هدست 7.1 کاناله چیست؟ بهترین هدست‌های 7.1 کاناله

گوش دادن به موسیقی یا شنیدن صدایی که در گیم‌پلی بازی پخش می‌شود فقط با وجود یک هدست با کیفیت و البته از نوع هدست 7.1 کاناله امکان‌پذیر است.

این روزها هدست های 7.1 کاناله ارزان در بازار ایران به وفور یافت می‌شود اما اینکه کدام هدست از کدام برند و با چه امکاناتی برای شما مناسب است سوالی‌ست که باید به آن پاسخ داد.

اما قبل از معرفی بهترین هدست های 7.1 کاناله که در بازار ایران عرضه شده‌اند باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا هدست 7.1 کاناله چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

بنابراین اگر قصد خرید هدست 7.1 کاناله دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا 2 مورد از بهترین هدست‌های بازار ایران که به این تکنولوژی مجهز هستند را به شما معرفی کنیم.

هدست 7.1 کاناله چیست؟

حتما در تبلیغات هدست‌های گیمینگ عبارت «7.1 کاناله» را دیده‌اید. این عبارت یعنی چه؟ اصلا هدست 7.1 کاناله چیست؟

هدست‌های 7.1 کاناله، یکی از پرطرفدارترین انواع هدست‌های گیمینگ هستند که توانایی تولید صدا با کیفیت بالا و حجم بسیار قدرتمند را دارند.

این نوع هدست‌ها با توجه به اینکه درایورهای صوتی بیشتری دارند، حجم و کیفیت صدای بیشتری تولید می‌کنند.

هدست 7.1 کاناله واقعی، معمولاً از تکنولوژی مجازی‌سازی صدا برای ارائه صدای فضایی استفاده می‌کنند که به گیمرها اجازه می‌دهد صدای بازی را با وضوح بالا و به صورت واقعیت مجازی تجربه کنند.

این نوع هدست دارای 7 درایور صوتی است که به صورت جداگانه مسئول تولید صدا هستند. درایورهای جلو، پشت، راست، چپ، بالا و پایین برای تولید صدای سه بعدی و درایور مرکزی برای تولید صدای مرکزی و واضح‌تر بودن صدا استفاده می‌شود.

مزایای هدست 7.1 کاناله

استفاده از هدست 7.1 کاناله به گیمرها اجازه می‌دهد تا در هنگام بازی، صداهای جزئی و کوچک را بهتر بشنوند و از صدای فضایی با کیفیت بالا لذت ببرند.

هدست گیمینگ 7.1 کاناله

اما این تنها بخشی از مزایای این نوع هدست‌هاست. در ادامه مزایای دیگر این مدل هدست‌ها را بیان می‌کنیم:

تجربه صداهای با کیفیت بالا

هدست 7.1 کاناله از تکنولوژی مجازی‌سازی صداها استفاده می‌کنند تا صدایی سه‌بعدی و با کیفیت بالا تولید شده و به گوش کاربران برسد.

به همین دلیل بازی کردن در حالی که یک هدست 7.1 کاناله واقعی روی گوش شماست، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قابلیت شنیدن صداهای جزئی

با استفاده از هدست 7.1 کاناله، گیمرها قادر به شنیدن صداهای جزئی مثل پاشیدن یک قطره خون یا صدای تنفس دشمن در بازی هستند.

این قابلیت به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بهتر بفهمند که رقبا یا دشمنان آنها در کجای بازی حضور دارند و با استفاده از این اطلاعات، قطعا عملکرد بهتری در بازی خواهند داشت.

تجربه صدای سه بعدی

یکی دیگر از ویژگی‌های هدست‌های 7.1 کاناله، تجربه صدای سه‌بعدی است. این قابلیت باعث می‌شود گیمرها بهتر بتوانند از جهت و مکان دشمنان در بازی مطلع شوند و بهتر از آن‌ها عمل کنند.

میکروفون با کیفیت بالا

هدست 7.1 کاناله معمولاً دارای میکروفون با کیفیت بالایی است که به بازیکنان امکان می‌دهد در هنگام بازی با دوستانشان ارتباط برقرار کنند.

میکروفون‌های این هدست کیفیت بسیار بالایی دارد و اغلب به قابلیت حذف نویز محیط مجهز هستند.

معایب هدست 7.1 کاناله

استفاده از هدست 7.1 کاناله برای انجام بازی‌های کامپیوتری بسیار جذاب است اما معایبی هم دارد.

در ادامه به برخی از معایب این نوع هدست ها اشاره می‌کنیم:

قیمت بالا

اولین و مهم‌ترین نقطه ضعف این نوع از هدست‌ها قیمت بالای آنهاست. این هدست‌ها نسبت به سایر هدست‌ها قیمتی به مراتب بیشتر دارند.

برای گیمرهای حرفه‌ای که از این راه کسب درآمد می‌کنند، خرید چنین هدست‌هایی مناسب است اما کاربران معمولی شاید استفاده چندانی از قابلیت‌های هدست 7.1 کاناله نکنند.

