راهنمای خرید هدست XPG؛ کدام هدست ایکس پی جی را بخریم؟

نام برند XPG را در در فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی دیده‌اید. این کمپانی در سال 2010 به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ADATA تاسیس شد و هدف اصلی آن تولید لوازم گیمینگ بود.

واژه XPG مخفف عبارت «Xtreme Performance Gear» است که هدف اصلی این برند، یعنی تولید محصولات گیمینگ با کیفیت و عملکرد بهتر را نشان می‌دهد.

هدست XPG یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود. البته XPG در زمینه تولید لوازمی مانند حافظه SSD، رم، کارت‌های گرافیک مخصوص بازی، کیبورد، ماوس و حتی مانیتور هم فعال است.

در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید هدست XPG و نکاتی که درباره هدست‌های این برند باید بدانید را بیان کنیم.

اگر قصد خرید هدست گیمینگ دارید و به برند XPG هم فکر می‌کنید، با ما همراه باشید تا با بهترین هدست‌های این برند بیشتر آشنا شوید.

ویژگی هدست‌های XPG

شرکت XPG در بازار جهانی لوازم جانبی کامپیوتر و گیمینگ شناخته شده است. اما هدست‌های این شرکت بیشتر از سایر محصولاتش طرفدار دارد.

در این بخش برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدست‌های ایکس پی چی را بیان می‌کنیم:

برند معتبر جهانی

خرید هدست XPG با شناخت دقیق از اعتبار برند این شرکت خیال مشتریان را راحت می‌کند. XPG محصولات خود را به بیش از 100 کشور دنیا عرضه کرده است.

برای اینکه بهتر با این برند آشنا شوید خوب است بدانید که همه ساله در رویدادهای بزرگ گیمینگ مانند Computex و CES حضور فعال دارد و گیمرهای حرفه‌ای با نام این برند آشنایی دارند.

اعتبار و سابقه XPG باعث شده خرید محصولات این کمپانی با اطمینان بیشتری از سوی کاربران انجام شود.

کیفیت صدای باورنکردنی

هدست‌های ایکس پی جی به طور خاص برای گیمرهای مبتدی تا حرفه‌ای ساخته می‌شوند. بنابراین هدف اصلی تولید هدست‌های این کمپانی رضایت گیمرهاست.

به همین دلیل از فناوری‌های خاصی برای افزایش کیفیت، حجم و وضوح در هدست‌های XPG استفاده می‌شود.

به عنوان مثال می‌توان از درایورهای 50 میلی‌متری نام برد که برای افزایش حجم صدای هدست XPG در این محصولات استفاده می‌شود.

استفاده از فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله که جزئیات صدای بازی را با وضوح بیشتری پخش می‌کند از دیگر مواردی‌ست که روی کیفیت صدای هدست تاثیر گذار است.

میکروفون‌های با کیفیت

از دیگر ویژگی‌های جذاب هدست XPG وجود میکروفون‌های متنوع و با کیفیت بالاست. در واقع گیمرها برای مکالمه با هم‌تیمی‌های خود مشکلی نخواهند داشت.

برخی از هدست‌های گیمینگ XPG با میکروفون جدا شونده و برخی دیگر با میکروفون چرخشی ساخته شده‌اند که کار استفاده از آنها را راحت‌تر می‌کنند.

همچنین میکروفون برخی از هدست‌های XPG با قابلیت حذف صدای مزاحم محیط ساخته شده‌اند که به ویژه برای گیمرهایی که در محیط‌های شلوغ بازی می‌کنند بسیار کاربرد دارد.

کاپ‌های با پوشش نرم و چرمی

در مورد راحتی هدست XPG می‌توان نکات بسیار زیادی گفت. این شرکت کاپ‌های هدست گیمینگ خود را با روکشی از جنس چرم یا پارچه نرم تولید می‌کند.

با توجه به مدل هدست، روکش کاپ‌ها متفاوت است اما اکثر هدست‌های این کمپانی با روکش چرمی تولید می‌شوند. روکش چرمی تهویه بهتری بین گوش و محیط بیرون به وجود می‌آورد و به همین دلیل تعرق گیمرها را کمتر می‌کند.

گارانتی طولانی مدت آونگ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدست XPG، خدمات پس از فروش آن در ایران است. خوشبختانه محصولات این کمپانی در ایرانی گارانتی می‌شوند.

