بهترین لپ تاپ‌‌های سال 1400 مناسب طراحی گرافیک

اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی هستید، دقیقا جای درستی آمده‌اید! در این مقاله قصد نداریم شما را با معرفی ده‌ها لپ تاپ مختلف سردرگم کرده و در نهایت انتخاب را دشوارتر از قبل کنیم.

اتفاقا برعکس! در این مقاله تنها دو لپ تاپ به شما معرفی خواهد شد که هر کدام، از بهترین‌ها در کلاس قیمتی خود هستند.

اگر در حال حاضر در زمینه گرافیک مشغول به کار هستید یا می‌خواهید به تازگی وارد این عرصه پرتقاضا شوید، انتخاب بهترین لپ تاپ مناسب گرافیک تنها یک تصمیم ساده نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری برای شما محسوب می‌شود. زیرا مهم‌ترین ابزار کار در زمینه گرافیک، لپ تاپ یا سیستم شماست. بنابراین سعی کنید با این دید سراغ چنین تصمیمی بروید.

امروزه شرکت‌های سازنده لپ تاپ، طیف وسیعی از لپ تاپ‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر سری از این لپ تاپ‌ها قطعا برای کاربری مشخصی طراحی و تولید شده‌اند. انتخاب لپ تاپ مناسب فتوشاپ یا طراحی این امکان را به شما می‌دهد تا با توجه به کاربرد مورد نظر، طول عمر بالا و عملکرد قابل قبولی را از لپ تاپ خود انتظار داشته باشید.

چه لپ تاپی برای کارهای گرافیکی مناسب است؟

قبل از اینکه سراغ معرفی این دو لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی برویم، بهتر است دورنمایی از لپ تاپ ایده‌آل برای گرافیست‌ها در ذهن خود داشته باشیم.

بطور کلی می‌توان گفت که عملکرد سریع و بی‌نقص، نمایشگر با کیفیت، شارژدهی بالای باتری و ویژگی‌های مربوط به حافظه ذخیره‌سازی مواردی است که باید نسبت به آن‌ها حساس باشید.

حالا وقت آن رسیده است که به معرفی لپ تاپ‌ها بپردازیم. ادامه مقاله را از دست ندهید.

XPG Xenia Xe؛ یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

XPG Xenia 14 Lifestyle با پردازنده i7 را به جرات می‌توان یک شاهکار در دسته اولترابوک‌ها تلقی کرد. در واقع روی هر یک از مشخصات این لپ تاپ که دست بگذارید، با تجهیزات مدرن و جذابی روبرو خواهید شد.

قبل از هر چیزی باید بدانید که برند XPG در واقع یکی از زیرمجموعه‌های برند محبوب ADATA است که در حوزه گیمینگ فعالیت می‌کند.

XPG اولترابوک قدرتمند Xenia 14 Lifestyle را با مشارکت Intel طراحی و تولید کرده است. بنابراین Xenia Xe را می‌توان یک دورگه آمریکایی-تایوانی دانست!

 

لپ تاپ سبک Xenia 14 Lifestyle

Xenia 14 Lifestyle؛ یک اولترابوک گیمینگ!

شاید قرار دادن دو واژه اولترابوک و گیمینگ تا سال پیش کمی دور از ذهن بود. اما امسال با دستاورد جدید اینتل در حوزه پردازنده‌ها، به تدریج باید این مفهوم را بپذیریم.

پردازنده‌های نسل 11 اینتل و گرافیک یکپارچه آن‌ها یعنی Intel Iris Xe قدرت بالایی در پردازش گرافیکی تصاویر دارند. طبق نقد و بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر Iris Xe قدرتمندترین گرافیک یکپارچه محسوب می‌شود.

اولترابوک گیمینگ XPG Xenia 14 Lifestyle از پردازنده‌های Core i7 نسل 11 اینتل به همراه گرافیک یکپارچه Iris Xe استفاده می‌کند. این ترکیب قدرتمند برای استفاده از فتوشاپ، ایلوستریتور، Adobe XD و دیگر نرم افزارهای طراحی گرافیک کاملا مناسب است.

برای تکمیل قدرت پردازشی هر کامپیوتر یا لپ تاپی، حافظه ذخیره‌سازی و رم مواردی هستند که در کنار پردازنده و گرافیک تاثیر بسزایی در عملکرد لپ تاپ دارند. مخصوصا وقتی که صحبت از لپ تاپ‌ مناسب برای کارهای گرافیکی به میان باشد.

