت خواهد بود و نیازی به خرید مجدد ندارید.

اما خرید هدست‌های گمنام یا بدون گارانتی ریسک بالایی دارد. اگر هدست گران قیمتی خریداری کنید که گارانتی ندارد، در صورت بروز هر مشکل یا نقص، عملا تن و بدن شما می‌لرزد! چون ممکن است نقص فنی آن به راحتی برطرف نشود.

بنابراین با خرید هدست با گارانتی معتبر در واقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داده‌اید و از شر هزینه‌های مجدد برای خرید یا تعمیر هدست راحت می‌شوید.

ویژگی‌های گارانتی خوب هدست چیست؟

چطور بفهمیم گارانتی هدستی که می‌خریم خوب است یا نه؟ در این بخش چند مورد از ویژگی‌های یک گارانتی معتبر را معرفی می‌کنیم.

1. طول مدت گارانتی هدست

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شرکت گارانتی باید داشته باشد، طول مدت آن است. شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای محصولات متفاوت، مدت گارانتی مختلفی را در نظر می‌گیرند.

در حالت حداقلی، یک هدست باید یک سال گارانتی تعویض یا تعمیر داشته باشد. به طول معمول هدست‌ها با گارانتی 6 ماهه یا 2 ساله عرضه می‌شوند اما برخی از هدست‌ها تا 10 سال هم گارانتی دارند.

هرچقدر مدل زمان گارانتی محصول بیشتر باشد، خیال شما هم از بابت کیفیت آن راحت‌تر خواهد بود.

2. پوشش در مناطق بیشتر

در هنگام خرید هدست فقط به مدت زمان گارانتی توجه نکنید! اینکه شرکت ارائه دهنده گارانتی آیا نمایندگی‌های فعالی در شهر شما دارد هم مهم است.

پوشش گارانتی در مناطق بیشتر یکی دیگر از ویژگی‌هایی‌ست که یک گارانتی خوب هدست باید داشته باشد.

ممکن است شرکت ارائه دهنده گارانتی خیلی معروف باشد اما در شهر شما یا در نزدیکی محل زندگی شما نمایندگی فعالی نداشته باشد و هزینه ارسال محصول برای تعمیر یا تعویض به صرفه نباشد.

بنابراین باید توجه کنید که شرکت ارائه دهنده گارانتی چند نمایندگی فعال در ایران دارد.

3. شرایط مناسب گارانتی هدست

هر گارانتی شرایط خاص خود را دارد، به عنوان مثال بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی ممکن است شرط کنند که هدست را فقط از فروشنده خاصی که آن را به شما فروخته است، خریداری کرده باشید.

بنابراین، پیشنهاد می شود که شرایط گارانتی را قبل از خرید هدست خود دقیقاً بخوانید و مطمئن شوید که شرایط برای شما مناسب هستند.

همچنین باید به وبسایت شرکت ارائه دهنده گارانتی هم مراجعه کنید تا تمام شرایط و ضوابط گارانتی محصول خود را بخوانید. ممکن است در صورت، بروز برخی از مشکلات برای هدست، گارانتی شما آن را پوشش ندهد.

4. سامانه سرویس مشتریان

یکی دیگر از ویژگی‌های یک گارانتی خوب هدست این است که شرکت ارائه دهنده گارانتی سامانه سرویس‌دهی خوبی به مشتریان داشته باشد.

این سامانه می‌تواند به شکل تلفنی یا آنلاین باشد. در واقع شما باید بتوانید در هر ساعت از شبانه روز در صورت نیاز با شرکت ارائه دهنده گارانتی تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

بسیاری از شرکت‌ها چنین قابلیتی ندارند. پس به دنبال شرکت‌هایی باشید که سامانه پاسخگویی آنلاین 24 ساعته دارند و همیشه پاسخگوی مشتریان هستند.

5. قابلیت تعویض

گارانتی معتبر هدست باید باید شامل تعویض آن هم شود. توجه داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ها، هدست خراب را فقط تعمیر می‌کنند و پس می‌فرستند.

اینکه یک شرکت پس از مشاهده نقص فنی جدی در هدست آن را تعویض کرده و یک هدست جدید برای شما ارسال کند، نشان می‌دهد که گارانتی معتبر و قابل اعتمادی است.

بنابراین در هنگام خرید هدست به این نکته توجه کنید که آیا شرکت، امکان تعویض محصول را هم در نظر گرفته یا خیر.

6. سرعت در انجام خدمات

آخرین موردی که نشان می‌دهد می‌توان به شرکت ارائه دهنده گارانتی اعتماد کرد، سرعت بالا در انجام خدمات است.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌ها دارند این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا مشکل هدست خراب شما را برطرف کنند و این زمان در خیلی از مواقع آزاردهنده می‌شود.