نیازمند سیستم قدرتمند

دومین نقطه ضعف این هدست‌ها این است که برای استفاده از هدست 7.1 کاناله، به یک سیستم قدرتمند نیاز دارید.

پردازش صدای چند کانال به طور همزمان و تجربه صوتی بهتر، به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز دارد که قطعا خرید چنین سیستمی هزینه بسیار بالایی دارد.

بنابراین اگر سیستم کامپیوتری شما سخت‌افزار لازم برای این هدست‌ها را نداشته باشد ممکن است هدست 7.1 کاناله باعث اخلال در انجام بازی شما شود.

بهترین هدست های 7.1 کاناله

اندازه بزرگ و وزن نسبتا زیاد

اگرچه این مشکل برای هدست‌های معمولی هم ممکن است وجود داشته باشد اما اکثر هدست‌های 7.1 کاناله اندازه‌های بزرگ و وزن نسبتا زیادی دارند.

سنگین بودن هدست ممکن است باعث ایجاد دردهایی در گردن و سر گیمرها شود. بنابراین در هنگام خرید چنین هدست‌هایی باید به وزن آنها توجه ویژه‌ای کرد.

گیمرهایی که ساعت‌های مداوم بازی می‌کنند حتما باید هدست‌هایی خریداری کنند که سبک باشند و در دراز مدت به بدن آنها آسیبی وارد نکند.

مصرف بیشتر باتری

از دیگر معایب هدست های 7.1 کاناله باید به مصرف بیشتر باتری یا انرژی برق در آنها اشاره کرد. بیشتر این هدست‌ها از طریق سیم، برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

اما برخی از آنها که با باتری کار می‌کنند پس از مدت زمان کوتاهی دچار نقص در عملکرد باتری شده و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید هدست خوب با قیمت مناسب (میکروفون دار)

بهترین هدست های 7.1 کاناله

حالا که با ویژگی‌ها، مزایا و معایب هدست‌های 7.1 کاناله آشنا شدید نوبت به معرفی دو مورد از پرطرفدارترین هدست‌های مجهز به این تکنولوژی رسیده است.

هدست 7.1 کاناله MSI DS502

کمپانی MSI را حتما می‌شناسید! این شرکت معروف تایوانی یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده لوازم، دستگاه‌ها و قطعات الکترونیکی در جهان است.

هدست گیمینگ MSI مدل DS502 تنها یکی از محصولات این شرکت است که در بازار ایران طرفداران زیادی بین گیمرها پیدا کرده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هدست را بیان می‌کنیم.

مجهز به تکنولوژی صدای 7.1 کاناله

اولین و مهم‌ترین ویژگی این هدست MSI وجود تکنولوژی صدای 7.1 کاناله است. بنابراین می‌توان این مدل را هم جزو هدست های 7.1 کاناله واقعی به حساب آورد.

کمپانی MSI برای این هدست از فناوری Xear™ Living استفاده کرده که به صورت اختصاصی توسط MSI ابداع شده است.

این فناوری جلوه‌های صوتی بازی را بسیار زنده‌تر تولید کرده و به گوش شما می‌رساند. به لطف وجود صدای 7.1 کاناله جزئی‌ترین صداهای بازی به کیفیت و وضوح بالا تولید می‌شوند.

دارای سیستم لرزش هوشمند

از دیگر ویژگی‌های جذاب این هدست می‌توان به وجود یک موتور ویبره در بدنه آن اشاره کرد.

این سیستم لرزشی هوشمند مانند آنچه در دسته‌های بازی قرار داده شده، در موقعیت‌های مختلف بازی با لرزش و تولید صداهای بم، هیجان انجام بازی را دو برابر می‌کند.

هدست 7.1 کاناله دارای کنترلر صوتی روی کابل

روی کابل 2 متری این هدست، کنترلری قرار داده شده است. قبل از اینکه کلیدهای روی کنترلر را معرفی کنیم باید بگوییم که این کابل دو متری از نوع بافته شده است.

در واقع برای اینکه کابل در برابر فشار، ضربه و خراشیدگی مقاوم باشد، دورتادور آن را با نخ مقاوم بافته‌اند.

با استفاده از کنترلر، شما می‌توانید حجم صدای هدست را به راحتی کم یا زیاد کنید. علاوه بر این کلیدی برای خاموش و روشن کردن میکروفون هم روی این کنترلر قرار داده شده است.

کلید دیگری هم روی این کنترلر دیده می‌شود که قابلیت لرزش هدست را فعال یا غیرفعال می‌کند.

خرید هدست استریو بی سیم

دارای میکروفون با قابلیت چرخش

همانطور که قبلا گفته شده بهترین هدست های 7.1 کاناله به میکروفون‌های قدرتمندی مجهز هستند.

روی بدنه این هدست هم میکروفونی قرار داده شده که حساسیت 36 دسی‌بلی دارد. کاربران می‌توانند در صورتی که نمی‌خواهند از میکروفون استفاده کنند آن را چرخانده و بالای هدست قرار دهند.