16 گیگابایت حافظه رم DDR4 به راحتی امکان اجرای چندین برنامه بطور همزمان را برای شما فراهم می‌کند.

اما شاید قسمت متمایزکننده Xenia 14 Lifestyle با سایر لپ تاپ‌های این حوزه را استفاده از حافظه SSD M.2 متعلق به خود این شرکت دانست. همانطور که می‌دانید XPG سال‌هاست در زمینه تولید حافظه‌های M.2 در میان برترین تولیدکنندگان قرار دارد.

حافظه XPG GAMMIX S50 LITE با ظرفیت 512 گیگابایت و بهره‌مندی از PCIe Gen 4، به دلیل سرعت بسیار بالایی که ارائه می‌دهد، استفاده از نرم افزارهای گرافیکی را لذت بخش‌تر از قبل می‌کند.

ویژگی‌های ظاهری Xenia 14 Lifestyle؛ ظرافتی بی‌نظیر

نتیجه همکاری دو غول بزرگ حوزه تکنولوژی، لپ تاپی سبک، ظریف، زیبا و مقاوم است. دلیل وزن 970 گرمی Xenia 14 Lifestyle را باید مربوط به شاسی سبک آلومینیومی آن دانست.

علاوه بر وزن سبک، استفاده از المان‌های طراحی ظریف باعث شده است تا حس ظرافت بی‌نظیری از این لپ تاپ دریافت کنید که حمل و جابجایی آن را خوشایند می‌کند.

 

در نهایت ضخامت 15 میلی متری Xenia 14 Lifestyle نیز به زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است.

نمایشگر XPG Xenia 14 Lifestyle

نمایشگر و باتری Xenia 14 Lifestyle؛ درخشان و خیره کننده

نمایشگر لپ تاپ Xenia 14 Lifestyle دقیقا چیزی است که گرافیست‌ها به دنبال آن هستند. یک مانیتور 14 اینچی با پنل IPS و وضوح 1920×1200. روشنایی خیره کننده 400 نیت و پوشش 100% طیف رنگ sRGB خیال شما را از بابت کار در فضای باز راحت می‌کند.

باتری با شارژدهی تا 10 ساعت! در واقع اینجاست که قابل حمل بودن لپ تاپ معنا پیدا می‌کند. بطور متوسط بسته به کارکرد شما گرافیست‌ها، تا 10 ساعت را می‌توانید بدون نیاز به پریز برق سپری کنید.

شارژدهی باتری لپ تاپ Xenia 14 Lifestyle

اتصالات Xenia 14 Lifestyle؛ تکمیل تکمیل!

در بخش اتصالات Xenia 14 Lifestyle نیز هیچ کمبودی دیده نمی‌شود. WiFi 6 و Bluetooth 5.1 به عنوان جدیدترین راهکارهای ارتباط بی‌سیم در اختیار شما قرار دارند. اما شاید کاربردی‌تر از آن‌ها در یک لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی، پورت سریع Thunderbolt باشد.

Thunderbolt 4 به عنوان جدیدترین نسخه این فناوری با سرعت انتقال اطلاعات 40 گیگابایت بر ثانیه، آماده جابجایی فایل‌های حجیم گرافیکی شماست.

 

پورت‌های USB نیز از نوع USB 3.2 Gen 2 هستند. نکته جالب توجه این است که از طریق پورت تاندربولت می‌توانید لپ تاپ خود را شارژ کنید. دقیقا مانند یک تلفن همراه هوشمند!

پشتیبانی از Windows Hello و دستیار هوشمند Amazon Alexa از دیگر امکانات تعبیه شده در Xenia 14 Lifestyle هستند.

در حال حاضر این اولترابوک جذاب که استفاده از آن بشدت برای کارهای گرافیکی توصیه می‌شود، با گارانتی 24 ماهه آونگ در بازار عرضه شده است.

XPG Xenia؛ قدرتمندترین لپ تاپ گیمینگ برای کارهای گرافیکی!

اگر محدودیت بودجه‌ای ندارید و می‌خواهید سراغ خرید بهترین لپ تاپ‌‌ مناسب گرافیست‌ها بروید، کافی است مشخصات XPG Xenia را تا انتهای مطلب مطالعه کنید و از قدرت فوق العاده آن حیرت‌زده شوید.

لپ تاپ مناسب برای گرافیست‌ها

برای طراحی Xenia باز هم از اینتل کمک گرفته است تا یک لپ تاپ با استاندارد جهانی پیش روی شما قرار گیرد.