شرکت آونگ هدست‌های XPG را گارانتی می‌کند و اکثر هدست‌های گیمینگ XPG با گارانتی 2 ساله به دست مشتریان می‌رسد.

آونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده خدمات گارانتی در ایران به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان است.

بیشتر بخوانید : گارانتی معتبر هدست؛ کدام گارانتی هدست بهتر است؟

در ادامه بهترین هدست‌های برند XPG در ایران معرفی می‌کنیم:

1. هدست XPG PRECOG مخصوص گیمینگ

حالا که با ویژگی‌های هدست XPG آشنا شدید باید به این سوال پاسخ دهیم که کدام هدست ایکس پی چی را بخریم؟

ما به عنوان اولین پیشنهاد هدست XPG PRECOG را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هدست با طراحی زیبای بدنه فلزی ظاهری منحصر به فرد دارد.

در ادامه برخی از ویژگی‌های این هدست گیمینگ را بیان می‌کنیم:

دارای درایور دوگانه

کمپانی XPG چند هدست خاص دارد که با درایور دوگانه عرضه شده‌اند. هدست XPG PRECOG یکی از این هدست‌ها محسوب می‌شود.

خوب است بدانید که اکثر هدست‌های گیمینگ موجود در بازار فقط با یک مدل درایور داینامیک ساخته شده‌اند تا حجم صدای بالایی در اختیار کاربران قرار دهند.

اما قرار دادن درایور الکترواستاتیکی در یک هدست هم کیفیت صدای هدست را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد و هم طبیعتا روی قیمت آن تاثیرگذار است.

کمپانی XPG برای این هدست گیمینگ خود از هر دو درایور داینامیک و الکترو استاتیک استفاده کرده است تا صداهایی با فرکانس خیلی بالا یا خیلی پایین را را وضوح بالایی به گوش کاربران برساند.

شرکت XPG معتقد است هدست XPG PRECOG اولین هدست فوق حرفه‌ای دنیاست که با درایور دوگانه تولید شده است.

دارای گواهینامه کیفیت صدای Hi-Res

یکی دیگر از ویژگی‌های هدست XPG PRECOG دریافت گواهینامه کیفیت صدای Hi-Res است. این گواهینامه دقیقا یعنی چه؟

گواهینامه کیفیت صدای Hi-Res از عبارت High-Resolution Audio گرفته شده و یک استاندارد صوتی است که برای شنیدن صداهای با کیفیت و بالا توسط فایل‌های صوتی استفاده می‌شود.

این استاندارد به عنوان یک گواهینامه، برای تضمین کیفیت و وفاداری صوتی در فایل‌های صوتی برای هدست و هدفون‌ها اعمال می‌شود.

این گواهینامه را به هدست‌هایی می‌دهند که صدای پخش شده آنها خصوصیاتی مانند فرکانس نمونه‌برداری بالا، عمق بیت با کیفیت و پهنای باند گسترده داشته باشد.

به عنوان مثال، فرکانس نمونه‌برداری برای فایل‌های صوتی Hi-Res باید حداقل 96 کیلوهرتز باشد و عمق بیت باید حداقل 24 بیت باشد.

مجهز به فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله

فناوری صدای فراگیر 7.1 کاناله از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که اکثر گیمرها به دنبال آن هستند. هدستی که این فناوری را پشتیبانی کند صداها را با کیفیت بالاتری به گوش کاربران می‌رساند.

به زبان ساده‌تر، هدست‌هایی که از صدای فراگیر پشتیبانی می‌کنند صداهای تولید شده در بازی را از 7 کانال مجازی مختلف به گوش کاربران می‌رسانند که به همین دلیل به عنوان بهترین گزینه جهت خرید هدست برای استریم مطرح هستند.

به عنوان مثال صدای تیراندازی، صحبت کردن کاراکترهای در بازی، قدم زدن افراد، باد و آتش با عمق میدان بسیاری زیادی در چنین هدست‌هایی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید : هدست 7.1 کاناله چیست؟ بهترین هدست‌های 7.1 کاناله

هدست XPG

تکنولوژی حذف صدای محیط برای میکروفون

از دیگر قابلیت‌های جالب هدست XPG PRECOG وجود تکنولوژی حذف صدای محیط برای میکروفون آن است بنابراین می‌توان این هدست را در دسته هدست‌های نویز کنسلینگ قرار داد.