دارای 27 افکت محیطی

یکی از قابلیت‌های خاص هدست مدل DS502 وجود 27 افکت محیطی مختلف در آن است. این افکت‌ها توسط کاربران قابل انتخاب است.

افکت‌ها با توجه به اتاق یا محیطی که در آن بازی می‌کنید قابل تغییر است. به عنوان مثال اگر در یک اتاق کوچک بازی می‌کنید می‌توانید افکت‌ها را با توجه به اندازه اتاق انتخاب کنید.

هدست 7.1 کاناله مجهز به اکولایزر 10 بانده

کمپانی MSI همیشه به همراه محصولات خود نرم‌افزار اختصاصی هم ارائه می‌دهد تا کاربران به راحتی همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشند.

این هدست هم از این قاعده مستثنی نیست. با نصب نرم‌افزار مخصوص MSI شما می‌تونی اکولایزر هدست را به صورت دستی تغییر دهید.

البته 12 حالت مختلف به صورت پیش‌فرض برای هدست در نرم‌افزار قرار داده شده که می‌توانید از بین آنها هم حالت دلخواه خود را انتخاب کنید.

هدست 7.1 کاناله MSI IMMERSE GH50

یکی دیگر از هدست‌های کمپانی MSI که علاوه بر امکانات متعدد، ظاهر جذابی هم دارد، هدست گیمینگ IMMERSE GH50 است.

اگر نگاهی به بدنه و طراحی این هدست بیندازید، ظاهر زیبای آن قطعا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در زیر برخی از ویژگی‌های این هدست را معرفی می‌کنیم.

نورپردازی جذاب هدست

هدست‌های گیمینگ زمانی زیباتر به نظر می‌آیند که جزئیات بیشتری در طراحی ظاهری آنها رعایت شده باشد.

طراحان کمپانی MSI از نورپردازی RGB برای زیباسازی بدنه هدست IMMERSE GH50 استفاده کرده‌اند.

البته با نصب نرم‌افزار اختصاصی MSI شما می‌توانید نورپردازی هدست را به صورت دستی تغییر داده و نورپردازی را اصطلاحا شخصی‌سازی کنید.

هدست 7.1 کاناله با میکروفون قابل جداسازی

خیلی وقت‌ها در حین انجام بازی به میکروفون نیازی نیست! چرخاندن و قرار دادن میکروفون بالای هدست هم وزن آن را بیشتر می‌کند.

طراحان MSI به همین دلیل میکروفون هدست IMMERSE GH50 را با قابلیت جداسازی طراحی کرده‌اند.

بنابراین هر زمان که به میکروفون نیازی ندارید کافیست آن را از بدنه هدست جدا کنید.

هدست 7.1 کاناله واقعی

دارای کنترلر روی کابل

مانند هدست مدل قبل، این هدست هم به همراه یک کنترلر چندکاره عرضه شده است. باید به این نکته اشاره کرد که کنترلر روی کابل 2.2 متری هدست قرار داده شده است.

همانطور که ملاحظه می‌کنید طول کابل این هدست 2.2 متر است که برای گیمرهایی که در فاصله زیاد از کنسول می‌نشینند بسیار مناسب است.

از جمله قابلیت‌های این کنترلر باید به امکان کاهش یا افزایش حجم صدا از طریق آن اشاره کرد. همچنین با استفاده از کلیدهای روی کنترلر می‌توانید میکروفون و قابلیت صدای فراگیر 7.1 کاناله را فعال یا غیرفعال کنید.

مجهز به تکنولوژی صدای فراگیر 7.1 کاناله و سیستم لرزش

مانند هدست مدل قبل این هدست هم به تکنولوژی صدای فراگیر مجهز شده است. حتما می‌دانید که با وجود این تکنولوژی صداهایی مانند نزدیک شدن دشمنان در محیط بازی به شکلی دقیق به گوش شما می‌رسد.

همچنین این هدست با تولید صداهای بم (باس) لرزش بخصوصی به وجود می‌آورد که هیجان انجام بازی را بیشتر می‌کند.

هدست 7.1 کاناله با 2 سال گارانتی آونگ

هدست 7.1 کاناله IMMERSE GH50 با گارانتی 2 ساله آونگ در بازار ایران به فروش می‌رسد.

خوب است بدانید که آونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی در ایران است که به طور اختصاصی محصولات MSI در ایران را ضمانت می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله با مفهوم هدست گیمینگ 7.1 کاناله آشنا شدیم و مزایا و معایب این مدل هدست را برشمردیم. در ادامه 2 مدل از پرفروش‌ترین هدست‌های 7.1 کاناله بازار ایران را به شما معرفی کردیم.

آیا شما هم قصد خرید هدست 7.1 کاناله ارزان را دارید؟ نظرتان درباره دو مدل هدست MSI که در این مقاله معرفی کردیم چیست؟ تجربیات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.