Xenia؛ تجسم عملکرد بی‌نهایت

عملکرد و قدرت پردازشی، بخشی است که Xenia حرف‌های زیادی برای گفتن در آن دارد: پردازنده Core i7 9750H و دو انتخاب متفاوت برای کارت گرافیک، NVIDIA® GeForce® RTX 2070 Max-Q / GTX 1660Ti!
علاوه بر این، 1 ترابایت SSD M.2 XPG SX8200 با ارائه سرعت خواندن و نوشتن 3500 و 3000 مگابایت بر ثانیه به همراه 32 گیگابایت رم در مشخصات این لپ تاپ به چشم می‌خورد. این ترکیب قدرتمند باعث می‌شود تا هیچ محدودیتی در انجام کارهای گرافیکی با این لپ تاپ نداشته باشید. علاوه بر کارهای گرافیکی، با لپ تاپ گیمینگ Xenia می‌توانید در زمینه طراحی‌های 3 بعدی نیز فعالیت کنید.

ویژگی‌های ظاهری Xenia ؛ شکوهمند اما سبک

لپ تاپ گیمینگ زیر 2 کیلوگرم! لپ تاپ Xenia را می‌توان از معدود لپ تاپ‌های گیمینگی دانست که تنها 1.85 کیلوگرم وزن دارند. این میزان احتمالا از وزن لپ تاپ روزمره شما که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، نیز کمتر است. در واقع سبکی این لپ تاپ گیمینگ را باید مدیون شاسی منیزیمی آن دانست.

20.5 میلی متر ضخامت (تنها 4.9 میلی متر در لبه‌ها) و نسبت صفحه نمایش به بدنه 85% از دیگر ویژگی‌های ظاهری XPG Xenia هستند. بر اساس این مشخصات، شما می‌توانید این غول پردازشی را به راحتی جابجا کرده و از قابلیت حمل بالای آن به عنوان یک گرافیست که نیاز دارید طرح‌های خود را به همکاران یا مشتریان نشان دهید، بهره ببرید.

در نهایت نیز باید به کیبورد خارق العاده این لپ تاپ اشاره کرد. یک کیبورد مکانیکی با نورپردازی RGB به صورت مجزا برای هر کلید! از آنجایی که کار شما سروکله زدن با رنگ‌هاست، شاید بهتر باشد که ابزار کارتان را نیز به سلیقه خودتان طراحی کنید!

لپ تاپ گیمینگ

نمایشگر و باتری Xenia Xe؛ درخشان و خیره کننده

یک گرافیست با تجربه، به جز یک نمایشگر درجه 1 با کیفیت FullHD و پنل IPS برای جلوگیری از بازتاب نور، چه چیزی می‌خواهد؟! البته لپ تاپ گیمینگ Xenia یک شگفتانه دیگر نیز دارد: رفرش ریت 144 هرتز! این موضوع شاید برای طراحی‌های ساده کاربرد چندانی نداشته باشد، اما اگر بخواهید وارد حیطه موشن شوید، بهره‌مندی از چنین امکانی لذت بخش خواهد بود.

شاید باورش سخت باشد که با این پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک پرمصرف، می‌توانید تا 10 ساعت بدون نیاز به برق کار کنید. اما واقعیت همین است! بنابراین علاوه بر وزن سبک، این میزان شارژدهی نیز باعث افزایش قابلیت حمل XPG Xenia می‌شود.

اتصالات Xenia ؛ کاملا مناسب

WiFi 6 به عنوان جدیدترین استاندارد WiFi در این لپ تاپ حضور دارد. همچنین وجود Thunderbolt 3 به شما اجازه می‌دهد تا انتقال فایل‌ها را با سرعت تا 40 گیگابایت بر ثانیه تجربه کنید. 3 عدد پورت USB 3.2 و HDMI دیگر پورت‌های قابل استفاده در Xenia هستند.

XPG Xenia نیز در حال حاضر با گارانتی آونگ در فروشگاه‌ها موجود است.

جمع بندی

2 لپ تاپ XPG معرفی شده در این مقاله از بهترین لپ تاپ‌های مناسب کارهای گرافیکی به شمار می‌روند. اگر بودجه کمتری دارید یا به دنبال یک اولترابوک ظریف و سبک برای فعالیت در حوزه گرافیک هستید، Xenia Xe پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

اما اگر به تنها چیزی که فکر می‌کنید، قدرت پردازشی و عملکرد است، قطعا XPG Xenia شما را راضی خواهد کرد.