یکی از مشکلاتی که گیمرهای حرفه‌ای دارند این است که در محیط‌های شلوغ بازی می‌کنند و صدای محیط در حین مکالمه کردن با هم‌تیمی‌ها از طریق میکروفون انتقال پیدا می‌کند.

خوشبختانه XPG برای میکروفون این هدست گیمینگ از قابلیت حذف صدای محیط استفاده کرده است. بنابراین به هیچ وجه صدای محیط از طریق میکروفون انتقال پیدا نمی‌کند.

طراحی ارگونومیک

آخرین ویژگی هدست XPG PRECOG که اتفاقا جزو ویژگی‌های مهم این هدست به شمار می‌رود، طراحی ارگونومیک تمام بخش‌های آن است.

برای کاپ‌های هدست از بالشتک‌هایی از جنس فوم استفاده شده که نرمی و لطافت ویژه‌ای دارند. این کاپ‌های فومی انتقال هوا را بهتر انجام می‌دهند و فشار زیادی به گوش وارد نمی‌کنند.

همچنین اندازه هدبندهای هدست به طور خودکار تنظیم می‌شود تا برای افراد با سنین مختلف مناسب باشد و فشار زیادی به سر شما وارد نکند.

2. هدست مدل XPG PRECOG ANALOG ای دیتا

دومین هدست گیمینگ XPG که در این مقاله معرفی می‌کنیم یکی دیگر از هدست‌هایی‌ست که با درایور دوگانه تولید شده است.

هدست XPG PRECOG ANALOG نمونه دیگری از ترکیب ظاهر زیبا و امکانات متعدد است که این کمپانی با موفقیت از پس تولید آن بر آمده است. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم این هدست را بیان می‌کنیم:

دارای بالشتک‌های ارگونومیک و کاپ با قابلیت چرخش

شاید بتوان یکی از جذابیت‌های هدست XPG PRECOG Analog را طراحی کاپ و بالشتک‌های آن به حساب آورد.

کمپانی XPG برای طراحی روکش کاپ‌ها از تکنولوژی PRO PLAYER BREATHABLE EAR CUSHIONS استفاده کرده است.

در واقع برای اینکه گوش کاربران با بالشتک نرم کاپ تماس بهتری داشته باشد از پارچه‌ای با تهویه بالا و ضد حساسیت استفاده شده است.

همچنین طراحی مورب بالشتک باعث شده کسانی که از عینک در حین استفاده از هدست استفاده می‌کنند فشاری به سر آنها وارد نشود.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری این هدست باید به قاب‌های آن اشاره کرد که قابلیت چرخش 180 درجه دارند. بنابراین در حین استراحت می‌توانید با چرخاندن قاب، فشار وارد به گوش را کمتر کنید.

دارای تکنولوژی حذف صدای محیط برای میکروفون

مانند مدل قبلی، این هدست هم برای میکروفون خود قابلیت حذف صدای محیط در نظر گرفته است. بنابراین شلوغی محیط در حین مکالمه با هدست به هیچ وجه انتقال پیدا نمی‌کند.

نکته جالب درباره میکروفن این هدست، قابلیت جدا کردن میکروفون است. در صورتی که نیاز به میکروفون ندارید به راحتی می‌توانید آن را از بدنه هدست جدا کنید.

خرید هدست XPG

دارای اسپیکرهای با درایور دوگانه

هدست XPG PRECOG Analog هم مانند مدل قبلی با درایورهای دوگانه تولید شده است. در واقع این دو مدل هدست جزو معدود هدست‌های موجود در بازار ایران هستند که درایور دوگانه دارند.

تفاوت هدست‌هایی که درایور الکترواستاتیک و داینامیک دارند با هدست‌هایی که فقط یک درایور داینامیک دارند را در حین انجام بازی یا گوش دادن به آهنگ‌های مختلف بهتر متوجه می‌شوید.

دارای گواهینامه کیفیت صدای Hi-Res

این مدل هدست XPG هم مانند مدل قبلی توانسته گواهینامه Hi-Res را دریافت کند. بنابراین می‌تواند در بازه فرکانسی 5 تا 50 هزار هرتز، صداها را با کیفیت بالا تولید کند.