نمی‌توان از سرعت عمل شرکت‌های گارانتی اطلاع پیدا کرد اما شرکت‌های قدیمی‌تر و معروف‌تر سرعت عمل بالاتری در ارائه خدمات دارند.

آونگ؛ بهترین گارانتی هدست در ایران

حالا که با ویژگی‌های گارانتی معتبر هدست آشنا شدید و اهمیت وجود گارانتی برای هدست را درک کردید، نوبت به معرفی بهترین گارانتی هدست در ایران رسید.

آونگ، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای محصولات الکترونیکی در ایران است. این شرکت بیش از 15 سال است که زمینه ارائه گارانتی فعالیت می‌کند.

گارانتی معتبر هدست

این شرکت محصولات برندهای معتبر جهانی مانند LG، MSI، نتربیت، وسترن دیجیتال و ADATA را ضمانت می‌کند.

در واقع آونگ با این شرکت‌ها قرارداد رسمی منعقد کرده و محصولات آنها را به شکل کاملا رسمی گارانتی می‌کند.

گارانتی هدست آونگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

سوالی که مطرح می‌شود این است که آونگ چه ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی متمایز می‌کند؟

در ادامه برخی از ویژگی‌های این شرکت را بیان می‌کنیم:

1. قدمت

شرکت آونگ از سال 1385 کار خود را آغاز کرد. این شرکت توانسته در این مدت جوایز و افتخارات کشوری متعددی در زمینه تولید محصولات دیجیتال و گارانتی دریافت کند.

قدمت آونگ باعث شده به عنوان یک برند خوشنام و معروف در ایران شناخته شود. این شرکت توانسته رتبه اول حمایت از مصرف کننده را از سازمان استاندارد دریافت کند.

همچنین به دلیل کیفیت بالای خدمات توانسته به عنوان برترین نماینده شرکت ADATA در ایران معرفی شود.

2. پشتیبانی 24 ساعته

یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت آونگ پشتیبانی 24 ساعته آن است. اگر همین الان به سایت آونگ سری بزنید می‌توانید به صورت تلفنی با کارشناسان آونگ مکالمه کنید.

همچنین سیستم نوبت دهی آنلاین آونگ یکی دیگر از خدماتی‌ست که به صورت خاص برای مشتریان این شرکت در نظر گرفته شده است.

با ورود به سیستم نوبت‌دهی آنلاین آونگ می‌توانید مدت زمان گارانتی محصول خود را بررسی کرده، سریال محصول را ثبت کنید یا نوبت برای مشاوره رزرو کنید.

3. محصولات متنوع

شرکت آونگ در سال‌های اول فعالیت، تمرکز خود را روی پشتیبانی و گارانتی محصولاتی مانند هارد دیسک و مموری کارت قرار داده بود.

به مرور زمان محصولات دیگری مانند ماژول‌های رم، تجهیزات کامپیوتر، تجهیزات شبکه، مودم و لوازم صوتی و تصویری هم به سبد محصولات این شرکت اضافه شد.

حالا این شرکت طیف وسیعی از محصولات از کیبورد و موس گرفته تا مانیتور و لپ‌تاپ را گارانتی می‌کند.

4. دارای بیش از 300 نمایندگی در ایران

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های شرکت آونگ نمایندگی‌های متعدد آن در سراسر ایران است. آونگ بیش از 300 نمایندگی فعال در سراسر ایران دارد.

بیش از 200 نیروی متخصص در این شرکت مشغول به کار هستند و 42 دفتر خدمات پس از فروش آونگ به صورت فعال در ایران دایر است.

وجود این حجم از نمایندگی و نیروی متخصص مشتریان را از بابت ارائه خدمات با کیفیت بالا راحت می‌کند.

5. دریافت نمایندگی از برندهای جهانی

همانطور که گفته شد شرکت آونگ توانسته با بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا پل ارتباطی برقرار کرده و گارانتی محصولات آنها را ارائه دهد.

شرکت‌های سامسونگ و الجی برخی از معروف‌ترین برندهایی هستند که آونگ گارانتی محصولاتشان را ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال آونگ گارانتی هدست‌های MSI و هدست‌های XPG را به طور اختصاصی در اختیار دارد. تمام هدست‌های گیمینگ این دو شرکت توسط آونگ ضمانت شده و به فروش می‌رسند.

سخن پایانی

داشتن یک گارانتی معتبر برای هدست، به شما امکان می‌دهد که از خرید هدست خود لذت ببرید و در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض، به راحتی اقدام کنید.

بنابراین پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید هدست، به شرایط گارانتی دقت کافی را داشته باشید و گارانتی معتبر را انتخاب کنید.

ما در این مقاله با ویژگی‎‌های گارانتی خوب در ایران آشنا شدیم. همچنین شرکت آونگ را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌‌های ارائه دهنده گارانتی معتبر هدست معرفی کردیم.

شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود درباره گارانتی معتبر هدست را با ما در میان بگذارید.