همچنین در هنگام گوش دادن به آهنگ‌هایی با فرمت‌های مختلغ مانند AIFF یا FLAC هیچگونه افت کیفیتی در هدست احساس نخواهید کرد.

3. هدست XPG EMIX H20 ای دیتا

سومین و آخرین هدست XPG که در این مقاله معرفی می‌کنیم یک هدست ارزان، زیبا و با درایور 50 میلی‌متری است.

هدست XPG EMIX H20 را می‌توان نمونه‌ای از یک هدست زیبا و کاربردی دانست. این هدست قابلیت‌هایی دارد که گیمرها و کاربران حرفه‌ای را خود جذب می‌کند. در ادامه برخی از این قابلیت‌ها را بیان می‌کنیم.

مجهز به درایور 50 میلی‌متری

اولین و مهم‌ترین ویژگی این هدست XPG استفاده از درایورهای 50 میلی‌متری در اسپیکرهای آن است.

حتما می‌دانید که هر چقدر قطر درایور اسپیکر یک هدست بزرگتر باشد، حجم صدای تولید شده هم بیشتر خواهد بود.

به لطف استفاده از این داریورهای بزرگ، هدست XPG EMIX H20 می‌توانید صداها را از بم‌ترین تا زیرترین صدا با کیفیت و حجم صدای بالا تولید کرده و به گوش کاربران برساند.

مجهز به فناوری صدای 7.1 کاناله

از دیگر ویژگی‌های هدست XPG EMIX H20 استفاده از فناوری صدای فراگیر در آن است. وقتی هدستی به این فناوری مجهز شده یعنی جزئی‌ترین صداها را هم می‌تواند تولید کند.

نکته بسیار مهم در این فناوری، تولید صداها با عمق میدان و شفافیت بالاست. این موضوع برای گیمرها حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد.

گیمرها دوست دارند صدای نزدیک شدن رقبا را به شکل درست بشنوند و هدست‌های 7.1 کاناله به طور دقیق فاصله کاراکترهای موجود در بازی و نزدیک شدن آنها را نشان می‌دهند.

میکروفون با قابلیت حذف اصوات مزاحم

برای این هدست از یک میکروفون با قابلیت چرخش استفاده شده است. کاربران می‌توانند در صورتی که به میکروفون هدست نیازی ندارند، آن را چرخانده و بالای هدبند قرار دهند.

همچنین این میکروفون قابلیت جذاب حذف صدای مزاحم محیط را هم دارد. بنابراین در حین بازی، اگر بخواهید از طریق میکروفون هدست با هم‌تیمی‌های خود مکالمه داشته باشید، سر و صدای محیط توسط میکروفون به گوش آنها انتقال پیدا نمی‌کند.

خرید هدست XPG

دارای نورپردازی RGB با افکت‌های متعدد

در بخش بیرون قاب هدست XPG EMIX H20 نورپردازی زیبایی انجام شده است. زیبایی ظاهری و نورپردازی از نکاتی‌ست که گیمرها در خرید هدست XPG به آن توجه می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید افکت‌های نوری هدست را با استفاده از نرم‌افزاری که به همراه این هدست ارائه شده تغییر دهید و افکت دلخواه خود را انتخاب کنید.

با گارانتی 2 ساله آونگ

این هدست و دو هدست قبلی که در این مقاله معرفی کردیم، هر سه با گارانتی 2 ساله آونگ عرضه شده‌اند.

آونگ به عنوان یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش در ایران، تمام هدست‌های XPG را گارانتی کرده است.

این شرکت ایرانی با بیش از 300 نمایندگی در ایران، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گارانتی شناخته می‌شود. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در هدست XPG با کارشناسان آن تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما حل شود.

سخن پایانی

برند XPG به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ ADATA در زمینه تولید لوازم و تجهیزات گیمینگ فعالیت می‌کنید.

در این مقاله با هدست‌های XPG و ویژگی‌های آنها آشنا شدیم. همچنین سه مدل هدست XPG که جزو پرفروش‌ترین هدست‌های بازار ایران هستند را به شما معرفی کردیم.

شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود درباره این هدست و سایر محصولات برند XPG با ما در میان بگذارید.